صحبت‌های شنیدنی حاج قاسم در جمع مدافعان حرم

آیا القائات غلط بدخواهان ایران و ایرانی خواهد توانست از علاقه جوانان کشور به امثال شهید سلیمانی بکاهد؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عقب ماندن پیرمردها از سربازان جوان حاج‌قاسم

عقب ماندن پیرمردها از سربازان جوان حاج‌قاسم/ تفاوت نظر رجایی و بهشتی درباره پخش حرف‌های بازرگان

احمد حکیمی پور، عضو سابق شورای شهر تهران و دبیر حزب اراده ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: انتخابات روز به روز محدودتر و مشارکت‌گریزتر شده، مردم روز به روز ناامیدتر می‌شوند و در مورد نسل‌ها همین روند تکرار می‌شود. نسل امروز وقتی می‌بیند سر پدرانشان چه اتفاقی افتاده، راه خود را کج می‌کنند. حالا میان نسل امروز با گذشته انقطاعی ایجاده شده است که می‌گویند شما هر کاری کردید حاصل آن برای ما امیدوارکننده نبوده و ما علاقه‌ای نداریم که مسیرشما را دنبال کنیم. ما مسیر خودمان را می‌رویم. بنابراین اسم آن را انقطاع تجربی تاریخ یک ملت می‌گذارم![1]

*محدود شدن انتخابات و ناامیدی مردم دو گزینه القایی هستند نه دو گزینه واقعی!

و جای این سوال و ابهام است که امثال حکیمی پور بعنوان رجال سیاسی یک کشور چرا به جای دفاع از واقعیت و عقلانیت، برای شکستن مردم تقلا می کنند؟

البته از جریانی سیاسی که یک سر آن در فتنه 88 و سر دیگرش در تحریم انتخابات 1400 قرار دارد و پیری و بی مطالعگی جزو خصلت های بارز آن شده است؛ رویت این رفتارهای دشمنانه هرگز غیر قابل پیش بینی نبود!

در بحث اظهارات نسل جدیدی که حکیمی پور مدعی آن شده است نیز البته ما نمی دانیم که منظور حکیمی پور کدامیک از نسل جدیدی های اطراف اوست اما رخدادهایی مثل علاقه جوانان به شخصیت و تاریخ شهید سلیمانی، برگزاری پر شور مراسم و شعائر مذهبی که همه ساله بر عمق و دامنه آن افزوده می شود، نشاط سیاسی جوانان و شهادتهای کثیری از جوانان در عرصه های دفاع از منافع کشور نشان میدهد که اظهارات این فرد در این قسمت نیز صحیح نیست و او تصور درستی از ایران و ایرانی در عصر حکومت اسلامی ندارد.

*** 

گرانی و سیاه‌نمایی رسانه‌ای چطور به "فتنه اقتصادی" می‌رسد؟!

راه رفع معضلات امنیتی جدید به روایت وزیر اطلاعات

عقب ماندن پیرمردها از سربازان جوان حاج‌قاسم/ تفاوت نظر رجایی و بهشتی درباره پخش حرف‌های بازرگان

وزیر اطلاعات اخیرا در نشست شورای تامین استان فارس گفت: اقدام تروریستی اخیر که در صحن مطهر حضرت امام رضا (ع) انجام شد نشان از کینه و عنادی است که درگروه‌های تکفیری بروز و ظهور پیدا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب افزود: ایجاد تضاد قومیتی و مذهبی بین شیعه و سنی و دیگر قومیت‌ها برای انحراف افکار عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی است و در تلاشند تا معضلات امنیتی جدیدی با استفاده از فضای رسانه‌ای و فناورانه در ایران بوجود بیاورند که لازم است علما، فرهیختگان و آحاد مردم با هوشمندی و روشنگری این فتنه‌ها را از اساس خنثی کنند.
به گزارش ایرنا، وی با بیان این که دشمن در هر صورت دشمنی خود را بروز و ظهور می‌دهد، گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است که نقش ژاندارم منطقه را  با حمایت استکبار جهانی و همراهی برخی کشورهای عربی  ایفا کند که تلاش‌های این رژیم منحوس با اقدامات شهادت طلبانه و جهادی فلسطینی‌ها مواجه و خنثی شده است.[2]

*نکته بارزی که در صحبت های وزیر اطلاعات به چشم می خورد و بایستی بیش از این به آن پرداخته شود، مبحث نقش روشنگری در خنثی سازی فتنه هاست.

نقشی که اگر به درستی از سوی خواص ایفا نشود؛ فتنه سر و شکلی بزرگتر می یابد و برخورد با آن سخت تر می شود.

صد البته دستگاه امنیتی در این زمینه وظایف خود را انجام خواهد داد اما روشنگری نوشدارویی است که فتنه و فتنه ها جز از مسیر آن بصورت کامل رفع نمی شود.

درباره صحبت های وزیر محترم اطلاعات همچنین بیان این نکته ضروریست که ما اگرچه اطلاع خاصی از بیان ایشان نداریم اما می توان این پیش فرض تحلیلی را مطرح کرد که دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنها مدتهاست که اهداف براندازانه خود در قبال ایران اسلامی را از مسیر رسانه و افکار عمومی پی گرفته اند و به این گزینه با عنوان شاهراه رسیدن به هدف می نگرند.

چه اینکه اولا فضای مجازی در ایران متأسفانه رها است و قوانین نظارتی دقیقی بر آن وجود ندارد و ثانیا دشمن به روشنی می داند که جز با شکستن مردم و تغییر فضای ذهنی آنها؛ مسیری به سمت شکستن ایران ندارد.

در این باره همچنین می توان بدون اشاره به بازیگران صحنه، به توطئه هایی مثل ناامید جلوه دادن مردم ایران، فتنه اقتصادی، سیاه نمایی از وضع موجود کشور و ایجاد اشتباهات محاسباتی در ذهن مسئولان کشور اشاره کرد.

پر واضح است که مثلا در توضیح تقلای دشمن برای ایجاد اشتباه محاسباتی در ذهن مسئولان می توان به مقوله ریشخند لزوم نظارت بر بازار و قیمت ها اشاره کرد که معبر اصلی به سمت ایجاد فتنه اقتصادی و بهانه جویانی است که دائما از ناامید شدن مردم حرف می زنند...

*** 

"شهید رجایی گفت کی به شما اجازه داده حرف‌های بازرگان را پخش کنید"

تفاوت نظر رجایی و بهشتی درباره پخش حرف‌های بازرگان

عقب ماندن پیرمردها از سربازان جوان حاج‌قاسم/ تفاوت نظر رجایی و بهشتی درباره پخش حرف‌های بازرگان

دکتر احمد توکلی، از رجال اصولگرا و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه به ذکر خاطره جالبی از موضع انقلابی شهید رجایی پرداخته است.

به گزارش صبح ما، توکلی در صحبت های خود با اشاره به حضورش در اولین شورای سرپرستی صدا و سیما گفته است:

"اعضای نهضت آزادی، مرحوم بازرگان و مرحوم یدالله سحابی، صباغیان و یزدی میتینگ داشتند در استادیوم امجدیه. شورای سرپرستی صداوسیما به اتفاق آرا تصمیم گرفتند که نطق آقای بازرگان و سحابی از تلویزیون پخش شود. چون آنها را از پیشگامان نهضت میدانستند ولی امثال آقایان یزدی و صباغیان بسیارند. همان شب با سران سه قوه در اتاق آقای هاشمی در مجلس جلسه داشتیم. در اتاق منشی آقای هاشمی، تلویزیون در حال پخش نطق مرحوم بازرگان بود. آقای رجایی آخرین نفری بود که آمد. هنوز سلام نکرده، گفت کی به شما اجازه داده میتینگ اینها را که حرف‌های ضدانقلابی می‌زنند پخش کنید؟ بحث درگرفت. لاریجانی گفت من مخالف بودم، شورا به اتفاق تصویب کرد و مجبور شدیم پخش کنیم. همه اظهارنظر کردند به جز من و شهید بهشتی. آقای بهشتی قبل از من نشسته بود و در نوبت خود چنین گفت: بسیار کار خوبی کردید، ما انقلاب کردیم که آدم تربیت کنیم، نه اینکه مثل آجر، قالب بزنیم. اگر خانم شما برود بازار و از سر بازار تا ته آن یک جور پارچه باشد، می‌تواند بگوید انتخاب کردم؟ انسان به انتخاب آدم می‌شود. تازه وقتی مخالفان ما حرفشان را به مردم برسانند، زبان ما باز می‌شود و از حقی که به آن معتقد هستیم به خوبی دفاع می‌کنیم."[3]

*موضع انقلابی و بصیرت نافذ شهید رجایی گزاره ای است که در این خاطره بایستی پیرامون آن تأمل کرد و عبرت گرفت.

در بحث تفکرات و بصیرت شهید رجایی البته مطالعه کتبی که پیرامون او نوشته شده است نیز مفید فایده خواهد بود و درسهای فراوانی خاصّه برای نسل جوان ایران در آن نهفته است.

در اینجا همچنین می توان به نظر شهید بهشتی مبنی بر بی اشکال بودن پخش نطق های ضد انقلابی برای انتخاب بهتر هم نقد وارد کرد و این نکته را خاطرنشان ساخت که امثال مرحوم بازرگان در آن مقطع جزو سران نهضت محسوب می شده اند نه جزو مروّجین یک تفکر خاص در کرسی های آزاداندیشی(!) که طبعا پر و بال دادن به مواضع این افراد نه موجب انتخاب بهتر که سبب غلط اندازی و ایجاد شبهه در ذهن جامعه می شده است.

فلذا نظر شهید رجایی و تصمیم دکتر لاریجانی در مخالفت با پخش نطق های ضد انقلابی افراد معلوم الحال در آن مقطع صحیح تر به نظر می رسد.

*** 

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1207341

2_irna.ir/xjJ2K2

3_http://sobhema.news/?p=20986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • UA ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 5
    اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      2 6
      حکیمی پور خود بهتر میداند که دولت اصلاح طلب بی کفایت روحانی بیشترین ضربه را به اعتماد مردم وارد کرد پس باید سکوت کند.
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      جناب حکیمی پور برای این که خیلی افسرده نشوی به یادت باشد که اسرائیل مهمترین حامی شما اصلاح طلبان در جهان است!!!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 5
    جانم فدای مکتب و اسم حاج قاسم
  • هادی IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    6 5
    نخیر نظر شهید بهشتی صحیح تر به نظر میرسد در عین اینکه شهید رجایی شناخت خوبی از بازرگان داشت و در موقعیت اجرایی تصمیم خوبی بود اما شهید بهشتی به عنوان عالم دین فراتر از رئیس یک دستگاه اجرایی مثل ریاست جمهوری است.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 4
    نمی خواد حالا افرادی مثل لاریجانی که ملت خاطره خوشی از در این اواخر ندارد را دوباره علم کنید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 2
    دوقطبی سازی با هر رنگ و لعابی همان اختلاف افکنی شیعه و سنی و من مومن توکافر هست ،نتیجه آن نفرت پراکنی است و حاصلش منافقین جدید هست
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 5
    خدا رو شکر که شهید بهشتی مسئول تدوین قانون اساسی انقلاب بود مگرنه معلوم نبود الان چه بلایی سر انقلاب اومده بود
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    صحبت امثال جناب حکیمی توجیهات عملکرد خودشان است و با بهانه بقولی دست پیش میگیرند تا همین جوانان که خواهان پاسخگوئی عملکرد ناقص آنان منجر به آسیب های متعدد و فراوان شده ، رد گم کنند ، اتفاقا من که با مردم و جوانان برخورد دارم . توجه ایشان به مقام ایران در اوضاع کنونی جهان و منطقه . از جمله عملکرد سپاه پاسداران با اتفاقات مهمی که طی سالهای قبل در منظقه افتاد و سالها با حکمت و دوراندیشی رهبر مبنی بر ساختن ایران قوی ، که همینجا تعلل دولت های سابق را مردم زیر سوال میبرند که چنانچه به توصیه های ایشان با جان و دل عمل میشد چقدر جلوتر میبودیم . را میشنوی . این ها واقعیت و حقیقت ملموس اینروزهاست . الحمدالله مردم بسیار آگاه هستند و قدر میدارند
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    دیگر انقلاب اسلامی در چهل سالگی دوست و دشمن خود را چه در داخل و یا خارج کاملا شناخته است . بدیهی است که شما از مزدوران قلم به دست دشمن و بدون مزد و مواجه فقط ماموریت دارید اذهان مردم و بویزه جوانان را منحرف نمائید . البته حنای شما اصلاح طلبان بی خاصیت و ناجوانمرد رنگی ندارد . شما صد البته نبایستی در نظام ارزشی و انقلابی جای داشته باشید
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    چه بزرگمردی بود شهید بهشتی
  • علی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    فکر کنم جمهوری اسلامی بیشتر از نبود شخصیتهای چند بعدی مانند شهید بهشتی آسیب دیده است تا نبود مجریان متعهدی چون رجایی.
  • شاهین IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    2 0
    دکتر بهشتی، شهید همیشه مظلوم، حتی امروز
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    شهید مظلوم بهشتی مردی آزاد اندیش بود و تنها به سربلندی جمهوری اسلامی فکر می کرد و این صحبت او، بها دادن به انتقادها است چرا که نقد پذیر بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس