یکشنبه 19 آبان 1380 - مرحله پلی اف جام جهانی 2002 ژاپن - کره، بازی رفت، ورزشگاه دوبلین، ایرلند 2 - ایران صفر

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، نزدیک به 12 سال می گذرد و بچه هایی که آن روزها نهایت اول دبستان بودند به یاد ندارند که قصه این مسابقه فقط یک مشت آمار و ارقام نیست که از آن به جا مانده!
صحنه همه چیز را فریاد می زند، علی کریمی است، جادوی نافرجام جادوگر است، تک به تک با حسرت! نه یک مرتبه که دو یا سه مرتبه؛ تک به تک با واقعیت! چیزی که عقل گراها فریاد می زدند: مک کارتی، روی کین و شی گیون و منتخب لیگ برتر انگلیس به تیمی که از بحرین سه گل می خورد، نمی بازد!
صحنه همه چیز را فریاد می زند؛ شماره 8 ایران است، تک به تک با همه ادله های منطقی فوتبال! تک به تک با معجزه و حماسه که هر دو سه بار را شی گیون این گونه پیروز شد؛ از دروازه بیرون آمد و یک مشت حسرت را به ما تقدیم کرد.


تصویری که مشاهده می کنید تک به تک خاطره انگیز کریمی در بازی رفت پلی اف جام جهانی مقابل ایرلند در دوبلین بود، شبی که اگر یکی از آن فرصت‌ها را کریمی گل می کرد ما با تک گل یحیی گل محمدی در بازی برگشت به جام جهانی می رفتیم اما سرنوشت جور دیگری بود.(ایران در مجموع دو بازی رفت و برگشت 2-1 باخت و از صعود بازماند)

همان روزها گل نوشت: « نبوغ فوتبالی خداداد تنها تک به تک با بوسنیچ در ملبورن را به گل بدل کرد و کریمی اینجا نتوانست »
آن روزها گمان می کردیم تفاوت مردان بزرگ در همین فرصت سنجی هاست اما علی کریمی بعدها آنقدر تاریخی عمل کرد که امروز محبوبیتش کم نظیر است.


فیلم لحظات حساس بازی رفت دو تیم را که شی گیون با درخشش خود مانع گلزنی کریمی شد رادر زیر ببینید:


دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عشق فوتبال ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اخبار و گزارشهای خوبی میزنین . خاطره تصویری و عکسهای کمیابتون خیلی خوبه و نوآوری خوبی دارین. نتایج فوتبالهای ایران و اروپا رو هم که عالی پوشش میدین سریع و با فیلم و تصویر واقعا اندازه یک خبرگزاری و حتی کاملتر از اونا خبر میزنین. یه خوبی دیگه هم دارید اینه که خبرهاتون مثل سایتهای دیگه تکراری نیست و خبرای صبح رو شب دوباره نمیزنین. البته یه ایراداتی هم دارین که باید درست کنید مثل بعضی عکس های تکی که بی معنی هستن.
  • ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خب بعدش چی شد؟
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مشرق جان یه کم فوتبال اروپا رو بیشتر پوشش بده،مخصوصا نقل و انتقالات رو! من امروز فهمیدم که رئال 6-7 تا بازیکن جوان خریده!
  • 4444 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 1
    اسطوره لنگی ها بهتر از این نمیشه
  • فرشید ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    پاس طلایی علی دایی رو ندیدین موقعیت 100 درصد گل رو که کریمی خراب میکنه براش به به و چه چه میکنین؟ موقعیت دومم هم که تو سر توپ زد باز هم بلد نشد ضربه خوب بزنه باید زاویه دیگه رو نشونه میگرفت فوتبال مهاجمای دنیا رو یه کم بینین چطوری ضربه میزنن اینقد کریمی رو باد نکنین
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اسطوره شما خوبه لابد! بازیکن هفته امارات!!!!
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    كريمي را الكي بزرگ كرده اند ايشان بازيكن لحظه ها نيستند
  • محمد ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    ناشناس 1:58 لقمه اماده میخوای؟ تو اطلاعاتت کمه مشرق چه گناهی کرده. نقل و انتقالات مهم اروپا رو میزنه. سایت تخصصی ورزشی که نیست. ورزشی مشرق برخلاف سیاسی پرچمش بالاست.
  • مسعود ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خاک برسرت با این بازی کردنت . همش قمپز
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    آخه انصافا پیروزی تیم کشک سایی گنبد مهمه یا خرید کاسمیرو؟!
  • منصور ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    عاشقشم خواهشا حرف مفت نزنین با کریمی به اینجا رسیدیم اینشو ندیدین موقعیت خلق کردنشو ندیدین؟ ما تقصیرمون چیه که کیسه کشا تو این بازیا بازیکن ندارن؟ حالا فکر میکنن با بازیکن تیم ملی خریدن اونم اونجوری و جمع کردن یه مشت آدم پولکی میتونن ستاره داشته باشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • فرشید ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    راستی اون گلی که خداداد زد رو هم علی دایی پاس تودر داد! مثل همینی که به علی کریمی داد. من طرفدار علی دایی مربی حال نیستم با این اخلاقش! اما خداییش تو زمان بازیگری بی نظیر بود و من طرفدارش بودم ضمن اینکه تو جام جهانی اخر هم تیمی هاش بهش پاس نمیدادن گل بزنه خیلی دلم براش سوخت. علی کریمی رو هیچ وقت نتونستم در حد یک اسطوره بپذیرم.
  • هانیه ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    وای چقد خندیدم آخه عقده ای ما حداقل اسطوره که داریم شما کیسه کشا که تنها لژیونرتون واسه عربا دولا راست شده الکی خوش باش
  • یک رهگذر ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 2
    خاک عالم تو سر کریمی خاک عالم تو سر رحمان رضایی خائن که به ایران و ایرانی خیانت کرد خداوکیلی در کل دنیا همچین دفاعی هست که از قصد پنالتی بدهد ؟!.... خاک عالم بر سر 11 بازیکن ایران که یکی از یکی دیگر ترسوتر و بزدل تر بودند ، ایران متاسفانه فقط 7 دقیقه فوتبال بازی کرد بعنوان یک ایرانی هیچوقت آنها را نمی بخشم و در پل صراط و قیامت قصاص خواهم خواست /.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس