لهستان قرارداد موشکی ۷۳۵ میلیون دلاری با آمریکا امضا کرد

وزیر دفاع لهستان امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که ورشو قراردادی ۷۳۵ میلیون دلاری با ایالات متحده برای تامین موشک‌هایی با برد حدود هزار کیلومتر امضا کرد.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، در حالی که لهستان از زمان حمله روسیه به اوکراین هزینه‌های زیادی برای تقویت نیروهای مسلح خود کرده است، ولادیسلاو کوسینیاک-کامیسز در نشستی خبری گفت که کشورش قرارداد ۷۳۵ میلیون دلاری با آمریکا برای تامین موشک‌های هوا به زمین «JASSM-ER» امضا کرده است.

وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که برد این موشک‌ها در حدود هزار کیلومتر است.

بر اساس این گزارش، ورشو در سال جاری میلادی حدود چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را برای پدافند دفاعی هزینه می‌کند.

لهستان هفته گذشته نیز از توافقی با ایالات متحده برای تحویل ۹۶۰ میلیون دلار سامانه شناسایی حریم هوایی برای نظارت بر مرزهای شمال شرقی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    کشور لهستان به امید سراب متحد یانکیستان و عضو پیمان ناتو شد و در حالی که صنایع عظیمی مانند کشتی سازی، هواپیما سازی آموزشی و سمپاشی، خودروسازی لادا، صنایع نظامی، ماشین ابزارصنعتی و .... داشت همه را تقریباً تعطیل کرد و خیل عظیمی از جوانان این کشور به آمریکای شمالی و اروپای غربی و اقیانوسیه مهاجرت کردند و اکنون با اقتصادی ورشکسته و متکی به کمک های غرب و یا اندک درآمد از پایگاه های در اختیار ناتو قرار داده شده جانشین لهستان صنعتی چهل سال پیش است!!!
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      0 0
      احسنت ،دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    پولتون هدر میدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس