تحریف تاریخ به سبک محمود صادقی؛ پیگیری قتل‌های زنجیره‌ای چگونه انجام شد؟

انتخابات یک پروژه و یک مسئله برنامه‌پذیر است که کاملا می توان آنرا مبتنی بر قانون و با مشارکت حداکثری شکل داد. لازمه این کار البته همراهی و همکاری همه خواص است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

روش چپ‌های تحریمی برای کاستن از مشارکت انتخاباتی

خودروسازها باز هم ساز گرانی خودرو کوک کردند/ خوشبختی مردم با "رأی خوب"

محمود صادقی، فعال چپ و از نمایندگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات امسال گفته است: بر مبنای برخی اطلاعات از نظرسنجی‌های معتبر احتمالا مشارکت پایین و حول و حوش 25 درصد خواهد بود و فعلا هیچ تغییری هم که برای مردم امیدوارکننده باشد برای مشارکت دیده نمی‌شود. لذا نمی‌توان پیش‌بینی انتخابات پرشوری برای انتخابات مجلس داشت.

او اظهار می کند: افکار عمومی به‌خصوص در این دوره از انتخابات و مجلس رویگردان هستند و مهم‌ترین چالش همین است![1]

*دقت شود که انتخابات، فصل نیست که ما با پیش بینی آن به تشریح شرایط خودمان با مختصات انتخابات بپردازیم. بلکه انتخابات یک پروژه و یک مسئله برنامه‌پذیر است که کاملا می توان آنرا مبتنی بر قانون و با مشارکت حداکثری شکل داد. لازمه این کار البته همراهی و همکاری همه خواص است.

یعنی اگر در تریبون ها و منابر یک جامعه شاهد تأکید بر اهمیت یک انتخابات باشیم؛ آنگاه طبعا مشارکت حداکثری نیز شکل خواهد گرفت.

در سمت دیگر ماجرا نیز اگر عزمی برای "تحریم انتخابات" در کار باشد و عده ای رجل سیاسی از بام تا شام در گوش مردم علیه صندوق رأی و انتخابات منفی پراکنی کنند؛ آنگاه طبعا کسانی فریب خواهند خورد به عرصه انتخابات نخواهند آمد.

و مسئله صادقی و سایر چپهای تحریمی نیز همینست... آنها به قصد ترور انتخابات وارد صحنه شده اند و برای کاستن از میزان مشارکت مردم حتی حاضرند خیانت بار ترین سخنان از قبیل "کسی منتظر انتخابات" نیست را بر زبان برانند.

توطئه ای که البته هوشیاری مردم و تبیین خواص را طلب می کند.

در عین حال باید دانست که مشارکت حداکثری اگرچه یک امتیاز است لکن تعیین کننده چیزی نیست و نتیجه یک انتخابات قانونی با هر میزان مشارکتی؛ برای همه لازم الاتباع است.

چپ های تحریمی در ستاد اصلاحات، دو انتخابات قبلی مجلس و ریاست جمهوری را نیز تحریم کرده‌اند.

***

خودروسازها باز هم ساز گرانی خودرو کوک کردند

خودروسازها باز هم ساز گرانی خودرو کوک کردند/ خوشبختی مردم با "رأی خوب"

درگاه الکترونیکی روزنامه شرق به تازگی گزارشی را به نقل از روزنامه دولتی ایران، پیرامون احتمال گرانی خودرو منتشر کرده و در آن از امتناع خودروسازان از تحویل خودروهای ثبت‌نامی به مردم به امید افزایش قیمت‌ها توسط شورای رقابت خبر داده است.

در این گزارش می خوانیم:

"شرکت‌های خودروساز به صرافت افتادند با ارائه مستندات، دوباره قیمت محصولات خود را گران کنند و مجوز افزایش قیمت‌ها را از شورای رفاقت (شورای رقابت) بگیرند.

به نظر می‌رسد باید به شرکت‌های خودروساز و مونتاژکار حق داد که به دنبال ادله باشند تا مجوز دوباره رشد قیمت‌ها را بگیرند. آنها می‌دانند که شورای رقابت به خواسته افزایش قیمت آنها، «نه» نمی‌گوید. با رویه‌ای که شورای رقابت در پیش گرفته است، عملاً خودروسازان و مونتاژکاران بد عادت شده‌اند.

خبرها از شورای رقابت حکایت از آن دارد که این شورا در حال بررسی قیمت‌ها است. بدین جهت خودروسازان برای بار دوم در سال‌جاری به دنبال افزایش قیمت هستند و اطمینان دارند که شورای رقابت به خواسته آنها تن می‌دهد.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفته است: «اواخر تیرماه امسال دوباره صورت‌های مالی خودروسازان بررسی و هزینه‌های سال ۱۴۰۱ محاسبه شد. بنابر محاسبات صورت‌گرفته شورای رقابت باید بین ۳۵ تا ۳۸درصد قیمت پایه خودروها افزایش یابد؛ رشد قیمتی که سازمان حمایت تأیید کرده اما یک هفته است که شورای رقابت در این مورد تعلل می‌کند.»

شرکت‌های خودروسازی برای آنکه به هدف خود (افزایش قیمت) برسند و همچنین شورای رقابت متقاعد شود که اوضاع تولید خودرو به‌هم ریخته است، پا را فراتر گذاشتند و اقدامی انجام دادند که با سیاست‌های دولت و به خصوص وزارت صمت در تضاد کامل است. خودروسازان به رغم وجود خودرو در پارکینگ‌های خود (بر اساس عکس‌های ماهواره ای) از عرضه خودرو به مردم امتناع می‌کنند. چندین هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان دپو شده است و افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو ثبت نام کرده اند، هنوز نتوانسته اند خودرو خود را تحویل بگیرند."[2]

*ما قضاوت درباره این گزارش تأسف آمیز را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم و البته در پیوست آن 3 نکته را بیان می کنیم:

یکم: وزیر محترم اقتصاد چند ماه قبل وعده داده بود که چند ماه بعد شاهد کاهش تورم خواهیم بود. بدیهیست که با این قبیل رخدادهای برساخته؛ این وعده هم مثل سایر وعده های ایشان نقش بر آن خواهد بود و مردم به جای ارزانی با گرانی مواجه خواهند شد.

دوم: به نظر می رسد خبر افزایش قیمت خودرو ارتباط مستقیمی با ماجرای خودروهای وارداتی داشته باشد. ارتباط از این حیث که برخی صاحبنظران ابراز کرده بودند که قانون خوب مجلس یازدهم برای واردات خودروهای خارجی با نیت ارزان شدن خودروهای داخلی در فضای رقابتی تصویب شد اما آیین نامه اجرایی این قانون به گونه ای توسط دولت طراحی شده که مصوبه عملا به هدف خود یعنی ارزان سازی نخواهد رسید. (مثل وضع تعرفه گمرکی سنگین برای خودروهای وارداتی).

هم اکنون نیز به نظر می رسد آنهایی که منافعی در گرانی خودرو دارند؛ با راحت شدن خیالشان از بابت مقطوع النسل شدن مصوبه واردات خودروهای خارجی؛ ساز گرانی خودرو را مجددا کوک کرده اند.

و سوم: این مضحک به نظر می رسد که شرکت های خودروسازی بتوانند کاری کنند که خارج از اراده و سیاست های دولت و وزارت صمت باشد. چه اینکه مردم اساسا در انتخابات ریاست جمهوری رأی میدهند تا کسی به ساختمان پاستور برود که نفر اول اجرائیات مملکت باشد و بتواند در برابر هر گروه و مافیایی بایستد. که البته همینطور هم هست و رئیس جمهور در ایران دارای بیشتری حد اختیارات اجرایی است.

لذا بنظر می رسد اینکه در گزارش مذکور آمده رفتار خودروسازها مغایر سیاست دولت است؛ بیشتر یک جمله توجیهی است که روزنامه ایران ترجیح داده برای بالاگرفتن دامان دولت از گرانی ها؛ آنرا در ساحت گزارش بگنجاند.

***

خوشبختی مردم با "رأی خوب"

خودروسازها باز هم ساز گرانی خودرو کوک کردند/ خوشبختی مردم با "رأی خوب"

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی سخنانی در مراسم رژه بزرگ دریایی و هوایی نیروهای مسلح در بندرعباس گفته است: تبلور حضور مردم و اراده ملی مبتنی بر باورهای الهی مختص جنگ با رژیم بعثی عراق نبود و نیست بلکه برای مواجه شدن با هر دشمنی و هر جنگی...اگر با همین باورها حرکت کنیم، خدای متعال وعده پیروزی داده.

به گزارش مشرق، او می افزاید: باید خدمت به مردم را اولویت و افزایش کارآمدی را مدنظر قرار دهیم و تمام تلاشمان، اثبات کارآمدی دین در اداره امور جامعه باشد.

قالیباف همچنین گفته است: خوشبختی مردم خود را در قطع اتکا به بیگانه و تکیه به اراده مردمی می‌دانیم.[3]

*"کارآمدی" حلقه گمشده بخش عظیمی از سیاست ورزی ها، مباحثات و انتخابات ها در ایران است. مقوله ای که اگرچه مورد فراموشی برخی خواص سیاسی، مسئولان و رسانه ها قرار گرفته اما مردم همواره می توانند با مشارکت حداکثری در انتخابات و البته با "رأی خوب" آنرا مطالبه و گوشزد کنند.

چه اگر مردم به جای سخنرانی و ژست و حاضرجوابی های اینستاگرامی برخی رجال سیاسی به میزان کارآمدی آنها توجه کنند و در ادامه با رأی خوب خود، اصلح را انتخاب کنند؛ یقینا کارآمدی میهمان سفره های معیشت خواهد شد و خوشبختی بیشتری شامل حال ایران و ایرانی می شود. زیرا هر مشکلی که شامل حال اقتصاد و معیشت مردم است به رأی بد ارتباط دارد.

مجددا بایستی تکرار کرد که کارامدی حلقه گمشده بخش عظیمی از سیاست ورزی های ماست که باید آنرا در کارنامه افراد جستجو کرد.

***

1_https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1067282

2_https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-897783

3_mshrgh.ir/1528905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    37 4
    یک گزارش بدهید مجلس تو این چهار سال چکار کرد مردم خودشون می فهمند رای بدن یا نه
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 27
      خودت هم یه بررسی داشته باش چرا لقمه آماده می خواهید ضمنا مقایسه بین ادوار مجلس هم خیلی کمک می کند بدانیم بهتر بوده یا نه
    • FR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      4 21
      همین که جلوی خرابکاری های ظریف دولت سابق را گرفت بزرگ‌ترین خدمت بود
    • جمال IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      17 1
      دولت رئیسی تعرفه های ناعادلانه واردات خودرو را به زیر 20 درصد برساند آنوقت خودروسازان و شورای رقابت تا دلشان میخواهد گران کنند میتوانند؟ قیمت ها هم کاهش میابد
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      13 1
      احسنت
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      13 2
      جلوی خرابکاری؟ هنوز هم در خواب به سر میبرید
    • رضا IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      19 4
      واردات خودرو دست دوم چی شد لابد مافیای خودرو جلوش رو گرفت.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 25
    مراجع قضایی امنیتی باید توضیح بدهند چرا در برابر گستاخی و خیانت اصلاح طلبان سکوت می کنند در هیچ کشوری رفتار کسیکه انتخابات را زیر سوال ببرد تحمل نمی شود
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      25 2
      فقط می خواهید دهان منتقدین را ببنیدید کاردیگری بلد نیستید
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
      1 15
      فرق بارز منتقد و معاند قانون شکن را ندانی نتیجه اش ماندن در جهل مرکب است
  • مصطفی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    16 0
    خوب بهتر نیست پارکینگ ها رو از خودرو سازها بگیرند و اجازه ندهند خودرویی بدون پلاک از خط خودرو بیرون بیاد
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      12 2
      خیلی فکر کردی! خیال کردی در اون صورت مشکل حل میشه؟ نه. این مافیا بزرگتر از این حرفهاست
  • mahdi IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    33 0
    تا زمانی که خودرو سازی در انحصار باشه و اجازه رقابت به خودروسازهای دیگه داده نشه وضع همینه تا زمانی که اجازه واردات خورو داده نشه از این هم بدتر میشه بنده بشخصه اگه یک ماشین مثل تویوتا قیمتش باشه 300 تومان یک پراید باشه 300 تومان حماقت نمی کنم میرم تویوتا میخرم انقدر بی عقل نشدم ماشین مشتی مندلی سوار شم تازه این خودرو های ساخت داخل یکبار مصرف هستند یکبار تصادف کنی یا یکسال ازشون بگذره فاتحه اش خونده میشود
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    6 7
    پر بی راه نمیگن. چون نرخ تسعیر از 28500 به 37500 تغییر کرده مواد اولیه شون گرون شده. یقه مجلس و مافیای پتروشیمی رو بگیرید که حلقه اول این گرانی هستند
  • شیخ IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    24 1
    یک زمانی میگفتن میزان رای ملت است و به انتخابات ۵۷ میبالیدن الان مردم باد دم صبح شدن
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    27 1
    خداوند شر مسئولان بی عرضه و ناکارآمد را از سر ما کم کند
  • تهران IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    17 0
    این سیستم هواراد دزد و اختلاصگر و گرانفروش است.... یک شرکت خودروسازی گروانفروشی کرده، پرونده دارد برای همه ثابت شده است ولی هنوز صدا و سیما نمی تواند نام این شرکت را به زبان بیاورد. نام اختلاصگران را با حروف اختصاری می گوید. آبروی دزد در این مملکت از آبروی مال باخته مهمتر است
  • تبریز IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    9 14
    اگر رای به اصلتاحطلبان باشد رای بد است و اگر به تیم قالیباف باشد رای خوب نامیده می شود
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      2 26
      اصلاح طلبان قیمت دلار را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
      6 2
      اصلاح طلب یا اصولگرا نرخ دلار را تعیین نمیکنند...
  • من غدیریم IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    18 0
    آقایان نمایندگان محترم مجلس تعهدات که به ملت دادید عمل کنید نگذارید خودروسازان جیب ملت راخالی کنند با خودروهای آهن قراضه خویش، قیمت خودروهای داخلی آنقدر گران افزایش دادند ال 1410 نمی توانند قیمت را افزایش دهند. اینها زنگ خطر خود را احساس کردند میخواهند بازار خودرو را با مافیایی های که اجیر کردند قول ووعده های که به نمایشگاه خودرو دادند تلاطم کنند. چون میفهمند که خودروهای دست دوم لوکس که به کشور وارد شود خودروهای اینان فقط به درد ضایعات آهن میخورد نه بنام خودرو ، نه استاندارد هست نه تجهیزات و قطعات مرغوبی نصب کردند نه آپشین مناسبی دارند نگذارید بازار خودروی که دو ماه هست آرامش گرفته اینان و خیانت کاران و قاتل ملت دوباره به تلاطم بیندازند. بخدا و به پیر و به پیامبر به زبان یک تاجر که در چین دلال اینان هست مستند نقل میکرد که خودروهای شاسی بلند که اینان وارد می کنند و یا قطعات که سربست وارد می کنند در ایران مونتاژ می کنند قابل مقایسه با خودروهای مونتاژ داخل چین نیست چون آنها با چند رتبه بندی تولید می کنند ایرانی ها مرتبه 3 و4 را از چینی ها میخرند با پول ایران(ریال) حدود 40 میلیون تومان هم با افزایش و عوارض گمرگ و عوارض دولتی نمی رسد چرا چند میلیاردی میفروشند ولی مردم بازهم بدرقه می کنند. چرا ملت از این خودروها میخرند از سایت اینترنت برند بازار قیمتها را مقایسه کنند واقعا به ملت ایران ظلم می کنند اونم بارز دولتی وارد ایران میشود با ارز آزاد میفروشند این بالاترین ظلم به ملت ایران است.ضمنا خودروهای وارداتی چینی عمر قطعات خودرو 5 سال است بیشتراز5 سال کار نخواهند کرد. اینو بدانید اگر به چینی ها بگید عمر خودری من باید 20 سال باشد برایت 20 ساله خودرو تولید می کنند.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    1 0
    به اسم مشاوره سربازی پول های کلان از جوانان می گیرند ، امنیت روانی جوانان و سربازان کشور را تامین کنید ، اجازه توهین به خدمت سربازی را ندهید و از وضعیت خدمت سربازی اخبار جامعی بدهید و اطلاع رسانی حقوی سربازان را درست و کامل انجام دهید
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    به اسم مشاوره سربازی پول های کلان از جوانان می گیرند ، امنیت روانی جوانان و سربازان کشور را تامین کنید ، اجازه توهین به خدمت سربازی را ندهید و از وضعیت خدمت سربازی اخبار جامعی بدهید و اطلاع رسانی حقوقی سربازان را درست و کامل انجام دهید
  • بهروز IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    8 0
    از وقتی که بنده یادمه همیشه حرف آخر رو شورای رقابت میزنه - اول خودورسازان قیمت میدن و اخر هم شورای رقابت میگه چشم
  • FR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 0
    ممنوع از مشرق که با جمع آوری و انتشار همه خواندنی‌ها مخاطبان را در جریان کلی همه موضوعات جالب قرار می‌دهد و حال آدم را اول صبح خوب میکند
  • سیدمهدی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    18 2
    چهارتا پخمه مافیایی که توانستند کل نمایندگان مجلس و کارکنان آن را با یک شاسی بلند بخرند و اساسا وقتی قیمت نماینده های تازه به دوران رسیده اینقدر پائین هست به نظرتان با آیا امکان دارد با یک مشت دلار توسط فرنگی ها ایشان را خرید ؟؟؟ این مجلس که در خنثی بودن و مفت بودن ارزش نمایندگانش واقعا نوبر هست
  • علی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    7 1
    رای خوب ؟!به کی به چی ؟کس جدیدی وارد شده ما خبر نداریم.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    14 1
    تا وقتی مردم سواری می دهند و با ساز آنها می رقصند آنها هم سوار مردم می شوند بدشان که نمی آید . چون می دانند صدای مردم به جایی نمی رسد و خود مدیران و مسئولان محترم !!! هم جیره خوار آنها هستند .
  • م IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    23 0
    چه قدر ساده اید دولت .مجلس .شورای رفاقت.استانداردهمه ازخودروساز سهم میبرند طرف مردم نیستند باید خودروسازجیب منو شما را بزنه حق بقیه رو بده باید حضوری از دولت خواست تکلیف ملتو با خودروسازها رامشخص کنه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    24 1
    امروز دولت و مجلس انقلابی بر سر کار اند و قیمت گوشت نیم میلیون تومان شده انگار به گاو و گوسفند ها به جای علوفه طلا دادند
  • یزدان IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    0 1
    خخخخخخ حیف وقت نیست بزاریم
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    3 0
    امیدوارم شخص آقای رئیسی اجازه همچین افزایشی رو نده باید شورای رقابت منحل بشه
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    26 0
    مگه هر شش ماه یبار بخاطر تورم حقوق کارگر و کارمند سی تا پنجاه درصد افزایش میدین که افزایش قیمت خودرو رو میخواین شش ماهه بکنید،جناب شورای رقابت نزدیک کردن قیمت بازار و کارخانه با افزایش قیمت کارخانه رو یه بچه اول ابتدایی هم میتونه انجام بده
  • زارعی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    26 0
    به نام خدا در بحث خودرو چون دولت ذینفع است با خودروسازان کنار می آید اصلا خودروسازی دولتی است هرچه گرانتر بفروشد درآمد دولت بیشتر می شود و دولت با وضع تعرفه بالای گمرکی اجازه واردات خودرو را هم نمی هد پس الکی دلخوش داشته ایم ،چه از این تنور نونی برای مردم درست نمی شود تا وقتی مافیای خودرو که در بدنه دولت ،مجلس وصنعت خودرو اختاپوس وار سایه انداخته کسی روز خوش خرید خودروی مطمئن و ارزان را نخواهیم دید .
  • BR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    18 1
    حالم از این مملکت و مجلس بهم میخوره
  • رویا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    19 0
    شما نماینده محترمی که هیچ خاصیتی برای مردم ندارید .حقوق در سال یکبار زیاد میشه خودرو سازی سه بار پس نماینده های که پول یا مفت میگیرید کجایید فقط کوچی پور باید حرف بزنه بقیه تون خوابید
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    22 0
    تا زمانی که خودرو به طور انحصاری دست چند تا خانواده هست که انقدر ثروت پیدا کردن که تبدیل به غول جهانی ثروت شدن و حالا گویا دیگه زور سران نظام و حاکمیت و ارتش و سپاه این کشور هم بهش نمیرسه همینه و هر روز با پررویی درخواست بیشتر چاپیدن ملت را میکنن.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲
    0 0
    هر وقت شورای رقابت -خودروساز- وبورس وارد صحنه شدن خودرو گرانتر و بورس منفی تر شد یعنی تولید کشک. اصلا کدام واردات خود خودرو سازها وارد کننده هستن ماشینهای گران قیمت دست دوم وارد کردن باگمرکی قیمت با اونا که تو ایران هستن یکی میشه قزار بود ماشین ارزان قیمت در حد پژو -پراید وارد بشه که اونم خودرو سازها عمرا بزارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس