کد خبر 1607204
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
"قیمت کفن" در بهشت زهرای تهران ۲.۵ میلیون تومان!

مبلغ "کفن" را که از متصدی غرفه فروش بهشت زهرا پرسیدم؛ پاسخ، شوکه‌کننده بود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان!

به گزارش مشرق، در مسیر حرکت به بهشت زهرا(س) برای انجام کارهای اداری کفن و دفن یکی از بستگان، روایتی از امیرالمؤمنین(ع) را مرور می‌کنم، آنجا که فرمودند؛ "در شگفتم از کسی که مرگ را فراموش می‌کند در حالی که مردگان را می‌بیند."

خاطراتم با آن عزیز سفر کرده به یادم می‌آید و بی‌اختیار اشک می‌ریزم تا اینکه در سالن عروجیان، شروع به انجام کارهای اداری مربوط به خرید قبر، کفن و دفن و انجام تشریفات مربوطه دیگر مثل اقامه نماز میت و رزرو آمبولانس، اکو و مداح و ... می‌شوم.

شلوغی سالن و تعدد مراجعان با توجه به سیستماتیک شدن روند امور در مجمع عروجیان بهشت زهرای تهران، دردسرساز نیست و مباشرانی که برای افراد مراجعه‌کننده در نظر گرفته می‌شوند، آنقدر بر امور تسلط دارند که کارها بی‌نگرانی و در بهترین زمان ممکن انجام شود.

یکی از این مباشران قدم به قدم همراهی‌ام می‌کند تا کار با دقت و سرعت و بدون اشکال پیش برود. هر از چند گاهی صدایم می‌زند و پشت باجه‌ای می‌برد و توضیح می‌دهد که چه کار کنم. گاهی هر فیشی به دستم می‌دهد تا در باجه‌های ویژه‌ای که در بخش اداری سالن عروجیان تعبیه شده‌اند، واریزشان کنم.

در یکی از راهنمایی‌هایش، می‌گوید که بیرون از سالن بروم و از اتاقک کوچک کنار سالن، "کفن و ترمه و پارچه سیاه" تهیه کنم.

درخواستم را به متصدی می‌گویم و او بسته آماده شامل موارد گفته شده را به من تحویل می‌دهد. وقتی کارت بانکی‌ام را می‌دهد، به نوشته‌ای روی دیوار اشاره می‌کند که روی آن نوشته شده: "لطفاً هزینه‌های بالای ۵۰۰ هزار تومان را کارت به کارت کنید!"

پیش خودم فکر کردم مگر قیمت این چند متر پارچه سفید به عنوان کفن چقدر است که بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان خواهد شد! مبلغ را پرسیدم که پاسخ، شوکه‌کننده بود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان!

لابد فرد متصدی این غرفه فروش کفن بهشت زهرا از صورتم تعجبم را دید که گفت: "قیمت‌ها همین است! از بیرون هم می‌توانید تهیه کنید و اجباری به خرید از اینجا ندارید!"

اما مگر می‌شود در این فرصت اندک که میهمانان مراسم تشییع و تدفین در حال رسیدن به بهشت زهرا(س) هستند، رفت و از بیرون کفن تهیه کرد؟

چانه نمی‌زنم و شماره کارت متصدی و فروشنده کفن را می‌گیرم تا پول را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی واریز کنم.

در ادامه فیش واریزی ۲ میلیونی و ۴۰۰ هزار تومانی بابت خرید کفن از فروشگاه اختصاصی مجتمع عروجیان بهشت زهرای تهران به نام صاحب حساب "آرش خال" آمده است:

قیمت عجیب کفن در بهشت زهرای تهران

طی سالیان اخیر سازمان بهشت زهرای تهران و مجتمع عروجیان شاهد تغییراتی در راس مدیریت خود بوده و "سعید خال" به‌عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا پس از ۴ سال جاری خود به سعید غضنفری داد و هم‌اکنون "جواد تاجیک" به عنوان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در حال خدمت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 22
    شاید و به نظر در حال حاضر این نوع به اصطلاح افشاگری و اعتراض بیشتر جنبه انتخاباتی دارد
  • حامد پلاس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    19 3
    مگه رییس بانک مرکزی توی تلویزیون نمیگفت دلار ۲۸۰۰۰ تومان هست و بقیه نرخها رو قبول نداریم....جناب رییس بی دانش و بی کفایت..حتما دیر نیست روزی که ریق رحمت رو سربکشی و کفن پیچ شدی با مشاهده قیمت کفنت از گفته خودت شرمسار بشی،، ملت که در مقابل شارلاتان بازی شما جماعت جز صبر و پناه بردن به خدا پناهگاهی ندارن....
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      1 0
      خدايا ! فرصتى بده تا اقلاً مسئول با عرضه، باشرف و لايق و باجدانى روى كار بياد تا اگه مُردم براى امور كفن و دفنم توان هزينه هاى اين چنينى براى باز ماندگانم ميسرباشه،،،⁉️‼️
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    15 0
    چرا به این موضوع رسیدگی نمیشه چه خبره؟
    • پایین برره IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      3 0
      به این موضوع بعد از کفن و دفن رسیدگی خواهد شد.!!!
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 8
    بسم الله.در تیتر نوشته کفن در متن نوشته کفن و ترمه و پارچه سیاه به این میگن شیطنت رسانه ای انگار یادش رفته این مرگ برای همه هست.اگه خبر مرگ و از قبرستان نبود چیکار میکردیم.
  • جعفری IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 0
    کسب وکار خصوصی حتی در بهشت زهرا البته رسم است افراد با ایمان کفن خود را قبلا خریداری میکردنند پارچه ساده مخصوص کفن متری ۱۲۵تومن بنده خریداری کردم اگرگراندمیخرید بر حق دیگران ظلم روا کردید.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 0
    تاحالا اصطلاح مرده خور به گوش هات خورده؟؟؟ باین میگن مرده خوری!!!!!!!!!! بقدری مارخوردن که افعی شدن یعنی بقدری زنده ها را تیغ زدن وبردن سرسفره که دیگه به مرده ها هم رحم نمیکنن!!! درکل لعنت خدا دردنیاوآخرت برآنهاباد!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 8
    چه خوب است انسان وقتی زنده هست لااقل کفن خودش را تهیه وجاهای مقدس هم متبرک نماید.
    • ری راگا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      14 6
      به نظرت اگه تبرک کنه با وجود گناهانی که کرده بخشیده میشه و میره بهشت ؟ التماس تفکر
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
      5 3
      ری راگاخانم نمیگه میره بهشت ولی بعضی از گناهان شخص خودش که به خودش ستم کرده به حرمت اون تبرک شایدبخشیده بشود هرچند امثال تو به هیچ چیز اعتقادندارین که اینو بفهمید.
    • پاسخ به ری راگا IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      1 1
      تو این حرف رو نزدی که کسی رو تشویق به تفکر کنی بلکه گفتی تا اعتقاد به معصومین رو زیر سوال ببری،نمیدونم وهابی هستی یا نه ولی اگه به داد خودت نرسی عاقبت تلخی برات میبینم، اما جواب سوالت؛ تبرکی هم که نجاتش نده اون اعتقادی که پشت این کارش هست و اون باوری که به مقام ارزشمند شفاعت معصومین در نزد خداوند داره، همون اعتقاد پشت کارش نجاتش میده
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      0 1
      الآن وهابی ها و بهایی های کثیف ونجس بهت حمله میکنن وپاچه ات را میگیرند!
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 1
    از این دست آدما و کارها زیاد انجام میشه بهشت زهرا هم زیر نظر شهرداریه چرا باید پول بحساب طرف (سعید خال) واریز بشه ؟؟؟؟؟اگر زاکانی که در راس اون هست خبر نداره که باید در اون شهرداری رو تخته کرد ولی اکه خبر داره و برخورد نمیکنه که همه چی معلومه .اینا فقط از مدیریت یاد گرفتن پشت میز بشینن و دستور بدن
  • شریف IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    8 0
    کفن یه پارچه شرعی واسلامیه...مگه کت وشلواره که چنین قیمت نجومی داره؟...والابخدا مردن برای همه هست...البته مردنهای حالامیلیونی شده!!...
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    9 0
    خدالعنتشون کنه که به اموات و صاحب عزا هم رحم نمیکنن
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    8 0
    ایشالله که خودشون بی کفن گم وگور و به درک واصل شوند.
  • حسین IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    4 0
    مسئولیت با کلمه نمیدونستم در تناقض وقتی کسی مسئول باشه یا باید درست کنه یا استعفا بده تا یکی بیاد درست کنه
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    7 2
    به قله رسیدن یکی از نشانه های همینه که بابت کفن 2میلیون و پانصد هزارتومان بپردازی
  • طبا IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    5 0
    بحث مورد نظر این شهروند، به احتمال وجود رانت و روابط خانوادگی در محول نمودن یک تجارت پرسود و مُکفی به اقوام و خویشاوندان نزدیک مدیر عامل وقت بهشت زهرا اشاره دارد که در صورت اثبات، نیازمند پیگیری و چگونگی شرایط برگزاری مناقصه و یا مزایده مربوط به واگذاری غرفه می باشد !!!!
  • DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    درستش اینه در ورودی بهشت زهرا و هر آرامستان دیگه یک ردیف مغازه با نظارت رسمی شهرداری های هر شهربه فروش کفن با قیمت عادلانه روز و به اندازه قد و قواره متوفی تخصیص داده بشه. شهرداری ها ناظر فروش و قیمت ها باشن. هرکس کفنی میخره بوسیله کارت ملی اش به اسم اش ثبت بشه تا سوء استفاده ای به اسم تکرار خرید نیز رخ نده.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    لعنت براین مسلمان نما ها شورش رو درآوردن بی شرفها ی دزد بگیرید عرفه دار ومدیر بهشت زهرا روربکنید زنده زنده توقبر
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    تمامی فروشگاه ها و کیوسک های موجود در بهشت زهرا اجناس شون هم گرونه هم برند های متفرقه کسی هم نیست کنترل کنه اصل ضرب المثل مرده خوری تو بهشت زهرا در حال اجراست
  • علی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    آب که سر بالا بره غرباقه ابوعطا می خونه؟؟؟؟؟؟ از ماست که برماست
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
      1 0
      غرباقه دیگه چیه؟؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    این مدت همش میگفتن تورم کم شده دلار تو این سالها اصلا گرون نشده... از مزنه قبر خبر دارید؟؟؟ 100 میلیون ناقابل البته شهرستان. از تهران خبر ندارم. بعد بالای 500 کارت به کارت احیانا برای فرار مالیاتی نیست!
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    این مدت همش میگفتن تورم کم شده دلار تو این سالها اصلا گرون نشده... از مزنه قبر خبر دارید؟؟؟ 100 میلیون ناقابل البته شهرستان. از تهران خبر ندارم. بعد بالای 500 کارت به کارت احیانا برای فرار مالیاتی نیست!
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    وای از سرمایه کلان!!وای از سرمایه زیاد که در راه گناه،معصیت،ولازم نبودن ها صرف میشود،وای بر احوال کسی‌که سرمایه ی خدادادی را در راه عیش ونوش و هرزگی صرف کند،و بخشی از اموالش برای یتیم ها و فقیر ها نباشد، بله همان سرمایه ایکه خدا وسعت می‌دهد ودر راه دنیا پرستی و فساد هزینه میشود و ذره ای از آن به محرومان نمی رسد
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اینجا سر گردنه هست واقعا هم سر گردنه هست یارو طرفش مرده بستگانش تو سالن انتظارن میگه اگه میخوای برو بیرون بخر بیار نظارتی هم که نیست مملکت هم که صاحاب نداره کسی هم جوابگو نیست هر کی تیغش هر چه قدر ببره برده نزدیکان متوفی هم که ماتم زده مشغول مهمون دارین که میگن بدیم بریم ولش کن سگ خورد یکی هم ساده پیدا میشه میزاره رو حساب خیرات امواتش که مستقیم وارد بهشت بشه ببین اسلام تا کجا پیشرفت کرده
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 1
    تعجب نکن! ببین اجاره ی که بهشت زهرا بابت اون غرفه گرفته چقدره بعد فکر عاقبت غرفه دار باش!
  • هادی IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    این نتیجه انحصاره. مثل همه چیز مملکت. خودرو،فولاد،موز،روغن برنج و هزارتا انحصار دیگه.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 1
    مرده که روی زمین نمیماند حالا چه با کفن باشه وچه بی کفن
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 5
    وقتی طرف میگه از بیرون هم میتونید تهیه کنید دیگه اعتراضتون به چیه؟! مگه بهشت زهرا باید پارچه کفن تهیه کنه متری سیصد هزار تومن و برای میت متری سی هزار تومن حساب کنه؟! از جیب کی؟ به حساب کی؟ چرا عادت کردیم راجع به همه چی شلوغ بازی دربیاریم؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    6 2
    تهران یعنی زهر مار
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    1 0
    تو مجلس عزا وعروسی یک عده هستن خوب تیغ میزنن .فرض کنین طرف پدرش مرحوم شده رفته بهشت زهرا بهش میگن کفن دومیلیون تومن هست اگر نمیخوای برو از بیرون بگیر .مگه میشه میت رو منتظر کفن گذاشت .اشکال ازمدیریت اونجا هست که باید هزینه قبر وغسال ومراسم رو همه رو یکجا بگیرن به حساب سازمان .
  • مجتبی IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    2 0
    تو این کشور نه میشه زندگی کرد نه جرات مردن هست، نه بخاطر ترس از مردن، الان هم مردیم گرمیم حالیمون نیست، بخاطر مخارج وهزینه های بالای مردن،
  • حقگو IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    3 0
    اگر به امام زاده عبدالله یا این بابویه در شهرری بیایید کلی دفتر و دستک مدیریتی حتی کتابخانه و ... براه انداختند ولی وقتی میپرسی فلان فرد در کجا دفن است می گویند برو به فلان شخص بگو شاید بتواند به شما کمکی کند . انفرد هم درخواست صدهزار تومان می کند تا بگوید قبر کجاست . مدیریت این مراکز مرده که یک فهرست از اموات و محل دفن تهیه کند ؟ البته که نمرده است چونکه وقتی کسی قبر را پیدا نکند به راحتی این قبر را به شخص دیگری میفروشند . اداره اوقاف هم مرده است که از مدیران بی عرضه خود کار بخواهد . قبل از این مدیریت شخص دیگری بود که دستگیر شد و فقط پول نقد درخواست میکرد و حتی قبول نمیکرد پول را به حسابش واریز کنند تا هیچ مدرکی وجود نداشته باشد . امروز بگویید با آن مدیر متخلف چه کردید
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 1
    بسم الله. قیمت بسته ای شامل (کفن+ترمه+پارچه سیاه )که اندازه ونوع پارچه و نامه مشخص نشده شده فلان نه کفن خالی. مرگ برای همه هست.
    • رضوی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      5 0
      خوب شد توضیح دادی ... امیدوار شدیم .... اینها همه میارزه ... دستشون هم درد نکنه ... شام شب اول هم هست !!
  • ع IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    مردن خیلی سخت شده
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
    0 0
    دیگه آدم نمیتونه بمیره
    • مشکل ما نیست که ... IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
      5 0
      نگران نباش هموطن ... این دیگه مشکل وراثه !! ...
  • کفن هاکوپیان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    البته این قیمت کفن هاکوپیان هست ! .... مدلهای ارزانتر هم داره !!
  • علما مساعدت کنند !! IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    به نظرم علما باید فتوا بدهند که از همان لباسهای موجود شخص مرحوم استفاده شود . اسراف حرام ... ضمنا تورم بالا است !!
  • سوزاندن اموات IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    4 0
    بهتر است علما در خصوص احکام دفن اموات بازنگری کنند . بهترین روش همان سوزاندن است . هر چند درامد شهرداری و دلالان قبر کم میشود !! .... یک سایت هم ایجاد شود و در آنجا یک آرامگاه مجازی برای هر فوتی ایجاد گردد .
  • لطفا ... IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    5 0
    لطفا علما کارها را آسان کنند . :::: از حضرت امام الگو بگیرید . ایشان بسیاری از مسایل را حل کردند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس