عکس‌های ورزشی زیادی در ذهنمان جاودانه شده است و در عین حال اضافه کردن عکسی به جمع این عکس‌ها، دشوار.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، خاطره تصویری امروز برخلاف خاطرات قبلی قدیمی نیست و متعلق به چند روز پیش است.
ورزش دوستان عکس‌های ورزشی زیادی در ذهنشان جاودانه شده است و با دیدن یک صحنه مشابه یاد این خاطرات می افتند؛ عکس هایی از قبیل:
 عکسی که در آن دیه‌گو مارادونا در نیمه‌نهایی جام جهانی 1986 با دست گلی به انگلیس زد و به دست خدا معروف شد.



یا عکسی از ضربه محمد علی کلی به جورج فورمن در 11 دسامبر 1974 که در مسابقه بوکس قهرمانی سنگین وزن جهان که با پیروزی مقتدرانه کلی همراه بود.




یا خوش و بش پله و بابی مور پس از بازی برزیل و انگلیس در جام جهانی 1970 مکزیک که با برتری 1-0 برزیل قهرمان آن دوره پایان یافت:




از این دست عکس‌ها زیادند و در عین حال اضافه کردن عکسی به جمع این عکس‌ها، دشوار که برخی از آنها را در خاطرات تصویری آورده ایم و برخی دیگر را در آینده خواهیم آورد.
اما یک عکاس فرانسوی به نام اولیور مورین به تازگی این شانس را داشته است که عکسی بسیار زیبا را بگیرد که یکراست به جمع این عکس‌ها اضافه شود، این عکس در جریان مسابقات جهانی دو و میدانی 2013 در مسکو گرفته شده است و AFP آن را منتشر کرده است.



در این عکس اوسین بولت را می‌بینیم که لحظاتی از پیروزی‌اش گذشته است، بولت تقریبا در سایه قرار دارد، او را با آن قامت بلند و عضلانی‌اش تقریبا در سایه مشاهده می‌کنیم و اما در پشت او در آسمان در آن بالا همزمان صاعقه‌ای را می‌بینیم.

خود عکاس می‌گوید که وقتی عکس را گرفت، اصلا متوجه بخت و اقبال خود و گرفته شدن این عکس نشده بود، دوربین او 4 عکس با فاصله کم از آن صحنه گرفته بود، که تنها در یکی صاعقه به خوبی مشخص بود.
مورین می‌گوید که این شانس‌های خیلی کم سراغ آدم می‌آیند، مثلا در 25 سال پیش او شانسی مشابه نداشت و گمان هم نمی‌کند در ادامه حرفه‌اش، بار دیگر بختی این چنینی نصیب‌اش شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    عکسهای خوبی بود. ممنون
  • عشق فوتبال ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    خاطرات تصویری های مشرق خیلی عالیه 20
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
    0 0
    30

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس