عدالتخواهی

یک استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مدعای "عدالتخواهی خوارج" در زمان حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) از این گفت که جریان عدالتخواهی اصولی هرگز ضد نظام –عادل- حرکت نمی‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مدعای عدالتخواهی خوارج و احتمال "بازگشت فرقان"

اغتشاشگران شکارچی هستند و نظام را شکار می‌کنند!/ مدعای عدالتخواهی خوارج و احتمال "بازگشت فرقان"

حجت‌الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری رسا پیرامون تفاوت‌های جریان عدالتخواهی اصیل از عدالتخواهی منحرفانه گفته است: جریان‌های عدالت‌خواهی که حقیقی نیستند اولاً خودشان را در جایگاهی قرار می‌دهند که شأنیت آن جایگاه را ندارند. برای مثال ما در تاریخ، یک امیرالمؤمنین(ع) و یک معاویه داریم. اگر معاویه در جایگاه عدالت خواهی و یک جایگاه حاکمیتی بنشیند، این شأنیت را ندارد؛ چون خود او کسی است که ضد عدالت رفتار می‌کند. او اصلاً خود روحیه استکباری دارد و انحراف شیء ایجاد می‌کند. اینکه او از موضع اصلی بگوید که من جریان عدالتخواه هستم دروغی بیش نیست. پس اولین خصوصیت جریان عدالت خواه اصلی با جریان انحرافی این است که تعریف دقیقی از عدالت دارد. ضمن اینکه روحیه استکبار ستیزی دارد و خودش هم رفتارهای استکباری ندارد.

او می‌افزاید: موضوع دوم که اهمیت دارد این است که جریان عدالتخواه اصلی شرایط زمانی و مکانی را در نظر می‌گیرد؛ اما جریان عدالتخواه دروغین، شرایط زمانی و مکانی را در نظر نمی‌گیرد. یعنی جریان عدالتخواه حقیقی می‌گوید اگر من بخواهم در این زمان و در این شرایط کار عدالت خواهانه انجام بدهم، چطور باید آن را پیگیری کنم؟ پس درک شرایط زمانی و مکانی مهم است. جریان عدالتخواهی اصیل، مراتب امر به معروف و نهی از منکر را رعایت می‌کند؛ اما عدالتخواه دروغین مراتب امر به معروف و نهی از منکر را رعایت نمی‌کند. یعنی وقتی که می‌خواهد با یک جریان مقابله کند، این مراتب را رعایت نمی‌کند. آن جریان بیشتر به دنبال شو و نمایش عدالتخواهی است تا اینکه بخواهد واقعاً عدالت‌خواهانه رفتار کند.

اشکوری تصریح می‌کند:‌ نکته بعدی در حوزه عدالتخواهی صحیح و عدالتخواهی باطل این است که جریان عدالتخواهی حقیقی غیر از شرایط زمانی و مکانی و مراتب امر به معروف و نهی از منکر، ضد نظام –عادل- حرکت نمی‌کند. اگر به عبارت دقیق‌تر عنوان کنم، جریان عدالتخواه اصیل بر اساس این مطلب که جریان حق همیشه از کلیات به سمت جزئیات حرکت می‌کند، در چارچوب آن کلیات می‌آید با جزئیات فاسد مقابله می‌کند. برای مثال اگر ما در زمان امیرالمؤمنین(ع) زندگی کنیم، می‌بینیم جایی در حکومت ایشان یک مفسده‌ای شکل گرفته است. جریان عدالتخواه صحیح در ذیل همین حاکمیت امیرالمؤمنین(ع) به دنبال برخورد با آن مفسده جزئی می‌رود؛ اما جریان باطل با استفاده از جزئیات می‌خواهد به سمت کلیات حمله ببرد. او یک جزئی را در حکومت امیرالمؤمنین(ع) گیر می‌آورد و آن را به کل حکومت ایشان تعمیم می‌دهد. سپس نتیجه می‌گیرد که امیرالمؤمنین(ع) عدالت ندارد. همانطور که خوارج هم می‌گفتند ما به دنبال عدالت هستیم؛ اما از یک جزئی حرکت می‌کردند و می‌گفتند به همین دلیل حکومت ایشان مشکل دارد.[1]

*صحبت‌های تبیینی حجت‌الاسلام اشکوری تأییدی است بر این حقیقت تاریخی که خوارج نیز مدعای عدالت داشتند و اساسا امیرالمؤمنین علی(ع) هم با عزم عدالت‌گستری خوارج شهید شد.

لذاست که خوانش دقیق و تحلیلی تاریخ بر هر شهروندی که در سایه حکومت اسلامی زیست می‌کند ضروریست تا بهتر بتواند از میان تابلوهای بلند شده به اسم مبارزه با فساد و عدالتخواهی و... گفتمان‌های اصیل را بازشناسی کند و ایضا از بروز فساد حتی در حکومت امام معصوم(ع) نیز بهت‌زده نشود.

متأسفانه طی سال‌های اخیر در ابعادی از جریان عدالتخواهی در کشور؛ شاهد تندروی‌هایی هستیم که هشدارها پیرامون "بازگشت فرقان" را سبب شده است.

فرقانی که در ابتدای انقلاب و با قرائت عدالتخواهی از اسلام و انقلاب بروز یافت و کارش به ترور شخصیتی و فیزیکی چهره‌های اصیل انقلاب اسلامی رسید.

نیک دیده‌ایم که تندروی‌های اخیر در ابعادی از جریان عدالتخواهی سبب سیاه‌نمایی از چهره حکومت، متهم کردن نظام اسلامی به فساد سیستماتیک، ناامید کردن کسانی از مردم، تهمت زدن به برخی افراد و هم‌راستایی با دشمن شده است.

فلذا بر هر عقل سلیمی واجب می‌آید که در قبال این تندرویِ به اسم عدالتخواهی اندیشه کند و به جدایی سره از ناسره آن برخیزد.

***

اغتشاشگران شکارچی هستند و نظام را شکار می‌کنند!

اغتشاشگران شکارچی هستند و نظام را شکار می‌کنند!/ مدعای عدالتخواهی خوارج و احتمال "بازگشت فرقان"

محمدرضا تاجیک، تئوریسین چپ و فردی که در طول 70 روز اخیر آشکارا از اغتشاش و اغتشاشگران حمایت کرده، اخیراً نیز طی یادداشتی در روزنامه اعتماد که با تیتر "همیشه چنین خواهد بود" منتشر شد،‌ نوشته است: امروز، جامعه ما با پدیده‌ای رخدادگون (پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی که از هیچ‌کجا و همه‌کجا می‌آید) مواجه است. در گستره مواجهه با این رخداد، آنچه به ‌نمایش درآمده، نشانه‌ها و ره‌نشانه‌هایی هستند که تدبیرگران و اهالی منزل ما، در مسیر تاریخی خود ندیده‌اند و از کنارشان -بی‌آنکه از گوهر یادآورندگی، نمایندگی و پیشگویی آنان نصیبی ببرند- سهل و بی‌خیال گذشته‌اند. لذا امروز، حال و احوال تدبیرگران ما مثل حال و حالت شکاری می‌ماند که از شکارچی خود ایده و تصویر و تعریفی ندارد و تنها از رهگذر تجربه تمامیت و کلیت ناشناخته شکارچی می‌تواند شناختی نسبت بدان حاصل کند.

او می‌افزاید: آشکار است که چنین شرایطی، به تعبیر دریدا، شرایط فقدان تصمیم و تدبیر است، شرایط ظاهر ‌شدن کلیدها در نقش قفل است، شرایط انفعال و وانهادگی است، شرایط تعلیق و تخریب است، شرایط دیدن‌های ناجور و کزنگریست‌ها و کنش/واکنش‌های کژ و ناجور است، شرایط من بدو، آهو بدو است، شرایط بحران‌های انعکاسی (آنجا که تدبیر بحران بر دامنه و عمق بحران می‌افزاید) است. اما این رخداد، با خود انبوهی از نشانه‌های پیشگویانه را همراه دارد: نشانه‌هایی که با وضوح تمام از تداوم و گشت و بازگشت سخن می‌گویند و زیر لب زمزمه می‌کنند: تاریخ قبرستان کسانی است که از نشانه‌هایی به سیلابی در راه نمی‌برند و قایقی نمی‌سازند.[2]

*تاجیک در این یادداشت به لسانی صریح می‌گوید نظام جمهوری اسلامی ایران شکار است و شکارچیانش هم اغتشاشگران خیابانی و لشکر اقلیتی بی‌حجاب‌ها خواهند بود!

او همچنین چشم‌انداز قبرستان را در مقابل تدبیرگران منزل یا همان نظام حکومتی ایران نیز می‌گسترد...

تاجیک در طول اغتشاشات اخیر مواضعی اخذ کرد که در ادامه آنها را نقل می‌کنیم:

1_ آنچه که دیدیم (یعنی اغتشاشات) "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی![3]

2_ جامعه حق کنش دارد (ولو بدون عقلانیت!)[4]

3_ در فردای رخدادی که این ‌روزها تجربه می‌کنیم، رخدادهایی در راهند[5]

4_ فردا روز خیزش‌های رادیکال‌تر است[6]

5_ کلبی‌مشرب نامیدن تحلیلگرانی که معتقدند کشور با اغتشاش مواجه بوده نه اعتراض[7]

6_ نظام شکار و اغتشاشگران شکارچی هستند![8]

ما قضاوت درباره تمام این گزاره‌ها را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و این نکته را بیان می‌کنیم که مادام که چنین سخنانی از جانب "بانیان آشوب" به سمت مغز جامعه شلیک می‌شود؛ اغتشاشات ادامه خواهد داشت و خطر بروز "فتنه اقتصادی" بسیار بزرگ خواهد بود.

"راه" از دالان 2 وجهی "تبیین و نگاه امنیتی" می‌گذرد.

***

1_ rasanews.ir/0032FY

2_https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193963

3_ mshrgh.ir/1438198

4_ mshrgh.ir/1434234

5_ mshrgh.ir/1431386

6_ mshrgh.ir/1428854

7_ mshrgh.ir/1426396

8_ https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/193963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 111
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    36 14
    اصلاح طلبان کرسی دار در مراکز دانشگاهی همان تهوع آوران اغتشاشگر و اوباش (به عبارتی همان شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها) هستند منتها از نوع یقه سفیدش !!!!
    • SE ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      26 7
      این ..زه های سیاسی را که مغز جوانان مسموم میکنند چرا پاکسازی نمی شوند؟
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      14 6
      اولین مساله امنیت ملی ایران ـــ پرورش جوانان توسط اسب تروآ ی آمریکا ــ فرمانده کل ارتش ؛ امیر موسوی: آمریکایی‌ها، ۱۰ سال پیش گفتند: سربازان ما در ایران؛ میلیون‌ها کاربر اینترنت ؛ هستند. اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      11 4
      تا اصلاح طلب هست فتنه و آشوب و تحریم هم هست افساد طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشورند.
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 9
      سید شخصیت خودت رو به دیگران نسبت نده
    • صیاد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      5 4
      تو هم از قبیل داعش و زایش هستی منافق . امروز جامعه آرامش می خواهد نه زر زر زیادی.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      7 1
      جوبشور شخصیت افسادطلبان دقیقا چیزی که گفته شد. از منافق تهوع‌آورتر خودشه. خدای متعال در قرآن، شما رو به بدترین گروه معرفی کرده. مستحضر باش
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 4
      سید مرد باش وقتی جواب میدی اسمت رو هم بنویس هر چند من بعید میدونم مرد به دیگران توهین و تهمت بزنه
    • مقدس IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      اين يارو تاجيك بى سروپا بدنبال باج گيرى از نظام هست
  • سالار IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    33 2
    این کشور متعلق به همه مردمه
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      37 8
      احسنت.فقط متعلق به یه عده معدودِفحاشِ مجنون غرب وگوش به فرمان فضای مجازی در تسخیر دشمن ،نیست.
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      19 5
      باریکلا پس برای حفظ این ملک مشاع و همزیستی مسالمت آمیز بهتره همه تابع قانون باشیم
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      14 7
      بهتر است همه تابع قانون باشیم و اجازه اعتراض قانونی بدهیم
    • حاج حسین IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      4 1
      این کشور متعلق به همه کسانی است که در ساخت و حفاظت از آن کوشا هستند نه اون ایران ستیزان که تنها علامت ایرانی بودنشان شناسنامه و کارت ملی است و در عمل حاضرند آن را به خاطر خواست دشمنان قسم خورده به آتش بکشند و ایرانی مجازی برای خویشتن ترسیم کرده اند که هر روز چند مرتبه تسخیرش می کنند و جان بولتون و مریم قجر را برای سخنرانی در آن دعوت می کنند.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      9 3
      زن حاجی گفت بریزن توی کوچه اینا ادامه هموناس تاجیک
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 1
      زن حاجی گفت بریزن توی کوچه اینا ادامه هموناس تاجیک
  • محمدپور IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    29 14
    حال اگر کسی بخواهد این تاجیک لیدر واقعی آشوب را برای چندروزی توجیه بازداشتی کند هوار بلند خواهد شد که جای روشنفکر و .... زندان نیست درحالی که امثال این آدمها تاریک فکر ترین هایی هستند که جز لقب غربگدا برازنده اشان نیست
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      10 22
      حکومتی که تحمل حرف سوپاپهای خودشم نداره
    • SE ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      22 5
      اینها روشنفکر نیستند بلکه کارمندان نظام سلطه و صهیونیستها هستند که چون ...زگان گاهی در آغوش چپ افراطی و گاهی در دامان راست کاپیتالیسم و مغز ارزنی شان فقط در حدّ میمونها توان تقلید دارند و نه بیشتر.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      10 5
      خخخخ سوپاپ چرا اغتشاشوها حداقل یکی از این سوپاپ ها رو با قمه قیمه قیمه نکردن یا از پشت شلیک نکردن؟؟
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    11 6
    آقای آلیس ! از سوراخ خرگوش به دربیا تا حقیقت در جریان را ببینی ! حقیقت مردم در تشییع سردار سلیمانی ،در جشن عید غدیر ،در راهیپمائی اربعین ،در بزرگداشت 13 آبان ،در 43 سال توی دهن ارباب قلبت =آمریکا، زدن را ، ببین واز مشتی فریب خورده از تبلیغات فضای مجازی ویا مزدور دشمن ،توقع شکار ""سیمـــــــــــــــــــــــــــرغ ""را نداشته باش ،که عنقا را بلند است آشیانه..........
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      تاجیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    18 6
    تاجیک دلش برای تاجزاده تنگ شده. این دو یار غار رو به وصال هم بروسونید
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      4 3
      خخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 7
    همچون "گنگشگكي" به اين و و آنسو جفتك زنان پر ميگشايد تا كه شايد شكارچي پلشت او را از پرواز كردن باز ندارد.
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      21 4
      شکارچی پلشت خودتی ، شکاری آغشته به انواع فحاشیهای ناموسی وجنایات کمیاب بشری از نوع آتش زدن انسان به صورت زنده وشکنجه هفتاد نفری ،یک انسان تنها وشهید کردن او ونیز غارت خانه افراد وگوش به فرمان دشمنانی که تجزیه ایران را میخواهد ،شکار پلشتی که انسان عارش میآید که حتی او را شکار، بنامد!
    • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      8 4
      شکارچی پلشت خودتی ، شکاری آغشته به انواع فحاشیهای ناموسی وجنایات کمیاب بشری از نوع آتش زدن انسان به صورت زنده وشکنجه هفتاد نفری ،یک انسان تنها وشهید کردن او ونیز غارت خانه افراد وگوش به فرمان دشمنانی که تجزیه ایران را میخواهد ،شکار پلشتی که انسان عارش میآید که حتی او را شکار، بنامد!
    • SE ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      6 3
      حال و روز اصلاحات را خوب توصیف کردی. شما احمقهای نادان باورتان شده بود که برجام کلید است و با جان و دل در آغوشش گرفتید در حالیکه قفل بود و خود احمق تان عامل قفل زدن بر اقتصاد و امنیت و استقلال کشور شدید و به این حماقت و خریت خود افتخار هم میکنید. البته نتیجه اعمال و رفتار همه غربگدایان در همه کشورها همین است. یه زلنسکی قاتل مردم اکراین بنگرید تا انتهای حماقت خود را بتوانید مجسم کنید چیزی که مردم ایران اجازه اش را به شما ندادند و هرگز نخواهند داد.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 3
    زنده باد
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      22 6
      زنده باد ایران وایرانی که ۳۰۰۰ سال در ایران ماند ونگذاشت که دشمنان ایران را تجزیه کنند.زنده باید ایرانی که ،شیعه خانه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      6 4
      زنده باد ایران وایرانی که ۳۰۰۰ سال در ایران ماند ونگذاشت که دشمنان ایران را تجزیه کنند.زنده باید ایرانی که ،شیعه خانه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    12 7
    نظام تا کی می خواهد با این اغتشاشکران و ضد انقلاب های یقه سفید امثال تاجیک و.... مماشات نماید. آیا اینها شهید شدن ۷۰ تا ۸۰ نفر بسیجی و طلبه و نیروی انتظامی مظلوم را ندیدند. آیا ندیدند چندهزار قبضه سلاح گرم و سرد که حساب شده وارد کشور شد آیا رسانه های بیگانه ندیدند. ایا حمایت مستقیم امریکا و اسرائیل و اروپا ندیدند؟ ایا اقرار متهمین را نشنیدند؟ و ایا و ایا.... براستی شما .....
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      7 7
      همه ی مردم به این مماشات معترضند
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 4
    فعلا نظام حکم سر جاش هست
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    7 6
    لعنت به هر چی اغتشاشی
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 1
      جهاد تبیین در خصوص تا اگاهان نیست . جهاد تبیین بیان دلایل نظریات است.مثل استاد مطهری که نظریاتش را با دلیل روشن تبیین می کند . بنده واقعا دلیل این همه بد رفتاری و عدم مدارا را نمی دانم .
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    6 5
    فکر کنم بنده و سایر دوستان صدها هزار بار گفته و نوشته ایم که غده سرطانی این نظام طیف بیمار و منحوس اصلاح طلبان است که هرروز به جایی چنگ انداخته و باعث اختلال عملکرد پیکره نظام میشود ...باید شیمی درمانی را با تمام دردها و سختی هایش آغاز کرد تا قبل از اینکه این غده سرطانی نظام را از پای نداخته
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 6
      برادران قرار بود جهاد تبیین کنید اما ترجیح دادید جهاد تخریب کنید ؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      7 4
      جهاد تبیین در خصوص نا آگاهان است برادر!!!!!! اما این افسادطلبان عمدا در حال تخریب اسلام و ارزشهایش هستند حضرت علی علیه السلام از من و شما قدرت تبیین اش بیشتر بود اما در مقابل خوارج دست به شمشیر برد جناب صورتی
  • رضا IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    10 10
    بنظرمن در ایران نباید از عدالت نام برد چون وجود ندارد.
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 1
      سابقا مبارزها سواد عدالت وفتی اجرا میشه که اون فاسد انگلیس+ سلبریتی بیسواد خائن+ اغتشاشگر وحشی+ جدای طلب حرومی + اختلاسگر وابسته حرامخور+ با هم اعدام شوند . تا خون شهیدان پایمال نشود
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    8 0
    از بخور بخور تا تبعیض های ناروا طبقه حاکم در استخدام ، دانشگاه ، مسکن ، خودرو و...کم کنید تا همه ملت یک حداقلی برای تامیم معاش و زندگی داشته باشند ، همه چیز درست میشود . بی سوادان را به خانه بفرستید ، باسوادان را جذب کنید تا اقتصاد پویا شود .
    • US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 0
      دولت ریسی و مجلس
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 1
    یک عده مغز سیاه که فرصت نگریستن، فکر کردن و عبرت گرفتن را حداقل به خودشون نمی دهند چه برسد به دیگران. بانیان فتنه همینها هستند که نان در خون میزنند و میخورند
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 2
    در دوران کوتاه حکومت علی فساد اقتصادی برچیده شد
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 2
    خاصیت جنبش فاحشه گری رخدادگونگی آن است که نه نیاز به تصمیم وتدبیر دارد نه کنش فعال چرا که موتور محرکه این جنبش غریزه است که خودشان در مقابل خواسته شأن پاسخگو هستند کلیدش هم دست کلید دار سابق است
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 10
    لطفا با دنیا مدارا کنید .مدارا کردن باج دادن نیست بلکه یک فضیلت اخلاقی است.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 1
      پروفسور طرف باجگیره و به کمتر از باج گرفتن راضی نیست ؛ گفته بودند شما را به فیزیک چه از سطح دبیرستانها فیزیک را جمع کنید ؛ حالیته
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 21
    آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      15 2
      اشداء علی الکفار رحماء بینهم دستور صریح قرآن است.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 8
    مقدمه اول ..... مشکل را با آمریکا فقط باج دادن دائم حل می‌کند. مقدمه دوم ......ما هرگز باج نمی دهیم . نتیجه اینکه.... مشکل ما با آمریکا حل نشدنی است .. جواب ... اول ... مقدمه اول از چه طریقی حاصل شده است ؟ آیا کشورهایی مانند اندونزی و مالزی و سنگاپور و ژاپن و کره جنوبی و امارات و عمان و ترکیه و مصر و هند و.... به صورت همیشگی دارند به آمریکا باج می دهند . دوم ... بسیاری از مردم آمریکا مثل ترامپ معتقدند این آمریکا است که بانک دنیا شده و همه کشورهای دنیا دارند آمریکا را می پوشند . سوم .ماهاتیر محمد گفت آمریکا مثل یک گاو است و بعضی کشورها خود را درگیر شاخ او کرده آند ولی ما از شیر او استفاده می کنیم . چهارم .آیا ایران نیست که دارد از آمریکا باج می گیرد ؟ آیا ایران نیست که جامعه بین الملل را مجبور به اطاعت از خواسته های خود می کند ؟ این امکانات جهانی مثل جی پی اس و ... که ایران رایگان استفاده می کند را چه کشوری تهیه کرده است ؟ آیا همین پرونده اتمی باج گیری ایران از جامعه بین الملل نیست . ؟؟ ساخت بمب اتم که حرام است پس چرا بابت نساختن چیز حرام از دنیا باج می خواهید ؟؟؟؟؟؟ ما دوست و برادر شما هستیم .لطفا انتقادات ما را به دل نگیرید .فقط می خواهیم شما را نصیحت کنیم .لطفا با دنیا مدارا کنید .مدارا کردن باج دادن نیست بلکه یک فضیلت اخلاقی است. لطفا دلیل اصلی جنگ شما با آمریکا را بیان بفرمایید .
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      4 2
      ما با امریکا سر جنگ نداریم تاریخ ایران از کودتای 28 مرداد 32 تا ترور سردار سلیمانی خباثت و شیطنت امریکا را نشان می دهد امریکا گاو شیرده می خواهد و ایران هرگز گاو شیرده نخواهد شد.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      4 2
      کره جنوبی و ژاپن مستعمره امریکا هستن و نظامیان امریکایی به زنان و دختران این دو کشور تجاوز می کنند اما آنها جرئت محاکمه این نظامیان را ندارند.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 2
      امریکا و اروپا از ایران می خواهند که برنامه اتمی و موشکی و پهپادی خود را تعطیل کند دشمنان بدنبال باجگیری و تضعیف ایران هستن انرژی هسته ای و صنایع موشکی و نظامی حق مسلم ما است در ضمن بدان امریکا گاو نر است و شیرده نیست.
    • رهگذر IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      3 0
      کل ترازوی منطق شما خراب است! ما فقط می‌خواهیم مستقل باشیم و به دنیا هم تا حالا هیچ بدی نکرده ایم. آنها هستند که با ما مشکل دارند. در ضمن ما «باج» نمی‌خواهیم. فقط «حق»مان را می‌خواهیم. قانون دنیا هم که قانون جنگله بنابر این به طور قانونی! حقمان را می‌گیریم. در ضمن کشورک‌های جهان را با ما ایران 10000 ساله قیاس نکنید که آبروی خودتان را می‌برید!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      5 1
      استعمار جهانی بدنبال غارت ذخائر زمینی کشورهای صاحب ثروت همچون ایران هستند مدارا با دشمنان قسم خورده این ملت نتیجه ای بجز ذلت و خواری و تجزیه و تضعیف کشور و غارت اموال ما ندارد.
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 0
      اول : ما جنگ با امریکا را اغاز نکردیم بلکه امریکا از سال 1332 و برپایی کودتا علیه دکتر مصدق تا کنون علیه ملت و کشور ایران دائما در حال توطئه است . دوم : امریکا در سال 1342 قانون استعماری کاپیتولاسیون را به ایران تحمیل کرد . سوم: امریکا بصورت یکطر فه اموال ایران را در سال 1357 مصادره کرد . و چهارم : امریکا در سال 1359 به ایران ( طبس ) حمله نظامی کرد . پنجم : امریکا در سال 1366 به هواپیمای مسافری ایران موشک شلیک کرد و صدها بی کناه را به قتل رساند . ششم : امریکا رسما در سال 1398 سردار سلیمانی را به شهادت رساند . هفتم : امریکا در بیشتر کودتاهای دهه اول انقلاب رسما و عملا در کنار کودتا گران قرار داشت . هشتم : امریکا بدون منطق و خلاف تمام وعده هایی که داده بود از برجام بیرون رفت و هروز ظالمانه تحریم های کمر شکن را به مردم ایران تحمیل میکند . نهم : امریکا در تمام اغتشاشات و حرکات علیه نظام اسلامی با اغتشاشگران و تجزیه طلبان همراهی میکند و رسما میلیاردها دلار برای براندازی نظام سیاسی ایران اختصاص داده است . دهم : امریکا قابل اعتماد نیست ایا بخاطر دارید که چگونه یک شبه اندونزی را ورشکست کرد و به خاک سیاه نشاند ؟ یازدهم: امریکا شریک نمیخواهد گاو شیر ده میخواهد . دوازدهم : امریکا حد اقل در 60 سال گذشته نشان داده به همپیمانان و دوستان خود هم اصلا وفادار نیست کاری که با شاه و صدام و مبارک و قذافی کرد نشان دهنده دروغگویی و خیانت امریکا حتی به دوستان خودش است . سیزدهم : امریکا اعلام کرد که داعش را درست کرده.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 7
    ساخت بمب اتم که حرام است پس چرا بابت نساختن چیز حرام از دنیا باج می خواهید ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 6
    ساخت بمب اتم که حرام است پس چرا بابت نساختن چیز حرام از دنیا باج می خواهید ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      9 2
      هدف ایران ساخت بمب اتم نیست برنامه انرژی هسته ای ایران صلح آمیز است اما دشمن چشم دیدن پیشرفت های ایران را ندارد و باج می خواهد.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 2
      متوجه نشدم .کلی گویی فرمودید .که هدف ایران صلح آمیز است . یعنی ایران نیروگاه می خواهد و غنی سازی در حد نیروگاه هم می خواهد و مصارف پزشکی هم می خواهد .ولی غربی ها می گویند نیروگاه و غنی سازی در حد نیروگاه نداشته باشید . مثلاغنی سازی شصت در صد برای نیروگاه است ؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 4
    آیا جامعه بین الملل از ایران می خواهد ایران نیروگاه هسته ای هم نداشته باشد ؟؟؟؟؟ و در حد نیاز نیروگاه هم اورانیوم غنی سازی نکند ؟؟؟ مشکل کجاست ؟؟ لطفا تبیین بفرمایید . لطفا صادقانه اصل ماجرا را توضیح دهید .
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 5
    آیا جامعه بین الملل از ایران می خواهد ایران نیروگاه هسته ای هم نداشته باشد ؟؟؟؟؟ و در حد نیاز نیروگاه هم اورانیوم غنی سازی نکند ؟؟؟ مشکل کجاست ؟؟ لطفا تبیین بفرمایید . لطفا صادقانه اصل ماجرا را توضیح دهید . پس چرا جهاد تبیین ندارید و جهاد تخریب دارید ؟؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 2
    بخدا اینا توهم اینترنشنال و بی بی سی دارن واقعا باورشون شده جمهوری اسلامی رفتنی هست دارن دست و پا میزنن برا انتصاب تو حکومت بعدی هم این اقا هم امثال دایی و پرستویی و علی کریمی
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    8 3
    وقتی امام خامنه‌ای می فرماید چرا شما مردم را نمی بینید؟ تاجیک یکی از این مخاطبان است او پیش از آن که تئوریسین باشد یک دگم و البته صم وبکم وعمی! است یعنی تمام مجاری شناختی خود را ابتدا از کار انداخته و بعد بر اساس یک مشت کلمات مطنطن، دریک مأموریت جدی از شیطان بزرگ، تلاش می کند فقط یک چیز را مخفی کند و آن این که ویرانگری آشوب مبتذل منحرفان اخلاقی ، اراذل و اوباش و اشرافیت اصلاح طلبی آمریکایی ، ریشه در طراحی دشمن غدار بیرونی نداشته!!! و مربوط به سیاست مدن و تدبیر منزل حاکمیت !است . این شروع بازی از پله سوم شگرد این مغلق گو و نویس جریان شیطان بزرگ است. تاجیک در پله اول نقش دولت و مدیران و حامیان اصلاح طلبان فاسد در دولت ها به ویژه درسه دولت رانتی و حزبی هاشمی، خاتمی، روحانی-جهانگیری را حذف می کند تا دولت مردمی و انقلابی جناب رئیسی را ناکارآمد نشان دهد و در پله دوم نیز از اتحاد نامبارک همه ضدانقلاب اجق و وجق داخل و خارج به امر غرب وحشی و دولت گیج امریکا و شرارت و خشونت بی حد حرامیان ، با خباثت عبور کرده و آن وقت هرچه لایق خود و جریان فاسد ش یعنی اصلاح طلبی آمریکایی است را نثار ایران عزیز و حاکمیت ولایت فقیه می کند. البته قرآن درسوره بقره آیه صد وهفتاد و یک ویژگی امثال تاجیک را این گونه معرفی می کند «صم بکم عمی و هم لایعقلون این ها کرو لال و کورند و تعقل نمی کنند. یعنی عنصر عقل را با تعطیلی حواس شناختی خود از کار انداخته و دچار ذهن گرایی منحط مبتنی بر خواسته های نفسانی خود شده اند. در واقع تاجیک علاقه مند است جاکمیت عقلانی و خردمند ولایت فقیه در ملک سلیمانی، همان نارسایی هایی را داشته باشد که این شیرین عقل آن ها را آرزو می برد اما هیهات که با ولی فقیه خردمند عزیزمان و شاگرد در میدانش جناب رئیسی و نخبگان ولایی چون جناب مخبر و سردار حاجی زاده در یک مبارزه ترکیبی، فتنه مرکب دشمن شیطان آمریکا ، غرب وحشی و ادامه های آن در داخل از جمله همین تاجیک را نابود ساخته و می سازند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
    • ایرانی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 0
      اگر با تاریخ اسلام آشنا باشید . به راحتی یزید و دارا و سته اش می بینی که به اسلام نعل وارونه زدند .
  • سرباز IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 0
    آنها که با افراطی گری آدرس دقیق شکار و صلاح مورد نیاز شکارچی ( بهانه ) تهیه و توضیح میکنند چی ؟؟
  • FR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    7 2
    تاجیک یک فضل فروش کم ظرفیت ست که در واقع بسیار جوگیر مطالعات روشنفکرانه مریدان غربی بخصوص فرانسوی خود شده که در خود فرانسه افکارشان زیر سوال رفته و آثاری از تیوری های آنها در جامعه امروز جواب نداده است … اگر تاجیک توانست یکی دو پاراگراف مطلب بنویسد و از دریدا و دزوز یادی نکند ….
  • احسان IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 1
    خب، چرا با این همه فساد اقتصادی که وجود دارد ( تورم یعنی چی؟؟؟؟؟) چرا مبارزه صورت نمی گیرد؟
  • حاج حسین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 2
    اخیرا زیدآبادی نامی اعلام کرد که از سیاست کناره گیری می کند دلیلش هم این بود که با ایران ستیزان خارج نشینی ساخت و پاخت کرده بود تا مثلا از بن بست تئوریک اصلاح طلبی به سمت گشایش زامبیانه نقل مکان کند و آنها ظاهرا به دلیل تمتع سیاسی درازمدت اصلاح طلبان از مواهب قدرت در جمهوری اسلامی او را از خود رانده بودند. شکی نیست که این جماعت فقط در درون قدرت و با در حاشیه آن می توانند زنده بمانند، بنابراین به بن بست کامل تئوریک و مرحله پوچی رسیده‌اند و واقعا امیدوار بودند و در تلاشند از این طریق به قدرت برگردند که البته چون اهداف اغتشاشات در خارج تعیین می شود و راهبری آن در دست آمریکا و انگلیس و فرانسه است، چنین چیزی ممکن نیست اگرچه امثال محمد رضا تاجیک با واژگان قلمبه ولی تهی از معنا در تلاشند از نمد فرسوده حضور زامبی های مقدس ... ماخوذ از خشونت مقدس ... برای خویشتن کلاهی بسازند. توصیه به این جماعت قلمبه گوی این است که از زیدآبادی تبعیت کنند و دست از سر ملت و نظام بردارند.که بدون آنها حال ما در داخل و خارج خیلی خوب خواهد شد.
  • احسان IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    5 7
    ببخشید یه سوال دارم؟ ما اگر مفسده ای می بینیم باید به کی بگیم؟ وقتی هم میگی و کاری نمیشه حق اعتراض نداری چون میشی اغتشاش گر!!!!!! آقای خاوری چجوری شد حاوری؟ ماشاءالله کم خاوری نداریم. چجوری اعتراض کنیم؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      6 2
      شما به ناموس مردم تعرض نکن سطل و بانک و مسجد و حسینیه آتش نزن همچون شمر جوانان مردم را بیگناه تکه تکه نکن در و دیوار مردم را شعار بهاییان نجس و کثیف نکن راه بندان درست نکن ....عین آدم بیا گوشه یک پیاده رو پلاکارد بگیر و حرفت را بزن اگر کسی بهت کار داشت
  • مهدی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 1
    چیزی درست نمی شود .
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    4 0
    اقای تاجیک این همه کلمات بیخودی استخدام گردی سراخر خودت فهمیدی چه گفتی کی باسواد میشوید تا درست وشفاف صحبت کنید شما اسمتون گذاشتید باسواد همین کارها گردید جوانان فریب دادید توی خیابانها کشیدید به کجا رسیدید کمی فکر کنید ام یعقلون
  • صادقی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    اغتشاشگر
  • صادقی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 5
    من یک سوال دارم تو این کشور اگر افرادی میخان اعتراضی داشته باشند و یک تظاهرات مسالمت امیز داشته باشند چه کنند کجا برن ایا کسی مجوز تجمع مخالف را میدهد یا فقط تظاهرات موافقین قانونیه
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      6 1
      تجمع مسالمت آمیز ممنوع نیست فرهنگیان چندین ماه تجمع داشتن و در نهایت به خواسته خود نائل شدند.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 2
      فرهنگیان در مدارس تجمع صنفی کردند و نسبت به حقوق اعتراض داشتند و نسبت به سیاست گزاری کشور و روابط جهانی اعتراض نداشتند
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      0 1
      خیلی ها اعتراض هم ندارند فقط مباحثه می کنند . فقط دلیل می آورند چرا دلایل آنها را جواب نمی دهند . ما اگر بتوانیم اشتباهات آنها را برایشان تبیین کنیم آنها اصلاح می شوند . خوب مقامات اگر ما را قابل نمی دانند دلیل رفتارشان را توضیح دهند در باره سیاستها و دلایل رفتارشان کتاب بنویسند یا مقاله بنویسند . واقعا چرا این همه کشور را دچار بحران می کنند ؟؟؟؟ چرا ویراژ می روید ؟؟ چرا این همه لایه می کشند ؟؟ چرا چشم بسته رانندگی می کنند ؟؟ چرا از لب پرتگاه رد می شوند ؟؟ چرا عادی و معمولی رانندگی نمی کنند تا ما آسیب نبینیم ؟؟ راز کار را شما می دانید ؟؟؟.خدا وکیلی راست بگویید .
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      اعتراضات صنفی فرهنگیان و رانندگان شرکت واحد تا کارگران کارخانجات مختلف
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 0
      سیاست گذاری کشوراگه به ازادی فحش وکثافتکاریه وازادی الکل ومخدرکه غلط کردن اگه به روابط بین المللیه که داریم
  • محمدرضا کیانفر IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    . حجت‌الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان باطل یک جزئی را گیر می‌آورد آنرا به کل حکومت امیرالمؤمنین تعمیم می‌داد سپس نتیجه می‌گرفت که ایشان عدالت ندارد. آقای اشکوری، میوه‌ی درختی آفت می‌گیرد که ریشه‌اش فاسد باشد اگر افتخار دهید مناظره‌ای برگزار کنیم موجب مباهات است. خوش آنکه در طریق عدالت قدم زنیم، با این مرام در همه عالم علم زنیم. این شکل زندگی نبود قابل دوام، خوب است این طریقه‌ی بد را به هم زنیم. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      1 0
      فرح دیبا اینگونه بیان میکند که وقتی ما را محترمانه به آمریکا پناه ندادند یک کیف هدیه دادند وبد رقه کردند فکر میکنید محتویات آن کیف چه بوده؟ یک کیف پر از دستمال کاغذی توالت مصرف شده آمریکاییها نگاهشان و ارتباطشان با دیگران طولیست نه عرضی اختلاف ما با غرب اختلاف ذاتییست
  • ایرانی🇮🇷 IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    رهبری عزیز فرمودند مراقب باشید جای ظالم و مظلوم عوض نشود! اصلاحطلبان همان سامری هستند که مخاطب شل مغز خود را با وعده و وعید و سوء استفاده از جایگاه خود سعی به انحراف از حقیقت الهی دارند! البته سالها پیش توانستند با مکر و فریب اکثر جامعه را همراه کنند و اما دیدیم که چطور خداوند مکر این جماعت را نمایان کرد و مورد غضب خداوند و جامعه قرار گرفتند، اکنون هم بوی تعفنی که از درون اصلاح طلبی میآید همه را بیزار کرده جز معدودی وحوش که تفکرات دنیاطلبیِ صرف دارند!!
  • از شهرستان سراب IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    واقعا در وطنپرستی رسانه مشرق هیچ شکی نمیشه کرد خدا قوت علی رغم کوهی از مشکلات استوار روی عقایدش مانده احسنت
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    مشرق، باز که تصویر منحوس این نمک خورده نمک دان شکسته را گذشتی صفحه اول خبرگزاریتون که چی بشه.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 1
    معترضان شکارچی هستند ،،،نظام هم باید همه را قلع و قم کند
  • ایرانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    اغتشاشگران و منافقین و اراذل و اوباش ووطن فروشان به علت اینکه امریکا طرفدار آنهاست بر علیه نظام قطعنامه صادر میکند ولی این همه شهدای امنیت و این همه جانباز شیمیایی و شهید شیمایی که در جنگ تحمیلی تقدیم مملکت شد به علت اینکه امریکا خودش حامی صدام بود در هیچ جای دنیا محکوم نشد حتی بی شرفها حاضر نشدند که مسببین شهادت مظلومانه شهدای حرم شاه چراغ را محکوم کنند
  • مهدی قاسمی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    3 0
    اغتشاش گر شکارچی نیست چون خودش طعمه، بازیچه و شکار شکارچی دیگری شده است. اغتشاش گر مفهوم، آینه تمام نما و تجلی تجزیه طلبی و بی عفتی و بی حیایی و مزدوری است که خود دیر یا زود شکار قانون خواهد شد.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    6 0
    شما هم شیکار کنین. من‌نمی دونم چرا همینطور راست راست نیگاشون می کنین تو خیابون. همونجا در جا بزنین تو سرشون. اگه از اول زده بودین همه ترسیده بودن و الان این بلای خانمانسوز بی حجابی بی آبرومون‌نکرده بود
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    ای تاجیک کثافت
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    9 2
    اجازه است بنده دو کلمه عرض کنم ؟ کتک و غیره نمیشوم ؟!! ..... راستش می ترسم
  • حداد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    آدم فهمیده وآینده نگر
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 1
    واقعا احسنت گفته
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 0
    مرحوم هاشمی و روحانی به نوعی اصلاح طلبان را در بدنه اقتصاد، فرهنگ و سیاست و حتی امنیت نظام جانمایی کرده اند و با پشتوانه این جانمایی ها حرف می زنند... طبق اراده الهی، بخشی از مردم که طرفدار رهبری عزیز و نظام هستند اجازه سقوط نظام را نمی دهند والا نظام با این افراد نفوذی ساقط شده بود...
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
      2 0
      نه برادر ما اصول گرایان اصلاح طلب نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیشتر از جانمان دوست داریم چون برای استقرارش جنگیده ایم و شهید داده ایم .
  • یزدان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    1 1
    شماها خودتون رو دنباله رو امام علی میدونین
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 0
    برادران بنده به عنوان یک اصول گرای اصلاح طلب پیشنهاد می کنم برای اینکه اوضاع کشور به خوبی و خوشی آرام بشوند .هر کس هر چیزی که می تواند نذر کند .بنده که یک گوسفند نذر می کنم.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    یا امام زمان تو را به مادرت فاطمه زهرا قسم می دهم اوضاع ایران را آرام کن ...آرامش بهترین چیز است .
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    یک روز یک برادر افغانی به من گفت شما ایرانی ها قدر امنیت را نمی دانید .شب توی خانه آت هستی چند مسلح بیایند و زن و بچه آت را ببرند چه کار می کنی ؟؟؟
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      0 1
      عراقی ها آمدند و به اون حال روز افتادن صدام اعدام شد چون به ایران حمله کرد مردی که نتونه از زن وبچه اش دفاع کنه همون بهتر که نه زن بگیره و هوای بچه بکنه
  • قنبربهنامی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 2
    رفراندوم بهترین گزینه در شرایط موجوده
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      تو هم که شدی بوقچی سیا بعد از رفراندم تقلب تقلب تقلب
  • عباس IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    تمام روزنامه ها و رسانه های گروهک تروریستی و ضد انقلابی اصلاحات ّ اعتدال باید تعطیل و موسسات آنها پلمپ شوند و گردانندگان اصلی آنها (زبان شیطان بزرگ امریکا و مزدوران داخلی و خارجی امریکا) باید بازادشت، محاکمه و مجازات شوند مثل زمان جنگ که همه روزنامه ضد انقلابی تصلیل و پیلپ شدند. تاجیک عوضی و تروریست و مزدور امریکا باید سریع بازداشت و مجازات شود.
  • زین الدین IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    2 0
    این بابا اصلأ خودش می فهمه که چی داره میگه . یک مشت حرف دری وری سر هم کرده بلغور می کند . به ایشان بگویید بابا جان همان بهتر که که این جفنگیات را برای دوستان غربزده خوت بر خوانی. گیج میزنی ولی خودمونیم ها چیزی بارت نیست
  • GB ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
    0 3
    تا اصولگرا کفن نشود این وطن وطن نشود
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      بی اصل اگر خطا نکنه خطا کرده برو دنبال آمریکا تا قیمتت را با دلار تعیین کنه البته تا زمان تاریخ مصرف
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
      1 0
      اصولگرا را نمیدانم ولی امثال تو حیف کفن هستید
  • ث ع IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 0
    رهبر اغتشاشگران ، داعشی هایی چون مریم معمارصادقی و مصی علینژاد و مریم رجوی هستن که برا ملت ایران آرزوی سوریه سازی درسر دارن وعده ای که ازخوشی و رفاه دچار روزمره گی شدن ودنبال هیجانات شدن با نفهمیه خود آتیش اغتشاشاتو شعله ور میکنن درصورتیکه قشر فقیر ب بدبختی وفقر خود عادت کردن وکمتر ب سیاست کاردارن
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    0 0
    چه کسانی امام علی ع را 25 سال خانه نشین نمودند مگر امام علی حق نبوده متاسفانه شایعه و رفتار نادرست افراد خاص موجب آن شده چقدر از مدیران ما باهم اتخاد و وحدت دارند متاسفانه دشمن شناسی نداریم
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
    1 1
    چرا مثبت و منفی ها رو بستید!!!! شما که ادعا میکنید مردم با شما هستند با خودتون صادق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس