کد خبر 233586
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۸

اگر بخواهیم دروازه‌بانان عجیب و غریب جام جهانی را نام ببریم، باید رنه هیگیتا را در صدر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، بدون شک رنه هیگیتا عجیب‌ترین و برحاشیه‌ترین درواز‌ه‌بان تاریخ است. لقب او "مرد دیوانه" است. شاید اطلاعاتی از این دروازه بان دیوانه کلمبیایی که در دهه 90 در اوج بود داشته باشید.

این دروازه بان کلمبیایی در جام جهانی 1990 به دلیل خروج هایش از دروازه و حرکات خطرناکش، در میان تماشاگران به شهرت رسیده بود. او از دروازه اش خارج می شد، مهاجمان را دریبل می کرد و این کار را بارها و بارها تکرار کرد. در بازی مرحله یک هشتم نهایی در مقابل کامرون شگفتی ساز، سقوط او و کلمبیا رقم خورد. بازی بدون گل دو تیم، وارد وقت های اضافی شده بود که هیگیتا سعی کرد روژه میلای افسانه ای را تقریبا در مرکز زمین دریبل بزند. اما مهاجم 38 ساله کامرونی توپ را ربود و تقلای هگیتا به دنبال میلا فایده نداشت و ستاره کامرون دروازه را باز کرد تا هگیتا نقش برزمین بشود. کامرون این بازی را با دو گل میلا در مقابل تک گل برناردو ردین با نتیجه 2-1 برد و به مرحله بعدی راه یافت، کلمبیا حذف شد و مقصر اصلی رنه هیگیتا بود.





فیلم این اشتباه مرگبار را در زیر ببینید:


دانلود

البته هیگیتا را به خاطر حرکت فوق العاده اش که به حرکت عقربی مشهور است بیشتر می شناسند.  ضربه عقرب او که در دیدار دوستانه برابر انگلیس در ویمبلی در سال 1995 زد و مانع از گشوده شدن دروازه‌اش روی ارسال جیمی ردنپ شد، یکی از عجیب‌ترین عکس‌العمل‌های او بود. در خارج از زمین هم هیگوئیتا همیشه خبرساز بود و پس از منتشر شدن چند پرونده آدم ‌‌ربایی‌اش، تست کوکائین او در سال 2004 مثبت اعلام شد.



البته دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال کلمبیا بار دیگر در یک دیدار دوستانه در هند این حرکت را تکرار کرد. این سنگربان 46 ساله که از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است در دیدار دوستانه ستارگان هندوستان مقابل ستاره های سابق فوتبال برزیل که در کلکته برگزار شد درون دروازه تیم هندی قرار گرفته بود.



"به به تو"، "دونگا" و "جونینیو پائولیستا" که هر سه با برزیل قهرمان جام جهانی شده اند از نام های مشهور تیم منتخب برزیل بودند. اما این هیگوئیتا بود که بار دیگر تمام توجهات را معطوف خود کرد.

او قبل از بازی به هواداران فوتبال هند قول داده بود کار ویژه ای در این بازی انجام دهد. او گفته بود: یکی از بهترین نمایش هایم را در این بازی به شما ارائه می دهم. به این شیوه از مردم شهر کلکته تشکر خواهم کرد.

فیلم ضربه عقرب هیگیتا را در زیر ببینید:


دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    1 0
    هیچوقت اون صحنرو یادم نمیره
  • سلمانی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    0 0
    بهتر است صحنه جوانانی که با همت اینها در دام مواد مخدر دست و پا می زنند را هم یادمان نرود. عادت نکنیم نمایش ها ما را مبهوت کند...
  • احسان ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    0 0
    بله اینها اکثرا گردن کلفت های باندهای مواد مخدر هم هستند متاسفانه در ایران هم برخی رسته های غول آفرین هم فضاهایی ایجاد می کند که ... بابا ما شونصدتومن با اینها فرق داریم! بی خیال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس