محمدرضا تاجیک

سابقه "بانیان آشوب" مشحون از تقلا برای ایجاد فتنه و اغتشاش و ناسزاگویی است. در همین حال اما یکی از همین افراد به تازگی خواستار پوست‌اندازی و توبه‌ی نظام اسلامی شده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

در نبود "جهاد تبیین و برخورد امنیتی" می‌شنویم:

سخنگوی حزب اعتماد ملی: رأی دادن یک کار عبث است!

سخنگوی حزب اعتماد ملی: رأی دادن یک کار عبث است!/ دشمنی سریع القلم و وندی شرمن با DNA ایرانیان

محمدصادق جوادی‌حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال خبرگزاری ایلنا که "با توجه به نام‌نویسی برخی اعضای حزب -در شهرستانها- می‌توان گفت که حزب اعتماد ملی در انتخابات شرکت کرده؟" گفته است:

"ما نگفتیم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، اما گفتیم مشروط شرکت می‌کنیم. به این معنا که بتوانیم در انتخابات مؤثر واقع شده و ایفای نقش کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، بله شرکت می‌کنیم و اگرنه کار عبثی است که فقط پای صندوق رأی رفته و رأی بدهیم که مشکلی را حل نمی‌کنیم."[1]

*این رفتارها و گفته های مزوّرانه در اصل خود تماما به معنای تحریم انتخابات هستند. رفتارهایی طراحی شده برای فرار از برخورد امنیتی نظام و گفته هایی که در صبح فردای کاهش مشارکت در انتخابات بتواند، بگوید که ما در انتخابات نبودیم و کنار تحریم کنندگان قرار داشتیم.

این مسئله نیز واضح است که این قبیل رفتارها و گفته های دوگانه موجب کاسته شدن از رمق انتخابات و مردم خواهد شد و اگر سد برخورد تبیینی_امنیتی در مقابل دسیسه آشکار تحریم انتخابات قرار نداشته باشد، تحریم کنندگان به اهداف سوء خود خواهند رسید.

طرح "مشارکت مشروط" که یک عنوان بزک شده برای تحریم انتخابات است را نخستین بار "سعید حجاریان" ارائه کرد.

***

"هژمونی ایران"؛ زخم ناسوری که دشمنان ایران را می‌آزارد

دشمنی سریع القلم و وندی شرمن با DNA ایرانیان

سخنگوی حزب اعتماد ملی: رأی دادن یک کار عبث است!/ دشمنی سریع القلم و وندی شرمن با DNA ایرانیان

محمود سریع القلم، از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان و فردی که گفته می شود مشاور رئیس جمهور سابق نیز بوده، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرآنلاین، بدگویی های همیشگی خود درباره ایران را تکرار کرده است.

او در پاسخ به این سوال که "مانع توسعه ایران چیست؟" اظهار می کند: عدم قبول تخصص گرایی از سوی ما ایرانی‌ها است. ایرانی ها و ژاپنی ها، دو کشور غیر غربی همزمان به توسعه و مدرنیته علاقه مند شدند. ولی ژاپنی ها در جایگاه دیگری هستند. من معتقدم هنوز تخصص در ایران مورد قبول واقع نشده و در DNA ما هنوز تخصص جاری نیست. بعضی وقت‌ها فکر می کنم ما ایرانی ها انتظارات خیلی بالایی داریم؛ وقتی شرایط تحقق عدالت، آزادی، دموکراسی و پیشرفت را ایجاد نکرده‌ایم، چرا در انتظار تحقق آنها نشسته ایم؟

سریع القلم در ادامه مدعی بوقلمون صفتی (چند رنگی) ایرانیان می شود!

او در این رابطه می گوید: شخصیت یک ایرانی به سختی قابل شناخت است، ولی شما یک ژاپنی را به سرعت ظرف یک روز می توانید بشناسید. به همین دلیل داشتن صدها لایه در شخصیت ایرانیان مخل توسعه است. حداقل در اقتصاد، توسعه یافتگی شفافیت لازم دارد. این موضوع باید حل بشود. یک نفر نمی تواند در طی یک روز ۵ بار شخصیت عوض کند، باید یک شخصیت داشته باشد.

سریع القلم سپس تصریح می کند که علم هنوز در ایران جایگاهی ندارد و البته تخصص در کشورهایی مثل عربستان و قطر و امارات از اهمیت زیادی برخوردار است![2]

*یکی از مشقت های تمدن دیرین و ایرانیان فرهیخته در طول تاریخ، وجود افرادی بوده که همواره مشغول تحقیر خودی و تمجید دیگری بوده اند.

ایرانیان معدودی که با دیدن رنگ و لعاب غربی، از رنگ و لعاب خودی غافل شده و با انکار مثبتات و بزرگنمایی مشکلات؛ الگو و راه پیشرفت را فقط از مسیر غرب و غربزدگی می دانستند.

ما در تاریخمان کم نداشتیم افرادی که از منتهای تفکری عقب افتاده و کم فهم به متن سرزمین های آمریکایی و غربی پرتاب شده اند و در ادامه خشنودی‌شان را با توصیه به نگه داشتن سفارت آمریکا و یا فرنگی شدن از نوک پا تا فرق سر ابراز کرده اند.

و این بلیه همچنان ادامه دارد...

ما اگرچه قضاوت درباره اظهارات سریع القلم را به مخاطبان محترم واگذار می کنیم اما در عین حال باید اشاره کرد که اگر ایران اسلامی با مختصاتی شبیه آنچه که در ذهن سریع القلم بود انطباق داشت؛ ایران امروز یک هژمونی بزرگ امنیتی و اقتصادی در جهان نبود، از فناوری فضایی و هسته ای و پزشکی برخوردار نبود، توان مدیریت تحریم ها و قضایایی مثل کرونا را نداشت و در دنیا بعنوان یک کشور اخلاق مدار، فرهنگی، قابل اتکا و ثابت قدم شناخته نمی‌شد.

همیشه باید بدانیم که ذهن امثال سریع القلم، نمی تواند پیشرفت و عظمت ایرانی و ایرانی را ببیند.

سریع القلم در سالیان گذشته نیز اظهاراتی در همین مسیر غلط داشته است که تعدادی از آنها را در ادامه می خوانید:

_ایرانیان خشن و حسود هستند.

_ایرانیان با بحران به واقعیت‌های منظومه جهانی پی می‌برند.

_آمریکا با برجام از تداوم ناکارآمدی اقتصادی ایران جلوگیری کرد.

_لیبرالیزم دروازه پیشرفت است.

_خودکفایی بی معناست.

_اگر ما با دنیا ارتباط داشتیم، اجازه نمی‌دادیم هوای تهران اینقدر کثیف شود![3]

لازم به اشاره است که قضیه DNA شریف ایرانی ها خار چشم دشمنان ایران است.

پیش از ادعای سریع القلم درباره ایراد DNA ایرانی ها در بحث تخصص؛ وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفته بود: فریب و نیرنگ بخشی از DNA ایرانیان است.

*کلمه "ناسور" که در روتیتر استفاده شده به معنی زخم عفونت کرده و ملتهب است.

***

"بانیان آشوب" دست‌بردار نیستند

ناسزا و آشوب و دشمنی از ما، توبه و پوست‌اندازی از نظام!

سخنگوی حزب اعتماد ملی: رأی دادن یک کار عبث است!/ دشمنی سریع القلم و وندی شرمن با DNA ایرانیان

محمدرضا تاجیک، از تئوریسین های جراین چپ و از بانیان آشوب، به تازگی در یادداشتی مدعی شد که امر سیاست و قدرت در ایران امری برهنه، خشن، فیزیکی، بداخلاق، هرز و هرزه، زورمدار، مظهر بیرونی آلت و نمادی از قدرت و اقتدار مردسالارانه و در یک کلام، «گنده‌لاتی» است.

به گزارش اعتمادآنلاین، او سپس می افزاید: زبان و فرهنگ چنین سیاستی، همواره با نوعی ناسزاگویی، گنده‌گویی، دشنام‌گویی، ارعاب، تهدید، زور و خشونت و تاریخ آن، با انبوهی از دگرسازی و حذف و طرد عجین بوده است.

تاجیک در ادامه می نویسد: اکنون، با این پرسش تاریخ‌ساز مواجهیم که آیا قدرت عزم آن دارد تا برای نجات پوست خویش پوست بیندازد و خود را از خویش برهاند و با توسل به نوعی «ویرتو» (در بیان ماکیاولی یعنی دلیری و خردمندی و انعطاف‌پذیری اخلاقی قدرت که قدرت را قادر به اتحاد بـا بخـت و کسـب شـرف و افتخـار و نـام بلنـد می‌کند) خویش را از زوال و انحطاط رهایی دهد یا کماکان با اتکا و اتکال و اتصال به شمشیر چوبین و شکسته فالوسی خویش و مست و شاد و بی‌عنایت به بدعهدی و بی‌مهری سپهر پیر (یا به تعبیر ماکیاولی «بخت») آن ره می‌روند که می‌روند و آن‌گونه می‌روند که می‌روند.[4]

*در کلام امثال تاجیک و سریع القلم (که اظهارات وی در اپیزود قبلی نقد شد) به وضوح در می یابیم که اینان پناه گرفته در سایه الفاظ و ژست ها اما غیر عقلانی ترین حرفها را می زنند، از ناسزا گفتن ابایی ندارند و بر مسیر خشن ترین رفتارها نیز گام برمی‌دارند.

غیر از این معنی البته باید به تاجیک یادآوری کرد که اگر حاکمیت و قدرت در ایران مطابق با ذهن برساخته تاجیک بود؛ اکنون شخص آقای تاجیک نمی توانست اینطور راحت و بدون مزاحم؛ نقدهای ولو غیر عقلانی اش را علیه نظام سیاسی و هیئت حاکمه کشور بنویسد.

و ایضا در طراحی های آقای تاجیک و دوستانشان از قبیل فتنه 88 و اغتشاشات مهسا امینی و غیره نیز اگر نظام اسلامی شبیه ذهن تاجیک بود؛ هم اکنون شاهد خاطراتی شبیه "میدان تیان آن من" چین بودیم نه اینکه ببینیم بانیان همان آشوب ها مشغول یادداشت نویسی علیه نظام هستند.

در گام سوم باید از تاجیک پرسید که حاکمیت بر کدام طریق ناروا پای نهاده که اکنون نیازمند بازگشت از آن راه است؟!

آیا ترویج یک نظام عقلانی دینی، حمایت از رأی مردم، تأکید بر حفظ امنیت مردم بعنوان اصلی ترین زیرساخت یک جامعه، تقدیم هزاران شهید برای پیشرفت ایران، ترویج عقلانیت، مبارزه با فساد و مدارای با اغتشاشگران بدون استفاده از سلاح گرم؛ جملگی جرائمی هستند که باید از آنها دست شست؟

تاجیک در کدامین جهان زشت زندگی می کند که اینچنین تصوری زشت از نظام جمهوری اسلامی دارد؟

و در مرحله آخر می توان این سوال را پرسید که توصیه به پوست اندازی آیا برای امثال آقای تاجیک دلالت بیشتری ندارد؟!

آنها که هرگز پای کار رفع مشکلات مردم بصورت جهادی نبوده اند، از گزینه خیابان حمایت کرده اند، از اسلام و انقلاب خمینی دفاعی نمی کنند، هرگز دغدغه گرانی ندارند و صرفا دل به بروز آشوب و اغتشاش علیه نظام اسلامی و مردم بسته اند آیا نیاز صد چندانی به پوست اندازی و توبه ندارند؟

تاجیک در مکنون و تنهایی خود با چه تناقضات جانفرسایی مواجه است...

گفتنیست، تاجیک در ایام اغتشاشات سال گذشته، تنها در یکی از اقاریر خود از این گفته بود که اغتشاشگران شکارچی هستند و یک روز نظام را شکار می‌کنند!

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1393489

2_khabaronline.ir/xkqvj

3_mshrgh.ir/634664

4_https://www.etemadonline.com/tiny/news-631415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    17 13
    انقلاب رسما منحرف شده
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      1 0
      واقعا لب کلام را خلاصه گفتی واقعا و شدیداً منحرف شده
  • سید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    12 14
    اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در راه توسعه !!!!
  • سعید IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    13 15
    کل فرقه اصلاحاتی پینه ناهمرنگ بر دامان ایران عزیز هستند
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    28 24
    ارازل واوباشهای اصلاحطلب غلط اضافی می کنند
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      13 5
      اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا
    • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      12 3
      کدام کشور به برنداز و فتنه گر اجازه مخا لفت می دهد به او امتیاز می دهد چزا فتنه گر وارد مجلس ایران شود چزا شورای نگهبان این افراد را تایید کند تایید کند که فتنه کنند اشوب کنند
    • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      8 4
      کدام کشور به برنداز و فتنه گر اجازه مخا لفت می دهد به او امتیاز می دهد چزا فتنه گر وارد مجلس ایران شود چزا شورای نگهبان این افراد را تایید کند تایید کند که فتنه کنند اشوب کنند
    • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      5 2
      کدام کشور به برنداز و فتنه گر اجازه مخا لفت می دهد به او امتیاز می دهد چزا فتنه گر وارد مجلس ایران شود چزا شورای نگهبان این افراد را تایید کند تایید کند که فتنه کنند اشوب کنند
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      5 8
      تو هم داری غلط اضافی میکنن
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      1 2
      حاجی از سه راه جوبشو ر تویکی ساکت منافق
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      حاجی توالت شور تو که باز از سوراخ موش اومدی بیرون. غیب نداره تو غلط اضافی نکن برو به ارباب های یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون خدمت کن حالا آب رو بریز همونجا که میسوزه :)
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    12 3
    اصلاح‌طلب اصول‌گرا دیگه تمام ماجرا
  • SE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    6 6
    رای دادن به خائنین و پادوهای دشمنان کاری احمقانه و عبث است
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    3 5
    مگه این به رای اعتقاد داره؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    7 8
    بخدا اینو راست گفته
  • فهیم IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    8 6
    شما که رای ندارید شما مردم را بدبخت کردید ابروی نظام بردید ورشکست سیاسی هستید همین مردم در صورت لزوم با شما همان کار می کند که با منافقین کرد درس بگیرید
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
      0 0
      آبرو داشت؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    6 9
    اینا عملا میگن ما دیکتاتوریم ما باشیم انتخابات درسته ولی ما نباشیم انتخابات عبث است اینا جمود فکری دارند تمام
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    4 17
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم روش
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 6
    نویسنده این صفحه یکی هست شبیه کوشکی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    13 9
    حقوق یک معلم تازه استخدام شده در زمان قدیم معادل 130 میلیون تومان امروز بود
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      11 11
      همین الان هم حقوقتون زیاده
  • رضع IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    10 8
    عبث گفتی و تموم شد ؟! نماینده ای که همّ و غمش احذ وام های نجومی و حقوق دویست میلیونی و شاسی بلند و زد و بند با بنگاه های اقتصادی و در یک کلمه لفت و لیس مدام باشه به چه درد ملت درمونده و گرفتار میخوره ؟! هیچ !
  • FR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    8 5
    سریع القلم که مانند هر خودشیفته نادانی نمیتواند واقعیت عیر از میل خو درا بپذیرد و هذیان میگوید ولی تاجیک دقیقا خصلت باطنی خود را که سالها در ژست روشنفکر نمایی آنچه که فرانسوی ها قی کردند پنهان کرده بود حالا خوب نشان داد در واقع وقتی امثال اینها مشاورین فرهنگی رییس جمهورهای مدعی اخلاق و ادب و دموکراسی میشوند معلوم میشه کی باید پوست بیندازد
    • SE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
      0 0
      اینها مانند ویروس تبخال "هرپس سیمپلکس" هستند که پایانی ندارند و مدام باید با آنها مبارزه کرد و زمینه مساعد فعالیت و رشد آنها را از بین برد
  • FR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 3
    خواندن و دیدن ادبیات برخی از این جماعت اصلاحاتچی ثابت میکنه که دشمنان جمهوری اسلامی برامده از انقلاب ایران چه لات ها و اراذل و اوباشی هستند
  • عمو IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 6
    در مورد تیتر رای دادن ... ؛ انتخابات اگر قرار بود با آراء مردم تعیین کننده باشد اصلاً برگزار نمی شد . که از گفته های یکی از مشاهیر غربیست .
  • عمو IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 1
    پاراگراف قرمز؛ جریان مشروط، می دانم حرفهای شما به قضایای مشروطه و مشروطه خواهی ربط ندارد ولی این هایی که حکومت اسلامی را می خواهند با اعمال و افکارشان در هر جای ممکن بدنام تر کنند و ایران را بیشتر غضب کنند سالهاست مشروطه خواهی را مانند بسیاری حرکتها و تفکّرات دیگر مطالعه بسیار غنی و ثروتمند کرده که از هیچ موضوع و شخص دیگری هم غافل نبوده اند.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    2 0
    متاسفانه شاهد خودرو هایی با چراغ های با نور سفید خیره کننده در خیابان ها هستیم که هم راننده مقابل را کور می کند هم دید عابر پیاده را ازبین می برد و جدیدا چراغ های قرمز و آبی شبیه پلیس روی خودرو های عادی می بندند . با جدیت با این برهم زنندگان اسایش و امنیت برخورد کرده و خودرو هایشان را توقیف کنید . لطفا دوربین های شناسایی هوشمند را افزایش دهید و امنیت مردم را تامین کنید
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    1 1
    به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله به زبان خارجی محور شده اند
  • عبدالله IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 2
    طایفه نحس اصلاح طلب چون میدونن پایگاه احتماعی ندارند و لذا رای نمیارن دنبال فتنه گری و جر زدن هستند. در منطق بی پایه این طایفه فاسد فقط وقتی رای بیارن همه چیز درست انجام شده. اینقدر هم بی حیا هستند که از رو نمی رن.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    جناب سری القلم ای کاش کمی تفکر هم چاشنی خزبلاتت می کردی ۱_ژاپن قبل از جنگ جهانی دوم یک کشور پیشرفته بود چون به افراد بیسواد بی تفکری مثل شما اهمیت نمی داد۲_آیا ژاپن کشوری مستقل است؟اینو از کجا فهمیدی از مستعمره بودنش فهمیدی یا خودت کشف کردی؟امان از درس خوانده ای که نفهمد چطور حرف میزند!
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    جناب تاجیک لطفا از فرافکنی دست بردارید کدام یک از بستگان شما درفتنه ها جلو بود تا به فهمی جلو انداختن مردم چه معنی داره!فوت نحسا امینی محک خوبی بود جهت شناختن معلوم الحالها وکسانی که درپشت نقاب جمهوری اسلام چه خیال خامی داشتند.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    اين افساد طلبان چوب لای چرخ نطام هستند همه این طیف تندرو ومخالف منافع ایران بايد ازحاکمیت کنار گذاشته بشوند
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    جناب حضرتی یادمان نرفته وقتی که ؟؟؟؟ به قدرت رسید نیات خودت را عیان نمودید و در مجلس گفتید ایران میخواهد مشکلات جهان اسلامو حل کند،البته اگر اینکارو میکردیم افتخار بزرگی بود اما این جهان اسلام است که به ایران قدرت داده آیا قبول ندارید؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    تمام انبار های کالاهای فساد پذیر را مجهز به دوربین های هوشمند کنید مگر ۶ هزار تن کم است اخه چرا
  • محمد IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    آقایون خودشون رامعرفی کردن
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    عبث وجود شیطانی شما است کهمایع ننگ هستید اگرچه خدا وجود شیطان وشما اعوان وانصارش راضروری دانسته تاتوسط مومنین سنگسار وطرد شوید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    تا وقتی طیف جنابعالی رای بیاورند خوب است اما وقتی غیر شما رای بیاورند کاری عبث است
  • سید فروزان CH ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    چقدر احمق و نادان و بی شخصیت هستند امثال تاجیک و سریع القلام ‌،مرتیکه چین با همه دنیا رابطه دارد و شهر پکن از آلوده‌ترین شهرهای دنیا است ، از شناخت ژاپنیها در عرض یک روز میکوید ، از قانون حق توحش در ژاپن و کره هم بگوید ، ژاپنیها از ذلیل ترین مردم دنیا هستند ،
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    از عبثم عبث تره
  • ناشناس IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    پیاده نظام های آمریکا و ایضا همسویان با نتانیاهو را میتوان با عناوین اصلاح طلب ، اصلاحاتچی ، کدخداباوران ، غربگدایان و براندازان و امثالهم نامگذاری کرد. البته در ذات و ماهیت آنان تفاوتی نیست.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    زمان پوست اندازی تاجیک فرا رسیده ولی خودش را به نفهمی زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس