کد خبر 246571
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱

عزیز اصلی یکی از چهره‌های برجستهٔ تاریخ دربی است که به واسطهٔ حادثه‌جویی‌ هایش در جریان دربی چهارم و ششم در تاریخ این رقابت سنتی ماندگار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، گلر اسبق تیم ملی که در رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، رزمی و کشتی کچ نیز سابقهٔ کوتاهی داشت و لئو یاشین، دروازه‌بان روس را الگوی خود می‌دانست، یکی از بازیکنان خشنی بود که بسیاری در آن زمان از او هراس داشتند، هرچند او معتقد بود به هیچ‌وجه خشن نیست و با چاقو به میدان نمی‌رود!
در تاریخ 17 بهمن‌ماه 1348 چهارمین دربی پایتخت در شرایطی در ورزشگاه شیرودی برگزار شد که این بازی ناتمام ماند و نقش اول درگیری‌های این دیدار عزیز اصلی نام داشت.
در این بازی که در هفته دهم جام باشگاههای تهران برگزار شد، پرسپولیس با تیم بی ستاره خود مقابل تاج پرستاره قرار گرفت. این بازی با داوری ابوالقاسم حاج ابوالحسن و در حضور 25 هزار تماشاگر آغاز شد و نکته جالب اینکه بلیت های این بازی 3، 5 و 10 تومانی بود!
آبی پوشان با گل دقیقه 9 غلامحسین مظلومی پیش افتادند، اما در ادامه پرسپولیس بازی را در اختیار گرفت و در نهایت در دقیقه 85 محمود خوردبین گل مساوی را زد که که داور بازی آن را مردود اعلام کرد. عزیز اصلی کاپیتان پرسپولیس به حاج ابوالحسن معترض شد و به علت درگیری فیزیکی و نواختن سیلی به گوش داور اخراج شد. پرسپولیسی ها هم در اعتراض به قضاوت ناعادلانه زمین را ترک کردند و فدراسیون فوتبال نیز طبق انتظار بازی را 3- 0 به نفع استقلال یا همان تاج اعلام کرد. ناگفته نماند که ستاره های اصلی پرسپولیس در قالب تیم پیکان کمتر از یک ماه بعد و در ادامه همین فصل باشگاههای تهران با دو گل آبی پوشان را شکست دادند.
عکس زیر صحنه ای از دربی جنجالی چهارم و اولین دربی بهمن ماه است. منصور پورحیدری، مهدی حاج محمد، گودرز حبیبی و غلامحسین مظلومی از بازیکنان استقلال هستند که در این صحنه دیده می شوند. عزیز اصلی هم در این عکس در سمت راست تصویر دیده می شود.


دربی ششم یکی دیگر از صحنه‌های هنرنمایی اصلی در 27 دی‌ماه 1349 بود. در این بازی دو تیم تا دقیقهٔ 75 یک بر یک مساوی بودند، تا این‌که بازیکنان تیم پرسپولیس به دلیل اعتراض به نحوهٔ قضاوت داور زمین را ترک کردند. براساس رأی صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال با نتیجهٔ 3 بر 0 برنده بازی اعلام شد. پرسپولیس ابتدا در دقیقهٔ دوم توسط حسین کلانی به گل رسید اما گل دقیقهٔ 75 استقلال توسط عباس مژدهی بازی را به جنجال کشاند. در این دیدار که 15 هزار تماشاگر داشت عزیز اصلی دومین سیلی معروف خود را روانهٔ صورت ارشد برازنده داور دیدار کرد.


این عکس مربوط است به سال 1365 یعنی 15 سال بعد از خداحافظی عزیز از فوتبال؛ در عکس عزیز اصلی را به همراه مرحوم ناصر حجازی در جریان بازی خداحافظی فرهنگ بادکوبه می‌بینید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    این کیسه کشا از روز ازل تا به امروز داور مخصوص داشتن!! منتظریم ببینیم فغانی چگونه کار میکند؟!
  • six ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    آیا فغانی سیلی دیگری میخورد؟؟
  • محمد ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    1 0
    آیا میدانید بین دربی های ۳۷ و ۳۸، ۲ سال فاصله وجود دارد؟ آیا میدانید چرا؟ به دلیل اینکه استقلالیا، سال های ۷۱ و ۷۲، تو دسته ۳، داشتن با تیم سر کوچشون، برای صعود به دسته ۲ می جنگیدن
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    مشرق پرسپوليسى مطالب بى تربيتى پرسپوليسى ها را منعكس نكن ابروى خودتو بردى برات متا سفم
  • حمید ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    میدونستی همون سال به احترام اینکه پروین مربی تیم ملی هم بود پرسپولیس رو 6تایی تکردن؟!
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    اقای محترم جالبه بدونی اون سال استقلال طبق قثان ون عجیب و غریب اون موقع مستقیم رفته دسته 3 و باز همونجوری برگشته دسته 1 اول اطلاعاتتو ببر بالا بعد نظر بده
  • مشرق به حرف این کیسه توجه نکن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
    0 0
    نظرت اصلا مهم نیست!!!! ما که بی تربیتی از پرسپولیسیها نمیبینیم!!!! در ضمن مشرق ورزشی،اون نظراتی رو که جگرتان را میسوزاند حذف میکند! اگه اونارو ببینی سریعا سکته رو زدی!!!!!!!! برو خدا رو شکر کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس