به گزارش مشرق، وحید خضاب، فعال رسانه، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار مطلبی با عنوان «حماس تحت فشار حملات مجبور به تبادل اسرا شد» نوشت:

آنچه در تیتر آمده، سخن برخی عزیزان است که حتی موضع مثبتی نسبت به مقاومت دارند. اگر به این چند نکته توجه کنیم، شاید کمی قضاوتمان تغییر کند:

نتانیاهو بارها (تا جایی که خودم دنبال می‌کردم شاید بیش از ده بار) به تصریح و تاکید گفته بود «هیچ آتش‌بسی» در کار نخواهد بود مگر پس از بازگشت «همه گروگان‌ها». حتی مقامات ارتش اسرائیل تصریح کرده بودند که آتش بس موقتی هم کمک به حماس است و نخواهیم پذیرفت.

اساسا بدون جنگ، همین پیشنهاد از طرف حماس روی میز بود، آن هم از ۸ اکتبر! حتی پیشنهادهای خیلی گسترده‌تر از این. اسرائیل بعد از ۴۵ روز جنگ، آمده یکی از پیشنهادهای حماس را پذیرفته است.

اسرائیل از روز اول تلویحا اعلام‌ می‌کرد «تبادل، شکست است». مدام روی «آزادی بی قید و شرط همه گروگان‌ها» و «ادامه حملات تا اجبار حماس به آزادی همه گروگان‌ها» تاکید داشت.

الان چه شد؟ مبادله، نه برای همۀ اسرا، با کلی شرط و شروط، آن هم طبق پیشنهاد حماس که از روز نخست روی میز بود.ظاهرا این، نشانگر موفقیت اسرائیل نباشد.

مروری بر واقعیت‌های سیاسی و میدانی درباره تبادل اسرا با حماس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس