کد خبر 229810
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۰

دیه گو مارادونا در جام جهانی 1986 دو گل تاریخی و جنجالی به ثمر رساند که از خاطر فوتبال دوستان محو نخواهد شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، 22 ژوئن سال 1986 روزی است که گل معروف دیه گو مارادونا مقابل تیم ملی انگلیس در جام جهانی معروف به "دست خدا" به ثمر رسید.

در آن دیدار که در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ورزشگاه آزتک مکزیکو سیتی برگزار شد، مارادونا با دست توپ را از بالای سر پیتر شیلتون، دروازه بان بلند قامت سه شیرها عبور داد و یک گل تاریخی را به ثمر رساند. گلی که مارادونا آن را دست خدا نامید و اعلام کرد با این گل انتقام حمله انگلیسی ها به جزایر مالویناس در سال 1982 و کشته شدن 650 سرباز آرژانتینی را گرفته است.
 
در آن دیدار مارادونا یک گل خیره کننده دیگر نیز به ثمر رساند، گلی که بعد از پشت سر گذاشتن 5 بازیکن حریف وارد دروازه انگلیس شد و عنوان بهترین گل تاریخ جام های جهانی را به خود اختصاص داد.


آرژانتین در آن رقابتها با شکست آلمان غربی در فینال به عنوان قهرمانی دست یافت.

پیتر رید، یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در آن دیدار در یادداشتی در روزنامه دیلی میل در سال 2011 نوشت:" 25 سال گذشته اما من به خوبی آن را در ذهن دارم. 22 ژوئن 1986 بود. تصویر آن گل به روشنی در ذهن من است و هنوز هم یک کلاهبرداری بزرگ محسوب می شود.
همه ما به خوبی دیدیم که او با دست توپ را زد. تری فنویک، تری بوچر، گلن هادل و من. ما مقابل داور تونسی قسم خوردیم اما انگار با دیوار حرف می زدیم.
به نظرم شیلتون نباید سرش را پایین می آورد. آنوقت مارادونا نمی توانست آن گل رابزند. آن گلی که هم که با عبور از 5 بازیکن ما به ثمر رساند، حال مان را بدتر کرد."
بابی رابسون، سرمربی وقت تیم ملی انگلیس البته گفته بود که گل دوم مارادونا به اندازه ای خوب بود که ارزش دو گل را داشت.

خود مارادونا هم در سال 2011 خطاب به پیتر شیلتون گفت:" لطفا آن اتفاق را فراموش کن. آن اتفاق سال ها پیش رخ داد و تو بودی که آن توپ را از داخل دروازه خارج کردی. برای من آن گل یک خاطره است. من در گذشته زندگی نمی کنم. من به خاطر اتفاقی که 25 سال قبل رخ داد، عذرخواهی نمی کنم."



دو گل زیبا و تاریخی مارادونا را در زیر ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    4 0
    واقعا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهانه.دومیش دیگه پیدا نمیشه.حیفه که مسی رو با او مقایسه میکنند!
    • رضا IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
      0 0
      درسته ‌.
  • امیر ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 2
    بابا مسی تو دوره کوتوله ها اومده همین 10 سال پیش بود قرار بود با رقبائی مثل زیدان رونالدو ریوالدو و ... بجنگه یا جلوی نستا و مالدینی و کاناوارو و استام یه توپ طلا هم نمیبرد مارداونا رو با مقایسه کردن با امثال مسی کوچیک نکنین ... .
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    4 1
    دمش گرم حال انگلیسی هارو گرفت... ولی به مسی کاری نداشته باشید...سلطان فوتبال مسیه...
  • علي ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 0
    دمش گرم حق انگليسيها همينه!
  • یک دوست ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    2 0
    مسی تو بارسا خوب کار میکنه.اونجاهم دفاع های سرشناس نداره.اگه زمان دفاع های بزرگ دنیا میبود و مثل مارادونا کار میکرد میشد بگی بهترین بازیکن تاریخ فوتباله.عشق است مارادوناااااااااا
  • میترا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    0 0
    اگه تو حال و هوای اونروزا بودی و جنگ روباه پیر را در جنگ مالویناس یادت بود تصدیق میکردی که مارادونا بهترین بهره برداری را کرد به این میگن دیپلماسی ورزشی
  • arize ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    عشق است مسی... اهل هیچ حاشیه ای نیست.
  • فرزانه ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    1 0
    زنده باد مارادونا،خوب حالشونو گرفتی تا عمر دارن یادشون نمیره
  • میلاد ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 0
    مسی پسر مارادونا
  • حسن آقا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    2 1
    مسی بهتر از مارادوناست به دلیل اینکه در دوره مارادونا فوتبال اینقدر علمی نبود و کسی که یه ذره نبوغ بیشتری داشت میشد مارادونا ولی الان فوتبال شده علم و سیستمهای پیچیده حمله و دفاع و توی این فوتبال کاری که مسی میکنه به نظرم معجزس .
  • شاهین ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
    2 0
    من کاملاً با نظر حسن آقا موافق هستم درین اواخر فوتبال حرفه یی شده و مسی در میان بازیکنان فعلی که در سراسر دنیا در تیم های مختلف فوتبال میکنند. مسی برتر بوده. به همین علل مسی در حال حاضر یکی از بهترین بازیکنان در جهان است. چون توپ طلا را از همه زیادتر به خود اختصاص داده و صاحب توپ طلا شده است.
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 2
    عشق فقط رونالدوسرورمسی ومارادانا
  • omid ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    0 0
    سلام خدمت دوستان اگر بخواهیم راجب این بازیکنان نظر بدهیم بایستی مطالعه خوبی راجب فوتبال و بحث استعداد و نبوغ در ورزش یا سایر حوزه ها داشته باشیم. در هر زمینه ای و حیطه ای افرادی که دارای نبوغ و استعداد خاصی هستند یا به اصطلاح دارای استعداد خدادادی هستند جز سرآمدها در آن رشته یا فعالیت محسوب می شوند. بنابراین مسی و مارادونا با نبوغ خاصی که داشتند جایگاهی ویژه را دارند. تاثیر محیط در این افراد خیلی کم دیده میشود تا استعداد و نبوغ شان.
  • ولید ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    0 0
    با سلام صحبت من با مسئولان سایت مشرق نیوز است هرچند میدونم به نظر من و دیگر دوستان اهمیتی نمیدت ولی گفتنش خالی از لطف نیست شما که کلیپ بازی برزیل و فرانسه میزاریت 80% اون حرف بازیکنان قدیمی با زبان فرانسه است آخه ما چی میفهمیم چی میگن حداقل یه زیر نویسی چیزی بزاریت بفهمیم با تشکر
  • علی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
    0 0
    نمیدونم چرا خیلیا علیه انگلیس موضع گرفتند ؟ اولا تیم جوون و خوبی داشت دوما به گفته ی اکثر کارشناسا زیباترین و پویاترین لیگ لیگ جزیره س .
  • ایران ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
    0 0
    عزیزم هر کسی رو تو زمان خودش مقایسه کنید مسی رو می بردید زمان سلطان مارادونا بازم اینو می گفتید.
  • فربد نجفی ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    اگه بخواید این جور در نظر بگیرید که فوتبال تازگیا حرفه ای شده باید بگم که حق فوتبالیستهای تاریخی چون رونالدو اوریجینال و رونالدینیو و از همه مهم تر روبرتو کارلوس رو ضایع میکنید همه ی این ها با فکر و تاکتیک خاص خودشون بازی میکردن
  • مهدی US ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
    0 0
    بریم پیج اینستاش فحش بدیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس