دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته

رسانه های اسرائیلی بیان کردند که نتانیاهو به سبب اوضاع سیاسی کنونی، قادر به بررسی راه‌های رسیدن به توافق نیست.

سرویس جهان مشرق - وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶ جنایت جدید در مناطق مختلف نوار غزه انجام داد که منجر به شهادت ۶۲ نفر شد و ۱۳ زخمی نیز برجای گذاشت. این وزارتخانه اعلام کرد: با احتساب شهدای جدید، شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا به امروز به ۳۵ هزار و ۷۰۹ نفر افزایش یافته است. وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۹ هزار و ۹۹۰ تن اعلام کرد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که پیکر شماری از شهدا در زیر آوار مانده و برخی دیگر نیز در کنار جاده‌ها رها شده اند که به دلیل تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به انتقال آنها نیستند.

جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به ورود غیرقانونی «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اعلام کرد: ورود بن‌گویر به مسجد الاقصی یک اقدام متجاوزانه است و به رژیم اشغالگر درباره مقدسات ما مشروعیت نمی‌بخشد. ما از فسطینی‌ها در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ می‌خواهیم با اقدام رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی مقابله کنند.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی باید با خطری که علیه مسجد الاقصی و تمام مقدسات اسلامی و مسیحی ما وجود دارد، مقابله کنند.

ایتامار بن گویر امروز به همراه تعدادی از شهرک‌نشینان وارد مسجد الاقصی شد و در اظهاراتی خصمانه تاکید کرد اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد

با گذشت بیش از هفت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از بیش از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست بیست و هفتمین روز جنگ در غزه

جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه غزه وارد ۲۲۷امین روز خود شد

جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه وارد روز ۲۲۷ شد و حملات و جنایات این رژیم در این باریکه همچنان ادامه دارد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در ۲۴ ساعت گذشته حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیشتر متمرکز بر جبالیا در شمال این باریکه، دیر البلح در مرکز و رفح در جنوب این باریکه بوده است.

طبق آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای جنگ تا این لحظه به ۳۵۵۶۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۹۶۵۲ نفر رسیده است. بیش از ۱۵۱۰۰ نفر از شهدا کودک و بیش از ۱۰۰۰۰ نفر نیز زن هستند. زنان و کودکان ۷۲ درصد مجموع قربانیان این جنگ را تشکیل می‌دهند. اوضاع انسانی در نوار غزه در سایه بسته بودن گذرگاه های این باریکه به ویژه گذرگاه رفح که توسط صهیونیست ها اشغال شده، هر لحظه بدتر می‌شود.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم

کمک های بشردوستانه یا وارد غزه نمی شود یا به طور بسیار ناچیزی انجام می شود. سازمان ملل اعلام کرده طی دو هفته اخیر بیش از ۴۰ درصد مردم غزه مجددا آواره شدند. این در حالی است که مذاکرات آتش بس و مبادله اسرا نیز به بن بست رسیده و فعلا تحرکی در جریان نیست.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد آنچه در غزه در جریان است، نسل‌کشی نیست! جو بایدن ضمن تاکید بر حمایت قاطع آمریکا از رژیم صهیونیستی، مدعی شد آنچه اتفاق می‌افتد، نسل‌کشی نیست و ما به شدت مخالف احکام دادگاه لاهه در حق مقامات اسرائیلی هستیم. بایدن صدور احکام بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط دادستان کل دادگاه لاهه را محکوم کرد.

بایدن در حالی مدعی است که در غزه نسل‌کشی اتفاق نیفتاده است که تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از جمله بیش از ۱۵ هزار کودک و بیش از ۱۰ هزار زن توسط اشغالگران اسرائیلی به خاک و خون کشیده شدند.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تاکید کرد که تعطیلی گذرگاه رفح موجب تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه شده است. ماجد الانصاری عنوان کرد که حمله به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در غزه مستلزم تحرک جامعه بین‌الملل برای تامین حمایت‌های لازم از این کاروان‌ها است.

الانصاری گفت فعلا مشخص نیست دیوان کیفری بین‌المللی چه تصمیمی در مورد درخواست دادستان کل برای صدور احکام بازداشت اتخاذ خواهد کرد. وی گفت تا این لحظه اطلاعات جدیدی در مورد بن‌بست مذاکرات در مورد آتش‌بس در غزه نداریم.

درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر در طوباس/ نظامیان رژیم صهیونیستی به شهر جنین یورش بردند

منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر طوباس در کرانه باختری خبر دادند. مبارزان فلسطینی در مسیر اشغالگران یک خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کردند.

گروهان‌های قدس ـ گردان طوباس در بیانیه‌ای از درگیری با نیروهای اشغالگر در طوباس خبر داد و گفت یک خودروی بمب‌گذاری و چند بمب در مسیر نیروهای اشغالگر منفجر شده است.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم
کرانه باختری

نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهر جنین در کرانه باختری یورش بردند. در پی یورش نظامیان صهیونیست به جنین، درگیری‌های شدیدی در این منطقه به وقوع پیوسته است. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد تا این لحظه ۵ فلسطینی در جنین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند. حال ۳ نفر از مجروحان وخیم اعلام شده است.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است

مجاهدان گردان‌های قسام یک بمب ضدنفر را در میان گروهی از نیروهای پیاده اسرائیلی در مرکز اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه منفجر کردند که در این عملیات نیروهای دشمن کشته و زخمی شدند. قسام در عملیاتی دیگر ۳ تانک مرکاوای اسرائیلی را در شرق جبالیا با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

مجاهدان قسام در جنوب غرب غزه نیز مقر فرماندهی نیروهای دشمن را با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیدند. مجاهدان گردان‌های قسام گروهی از نیروهای کماندوی اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت ضداستحکامات TBG هدف قرار دادند که طی آن نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند.

مجاهدان قسام همچنین یک تانک اسرائیلی را در همین منطقه با بمب "العمل الفدائی" هدف قرار داده و یک بمب ضدنفر "تلویزیونیه" را هم در میان گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اطراف مسجد عمر بن خطاب منفجر کردند.

شلیک دوش پرتاب به سمت بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی

در عملیاتی دیگر، مبارزان گردان‌های قسام ۵ نظامی اسرائیلی را در اطراف یک مسجد در منطقه تل الزعتر با بمب دستی هدف قرار داده و آن‌ها را از فاصله صفر از پا درآوردند.

حزب الله اعلام کرد پس از رصد دقیق نیروهای اشغالگر اسرائیلی در پایگاه الراهب در شمال فلسطین اشغالی، آنها را با موشک و راکت هدف قرار داده است. حزب الله در عملیاتی دیگر نیروهای اشغالگر را در پایگاه "رویسه القرن" در مزارع اشغالی شبعا با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرد و بخش‌هایی از این پایگاه نیز به آتش کشیده شد.

این سازمان مجدداً تجمع نیروهای اسرائیلی را در اطراف پایگاه الراهب هدف حمله موشکی قرار داد. پایگاه المرج در شمال فلسطین اشغالی نیز هدف حمله راکتی حزب الله قرار گرفته و تلفاتی قطعی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

درگیری نیروهای قسام به نظامیان رژیم صهیونیستی

حزب الله همچنین اعلام کرد که پایگاه زبدین را هم با موشک هدف قرار داده است. پایگاه المالکیه در شمال فلسطین اشغالی نیز هدف حمله حزب‌الله قرار گرفت.

واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد که از آغاز جنگ ۹۰ حادثه موثق را مستندسازی کرده که طی آن نظامیان اسرائیلی بیمارستان‌های نوار غزه را هدف قرار داده‌اند. این روزنامه اشاره کرد که رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را جزو اهداف اصلی عملیات نظامی خود در غزه قرار داده است. به گفته این روزنامه از ۳۶ بیمارستان نوار غزه ۳۲ بیمارستان به خاطر بمباران‌ها به کلی از خدمت خارج شده یا خسارت دیده است.

مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در بلندی‌های اشغالی جولان با پهپاد هدف قرار داده است. در این بیانیه آمده است که مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مواضع دشمن صهیونیستی تا توقف جنگ علیه غزه ادامه می‌دهد.

لحظه انهدام تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط حزب الله لبنان

روزنامه عبری زبان "اسرائیل هیوم" تاکید کرد که هدف از عملیات نظامی علیه رفح آنگونه که برخی اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفته‌اند، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است. این روزنامه اشاره کرد که این بار برخی وزرا آماده موافقت با آزادی تعداد کمتری از اسرای زنده اسرائیلی هستند اما نه به قیمت پایان جنگ و امیدوار هستند که فشار نظامی در جریان عملیات رفح حماس را وادار کند تا به طرح آتش‌بس "بله" بگوید.

"اسرائیل هیوم" تاکید کرد که با این حال، تا این لحظه کابینه جنگ هیچ طرح و پیشنهاد قانع کننده‌ای ارائه نداده که بتواند حماس را به میز مذاکرات بازگرداند و احتمالا در جلسه فردای کابینه جنگ این مسئله و تشدید حملات به رفح بررسی شود.

افشای اسنادی از دست داشتن جوبایدن در وقوع فاجعه در شمال نوار غزه توسط روزنامه ایندیپندنت

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. این روزنامه در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی به هشدارهای مکرر کارشناسان و آژانس‌های امدادرسانی، متهم به دست داشتن در قحطی و گرسنگی در غزه هستند.

این گزارش می‌افزاید که گفتگو با مسئولان کنونی و سابق آمریکایی در آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا، وزارت امور خارجه و برخی ارگان‌های دیگر نشان می‌دهد که دولت بایدن حاضر نشده از نفوذ خود استفاده کند و رژیم صهیونیستی را که میلیاردها دلار کمک نظامی از این کشور دریافت می‌کند، وادار کند اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بدهد.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم
اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی در آمریکا

ایندیپندنت افزود که علاوه بر این، مسئولان سابق آمریکایی گفته‌اند دولت بایدن پوششی دیپلماتیک را برای رژیم صهیونیستی جهت فراهم کردن زمینه گرسنگی در غزه از طریق سنگ‌اندازی بر سر راه تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه یا کاهش بحران انسانی در این باریکه ایجاد کرده است.

لیبرمن: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم شکستی مفتضحانه خورده و باید مسئولیت خود را پذیرفته و استعفا دهد/ مقامات آمریکا: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است

روزنامه عبری زبان "معاریو" به نقل از آویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" بیان کرد که دولت نتانیاهو قادر به پیروزی در جنگ علیه غزه نیست و باید منحل شود. لیبرمن تاکید کرد که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم شکستی مفتضحانه خورده و باید مسئولیت خود را پذیرفته و استعفا دهد. وی تصریح کرد که ما بودن در غزه هیچ نفعی برای ما ندارد و آنانکه از اشغال این باریکه سخن می‌گویند، نمی‌دانند که چه می‌گویند.

در همین راستا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان آمریکایی بیان کرد که ما از نتانیاهو ناامید شده‌ایم و گفتگوها با او تاکتیکی و بدون هرگونه دیدگاه راهبردی است.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم
تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

مسئولان آمریکایی بیان کردند که نتانیاهو به سبب اوضاع سیاسی کنونی، قادر به بررسی راه‌های رسیدن به توافق نیست. رسانه‌های اسرائیلی بارها نتانیاهو را مانع اصلی بر سر راه رسیدن به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا در غزه دانسته‌اند. نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند و از ترس محاکمه پس از پایان جنگ و برای تامین منافع شخصی و سیاسی خود همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است.

صهیونیست‌ها در تل آویو، قدس، حیفا و ده‌ها منطقه دیگر تظاهرات‌هایی گسترده را برگزار کرده و خواستار توقف جنگ و آزادی فوری اسرای اسرائیلی در غزه هستند. پلیس تاکنون ده‌ها نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرده است. روزنامه هاآرتص اعلام کرد که بیش از ۱۳۰۰ شخصیت آکادمیک اسرائیلی با امضای طوماری خواستار توقف فوری جنگ و استرداد اسرا از غزه شدند.

مقاومت جانانه رزمندگان مقاومت در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی/ پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی زیر آتش حزب الله لبنان/ اسرائیل هیوم: هدف از عملیات نظامی علیه رفح، ازسرگیری مذاکرات مبادله اسرا است/ رسانه های اسرائیلی: نتانیاهو با توجه به اینکه نتوانسته هیچکدام از اهداف جنگ را محقق کند، همچنان به دنبال طولانی کردن جنگ است + عکس و فیلم
تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو

وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرد که به دنبال صدور حکم دیوان کیفری بین‌المللی، در صورتی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور سفر کند، بازداشت خواهد شد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نروژ اولین کشور اروپایی است که تهدید به بازداشت نتانیاهو و گالانت کرده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دولت نتانیاهو به دنبال فشارهای آمریکا مجبور شد در تصمیم توقف پخش خبرگزاری آسوشیتدپرس تجدیدنظر کند. منبع مذکور اشاره کرد که نتانیاهو به وزارت ارتباطات دستور داده تجهیزات مصادره شده خبرگزاری آسوشیتدپرس را به آن‌ بازگرداند. رژیم صهیونیستی همچنین تدابیر اتخاذ شده علیه این خبرگزاری را هم لغو کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    0 0
    با ترامپ زد و بند کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس