موافقت کامل حزب نتانیاهو با تشکیل کابینه اضطراری

حزب لیکود به ریاست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کلیه سران این حزب با تشکیل کابینه اضطراری موافقت کردند.

به گزارش مشرق، حزب حاکم «لیکود» در رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر)، اعلام کرد که تمام رهبران این حزب با تشکیل «دولت اضطراری ملی» موافقت کردند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۹ اکتبر) از مخالفان خود در کنست خواست تا «فورا به روند تشکیل یک دولت اضطراری ملی» بپیوندند. پیشنهادی که یادآور تشکیل چنین کابینه‌ای در رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ از سوی «مناخیم بگین» نخست‌وزیر وقت رژیم موقت در طول جنگ شش روزه است. این در حالی است که گفته می‌شود «بنی گانتز» از رهبران حزب اپوزیسیون نتانیاهو نیز در حال مذاکره با نماینده نتانیاهو برای تشکیل چنین کابینه‌ای است. 

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» از دیگر سران اپوزیسیون در رژیم موقت نیز دو روز پیش از آمادگی خود برای تشکیل یک کابینه اضطراری برای اداره جنگ کنونی با مقاومت فلسطین در غزه خبر داده بود. 

به گزارش فارس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سایه فشار محافل سیاسی و رسانه‌ای ناگزیر شده تا به خواست مخالفان خود تن بدهد و کابینه اضطراری تشکیل دهد. با این وجود، روزنامه اسرائیلی هاآرتص با انتشار گزارشی، عملیات طوفان الاقصی و حمله ناگهانی حماس به رژیم موقت را بدترین شکست در تاریخ موجودیت رژیم صهیونیستی و بدتر از شکست «یوم کیپور» توصیف کرد و از احزاب مخالف خواست که از مدارا با نتانیاهو بپرهیزند و هرچه زودتر وی را برکنار کنند. 

هاآرتص نوشت: «اگر اوضاع به شکلی بود که نتانیاهو در حزب مخالفان قرار داشت و «یائیر لاپید» یا «آویگدور لیبرمن» نخست‌وزیر بودند، نتانیاهو به تلویزیون می‌آمد تا نخست‌وزیر را عامل این شکست هولناک و مرگ بیش از ۷۰۰ صهیونیست معرفی کند پس بنابراین این کاری است که گانتز، لاپید و لیبرمن باید انجام دهند و نباید از وحدت کاذب صحبت کنند. آن‌ها نباید راه نجاتی برای یک کلاهبردار فراهم کنند. اگر واقعاً می‌خواهند اسرائیل را نجات دهند، باید نتانیاهو را از قدرت برکنار کنند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس