کد خبر 231545
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱

سال‌های زیادی از فینال به یاد ماندنی جام جهانی 1998 فرانسه می‌گذرد و همه حمله عصبی رونالدو و ضربه‌های سر زیدان را هنوز به خاطر دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، 12 جولای پانزدهمین سالگرد قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 1998 بود، فینالی که در آن نتیجه ای غیرقابل تصور رقم خورد.

پیش از آن فینال رونالدو دچار حمله عصبی شد. بسیاری می‌گفتند او 9 ثانیه بیهوش شده و به هیچ وجه شرایط حضور در زمین را ندارد ولی سرمربی سلسائو نمی‌توانست از بهترین بازیکن زمین در ترکیب تیمش استفاده نکند. این بود که رونالدو بر خلاف تصور بسیاری، در ترکیب ثابت قرار گرفت.

جو حاکم بر «استادو فرانس» بسیار عجیب و دلربا بود و حضور 80 هزار تماشاگر که بسیاری از آنها هوادار فرانسه بودند، کفه ترازو را به سود خروس‌ها سنگین‌تر می‌کرد. حضور در ورزشگاه خانگی و تقابل با حریفی پر آوازه.

دقیقه 27 بود که زمان برزیل برای دفاع کردن به پایان رسید. کرنر ارسالی امانوئل پتی بود که زین الدین زیدان را بالاتر از لئوناردو به توپ رساند تا او با ضربه سری رو به پایین، توپ را از روی خط محوطه 6 قدم به قعر دروازه سلسائو بچسباند.


 کرنر دادن به فرانسه در این دیدار، یکی از کارهای خطرناکی بود که برزیلی‌ها انجام می‌دادند. فرانسوی‌ها روی همه ضربه‌های کرنر خطرناک ظاهر می‌شدند. ضربه کرنری که «یوری ژورکائف» از سمت چپ دروازه برزیل در دقیقه 1+45 با کات زیبای داخل پا فرستاد موجب شد تا زیدان که به ندرت با ضربه سر گل می‌زد، یک بار دیگر دروازه زردپوش‌ها را باز کند. این توپ از بین پاهای روبرتو کارلوس وارد دروازه شد.

 

برزیل تا پایان دیدار نتوانست موقعیت خطرناکی را روی دروازه فرانسه ایجاد کند تا اینکه آبی‌ها در دقیقه 93 کار را تمام کردند. پس از کرنر بی حاصلی که دنیلسون روی دروازه فرانسه فرستاد، «کریستوف دوگاری» توپ را از محوطه جریمه خودی تا میانه‌های زمین جلو برد و به «پتریک ویرا» سپرد. این هافبک 22 ساله توپ را به زیبایی برای امانوئل پتی، هم‌تیمی خود در آرسنال فرستاد تا او در وقت‌های تلف شده گلزنی و پیروزی سه بر صفر را برای خروس‌ها قطعی کند.

زیدان پس از این دیدار گفت: بهترین حس زندگی‌ام را دارم. ما قهرمان جهانیم. هواداران شایستگی این قهرمانی را داشتند. آنها در طول این تورنمنت عالی بودند. هیچ گاه ضربه‌های سر خوبی نزده‌ام ولی در این دیدار توانستم این کار را انجام دهم. دو بار.

امه ژاکه نیز در مورد زیدان گفت: زیدان یک هدیه فوق العاده برای ما است. او دید بسیار بالایی دارد و می‌تواند توپ را به هر کجا که می‌خواهد بفرستد. این را در دیدار مقابل برزیل دیدید. شهرت او به خاطر ضربه‌های سرش نیست ولی او در این دیدار در زدن این ضربه‌ها عالی ظاهر شد.

درست به خاطر همین ضربه‌های سر، جامی که تصور می‌شد به برزیل و شماره 9 آن تعلق داشته باشد، همواره با «زیزو» به یاد آورده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    0 0
    ماشاءالله برادر زیدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس