کد خبر 299934
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان تلاش خواهد کرد تا سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند، گفت: در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، اظهار داشت:‌ در این بخش توجه ویژه‌ای به بحث سلامت و درمان شده است و مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ای  بر ارائه خدمات و کیفیت آن داشته‌اند.

وی تصریح کرد:‌ در سیاست‌های ابلاغی توجه ویژه‌ای به بخش خدمات، آموزش، پیشگیری، بهداشت، درمان و توانبخشی شده است که باید مد نظر مسئولان در حوزه درمان و بیمه و سلامت باشد.

محسنی‌بندپی ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات، توجه به پژوهش‌ها و پیشگیری و به‌روز کردن برنامه‌های درمانی، استفاده از آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی - تحقیقاتی و به کار بردن آن در حوزه بهداشت و درمان از جمله موضوعاتی است که در سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبری به آن اشاره شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: باید توجه ویژه‌ای به امنیت سلامت غذایی و کاهش عوامل تهدیدکننده سلامت از جمله آلودگی هوا داشته باشیم.

محسنی بندپی در ادامه به یکی از بندهای سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست سلامت برای پروژه‌های عمرانی از دیگر نکاتی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده است.

وی تجمیع منابع مالی را از دیگر نکات ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی در حوزه سلامت دانست و گفت: باید در ارائه خدمات در بین بیمه‌های پایه و تکمیلی تفکیکی صورت گیرد و بیمه‌‌های پایه بتوانند خدمات خود را توسعه دهند که البته این توسعه باید در حوزه کمی و کیفی باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خاطرنشان کرد:‌ افزایش سهم سلامت از بودجه عمومی در فاز دوم هدفمندسازی یارانه باعث خواهد شد اعتبار دفاتر در مراکز درمانی افزایش یابد که این می‌تواند باعث افزایش کیفیت خدمات باشد.

وی با اشاره به اینکه این سازمان تلاش خواهدکرد تا سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند،گفت:در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها داروهای جدید تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت

محسنی بندپی با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور در ایام نوروز گفت: خوشحالیم که رئیس دولت اولویت کشور را به نظام سلامت اختصاص داده است که این نشان‌دهنده این است در سال 93 خدمات درمانی توسعه پیدا خواهد کرد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس