تیم ملی آلمان در مقدماتی جام جهانی 2002 یکی از سنگین ترین شکست های تاریخ فوتبال خود را متحمل شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، در دنیای فوتبال نتایج عجیب زیادی رقم خورده و گلهای زیادی در یک بازی رد و بدل شده است اما وقتی که تاریخ را مرور می کنیم با نتایجی روبرو می شویم که باورش سخت است.
یکی از این نتایج غیر منتظره در 1 سپتامبر 2001 (10 شهریور 1380) در ورزشگاه المپیک مونیخ رقم خورد و تیم ملی آلمان یکی از پرافتخارترین تیمهای جام جهانی در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2002 کره و ژاپن با نتیجه 5-1 برابر رقیب سنتی خود انگلیس شکست خورد تا یکی از سیاه ترین شبهای تاریخ فوتبال آلمان ثبت شود. آلمان در این بازی با گل زود هنگام کارستن یانکر جلو افتاد اما مایکل اوون 3 بار، استیون جرارد و امیل هسکی 5 بار دروازه ژرمن ها را فرو ریختند. پس از این بازی پدر رودی فولر سرمربی وقت آلمان سکته کرد!
جالب این که دیدار رفت دو تیم در انگلیس با نتیجه 1-0 به سود آلمان پایان یافته بود.



این دو تیم در گروه 9 منطقه اروپا حضور داشتند و در پایان انگلیس با 17 امتیاز و به خاطر تفاضل گل بالاتر مستقیما به جام جهانی صعود کرد و آلمان به پلی آف رفت و در دو بازی رفت و برگشت موفق شد اوکراین را با نتیجه 5-2 شکست داده و به جام جهانی برسد. در جام جهانی هم هر دو تیم به دست برزیل ناکام شدند با این تفاوت که انگلیس با شکست 2-1 در یک چهارم نهایی حذف شد ولی آلمان در فینال 2-0 به برزیل باخت و نایب قهرمان شد.



تیم ملی انگلیس در آن سال در ترکیب خود از جوانان خوبی چون اوون، لمپارد، جرارد تری و اشلی کول در کنار باتجربه هایی چون فردیناند، بکام، نویل، سول کمپل، اسکولز و دیوید سیمن سود می برد و انتظار می رفت در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنند اما با اشتباه دیوید سیمن باتجربه برابر برزیل قهرمان باختند و رویاهایشان بر باد رفت.

پیش از بازی آلمان و انگلیس که بازی شماره 782 سه شیرها به شمار می رفت الیور کان سنگربان باتجربه آلمان بازی جرارد جوان را به باد انتقاد گرفته بود اما جرارد با بازی خوب خودش و یک گل زیبا که به ثمر رساند جواب کان را در زمین بازی داد.
جرارد بهترین خاطره اش با تیم ملی انگلیس را برد 1-5 تیمش مقابل آلمان می داند و می گوید:« اگر بخواهم یک بازی را انتخاب کنم، انتخاب من بازی مقابل آلمان است که با برد 5-1 ما در مونیخ همراه بود.»

فیلم گلهای این دیدار را در زیر می توانید ببینید

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    2 1
    نسل طلایی فوتبال انگلستان. بکام، اسکولز، سیمن، کمپل، اوون. عجب تیمی بود. برزیل شانسی برد انگلیس رو. فقط همین
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
    3 1
    آلمان ضدفوتبال باید همیشه تحقیر بشه
  • علیرضا ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    3 0
    سلام من همیشه از المان بدم میاد و تا اخر عمرم همینه دنیا فقط پرتغال هلند برزیل انگلیس
  • شایان ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    3 1
    فعلا که تحقیر ها ماله انگلیسه اون بازی فقط یه اتفاق بود آلمان در بازی برگشت در ویمبلی که تازه افتتاح شده بود(نیو ویمبلی) انگلیسو دو هیچ برد ودر تمام بازی های بعد از اون چه دوستانه چه رسمی اونو شکست داد به طوری که آلمانها ویمبلی رو ورزشگاه ملیشون میدونن اونقدر انگلیسی ها رو بردن در ویمبلی شکست4-1 انگلیس مقابل آلمان در 2010 در سال 2009 شکست 5-0 انگلیس مقابل آلمان در فینال زیر21 سال که تقریبا 80 درصد بازیکنای فعلی در اون بودن و بازیهای دوستانه زیادی که به جز یکی بقیه رو آلمان پیروز شد بازم میگم اون بازی آلمان انگلیسو دست کم گرفت والا این نتیجه باید برعکس میشد شعار آلمانی ها// ویمبلی ورزشگاه ملی//

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس