دربی38؛ استقلال 2 - پرسپولیس 2 ( این دیدار با رای کمیته انضباطی 3-0 به سود استقلال اعلام شد). هنوز خاطرات غبار گرفته‌ای از زد و خوردهای آن دیدار که آخرین نبرد نیمه تمام دو تیم تاکنون بوده، در اذهان باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، پانزدهم دیماه سال 1373 سرخابی‌ها بعد از دو سال وقفه، یکی از پرحاشیه‌ترین دربی‌های بعد از انقلاب را برگزار کردند.
دیداری که با قضاوت احمد ابهران به جنجال کشیده شد و هنوز خاطرات غبار گرفته‌ای از زد و خوردهای آن دیدار که آخرین نبرد نیمه تمام دو تیم تاکنون بوده، در اذهان باقی مانده است. قضاوت احمد ابهران که در دقایق ابتدایی بازی٬ گل فرشاد پیوس را قبول نکرد، مقدمه‌ای بر جنجال برانگیزترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود.
 پرسپولیس که بعد از کنار گذاشتن علی پروین، حمید درخشان را روی نیمکت نشانده بود، در ابتدای نیمه دوم با پنالتی فرشاد پیوس(51) و ضربه سر بهزاد داداش‌زاده (56) با 2 گل جلو افتاد. به نظر می‌رسید پرسپولیس برنده این بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ است (در آن سال لیگ در دو گروه برگزار می شد) اما تکل خشن رضا شاهرودی روی محمد تقوی و 10 نفره شدن پرسپولیس، جریان بازی را کاملاً دگرگون کرد.

ابتدا صادق ورمزیار در دقیقه 80 اختلاف را کم کرد و 6 دقیقه بعد ادموند اختر دروازه عابدزاده را باز کرد تا همه چیز برابر شود. بعد از این گل بود که مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی در وسط زمین از خجالت هم درآمدند و در این شرایط تماشاگران عصبانی و خشمگین پرسپولیس از ضلع شمالی به داخل زمین ریختند و بازی تعطیل شد. درگیری که بالا گرفت تلویزیون هم چند ثانیه‌ای از درگیری را پخش کرد اما ناگهان تصاویر قطع شد. 

صحنه هایی از دربی سال 73

{$sepehr_album_5820}

پس از یک روز کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای به پیروزی 3-0 تیم استقلال داد. و بازیکنانی که با هم درگیری داشتند را با محرومیت‌های سنگین جریمه کرد. مجتبی محرمی٬ احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی٬ به ترتیب 3، 2 و یک‌سال محروم شدند. پیوس٬ فکری٬ ورمزیار و غفوری‌های‌اصل هم هر کدام 6 ماه محروم شدند ولی داداش‌زاده و کرمانی‌ مقدم تبرئه شدند.

حوادث دربی سی و هشتم سبب شد دو تیم برای بازی برگشت به بندرعباس تبعید شوند. این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت و جریان بازی بسیار کسل کننده بود اما برگزاری دربی در شهری غیر از تهران و حضور برخی بازیکنان تازه وارد به جای ستاره‌های محروم شده در این دیدار از خاطرات این بازی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    8 8
    این لنگیا هروقت کم میارن دعوا راه میندزن و زمین ترک میکنن . میترسن همیشه 6 تایی بشن .
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 0
    به نظر شما درگیری دو تا لمپن، خاطره است؟!
  • مجید ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 3
    هر چی بازی که 3-0 به نفع استقلال اعلام میشد از بچه ننه بازی پرسپولیس های اون موقع بود تا میدیدن یه گل میخوردن سریع دعوا راه مینداختن تا بیشتر نخورن تا شاید خاطره 6 برای اونا تکرار نشه سلطان این درگیریها هم عابدزاده بود تنهایی این قدرت داشت بازی نصف کاره به حاشیه ببره !!!
  • محمد رضا ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    6 4
    واقعا که روی هر چی سنگ پای قزوینه بعضی از این 6 تایی های عزیز سفید کردن! بچه جون شما که سنت فقط به ناداوریهای چند سال اخیر و استفاده از جک تیری دی توسط تیمت میخوره لازم نیست در مورد گذشته هایی که باز هم امثال مصطفوی در فدراسیون سر پرسپولیس رو میبریدند اظهار نظرهای خنده دار انجام بدی! مربی با اخلاق!!! فعلیتون فحاشی کرد و تربیت خانوادگیشو نشون داد ، مجتبی هم زد تو دهنش تا شاید تربیت بشه ضمنا شما برو یه داربی پیدا کن که نیمه کاره مونده باشه و بنفع شما تمومش نکرده باشن بعد بیا حرف مفت بزن! انشالله جمعه یه بار دیگه بادکنک توهمتون رو میترکونیم تا بدونید جایگاه واقعیتون کجاست و پاتون رو که حسابی از گلیم سوراخ سوراختون زده بیرون جمع کنید! مشرق اگه واقعا بی طرفی بچاپ
  • aras ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 2
    مصطفوی تو مصاحبه با مجله تماشاگر اعتراف کرد بخاطر اختلافش با علی پروینکه از زمان بازی خودشون داشته بازیو 3-0 اعلام کرده و از ایشون معذرت خواهی کرد
  • جانفدای استقلال ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    2 2
    آخه محمد رضا لنگی که این همه ادعات میشه!!! فکر میکنی تیمتون کیه؟ چیه؟ توی قدمت توی تاسیسش فکر کردی؟ بیچاره ها اون زمون اگه موسسان دوچرخه سواران= تاج برای تشکیل تیم شاهین = پرسپولیس کمک نکرده بود الان وجود خارجی نداشتید یادتون رفته که اون زمون تاج کمکتون کرد که وجود خارجی پیدا کنید الان باید در برابر تاج = استقلال سر تعظیم تعظیم فرو بیاورید کنید.. در ضمن فکر میکنی با چهار تا تماشاگر لنگی که استادیوم آزادی میان تیم خیلی قوی هستید؟؟ لنگی های بیچاره در خارج خانه هیچی نیستید چون کسی از تون حمایت نمیکند اگه دروغ میگم یک نگاهی به بازیهای خارج از استادیوم آزادی بیندازید چند تا جام تو ی باشگاههای اسیا کسب کردید؟ در رتبه بندی جهان هم که 445 شدید آخه محمد رضای لنگی به چی داری مینازی آخه نذار بگم که با این سیاست کثیفتون چه سالهایی رو قهرمان شدید الان با یک داوری بازی ترکی که به نظر شما به نفع استقلال گرفته هی ترکی ترکی میکنید!!! پس چرا مصطفی نژاد داور دهه 70 رو نمیگی که چند تا تیم شهرستانی رو در آزاادی با ناداوری بردید... نذار بگم یک کم برو مطالعه ات رو زیاد کن بچه جون!!!!!!
  • امین ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    1 1
    تو همون بازی علی اکبریان گل سوم رو هم زد که کاکلا هم سالم بود و ابهران مردود اعلامش کرد. بعد لنگی ها همش میگن دو صفر رو تو ده دقیقه بردیم. اگر ناداوری نیود که تو همون بازی هم تو ده دقیقه دو هیچ باخته رو سه دو برده بودیم. تازه این رکورد شکست نخوردن عابدسوراخ هم کشکه. لنگیا لطفا تاریخ رو مطالعه کنن
  • محمد ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۴
    0 0
    مشرق افشا گری کرد حتما بخوانید: http://www.mashreghnews.ir/fa/news/246337

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس