مستاجران در گرداب بالا و پایین قیمت اجاره+ جدول

یکی از نمایندگان مجلس به تازگی در اشاره به گرانی و مشکلات مردم در بحث مسکن از تعبیر "نفس بریدن" استفاده کرده است. دولت و رئیس جمهور باید برای این نفسهای در آستانه بریدن فکری بکنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دستوری که اژه‌ای بر اجرای آن تأکید دارد

دستوری که اژه‌ای بر اجرای آن تأکید دارد/ تأخیر دولت در تخصیص قیرهای رایگان؛ قالیباف انتقاد کرد

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای، به تازگی طی سخنانی در نشست شورایعالی قوه قضائیه، وظیفه سنگین و خطیر مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی را نسبت به شهدا و مردم یادآوری کرده و گفته است: ما امروز به معنای واقعی کلمه باید دادسِتان مردم، بخصوص مظلومین و محرومین باشیم؛ باید در راستای حمایت از مظلومین و محرومین از جایگاه و اختیارات قانونی خود بهره بگیریم؛ باید برای صیانت و دفاع از حقوق عامه مخصوصاً حقوق محرومین نهایت تلاش را مصروف کنیم.

به گزارش مشرق، او تأکید می کند: باید بدون تبعیض و ملاحظه؛ با فساد و مفسد در هر مقام و جایگاهی که هست مقابله و مبارزه کنیم. [1]

*قوه قضائیه بصورت قانونی مدعی العموم تمام مردم است.

مثال بارز این مسئله نیز "گرانی" است و قوه قضائیه قانونا وظیفه دارد از ظلم و اجحاف به مردم در بحث گرانی جلوگیری کند.

در کنار تأکیدات ریاست قوه قضائیه البته شاهدیم که حجت الاسلام اژه ای، دستور مکتوبی را هم در این زمینه صادر کرده [2] که امید است دادستان محترم کل کشور و سایر مقامات ذیربط قضایی پیگیر این دستور باشند و مردم را از رنج گرانی برهانند.

***

تأخیر دولت در تخصیص قیرهای رایگان؛ قالیباف انتقاد کرد

دستوری که اژه‌ای بر اجرای آن تأکید دارد/ تأخیر دولت در تخصیص قیرهای رایگان؛ قالیباف انتقاد کرد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در جلسه علنی روز دوشنبه گذشته پارلمان و در پاسخ به تذکر چند نماینده که به رد مصوبه قیر رایگان از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتراض کرده بودند، گفته است: مجمع تشخیص مصلحت نظام این مصوبه را رد نکرده بلکه آن را اصلاح کرد یعنی به جای ۲۵ هزار تن، ۲۰ هزار تن شد. در حال حاضر ۲۰ هزار تن قیر با قیمت هر تن هفت و نیم میلیون تومان به صورت صددرصد تخصیص یافته و باید پیگیری کنیم که چرا دولت در تخصیص آن تأخیر داشته است.

به گزارش مشرق، او افزوده است: ما باید اجرای قانون را از دولت پیگیری کنیم و با وجود این اگر اشکالی به هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود دارد، بحث دیگری است. [3]

*تمنای اجرای قانون از دولت و تأخیر نداشتن در این اجرائیات؛ بیت الغزلی است که اگر عملی شود یقینا مشکلاتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت فرمودند موجب استیصال مردم شده؛ کمتر خواهد شد.

برخی مصوبات جهادی مجلس یازدهم از قبیل کالابرگ، قانون جوانی جمعیت، قیرهای رایگان، اخذ مالیات از خانه های خالی... جملگی در کمرکش تأخیر یا ایراد در اجرا مانده اند هنوز.

***

رئیسی و مستأجرانی که نفسشان بریده شده است

دستوری که اژه‌ای بر اجرای آن تأکید دارد/ تأخیر دولت در تخصیص قیرهای رایگان؛ قالیباف انتقاد کرد

ایلنا گزارش داد: عبدالعلی رحیمی مظفری، نماینده سروستان، کوار و خرامه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس گفته است:

"یکی از نقش‌های اساسی سبد خانوار را مسکن دارد. گرانی مسکن، اجاره بهای بی‌نظارت، عدم اجرای عوارض بر زمین‌های خالی توسط شهرداری‌ها، عدم اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، عدم نظارت بر بازار مسکن و کندی روند تولید مسکن نفس مستاجران را بریده است. وزارت راه و شهرسازی حرکتی انجام دهد. "[4]

* باید به این نکته و هشدار توجه کرد که امروزه مشکلاتی که سبب استیصال قشرهایی از مردم شده؛ مشکلات اقتصادی و مسئله تسرّی یافته "گرانی" است و دولت باید برای این مسئله فکری بکند. هشداری که البته در بیانات رهبر انقلاب نیز برجسته بود اما گروههایی تلاش کردند صرفا به تمجید ایشان از دولت بپردازند.

گرانی بیقاعده امروز که از هیچ قاعده دلاری، بازاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی کند؛ توانسته چهره کریه خود را همه ابعاد معیشت مردم اعم از مسکن، غذا، درمان، تفریح و... نشان دهد و دردسرهای زیادی را برای مردم ایجاد کند. و مسوولان اجرایی کشور باید بدانند مادامی که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل نشود، نمره قبولی در کارنامه هیچ دولتی درج نخواهد شد.

***

1_mshrgh.ir/1525589

2_mshrgh.ir/1483147

3_mshrgh.ir/1525444

4_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1396007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ایرانی IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    2 1
    این وسط باید دید جیب چه گروهی با این دستور پر میشود؟؟؟ وقتی دولت مردی بر کاری همت میگذارد مطمئنا سود کلانی پشتش است و گروهی حرام خور با دهان باز نشسته اند.
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    3 1
    چه چیزهای که من در قوه قضاییه و قاضی‌های پولی و اداره ثبت اسناد ندیدم مغز آدم سوت می‌کشه
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      أوست عزیز اینها خودشون رو پاک می دانن
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    اقای رئیس عدلیه وضعیت فساد در دادگاههای شیراز بیداد می کند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 0
    همشون مثل هم
  • DE ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    0 0
    آقای اژه ای شما زیادی زحمت کشیدی خودت رو بازنشسته کن و جات رو بده به یک انقلابی مقتدر .
  • ضدمراجعید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    4 0
    مشکل داری ازبهره بانکی تا بی لیاقتی ولی اگرقراراست مست گیرند هرکه مسئول هست گیرند
  • عبدالله IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
    1 4
    ادارات از اجرای قانون جوانی جمعیت سر باز میزنند و متاسفانه علیرغم مجازاتهای قانونی در نظر گرفته شده اما به دلیل عدم اجرا قانون جدی گرفته نمیشود چه کسی باید رسیدگی کند؟
  • CA ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    به امید خدا قیر داغ سوزان در جهنم کنار درخت زقوم رایگان در حلق مسئولان دزد و رانتخوار ریخته خواهدشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس