کد خبر 1564219
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
محمدرضا تاجیک

تاجیک در این همه آسمان و ریسمان خود البته حاضر نشده به مردم بگوید که در پشت سناریوی تحریم انتخابات و لغو صندوق رأی؛ گزینه شورش خیابانی، اقدام مسلحانه و ناامنی وجود دارد.

سرویس سیاست مشرق - محمدرضا تاجیک، فعال چپ و از نظریه پردازان اصلاح طلب به تازگی در یادداشتی با عنوان "ایام کیچ بازار" که انصاف نیوز آنرا منتشر کرد، در اشاره به انتخابات پیش رو نوشته است: در آستانۀ انتخابات، بساط «کیچ» (دروغهای زیبا) و بزک و سرخاب‌سفیداب بر سر هر کوی و برزنی پهن است و عجوزه‌های بسیاری به زیور جمال و کمال و زیبایی و فریبایی و صد زیور دروغین آراسته می‌شوند و خود را در معرض «نگاه» و «طلب» مردمان می‌گذارند. در این ایام، هر آن‌چه در این کیچ‌بازار، عرضه و به فروش می‌رسد، مصنوع و مصقولی مردم‌پسند و دلربا و روح‌نواز و احساس‌برانگیز است.

او می افزاید: تمام فروشندگان و دلالان نیز، از نوع و جنس مومن و مسلمانا هستند که جز برای رضای خدا و خلق خدا، خود را در معرض تمنا و طلب نمی‌گذاشتند. پشتِ ویترین رنگین هر دکانی در این کیچ‌بازار، انواع و اقسام کالاهای نمایشی می‌بینی که مهر تضمین‌شده و استاندارد بر روی آنان حک شده و به نازل‌ترین قیمت به فروش می‌روند.

تاجیک می نویسد: روی شیشۀ ویترین‌ها هم نوشته شده: بخر و جایزه ببر. خلاصه، در این ایام، همچون آلیس که به سرزمین عجایب پرتاب می‌شود، مردمان هم دفعتا به عالم زیباترین‌ها و مردمی‌ترین‌ها و خاکی‌ترین‌ها و پاک‌ترین‌ها و کارآمدترین‌ها و صادق‌ترین‌ها و صدها «ترین»های دیگر پرتاب می‌شوند، تا همچون مردمانِ جامعۀ نمایش دوبور، به خرید و مصرف تصاویر بزک‌شدۀ کالاها ‌بپردازند.

این فعال اصلاح طلب تصریح می کند: نمی‌دانم امسال در این کیچ‌بازار قرار است چه کالاهای متفاوتی را به‌نمایش بگذارند، اما می‌دانم که بسیاری از مردمان، پشیمان و سرخورده از خریدها و مصرف‌های گذشته، چندان رغبتی برای خرید و مصرف پرتره‌ها و تصاویر و کالاهای کرداری و گفتاری و شعاری تکراری و نمایشی ندارند.[3]

*حرفهای آقای تاجیک مصداق اتمّ مخالفت با انتخابات و نومیدکردن مردم از صندوق رأی است.

تاجیک در این همه آسمان و ریسمان خود البته حاضر نشده به مردم بگوید که در پشت سناریوی تحریم انتخابات و لغو صندوق رأی؛ گزینه شورش خیابانی، اقدام مسلحانه و ناامنی وجود دارد.

گزینه ای که البته فرماندهانش برای پا گذاشتن بر جنازه های مردم به منظور تبدیل شدن به اپوزسیون نقشه ها کشیده اند و امثال تاجیک هم با ادبیات یونیک خود مسئولیت استتار همین هدف شوم را دارند...

تاجیک همچنین به مردم نمی گوید که گزاره "سرخوردگی از خرید گذشته" یکی القای باطل بیشتر نیست زیرا همواره و حتی در حالت بی نامزدی هم می توان با حمایت از "نامزد نزدیک"؛ از طریق صندوق های رأی موجب تغییر شد. بماند که در خریدها و آرای گذشته مردم نیز نعمات زیادی وجود داشته که تاجیک از بیان آنها هم طفره می رود چون سیاه نمایی مقدمه به خیابان کشاندن مردم پس از تحریم انتخابات است. رخدادی که در پیامد آن قرار است بانیان تحریم انتخابات، پا بر نعش مردم بگذارند و به سران اپوزسیون تبدیل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    3 0
    پشت پرده رای دادن هم دیدیم دلار 3 تومنی شد 50 تومن خرید خونه و ماشین شد ارزو ی دست نیافتنی برای مردم .طوریکه حالا فقط باید به فکر سیر کردن زن و بچه هامون باشیم فقط خود خدا انشاله جوابتون رو بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس