نظر کرباسچی درباره انتخاب آذر منصوری/ خواستند خانم انتخاب شود

رسم است که رجال سیاسی در روزگار پیری به افرادی خردمندتر تبدیل می شوند. این رویه اما بعضی وقت‌ها صادق نیست و گاهی می بینیم که برخی رجال در روزگار پیری دچار عوامزدگی می‌شوند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

انتقاد یک مرجع تقلید از تمرکز روحانیون در قم و مشهد

«بانیان آشوب» به دنبال بیگاری کشیدن از میرحسین و کروبی / انتقاد یک مرجع تقلید از تمرکز روحانیون در قم و مشهد

آیت ا... سبحانی، از مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه طی سخنانی گفته است: بر اساس هدف تاسیس حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی باید به مواطن خود بازگشته و به رسالتهای تبلیغی خود بپردازند.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید در ادامه ضمن انتقاد از تمرکز طلاب و روحانیون در قم و مشهد و لزوم حضور اجتماعی این قشر در تمام مناطق کشور و در بین مردم، گفت: تجمع روحانیون در این دو شهر درحالیست که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.[1]

*در پیوست انتقاد این مرجع تقلید باید اشاره کرد که به نظر می رسد حضور در قم و مشهد تبدیل به یک بایسته ذهنی برای برخی از طلاب شده است که رفع این مسئله نیازمند تبیین و توجه از سوی مدیریت حوزه های علمیه و استادان حوزوی است.

در بحث بازگشت طلاب محترم به مواطن خود البته باید به مسئله مهم "معیشت طلاب" نیز توجه کرد.

***

بیگاری میرحسین برای "بانیان آشوب"

«بانیان آشوب» به دنبال بیگاری کشیدن از میرحسین و کروبی / انتقاد یک مرجع تقلید از تمرکز روحانیون در قم و مشهد

خانم آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات به نمایندگی از طرف این جبهه نامه ای را برای دبیر شورایعالی امنیت ملی ارسال کرده و نوشته است: از شما به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور درخواست دارم موضوع خاتمه دادن به این حصر را در دستور آن شورا قرار دهید تا بلکه به این روند پرنقار که چون زخمی در دل جامعه رنجور ایران باقی‌مانده‌ است، خاتمه داده شود.

به گزارش جماران، منصوری علت تقاضای پایان دادن به حصر محصوران را انتشار اخبار نگران کننده از وضعیت سلامتی آنها بیان کرده است!

در ابتدای این نامه می خوانیم: مدتی است اخبار نگران‌کننده‌ای از وضعیت سلامتی جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد در رسانه‌ها منتشر می‌شود. تشدید محدودیت‌ها در ماه‌های اخیر، و به‌خصوص اظهار نگرانی برخی از اعضای خانواده‌ی ایشان در تماس‌های اخیر اینجانب با آنان بر حجم این نگرانی‌ها افزوده است. با توجه به حساسیت افکار عمومی نسبت به وضعیت، بخصوص سلامتی این عزیزانِ در حصر، اقتضای مسئولیت‌پذیری آن است که در اولین فرصت یک تیم پزشکی مجرب و مورد وثوقِ جامعه‌ سلامتی آنان را بررسی کرده، گزارشی دقیق و شفاف از وضعیت سلامت آنان به افکار عمومی ارائه دهند."

آذر منصوری همچنین در این نامه اظهار کرده است: در حصر نگاه داشتن جناب آقای میرحسین موسوی، سرکار خانم زهرا رهنورد و جناب آقای مهدی کروبی به مدت سیزده سال و محروم کردن آنان از حقوق اولیه‌ی شهروندی بدون برگزاری حتی یک جلسه‌ی دادگاه، در تعارض با اصول قانون اساسی قرار دارد و نقض عدالت قضایی است.[2]

*به گواه تمام اسناد، شواهد، تصاویر، بیانیه های محصورین و گفته های نزدیکان آنها؛ حصر این دو نفر صرفا یک مسئله امنیتی است و محصورین در سایر جنبه های زندگی خود با هیچ حصری مواجه نیستند.

مردم ایران در تمام طول سال های پسا فتنه تاکنون تصاویری از حضور خانم رهنورد در بانک برای پیگیری امور مالی خود، دیدارها گعده‌های دوستانه مهدی کروبی، حضور میرحسین موسوی در بیمارستان برای دریافت امکانات درمانی و غیره را شاهد بوده اند.

همچنین است که اگر نظر نظام اسلامی بر حصر در همه جنبه ها بود؛ طبعا بایستی محصورین به زندان منتقل می شدند.

نتیجه دیگری که از این گزاره ها حاصل می شود، اینست که ادعای تشکیک در روند درمانی اینان نیز یک ادعای بی پایه است و محصورین همچون تمام دیگر شهروندان به تمام امکانات درمانی دسترسی دارند و اساسا دلیلی هم برای منع یا مخفی بودن این دسترسی های آنها وجود ندارد. چون خطر آنها صرفا در زمینه سیاسی و امنیتی است نه جنبه های دیگر. و بخشی از این محدودیت‌ها نیز به جهت در امان ماندن آنها از تهدیدات مختلف است.

طنز ماجرا نیز اینجاست که خانم منصوری آشکارترین وظیفه خود که درخواست توبه از فتنه گران محصور است را رها کرده و حتی در نامه ای که ظاهر دلسوزانه دارد نیز به نفع محصورین کاری نکرده است!

این مسئله نشان می دهد که برخی اصلاح طلبان ستادی و بانیان آشوب صرفا تا جایی با محصوران همراه هستند که این چند نفر در جهت مطامع فتنه به درد بخورند و در غیر اینصورت وجود آنها هیچ اهمیتی نخواهد داشت و بلکه مضر خواهد بود. و باز مشخص می شود که دلسوز واقعی اینان نظام اسلامی است که آنها را در حصر کرده و مطالبه توبه دارد نه دوستان مدعی آنها در اردوگاه چپ!

***

کرباسچی: دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست!

«بانیان آشوب» به دنبال بیگاری کشیدن از میرحسین و کروبی / انتقاد یک مرجع تقلید از تمرکز روحانیون در قم و مشهد

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل سابق حزب کارگزاران به تازگی در اظهاراتی که سایت روزنامه آرمان ملی آنها را منتشر کرد، گفته است: به‌نظر می‌رسد دولت مغز اقتصادی ندارد و از برنامه رئیسی برای اداره کشور تا به امروز اقدام عملی دیده نشده است.

او می افزاید: "شرایط به نحوی است که فرقی ندارد اصلاح‌طلبان بر مسند قدرت باشند یا اصولگرایان، کاری از دست کسی ساخته نیست. اما مقامات مختلف از دولتی‌ها گرفته تا مجلسی‌ها هم اقدامات و اظهاراتی داشتند که مردم را ناراضی کرد."[3]

*حقیقتا سبب تأسف است که شاهدیم یک رجل سیاسی باسابقه؛ به ناگاه اینچنین عوامزده به صحنه می آید و ابراز می دارد که فرقی ندارد چه کسی بر مسند قدرت باشد!

البته دقت شود که نگاه ما به اظهارات کرباسچی یک نگاه خوشبینانه است. اما مردم باید بدانند که حتی در یک قضاوت ساده؛ کرباسچی تفاوتی میان احمدی نژاد و روحانی و رئیسی و اساسا کارنامه دولت ها قائل نیست و برای او مجلس یازدهمی که مصوبات تأثیرگذاری در معیشت مردم دارد با مجلس ماقبل خود هیچ توفیری ندارد!

در اینجا لازم به بیان است که برخی اصلاح طلبان در فضای کنونی در تحیّر قرار گرفته اند و نمی دانند که باید در سمت مشارکت و نجابت قرار گیرند یا اینکه به تأسی از چپ‌های تحریمی به سمت قهر با صندوق رأی و "تحریم انتخابات" حرکت کنند.

تحیّر مورد اشاره آنان را به سخنان شاذ و مواضع بعضا حتی متناقض سوق می دهد.

گفتنیست حزب متبوع کرباسچی، یعنی حزب کارگزاران؛ تا اینجا بنای بر تحریم انتخابات ندارد فلذا موضع کرباسچی در راستای تحیّر اشاره شده قابل تحلیل است.

***

1_rasanews.ir/0036vP

2_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1607347

3_https://www.armanmeli.ir/fa/tiny/news-1066762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • طاهری IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 1
    کرباسچی ، در مورد اصلاحات درست میفرمایید ! ولی اصولگراها برعکس . شما جیب مارو نزن !
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      0 0
      مجلس برای تو کمه. برو سیرک سگبازی کن کلی پول بهت میدن.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 0
      اصلا برای مردم مهم نیست این موجودات در حصرند به درک ضمنا از بی عاری ماست که یک مفید تمام عیار برای مملکت لیست ناامیدی نفری ۲میلیاردی پیچید و مجلس ننگین تشکیل داد و الان هم دارد جفتک می اندازد
  • طاهری IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 1
    منصور ، بله مردم هیچ دغدغه ای جز موسوی ندارند !!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 2
    بازم عکس 2 فتنه گر. 1 زن بیدین یعنی آذر سگباز و 1 پدرسوخته یعنی.... عکس مریم حیوون و مصی پتیاره رو هم میذاشتی تا جمعشون کامل بشه! راستی فرق آذر سگباز با مریم کثافت چیه؟ فرق کرباسچی با مسعود رجوی چیه؟ همه شون دنبال نابودی جمهوری اسلامی.
  • عبدالله IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 2
    آذر منصوری در اون دهن رو ببند . برو به سگت برس .الحق و الانصاف
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 1
    اینها می‌خواهند اگر اتفاقی برای فتنه گران محصور افتاد به پای نظام بگذارند. حتی اگر دسترسی داشته باشند خودشان آنها را می کشند. چون دیگر برای اصلاحات و غرب تاریخ مصرفشان تمام شده
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    6 6
    یکی از بانیان آشوب
    • زورو IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      2 2
      آذر سگباز تو را هم باید در حصر قرار دهند تا بقیه ازت هاری نگیرند.
  • حجت IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    6 7
    مملکتی که جرثومه فسادی مثل کرباسچی بخواد تز بده توش اونم اقتصادی، باید فاتحه اش را خواند
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      2 1
      واقعا رئیسی مغز اقتصاد ندارد اقتصاد باید بشود و یا نباید بشود نیس علم اقتصاد علم دو دوتا هست
  • FR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    اینها اسمشون اصلاحطلب است در واقع آشوب طلب برانداز هستند خارج کردن از حصر هم برای سلب امنیت از محصورین و ایجاد آشوب است فقط نمیدانند که دیگر برای مردم اصولا موسوی و رهنورد و کروبی جایگاهی ندارند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 2
    اصلاح طلبان 🤮
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    خانم منصوری احوال سگت چطوره؟شما بهتره به سگ بازیت برسی تا سیاست، در منش بشریت سگ بازی با سیاست فرق دارد
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    2 2
    خانم منصوری مصرف دوزبالابرات خطرناکه ازسگت خجالت بکش
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    افرادی مثل میرحسین و کروبی و خاتمی که حقیقتا ضربه مهلکی به مردم و نظام وارد کردند و حقشان چندین بار اعدام است حال اعوان و انصار آنها به دنبال آزاد گذاشتن آنها هستند افرادی مثل کرباسچی که از صدقه سری نظام جایگاهی در شهرداری تهران و مدیریت های بعدی پیدا کردند آنزمان که خود د مسند بودن بهتر و کارآمدتر از آنها در دنیا وجود نداشت و اینکه دستشان از بیت المال بریده شده ندا می دهند که هیچکس نمی تواند اصلاح کند اری مشکل در مدار کردن نظام با جرثومه هایی از قبیل شماست و ملت خادم را از خاُئن تشخیص میدهد و اگر هم در جایی کاستی می بیند نیک میداند که افراد ناصالحی از قماش شما در بدنه رخنه کرده و بر مردم مظلوم ظلم روا میدارند زود باشد انشاالله که پرچم حق و حقیقت و ظهر منجی صورت گیرد و شما مفسدان و جرثومه های فساد را به مسلخ بکشاند و داد ملت مظلوم را از شما بستاند انشاالله. الیس الصبح بقریب
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 1
    جناب کرباسچی ۳۶۰ میلیون تومانی برای تبلیغ ریاست جمهوری خاتمی خرج کردی برگرداندید یاخیر؟ به حساب امروز چقدر می شود،
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    4 2
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم روش
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    3 2
    اذر منصوری مثل اینکه الان به کشته اینها برای فتنه نیاز دارد
  • سید فروزان CH ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    آذر منصوری کلا وجودش غیر قانونی است ،آنوقت شده سخنگوی جامعه ایران .
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      0 0
      تو که عربی تو که جز جامعه ایران نیستی
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    1 0
    لعنت بر اصلاحات.نمیدونم چه فایده ای داشتن برای ایران داشتن .باید تا ابد در حصر بمونن
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
      0 0
      لعنت برتو
  • ناشناس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    محصورین قبلا باید محاکمه و اعدام می شدند ولی نظام در حق انها لطف کرد....
  • علی US ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    استارت امسال را فیلیمو زده. این پلتفرم علیه منافع ملی هست اونوقت ازادانه اجازه داره هزینه ایجاد کنه.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    0 0
    آقای کرباسچی سودای بازگشت به عرصه سیاسی را دارد. شورای نگهبان نباید بگذارد چنین آرزویی تحقق یابد.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    دانشگاه های دولتی و دبیرستان های تیزهوشان دولتی باید برای همه ی اقشار کشور باشد. باید علاوه بر رتبه علمی کلی ، از دهک های پایین اقتصادی نوجوانان و جوانان سهمیه داشته باشند و رقابت علمی در دهک های اقتصادی پایین باعث داشتن ورودی به این مراکز شود
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    میر یزید و کروبی چون به آمریکاییها سوا ی داده اند، الان هم باید از آنها بیگاری کشید. هرچند آنها را می توان بگاری هم بست.
  • IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    0 0
    کروبی و میریزید هم بیگاری و هم با گاری به دشمن خوب خدمت می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس