ویژه ها

قطعا حامیان دولت آقای رئیسی همانند فعالین اصلاح طلب عمل نخواهند کرد.جریان اصلاح طلب پیش از این مدعی بود که آواربرداری که دولت روحانی در سال ۹۲ آغاز کرده است، حدود ۱۶ سال زمان خواهد برد!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** چرا در این ۳ ماه، ویرانی های ۸ ساله را آباد نکردید؟

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «آغازی بر پایان ماه عسل» نوشت:«چرا کاری نمی‌کنید؟ این صدای برخی نمایندگان علیه رئیسی در روزهای گذشته است. در روزهای گذشته برای نخستین بار اعتراضاتی از سوی پارلمان همسو با دولت سیزدهم به جانب رئیسی روانه شده است. هشدارهایی درباره سردی رابطه دولت و مجلسیان. شاید ماه‌عسل کم‌کم در حال به‌پایان‌رسیدن است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مشخص است که فشارهای اقتصادی، صدای رأی‌دهندگان را درآورده و از نمایندگانشان مطالبه‌گری می‌کنند. آنها هم از تریبون مجلس استفاده می‌کنند تا صدایشان به حوزه‌های انتخابیه‌شان برسد و بگویند ما از رئیس‌جمهوری خواستیم اگر نشد دیگر تقصیر ما نیست... فداحسین مالکی خطاب به رئیسی گفته سه ماه از شروع کار شما می‌گذرد و به نظر می‌رسد برخی از وزرا هنوز در ماه‌عسل انتصابات به سر می‌برند».

چرا در این ۳ ماه ویرانی‌های ۸ ساله را آباد نکردید؟/ مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست‌های دولت رئیسی را احساس نکرده‌اند!

رسانه های اصلاح طلب به صورت ویژه، ۲ دستور کار را در صدر اقدامات خود قرار داده اند، یکی انکار میراث دولت روحانی و به عبارتی انکار وضعیتی است که دولت رئیسی تحویل گرفته و دیگری انکار اقدامات مثبتی است که دولت سیزدهم در ماههای اخیر انجام داده است.

درخصوص اقدامات مثبت رئیسی در ماههای اخیر در پایین اشاره می کنیم، اما یکی از مسائل بسیار مهم، میراثی است که دولت روحانی تحویل داده است.

قطعا افکارعمومی از دولت سیزدهم انتظار دارد که با اتخاذ تصمیم های راهبردی و کلیدی و تغییر ریل گذاری ها، خسارت هایی را که «دولتِ اصلاح طلبان» در ۸ سال اخیر به مردم تحمیل کرده، جبران کند؛ این انتظاری به حق و کاملا منطقی است. اما قطعا جبران خسارت ها نیازمند گذر زمان است.

بدون شک منظور از زمان مورد نیاز، ۸ سال نیست، اما هیچ انسان منصف و باوجدانی نیز نمی تواند ادعا کند که باید در ۳ ماه، ویرانی های ۸ ساله بازسازی و ترمیم شود.

قطعا حامیان دولت آقای رئیسی همانند فعالین و رسانه های اصلاح طلب عمل نخواهند کرد. جریان اصلاح طلب پیش از این مدعی بود که آواربرداری که دولت روحانی در سال ۹۲ آغاز کرده است، حدود ۱۶ سال زمان خواهد برد!

حالا همان جریان سیاسی فریاد وامصیبتا سر داده که چرا در این ۳ ماه، شاهد تحول عظیم نیستیم. دولت روحانی و به عبارتی «دولت اصلاح طلبان» رکورددار افزایش شکاف طبقاتی در ۴۰ سال اخیر است. این دولت رکورد تأمل برانگیزی درخصوص تورم نیز ثبت کرد، فرار سرمایه از ایران، افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی نیز در دولتِ اصلاح طلبان رکورد زد.

حالا همان جریانی که این رکوردهای تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز را ثبت کرده است، مدعی شده که چرا دولت سیزدهم این وضعیت اسف بار را در ۳ ماه ترمیم نکرده است؟!

** مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست های دولت رئیسی را احساس نکرده اند

«غلامعلی رجایی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب که پیش از این مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی و محمدعلی نجفی- شهردار اسبق تهران- بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«مردم منتظرند فشارهای معیشتی و اقتصادی بر زندگی آنها کاهش پیدا کند و از سوی دیگر خط فقر که روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند متوقف شود.اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم می‌توان نشانه هایی از نزدیکی بیشتر دولت به مردم و مبارزه فساد را در رفتار آقای رئیسی مشاهده کرد.من مطمئن هستم که این حرکات نمایشی و تبلیغاتی نیست اما این موضوع کفایت نمی‌کند. مردم باید نتیجه سیاست‌های دولت را در زندگی خود احساس کنند که هنوز این اتفاق رخ نداده است».

رجایی در ادامه گفت:«امروز ما در شرایطی قرار داریم که از جنگ سخت تر است. به همین دلیل استفاده از جوان‌های بی‌تجربه در سطح وزیر و معاون وزیر که حتی در گذشته مدیرکل هم نبودند خطرناک است و ممکن است مشکلات را بیشتر کند... مواجهه با چالش‌ها نیازمند تخصص و تجربه است و به نظر می‌رسد از مدیران بی‌تجربه چنین کاری برنیاید».

چرا در این ۳ ماه ویرانی‌های ۸ ساله را آباد نکردید؟/ مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست‌های دولت رئیسی را احساس نکرده‌اند!

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست های دولت رئیسی را احساس نکرده اند.

به این نمونه توجه کنید؛ در دولت روحانی هر وقت یک کالا گران می شد، تجویز دولت این بود که مردم خرید نکنند تا قیمت ها تعدیل شود. حتی دولتمردان برخی مواقع به مردم توصیه می کردند که دعا کنید تا گرانی رفع شود.

برای مثال، «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت روحانی- آبان ۹۹- در شرایطی که بیش از ۷ سال از آغاز به کار دولت سپری شده بود، در اظهارنظری عجیب در پاسخ به اینکه آیا کالاها ارزان می شود، گفت:«دعا کنید»!

در همان مقطع روحانی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«مردم برای کمبود و مشکلات اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، این لعن و نفرین آدرسش کاخ سفید در واشنگتن است، کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد»! پیش از آن نیز «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در دولت روحانی در پاسخ به سوالی درباره راهکار دولت برای کاهش آلودگی هوا گفته بود: «باید دعا کنیم که باد بیاید تا آلودگی ها را جابه جا کند»!

و اما در دولت سیزدهم، تاکنون اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که اصلاح طلبان آن را سانسور می کنند. آغاز طرح جهش تولید مسکن و ثبت نام از متقاضیان، مدیریت کارآمد در اخلال بنزینی، تحول در اجرای طرح واکسیناسیون سراسری کرونا، ساماندهی عرضه مرغ و تخم مرغ، سفرهای استانی با برنامه ریزی ویژه، بکارگیری مدیران استانی بومی و پرهیز از بکارگیری مدیران پروازی، جوان گرایی، ساماندهی بازار مصالح ساختمانی، عضویت رسمی در پیمان شانگهای و تمرکز ویژه بر دیپلماسی منطقه ای، رسیدگی ویژه به مسئله تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و تلاش برای بازگشایی آنها، رسیدگی به مطالبات کارگران و...از جمله اقدامات دولت آقای رئیسی در ماههای اخیر است.

بهتر است اصلاح طلبان کمی انصاف به خرج داده و فارغ از قبیله گرایی و باندبازی به مسائل نگریسته و کمی هم به فکر منافع ملی بوده و به فهم و شعور مردم عزیز کشورمان احترام قائل شوند.  

** در روز ۱۳ آبان از دانش آموزان استفاده ابزاری می شود!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «روز کدام دانش آموز؟!» نوشت:«سیزده آبان همه‌ساله به عنوان روز دانش‌آموز مورد توجه رسمی قرار می‌گیرد و رسانه‌ها رسمی و دولتی و حکومتی به این مناسبت به‌طور جدی می‌پردازند اما خود دانش‌آموزان آن را جدی نمی‌گیرند حتی اگر مدارس بهترین برنامه را برای این روز تدارک ببینند و به دانش‌آموزان گل و شیرینی بدهند و دانش‌آموزان ممتاز را مورد تشویق قرار بدهند باز هم دانش‌آموزان ارتباط معناداری با این روز برقرار نمی‌کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از همان سال‌های نخست پس از انقلاب همواره این روز بیشتر به عنوان یک مناسبت سیاسی و آن هم نه با رویکرد تربیتی برای توجه دادن به تربیت سیاسی دانش‌آموزان بلکه به‌صورت نمادین، مظهر استکبارستیزی البته دقیق‌تر امریکا ستیزی شده است...این روز اگرچه به نام دانش‌آموز است و از دانش‌آموزان هم در این روز استفاده ابزاری می‌شود اما برای دانش‌آموز نیست، چرا که دانش‌آموز ارتباط معنایی و هویتی و تربیتی با این روز برقرار نکرده است».

چرا در این ۳ ماه ویرانی‌های ۸ ساله را آباد نکردید؟/ مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست‌های دولت رئیسی را احساس نکرده‌اند!

در اینکه باید از نظر فرهنگی و آموزشی و با ظرافت درباره کارنامه سیاه آمریکا و جنایاتی که ساختار حاکمیتی این کشور علیه مردم ایران و جهان مرتکب شده است، به دانش آموزان عزیز کشورمان آموزش داد، اصلا هیچ شکی نیست و صد البته ما در این خصوص ضعف داریم و کم کاری های زیادی رخ داده است؛ اما تخطئه استکبارستیزی و ادعای بی پایه و اساس «استفاده ابزاری از دانش آموزان در روز ۱۳ آبان» نیز به هیچ عنوان منطقی و منصفانه نبوده و قابل پذیرش نیست.

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب با مسئله استکبارستیزی و مقاومت در مقابل غارتگری و زورگویی، مشکل دارند. گویا این طیف اصلا طاقت ندارد که نظاره گر حضور دانش آموزان ایران در یک مراسم ضدآمریکایی باشد.

سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران، در مراسم ۱۳ آبان امسال در تهران گفت:«بیش از ۴۰ جنگ بزرگ در ۴۰ نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است. او علیه اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، شرق دور، خاورمیانه و روسیه در همه جا جنگیده است. بیش از ۸ میلیون کشته محصول جنگ‌های مستقیم آمریکا است».

وی افزود:«بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده با گسترش قدرت نظامی، اهداف سیاسی را دنبال کند. ۷۵۰ پایگاه نظامی آمریکا در جهان هرکدام با دایره‌ای از یک تأثیر سیاسی تلاش کرده است تا سیطره سیاسی فراگیری را در جهان ایجاد کند».

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد:«آمریکا کارخانه تولید دیکتاتورهای در تمام عالم بوده است. از فردیناند مارکوس در فیلیپین تا جعفر نمیری در سودان تا پینوشه در شیلی و فرعون‌های مصر و شاه ایران و سلاطین حاکم بر بسیاری از کشورهای عربی...آمریکا که مجسمه آزادی دارد، بیشترین آمار خفقان و به دار کشیدن آزادیخواهان عالم و تولید دستگاه‌های شکنجه و آموزش فنون شکنجه برای به بند کشیدن آزادیخواهان را هم دارد. او تنها قدرتی است که دو بار از سلاح هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرد و صدها هزار انسان را خاکستر کرد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    16 7
    ۳۰ ماه دیگه هم منتظر می مونیم.
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      10 21
      برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های دولت روحانی حداقل 2 سال زمان لازم است از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      12 22
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادندحالا فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      12 15
      گندی که اصلاح طلبان بالا آوردند به راحتی قابل جمع کردن نیست دولت رئیسی اکنون ماهیانه 10 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت روحانی را پرداخت می کند.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      9 11
      غلامعلی رجایی خود بهتر میداند که مدیران دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      8 10
      همه مردم میدانند که مشکلات امروز کشور میراث دولت اصلاح طلب روحانی است اصلاح طلبان خود را به حماقت نزنند.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      7 7
      بعید میدانم این شهر سوخته و مخروبه ای که اصلاح طلبان تحویل دادند در مدت کمتر از 30 ماه آباد بشود.
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      7 8
      پایان دوران روحانی را باید با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 1
      شهید محمدعلی سمیع : عزیزان همیشه سعی کنید که از فرامین امام عزیز امت مو به مو اطاعت و پیروی نمایید. گوش به فرمان امام باشید و سعی شما این باشد که از امر ولایت پیروی کنید. امام و اصل ولایت را فراموش و رها نکنید که اگر این کار را کردید سقوط شما در گرو همین خلاف است. ولایت حافظ اسلام و حافظ شماست.
    • سعید MD ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 1
      چیزی جز پر روئی و بی حیایی و بی انصافی مشاهده نمی شود اگر مسلمان نییستید با وجدان باشید با انصاف باشید چقدر بی حیایی و نامردی و نامردمی
  • سید IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    13 11
    اصلاح طلبان ت.......ع آور باید بدانند به فضل خدا آرزوی عدم موفقیت دولت آقای رئیسی را با خود به گور خواهند برد!
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      7 8
      افساد طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید ساکت باشند.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      5 8
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز را 10 برابر گران کردند.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 11
      تمام تلاششون رو دارن انجام میدن که رییسی رو زمین بزنن و براشون رنج مردم مهم نیست... ولی نمیفهمن خدایی هم هست...ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    14 6
    حالا قرار ۸ سال آینده آواربرداری کنند و بهانه ادامه دارد
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      6 10
      روحانی همه اش بهانه می آورد و مشکلات را به گردن ترامپ و کرونا و تحریم می انداخت .
  • سودابه IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    6 9
    باید اونهایی که دارن خرابکاری می کنن و با زندگی مردم بازی می کنن که رییسی رو زمین بزن دستگیر بشن
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 2
    .... تر از شیخ حسن روحانی ... و این اصلاح طلبان بی....و... خودشان هستند که انتظار معجزه دارند که با این همه نامردی در حق ملت و مملکت یک شبه مملکتی که هشت سال ویران گردید درست شود
  • DE ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 1
    جریان اصلاح طلب پیش از این مدعی بود که آواربرداری که دولت روحانی در سال ۹۲ آغاز کرده است، حدود ۱۶ سال زمان خواهد برد!/ دقیقا حق با اصلاح طالبان است زیرا چند گروه خاکبردار هم بایستی دنبال گروه خاکبردار اولی بروند و خرابی های آواربرداری او را اصلاحات کنند و بعد میبینیم که نه ۱۶ سال که ۱۶۰ سال دور هم میچرخند و هنوز سردر گم هستند. اصلاحات یعنی سردرگمی و رانت و شیتیل و قطع امید از رحمت الهی و بستن امید به دشمن و کافرین و مشرکین.
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    3 3
    آوار برداری از زلزله روحانی صدسال طول می کشد
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 3
    از وعده هایی که دادید به هیچ عنوان نمی توانید فرار کنید
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 4
    خب راست میگه روز دانش آموز ربط مستقیمی به دانشآموز نداره بیشتر روز نفرت از آمریکاست
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 1
    فقط هشت سال؟
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    2 3
    رییسی حتما به لطف خدا موفق میشود. ما امیدواریم
  • DE ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    1 0
    چرا در این ۳ ماه ویرانی‌های ۸ ساله را آباد نکردید؟بابا اگر خرابیهای 32 ساله و خصوصا این 8 ساله اصلاح تبه کاران را با فتوشاپ هم بخوای درست کنی چند سال طول میکشه / مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست‌های دولت رئیسی را احساس نکرده‌اند! ولی تا دلت بخواد غربگداها و اصلاح طلبها پیامدها و نتایج منفی سیاستهای التماسی خودشون را در این سه ماهه احساس کردند.
  • فرزاد SE ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    چرا در این ۳ ماه ویرانی‌های ۸ ساله را آباد نکردید؟/ مردم هنوز نتیجه مثبت سیاست‌های دولت رئیسی را احساس نکرده‌اند! اخه چرا چرا چرا چرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس