ویژه ها

همانقدر که افکارعمومی از آقای رئیسی انتظار تحول و پیشرفت دارد، به همان میزان نیز به این مسئله آگاه است که دولت روحانی زمین سوخته به دولت بعد تحویل داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«آقای روحانی هم رفت. ارزیابی دقیق و منصفانه عملکرد دوره هشت ساله او اکنون ممکن نیست. به ویژه اینکه ما منتظریم که ارزیابی عملکرد را با آینده‌ای که هنوز نیامده است مقایسه کنیم! در حقیقت باید گفت که در آینده همچون دفعات پیش، مردم حسرت گذشته را خواهند خورد. شاید فقط در دوره اصلاحات بود که چنین حسرتی مشاهده نشد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در تاریخ جدید ایران سراغ ندارم، یک نفر مسوول که از مردم هم رای گرفته باشد تا این حد تحت فشار و توهین و چوب گذاشتن لای چرخش باشد...روحانی...خوش‌شانس است که عملکرد دولت پس از این، به احتمال فراوان او را به نوستالژی مردم ایران تبدیل خواهد کرد».

مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد/ دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، دوران روحانی مصداق «عبرت» است و نه حسرت. عملکرد دولت روحانی در حوزه های مختلف و به خصوص سیاست خارجی و اقتصاد عبرت آموز است و باید از تکرار آن جلوگیری کرد.

جریان اصلاح طلب و رسانه های این طیف همزمان با آغاز به کار دولت رئیسی، ضمن تطهیر کارنامه غیرقابل دفاع دولت تدبیر و امید به یأس آفرینی و ناامیدکردن افکارعمومی مشغول هستند.

بانیان فتنه ۸۸ و غائله آبان ۹۸ و حامیان برجام و مدافعان کرسنت و توتال و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و حامیان مدیران نجومی بگیر و مفسدان گردن کلفت اقتصادی، ژست کارشناس و تحلیلگر به خود گرفته و آدرس غلط به افکارعمومی می دهند.

آیا جهش دلار از ۳ هزارتومان به ۳۲ هزارتومان در «دولتِ اصلاح طلبان» جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا به واسطه تصمیم دلار ۴۲۰۰ تومانی جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ضرر حداقل ۱۵۰ هزارمیلیارد تومانی به واسطه حذف کارت سوخت در «دولتِ اصلاح طلبان» حسرت دارد؟!

از جماعتی که عیار دفاع از حقوق زنان را در ماجرای نجفی عیان کرد و شعار دفاع از حقوق جوانانش هم در ماجرای حضور آقازاده های گردن کلفت در هیات مدیره هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی آشکار شد، بیش از این انتظار نیست.

** دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

«حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:«دولت سیزدهم باید نه براساس مختصات ستادی بلکه طبق نیازهای جامعه و استفاده از کارشناسان و افراد دارای سابقه تشکیل شود. آنچه کارنامه آقای رئیسی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد کسانی هستند که می‌توانند مشکلات کشور را در سایه دولت سیزدهم رفع کنند و خیلی زود بارقه‌های امید را با انتخاب مدیران کارآمد ایجاد کنند».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«از دیروز دولت آقای روحانی با همه فرازونشیب‌ها و نقاط ضعف و قوت کنار رفت. این اتفاق به این معناست که دوران انتقاد برای اصولگرایان و جریان‌های حامی آقای رئیسی به پایان رسیده و آنها باید وارد برنامه‌های اجرایی برای رفع مشکلات کشور شوند. پس از این پذیرفته نیست که دولت سیزدهم ناکارآمدی‌های آینده را به دولت گذشته حواله دهد. عمر نقد پس از انتخابات به پایان رسیده و نمی‌توان مسائل آینده را گردن دولت گذشته انداخت».

مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد/ دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

آقای رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم گفت:«آنچه مردم از دولت جدید خواستند یک تحول است. این تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و باید اتفاق بیافتد. برنامه دولت برنامه تحول است که به سند بسیار ارزشمند بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مستند است». همانطور که رئیس جمهور تاکید کرده است، تحول برای کشور اجتناب ناپذیر است و برنامه دولت سیزدهم نیز بر همین مبنا طراحی شده است. اما این موجب نمی شود که میراث دولت روحانی انکار شود.

دولت رئیسی باید با تمام توان به رفع مشکلات و رسیدگی به مطالبات مردم اقدام کند. اما تورم ۴۳ درصدی و نقدینگی سرسام آور در دولت روحانی و بدهی های کلان دولت تدبیر و امید به بانک مرکزی و بی عملی دولت روحانی در ساخت مسکن و...انکارشدنی نیست.

تبعات تصمیم غلط و غیرکارشناسی دولت روحانی در اجرای طرح دلار ۴۲۰۰ تومانی و خسارت محض برجام و عملکرد بسیار ضعیف وزارت نفت در هشت سال اخیر قابل انکار و توجیه نیست.

همانقدر که افکارعمومی از آقای رئیسی انتظار تحول و پیشرفت دارد، به همان میزان نیز به این مسئله آگاه است که دولت روحانی زمین سوخته به دولت بعد تحویل داد. بزک و تطهیر این زمین سوخته، توهین به فهم و شعور مردم است.

** باید از دولت تدبیر و امید بابت پذیرش انتقادها تقدیر و تشکر شود

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تشکر از روحانی» نوشت:«دوران مسئولیت آقای روحانی بعد از هشت سال تصدی ریاست‌جمهوری ایران به پایان رسید. بدیهی است نقد و ارزیابی عملکرد دولت آقای روحانی امر پسندیده‌ای است که باید انجام شود اما فضای عمومی و به‌ویژه فضای رسمی کشور به‌گونه‌ای است که گویی او نه خدمت بلکه خیانت مرتکب شده و نه‌تنها شایسته تقدیر نیست بلکه باید او را مجازات کرد و به تعبیری نقدها بیشتر بوی انتقام می‌دهد تا ارزیابی. از این‌رو به نظر می‌رسد با همه نقدها و انتقاداتی که به آقای روحانی و دولتمردانش می‌توان داشت اما فضای یک‌سویه علیه او اقتضا دارد با حفظ انتقادها، از وی و دولت او تقدیر و تشکر شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«از روحانی باید تشکر کرد که فضای تعامل در روابط بین‌الملل را جایگزین فضای تقابل کرد...از روحانی باید تشکر کرد که در مقابل تندروهای داخلی ایستاد... از روحانی باید به خاطر انتخاب وزرای لایق و کاردان و حرفه‌ای تشکر کرد...از روحانی باید بابت... گسترش آزادی بیان و رسانه‌ها و مطبوعات و پذیریش انتقاد به دولت و حتی شخص رئیس‌جمهور...تشکر کرد».

مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد/ دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد

این روزنامه اصلاح طلب تاکید کرده که باید بابت پذیرش انتقادها از شخص آقای روحانی و دولت وی تقدیر و تشکر شود. به این موارد توجه کنید: بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ... شخص آقای روحانی و اعضای کابینه وی از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ با این تعابیر از منتقدان و کارشناسان استقبال کردند. آیا این سابقه و کارنامه مستحق تقدیر و تشکر است؟!

روزنامه اعتماد در شماره امروز در مطلبی در توصیف ویژگی های شخصیتی روحانی نوشت:«روحانی عصبانی می‌شد، غرور زیادی داشت، مخالفانش را تحقیر می‌کرد، دافعه داشت و فاقد جاذبه بود، زیردستان و همکارانش را کمتر تحویل می‌گرفت. ادبیات تند و بعضا ناروا در عرصه عمومی داشت، قادر به جلب حس همدلی و همراهی مردم نبود، در یک کلام فاقد محبوبیت لازم برای سیاست‌ورزی بود».

قطعا نمی توان کارنامه دولت روحانی را سراسر سیاه نمایش داد و این منصفانه نیست، اما قطعا هم نمی توان سیاست خارجی و یا احترام به منتقدان و آزادی بیان و عملکرد در حوزه فضای مجازی را به عنوان کارنامه قابل دفاع روحانی عرضه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • معین IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    42 7
    همین که نفوذی ها رفتن برا ملت کافیه
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      25 2
      دولت مستأصل بهترین دستاورد اصلاح طلبان تـ....ع آور !!!!!!!!
    • ایرانی GB ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      11 2
      روزنامه اعتماد : مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد ... آره تو راست میگی , مردم ایران از شدت اندوه جانگداز و در غم از دست دادن نابغه ای بنام حسن روحانی , هفته هفت روز در حال گریه کردن هستند که چرا ملت باید این ابر مرد دنیای اقتصاد , فلسفه , هنر و و...و..و...و ... رو از دست بدن
    • حیدر صالح IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      5 0
      مانند حسرت زندانی آزاد شده بر روزهای سلول انفرادی تاریک
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      9 1
      پاسخ به 22:31 . فکر می کنم باید بگوییم حسرت کسانی که تا آرنج که هیچ تا کتف توی دیگ پلوی بیت المال بود. پر رو های نجومی که خودشان را مردم می دانند و تازه حسرت پلو خوری دوران اصلاحات هم یادشان نرفته. وه به این همه وقاحت.
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      7 1
      مردم حسرت دوران احمدی نژاد رو می خورند که تمام کشور کارگاه سازندگی بود دوران روحانی دوران عبرت خواهد شد.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    31 3
    بالاخره تموم شد . علی برکت الله
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      1 21
      دولت روحانی بی نظیر بود.خصوصا دکتر ظریف
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      10 1
      دولت روحانی خسارت محض بود خصوصا"برجامش.
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      7 0
      برجام=خسارت محض
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      7 0
      هنوز از دولت قبل یک روز نگذشته تحریف ها شروع شد .ترسم اینه که فردا حسن روحانی قدیسی چیزی در همین حدود به ما معرفی بشه که ما قدرش رو ندانستیم.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    25 1
    من اگر به جای آقای روحانی وجهانگیری بودم فیلم های دوران مسولیت شأن رابازبینی می کردم و به حال خودشان می خندیدم
    • ایزا IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      10 2
      اشتباه نکن اخوی اونان که دارن به ریش ملت میخندن.مگه تو این۸ سال کم برداشت کردن؟ کار اونا بجای کاشت داشت برداشت، برداشت برداشت برداشته!
  • امیرو IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    31 2
    طرفداران روحانی که آبرویشان رفته با پررویی از مردم طلبکار هستند. برید برای همیشه .....که همیشه مایه بدبختی هستید.
    • ایرانی GB ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      15 0
      از مال باخته ها شاکی هم هستند !
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    29 2
    وراجی افساد طلبان شروع شد رئیسی مشکلات را به گردن روحانی نیندازد پس اینهمه فلاکت و بدبختی از مریخ اومده
  • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    21 0
    خودشان تا همین دم آخر هرچه خرابکاری انجام دادند گردن دولت قبلی انداختند حالا که کنار زده شدند انتظار دارند دولت های بعدی از آن ها تعریف و تمجید کنند.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    26 0
    آیا جهش دلار از ۳ هزارتومان به ۳۲ هزارتومان در «دولتِ اصلاح طلبان» جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا به واسطه تصمیم دلار ۴۲۰۰ تومانی جای حسرت خوردن دارد؟! آیا ضرر حداقل ۱۵۰ هزارمیلیارد تومانی به واسطه حذف کارت سوخت در «دولتِ اصلاح طلبان» حسرت دارد؟! از جماعتی که عیار دفاع از حقوق زنان را در ماجرای نجفی عیان کرد و شعار دفاع از حقوق جوانانش هم در ماجرای حضور آقازاده های گردن کلفت در هیات مدیره هلدینگ ها و شرکت های اقتصادی آشکار شد، بیش از این انتظار نیست
  • ابراهیم IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    19 0
    /پذیرفته نیست که دولت سیزدهم ناکارآمدی‌های آینده را به دولت گذشته حواله دهد./ پس چرا شما اصلاج طلبا و روحانی مشکلات رو به دولت قبل حواله میدادید؟
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      7 0
      باشه به دولت قبل حواله نمیدیم حواله میدیم به کل اصلاح طلبان که از این به بعد سر نتونن بلند کنن ؛)) / تا قبل از انتخابات این حضرات اصلاح طلب یکی یکی از زیر بار قبول مسئولیت عملکرد روحانی فرار میکردند ؛)) و روحانی رو اصلا اصلاح طلب نمیدونستن !!! ؛)) / مثلا میتونیم حواله بدیم به دختر عموی ؛)) ی وکیلی نماینده اصلاح طلب مجلس دهم که معتقد بود بجای دختر دلخواه !! دختر عمو [ی روحانی ] را بهشون دادند ؛)) /
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    13 0
    ایمان دارم ملت ایران از اینکه فریب دروغ های رو... و نود شش خوردن و به دست خودشون خودشونو تخریب کردن از این به بعد با عملکرد آقای ریسی هر روز رو... رو لعنت کنند و نفرتشون نسبت به این جریان تحریف روز افزون بشه انشاالله
  • پیرمرد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    11 1
    انصافا بدور از تعصب یه نگاه به وعده های روحانی و تیمش در هر دو دوره بندازید کدام وعده عملی شده؟آخه دروغم حدی داره!دولت تحقیر دولت تزویر.دولت تخریب.بجای عذرخواهی طلبکا هستن.
  • بوفالوی عجیب IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 3
    من از وقتی چشم باز کردم فقط حسرت خوردم ، ی زمانی دلار ۳۰۰ تومن بود شد ۹۰۰ تومن چون اون زمان پول نداشتم دلاربخرم پس انداز کنم حسرت خوردم ، بعد دلار یهو شد ۲۰۰۰تومن من حسرت خوردم چون باز نداشتم بخرم پس انداز کنم دلار شد ۴۰۰۰ باز من حسرت خوردم دلار شد که چرا در ۲۰۰۰ تومن نخریدم البته اون موقع پول اضافی نداشتم و بعد ۱۰۰۰۰ و الان که ۲۶۰۰۰ تومن هست خیلی حسرت میخورم کاش اون زمان که ۱۰۰۰۰ تومن بود میخریدم ولی اون زمان هم پول نداشتم و این کار من ادامه دارد یعنی....
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
      4 3
      سلام من ۱۷ سالم بود دلار ۴۰۰ تومان بود تا پول جمع کردم بخرم دیدم شد ۹۰۰ تومان بعد دوباره تلاش کردم شد ۳۰۰۰ تومان داشتم میرسیدم شد ۱۰۰۰۰ تومان بعد یهو شد ۲۷ هزار تومان و دیگه نا امید شدم ای کاش اونموقع که ۵۰۰ بود میخریدم ......
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    10 1
    آینده چیه؟! همین الان مردم برای رأی دادن به روحانی در حال حسرت خوردن هستند؛
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    12 0
    از اینکه موجب خنده ماشدی متشکرم.آخه جوک نامه ما حسرت چه چیز دولت تدبیر را بخوریم؟
  • علیزاده IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    13 1
    روکه نیست سنگ پای قزوینه باشه شما راست میگیدفقط بروید چند مدتی نفس بکشیم
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    9 0
    جنس قاطی زدن شاید!! صد بار گفتم از موتوری نگیرین!!
  • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    11 0
    دوران نحس تمام شد. من به عنوان کسی که به حضرت آیت الله رئیسی رای دادم راضی نیستم که حتی یک نفر از همفکران اصلاحات چی روحانی در این دولت جدید حضور داشته باشد. امیدوارم تفکر غرب گرایی که در پشت ماسک اصلاحات مخفی شده است برای همیشه از ایران بیرون برود. امیدوارم چنین تفکر خانمان سوزی بر کشورهای دشمن ایران حاکم شود.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    9 0
    «مردم در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد» این نفرین در حق مردم است اگر این اتفاق بیافتد مردم لعنت بر گذشته می فرستند نه حسرت چون چیزی برای مردم در دوه روحانی چیزی نماند
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    8 0
    چون هر روز ذکر زبان روحانی دولت قبلی بود دائم از احمدی نژاد بد می گفت و سیاستشان در همه جا همین بود توی شهرداری و استانداری و فرمانداری و غیره و این همه تخریب جایی نیست که اثر تخریب از دولت روحانی نباشد بخواهند فراموش کنند هم نمی شود
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    9 0
    ترجمه حرف اعتمادیها : یعنی در اینده نمیگذاریم اب خوش از گلوی تیم رئیسی پایین بره همش دنبال فتنه هستیم. جواب من عادی : برید و ناپیدا شید! جواب جوانان خوشفکر: باید همه وارد میدان بشیم و به رجز خوانی مفت خورا کار نداشته باشیم.
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    8 0
    فلاحت پیشه و دوستانش یادشون رفته بعد هشت سال هنوز همه چیز رو به دولت احمدی نژاد مزخرف حواله می‌دادند پر رویی هم حدی داره
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      5 0
      پررویی نجومی
  • US ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    8 0
    در جواب روزنامه اعتماد حسرت چی رو در دولت رفته آقای روحانی بخوریم؟یادمان نرفته چه بلاهایی که روحانی سرمردم که نیاورده از کوچک کردن سفره مردم بگیم شرمندگی پدران در مقابل فرزندان و خانواده شان از متلاشی کردن زندگی های فرآوان از اختلاسهای فر آوان بگیم یا از بورس با وعده های پوچ و به فنا دادن سرمایه ملت ؟بهتر که رفتید ولی امیدوارم ریشه کن شوید و هرگز راه بازگشتی نداشته باشید کشیدن حسرت هم پیشکشتان.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    11 0
    تقصیر دولت قبل (احمدی نژاده ) ، تقصیر موشک هوا کردن سپاهه ، تقصیر مجلسه ، تقصیر نظامه ، تقصیر مجمع تشخیصه ، تقصیر کاسبان تحریمه ، تقصیر بدشانسیه ، تقصیر اب و هواست ، تقصیر تحریمه ، تقصیر ترامپه ، تقصیر کروناست ، تقصیر دولت اینده ( دولت سیزدهم) است و جدیدا اقای روحانی گفته کارهایی که تو این ۸ سال انحام شد رو ملت انجام دادن من فقط علی برکت الله اش رو‌گفتم ؛))) / موندیم این حضرات اصلاح طلب چطوری انتظار دارن که ی رئیسی پست به این حضرات بده که مسئولیت کارهاشون و بی تدبیری هاشون رو قبول نکردند و نمیکنند و به گردن این و ان میندازند !؟ /
  • DE ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    8 0
    غربگداها و اصلاح طلبچی ها و حزب اشرافی و مرفهین بی درد ....در آینده به دوران روحانی حسرت خواهند خورد/ دولت رئیسی نباید مشکلات را به دولت قبل حواله دهد ما خودمون میدونیم چه گندی زدیم اگه میفهمیدیم الان همه مون خودمون رو از برج میلاد انداخته بودیم بالا منظورت پائینِ نه بالا این جماعت فقط یا بالامیکشن یا بالامیرن ...آن شنیدستی که در اقصای غور - بارسالاری بیفتاد از ستور /گفت چشم تنگ دنیادوست را - یا قناعت پر کند یا خاک گور....
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    11 0
    8 سال قبل که بالاترین کابوس ها بود
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    تا حالا میگفتند دولت قبلی. .. حالا دیگه میگن دولت بعدی
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 0
    میگه مشکلات رو به دولت قبل حواله ندید پس شما هشت سال به کی حواله میدادید ، انشالله بزودی تمامتان بازخواست شوید
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 0
    خدایا در این روز و بحق اصحاب کسا مکر لیبرال ها و اصلاح طلبان و خائنین به مملکت ایران را به خودشان بازگردان
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    7 0
    با سلام پایان دوره ریاست روحانی در واقع خاتمه کار وی بر اساس قانون است. اما؛ این پایان کار تقویمی ، پایان کار در باره دوره ۸ ساله ریاست وی بر کشور نیست. دستاوردها مورد نظر رسانه ها بایستی ر مقیاس علمی حک زده شود. نگارنده معتقد است عملکرد رو.....سرتاسر آلوده به اغراض جناحی و در تعارض با اهداف و منافع ملی و همچنین راهبردهای کشور است. افشا و تشریح این ابعاد از دوره روحانی بخش مهمی از حقوق اساسی ملت را تشکیل می دهد. اجمالا این دوره نه تنها فراموش نمی شود بلکه منبع بسیار غنی برای عبرت آموزی و سیاست ورزی است. حمایت برخی رسانه ها از این دولت قابل درک است و کشور بدآموزی های بسیاری را از این رسانه ها را در خاطره تاریخی خود دارد.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 0
    این جور که تحلیلگران گفتند فر.... نه تنها خزانه را خالی و زمین سوخته تحویل داد بلکه زمین را مینگزاری هم کرده و هر لحظه ممکنه یک واقعه جدید رخ دهد.
  • یاور انقلاب IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    5 0
    روزنامه اعتماد بداند مردم نه تنها حسرت دولت روحانی را نمیحورند بلکه از پایان دولت نیز شادمان هستند ، میدانید چه کسانی حسرت میخورند :برادرها ،دامادها ژن های برتر ، همسر کشها که معلوم نشد 8 میلیارد را چطور برای تئوریسین اصلاح طلبان تهیه کردند وهمه سر سفره انقلاب جهت چپاول نشستند
  • DK ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    2 9
    روحانی بعنوان مظلوم و قربانی در تاریخ ایران ثبت خواهد‌شد
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      2 0
      خخخ
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 1
    هشت سال از عمرمون تباه شد به پای تبلیغات سراسر دروغتون..البته من که تا حالا به شماها رای ندادم....وحلال هم نمیکنم اونهایی که سربه هوا به روحانی ومجلس اصلاح طلب رای دادند!!!!!
  • حامد IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    6 1
    این حرف ها و سیاه نمایی ها همون پروژه مظلوم نمایی همیشگی افساد طلبان است. ولی مردم دیگه باور نمیکنند
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    4 1
    هرچه عملکرد دولت روحانی بیشتر واکاوی می شود . متوجه می شویم آل زیاد و آل مروان به اندازه رو.... به مردم مظلوم ظلم نکردند.و ابراهیم رئیسی خط پایانی بر خیانتها و غارتها و چپاولها و آغازی برای اعاده حیثیت به کشور عظیم و قدرتمند ایران است.ان شاءالله تعالی
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    3 0
    اصلاح طلبان خیلی پررو بلکه پرروئی نجومی دارند. اگر یک جو غیرت و یک مثقال انسانیت و اسلامیت می داشتند. بایستی سکته میکردند از کارای خودشون...
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
      2 0
      کاملا موافقم
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    3 0
    نمی دونم از کلمه پرروی نجومی کلمه ای بهتر هست که استفاده کنم . این اصلاح طلب ها واقعا بی شرم و حیا هستند تا دیروز که خودشون بودند کم کاری و بی عاری خودشون رو می انداختند گردن دولت قبل تحریم ترامپ . کیه که ندونه دولت روحانی چه نکبتی زده . تنها جواب شما فقط محاکمه دولت مردان قبلی هست . شما مخصوصا و از روی عمد مملکت را به تباهی کشوندید . اف بر شما
  • US ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    3 0
    خدا شاهد میگیرم بیش از یکسال است با مطالعاتم متوجه خطراتی در برخی واکسنها شدم و اخبار متعددی از عوارض خطرناک مثل لختی خون استرازنکا! اما ترسیدم بگویند دارند اخلال میکنند/ تا اینکه اخباری بر ممنوعیت استرازنکا توسط آلمان و کشورهای غربی! متاسفانه دارند استرازنکاهایشان مجانی هدیه میدهند اما ساده لوحان وارد میکنند/ باید جلوی واردات و استفاده استرازنکا و هر واکسن مشکوک گرفت/
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    اقای فلاحت پیشه مثل اینکه حالت کوک نیست یک چیزی خوردی یا جات خیلی راحته از حال مردم خبر نداری یا باشون شریکی اختلاس فساد رشوه حاجقاسم کشی و .......باخودت چند چندی .خجالت هم خوب چیزی دیگه ازین بدتر هم میشه واله خوب از بیت المال بهتون رسیده ولی حرام اخر وعاقبت نداره
  • م.ر IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    حسرت دوران روحانی برای کسایی هست که در این دوران افتادن به جون بیت المال و از بودجه کشوراستفاده کردند ولی علیه مردم و کشور تیتر زدن یکی از کارهای وزیر فرهنگ جدیدباید انجام بده پیگیری و ردیابی بودجه و منابع مالی بعضی روزنامه ها مثل شرق یا آرمان یا اعتماد است که در این سالها شدیدا مشکوک تیتر میزدند و خیلی مواقع حقیقت را یا ناقص منعکس میکردند یا کلا برعکس بیان می کردند
  • مهدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    چطور روحانی مشکلاتی که خودش عاملش بود رو به دروغ به دولت قبل از خودش نسبت میداد حالا رئیسی نباید این همه مشکلات رو که در اثر بی تدبیری دولت لیبرال ها اتفاق افتاده رو به دولت قبل نسبت بده؟ حتما توی این دو روزی که رئیسی اومده تورم یهو شده 50 درصد یا برق قطع شده و آب هم که اونجوری؟ چه رویی دارید شما اصلاح طلب ها
  • امیر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    فقط یک دعا, ایشالله که جناب رئیسی بعد از ۴ سال مثل روحانی و احمدی نژاد نشه.
  • كريم IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    بله نگفته معلوم است كه با كار شكني هاي شما و مهره هاي نفوذي تان و چوب لاي چرخ گذاشتن براي دولت آقاي سيد ابراهيم رئيسي مي توان همه چيز حتي بدترين هايش را هم پيش بيني كرد اي افساد طلبان نوكر آمريكا و اسرائيل.
  • SE ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    1 0
    خلاصه گفتمان* دولت روحانی : مشکلات مربوط به دولت قبل از ما هست , امیدواریم دولت بعد مشکلات کشور را کاهش دهد !
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    2 0
    آن شخص که 6 سال پیش گفت : تمامی تحریمها بالمره برداشته میشود ، رفته است ...
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    ... دروغگو آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که مردم نیازی به یارانه ۴۵۰۰۰تومانی نداشته باشند باسیاست غلط خود فقرا فقیر تر ثروتمندان ثروتمند ترشدن اویک کذاب بود
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    ویروس کرونا خطرناکتر است یانفوذیهای دشمن؟ کسانی که به دشمن گرای تحریم میدهند کسانی که سیاستهای شیطان رادنبال می کنند شب نامه هایی که با نام ازادی حکم تخریبچی دارندزمان انتخابات بادروغ وجو سازی باعث انحراف افکار عمومی میشوند. شاه دیکتاتور بعد از سرنگونی مدعی شد که در ایران ازادی نیست امریکا برای یک نوکرش دم از حقوق بشر میزنه ولی یک ملت یک گروه در خود امریکا را بمباران میکنه ایا ما باید تسلیم شعارهای استعماری بشویم با میکروب وویروس بجنگیم اما به دشمنان خدا ومملکت وانقلاب تحت نام ازادی حتی کمک هم بکنیم ما باید به تکلیف عمل کنیم نه به شعار شیطان. مدافع معروف وسد منکرات وظیفه است
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    الحمدالله 8سال دوره : ( نکبت و فلاکت و دزدی و رانت و غارت ) مملکت به پایان رسید . اما باید با ( ترک فعل کنندگان مدیران دزد ) به شدت برخورد شود تا درسی برای ایندگان شود . .علی برکت الله .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 0
    لعنت ابدی خدا بر مدیران دزد . علی برکت الله .
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اولا دولت رو... و سران و مدعیان اصلاح طلب باید پاسخگو باشند که کشور را به این روز انداخته اند. دوما. چه کسی به اینها اجازه داده هر جفنگی را بعنوان خط مشی دولت به زبان بیاورند؟
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    شیخ حسن به تاریخ افتاد .
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
      1 0
      تاریخ = ...
  • علیرضامحمدزاده IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    دیگه دولت روحانی که ...ومردم رادرتنگناقراردادندوحقوق نجومی گرفتندقیمت دلااز ۳هزاربه ۳۲هزاردیکه جای حسرت دارد؟
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    روحانی و دار و دسته اش .... . علی برکت الله .
  • US ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 1
    دوره رییسی بدتر از روحانی خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس