ویژه ها

در دولت قبل، قصور و تقصیرهای دولتمردان به بهانه های مختلف و از جمله انداختن تقصیرها به دولت قبلی با بی اخلاقی توجیه می شد. اما در دولت سیزدهم چنین رویکردی مشاهده نشده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نقد دولت روحانی هیچ فایده‌ای ندارد، نبش قبر نکنید

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی» نماینده حامی دولت روحانی در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «نقد دولت گذشته هیچ فایده‌ای ندارد و تنها زمان را از دولت رئیسی می‌گیرد. مردم به این نکته آگاهی دارند که دولت جدید مشکلات کشور را می‌شناسد و می‌داند که مردم در چه وضعیتی قرار دارند. به همین دلیل نبش قبر کردن مشکلی را حل نمی‌کند. در نتیجه بهتر است دولت مشکلات را حل کند و به مردم اعلام کند این مشکلات را حل کرده است».

این نماینده سابق در ادامه گفت: «ما باید با کمک به دولت حجت را برای دولت تمام کنیم که همه از شما حمایت کرده‌اند. در چنین شرایطی دولت نمی‌تواند مدعی شود از روز نخست چوب لای چرخ دولت گذاشته شده است».

رئیسی نباید آخر هفته خود را به «ایرانگردی» اختصاص بدهد! / نقد دولت روحانی هیچ فایده‌ای ندارد، نبش قبر نکنید

از سال ۹۲ تا سال ۱۴۰۰ هرگاه رسانه ها و افکار عمومی از دولت، نمایندگان حامی دولت و فعالین و رسانه های اصلاح طلب درباره کارنامه دولت روحانی سوال می کردند، پاسخ این بود که دولت در حال آواربرداری است و هنوز عملیات آواربرداری تمام نشده و چه بسا ممکن است این عملیات حدود ۱۶ سال هم به طول بینجامد.

و اما حالا در شرایطی که تقریبا سه ماه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم سپری شده، اصلاح طلبان تاکید دارند که اصلا نباید درباره میراث دولت روحانی سخن گفته و باید از نبش قبر دولت قبل پرهیز کنیم. این رفتار متناقض در حقیقت توهین به فهم و شعور مردم است.

به عنوان مثال دولت روحانی در ساخت مسکن در طول ۸ سال دست روی دست گذاشت و این بی عملی موجب شد تا قیمت مسکن با افزایش سرسام آور مواجه شود. بنابراین با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که مثلا بی عملی دولت قبل در حوزه مسکن، در مدت زمان سه ماه جبران شود.

درخصوص خسارت بزرگی که دولت قبل به سرمایه های مردم در بورس زد هم همین مسئله صدق می کند، در بازار خودرو و بازار لوازم خانگی و اقلام خوراکی نیز همین طور است.

در دولت قبل، قصور و تقصیرهای دولتمردان به بهانه های مختلف و از جمله انداختن تقصیرها به دولت قبلی با بی اخلاقی توجیه می شد. اما در دولت سیزدهم چنین رویکردی مشاهده نشده است.

مردم از دولت سیزدهم انتظار دارند تا با همت و تلاش شبانه روزی، مشکلات را رفع و اوضاع را بهبود دهد. ولی در این میان، حداقل تا اینجای کار نمی توان میراث شوم دولت قبل را نادیده گرفت.

 قطعا جبران خسارت ها نیازمند گذر زمان است. بدون شک منظور از زمان مورد نیاز، ۸ سال نیست، اما هیچ انسان منصف و باوجدانی نیز نمی تواند ادعا کند که باید در ۳ ماه، ویرانی های ۸ ساله بازسازی و ترمیم شود.

** رئیسی نباید آخر هفته خود را به «ایرانگردی» اختصاص بدهد!

«محمد سالاری» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران(که به شورای اسم و فامیل مشهور شد) در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «رییس دولت سیزدهم تمام زمان آخر هفته خود را به ایرانگردی اختصاص داده است تا با معضلات و مشکلات ریز و درشت مردم آشنا شده و دستورات مقتضی را صادر کند، آن‌هم در شرایطی که اکثریت هشتاد میلیون ایرانی، سال‌هاست که فریادشان از مشکلات اقتصادی، تبعیض و بی‌عدالتی در وجوه مختلف، رانت و فساد، نابودی محیط‌زیست، دشمن‌انگاری داخلی و خارجی و بسیاری دیگر از اشتباهات و ضعف‌های اداره کشور بلند است بدون آنکه برای فهم آن هر هفته به گوشه‌ای از کشور سفر کرده باشند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «دیدن روسای جمهور و دیگر مسوولان، هرچند می‌تواند برای اهالی یک روستا یا یک منطقه محروم خاطره‌انگیز و همراه شور و شعف چند ساعته باشد و در یک آخر هفته دل‌انگیز و با دستورات فوریتی مدیران ارشد به شرط محقق شدن، گره از مشکلات چند منطقه کوچک و کم برخوردار باز کند اما قطعا نمی‌تواند به حل بحران‌های بزرگی که مردم ایران در سال‌های اخیر با آن دست به گریبان هستند و سالانه میلیون‌ها ایرانی را به زیر خط فقر هدایت می‌کند و موجب تحقیر و تضعیف جایگاه کشورمان حتی در میان کشورهای جنگ‌زده اطراف‌مان شده است، منجر شود».

در ادامه این یادداشت آمده است: «سفره‌های خالی مردم قطعا با سفرهای پرشمار رییس‌جمهور که وظایف به مراتب مهم‌تری از سفرهای استانی برعهده دارد، پرنخواهد شد که اگر غیر از این بود تاثیر حداقلی آن را باید در این سه ماه اخیر مشاهده می‌کردیم. دریغا که علی‌رغم وعده‌های داده شده در همین مدت هم شاهد هستیم که شرایط زندگی و معیشت مردم به مراتب بدتر از زمان دولت قبل شده است».

این فعال اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «رییس‌جمهور کشورمان باید تمرکز بیشتری بر وظایف اصلی و امور مهم و کلان اداره کشور داشته باشد و کم کم از فضای انتخاباتی، شعارزدگی و اقداماتی که در شرایط بحرانی کنونی نمی‌تواند اولویت کشور باشد، فاصله بگیرد که در غیر این صورت زودتر از پیش‌بینی مخالفان و منتقدان دولت سیزدهم، مردمی که تحمل شرایط طاقت‌فرسای کنونی را نداشته و دل به شعارها و وعده‌های دولت سیزدهم داده‌اند، آرزوی دولت قبل را خواهند داشت».

رئیسی نباید آخر هفته خود را به «ایرانگردی» اختصاص بدهد! / نقد دولت روحانی هیچ فایده‌ای ندارد، نبش قبر نکنید

متاسفانه بخشی از جریان اصلاح طلب آلوده به رفتار «ارباب-رعیتی» با مردم است. این طیف مردم را شهروند درجه ۲ تلقی کرده و نگاهی تحقیرآمیز به آنان دارد. بر همین اساس وقتی در دولت قبل، یک مقام ارشد دولتی با کفش وارد چادر زلزله زدگان می شود، این مسئله اصلا اعتراض جریان اصلاح طلب را برنمی انگیزد.

همینطور وقتی یک مقام دولتی به کشاورز می گوید «سبوس بخور» و دیگر مقام دولتی به مراجعه کننده می گوید «خودت بمال» هم اصلا به رگ غیرت رسانه ها و فعالین اصلاح طلب برنمی خورد.

همچنین وقتی وزیر پس از سانحه ناگوار قطار مسافربری که به جان باختن تعدادی از هموطنانمان منجر شده است، می گوید «همه کشته شده ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست» باز هم صدایی از این جریان سیاسی به اعتراض بلند نمی شود.

این طیف حتی در شرایطی که حقوق معلمان و فرهنگیان در فساد صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت قبل پایمال شد هم اعتراض نکرد، در ماجرای هفت تپه هم همینطور، در قضیه حقوق های نجومی هم همینطور.

حسن روحانی رئیس جمهور سابق- خرداد ۹۸- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «نیازی نیست روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند. من خودم روزانه از داخل ماشین با دیدن تمام چهره‌های مردم، نظرسنجی می‌کنم. من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ اینکه چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند و چند نفر قیافه‌شان گرفته است».

جریان اصلاح طلب این نوع مدیریت را می پسندد، مدیریتی که در ۸ سال گذشته عیار ادعاهایش مشخش شده و مردم نتیجه آن را در سفره و معیشت خود دیدند.

** روزنامه شرق: امضای رئیس جمهور آمریکا تضمین نیست

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «رضا نصری» نوشت: «دولت ایران به دنبال دریافت «تضمین» از دولت آمریکاست تا اطمینان حاصل کند در صورت توافق در وین، آمریکا در دوره بایدن و متعاقبا در دوره رؤسای جمهور بعدی مجددا از برجام خارج نخواهد شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «حقیقت این است که نظام قانون اساسی، عرف و حتی‌ قانونِ بدعتیِ موضوعه دیوان عالی ایالات متحده آمریکا به رئیس‌جمهور کنونی این کشور این اختیار را نمی‌دهد تا برای رئیس‌جمهور بعدی قیدوبند الزام‌آور حقوقی ایجاد کند. از آن فراتر، حتی مجلس نمایندگان کنگره و مجلس سنای آمریکا نیز -‌حتی در صورت تصویب یک توافق بین‌المللی با رأی سه‌چهارم سناتورها- قادر به ایجاد چنین الزامی برای رئیس‌جمهور دوره کنونی و دوره بعد نخواهند بود».

رئیسی نباید آخر هفته خود را به «ایرانگردی» اختصاص بدهد! / نقد دولت روحانی هیچ فایده‌ای ندارد، نبش قبر نکنید

روزنامه شرق در یادداشت مذکور تاکید کرده است که رئیس جمهور آمریکا به هیچ عنوان نمی تواند درباره اجرای برجام و عدم خروج از توافق به ایران تضمین بدهد. این روزنامه اصلاح طلب در حالی به این مسئله تاکید کرده است که پیش از این در سال ۹۴ در صفحه اول در تیتر اصلی نوشت «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام»!

سوال اینجاست که اگر امضای مقامات کاخ سفید تضمین نیست پس چرا در سال ۹۴ تاکید داشتید که امضای آمریکا تضمین است!؟ چرا وقتی دولت روحانی در سال ۹۴ با عجله و شتاب و به صورت یکطرفه و پیش دستانه، تعهدات خود را ظرف مدت ۲ ماه انجام داد، به این اقدام اعتراض نکردید!؟

چرا وقتی رئیس جمهور سابق گفت «آمیکا قول داده است که به تعهدات خود عمل کند» به این اظهارنظر اعتراض نکرده و نگفتید که آمریکا تضمین هم نمی تواند بدهد، چه برسد به قول و قرار!

جریان اصلاح طلب این روزها با فضاسازی گسترده رسانه ای تاکید دارد که ایران باید از گرفتن تضمین از آمریکا امتناع کرده و علاوه بر آن انتظار هم نداشته باشد که همه تحریم ها لغو شود!

آمریکا در رویکردی ظالمانه، تحریم های ضدایرانی را به بهانه های مختلف وضع کرده است. در سالهای گذشته علیرغم اینکه در موضوع هسته ای مذاکره شد و این مذاکرات به توافقی به نام برجام ختم شد، اما نه تنها تحریم ها کاهش نیافت بلکه به بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

بنابراین این استدلال که برای لغو کامل تحریم ها باید درباره دیگر موضوعات اختلافی هم مذاکره کنیم، از اساس اشتباه است. چرا که اولا بهانه های آمریکا هیچگاه تمام نمی شود و ثانیا مسائلی از جمله توان دفاعی و قدرت منطقه ای به هیچ عنوان قابل مذاکره و معامله نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    15 3
    آگاهی از مشکلات برای رفع آنها نیست .برای اینه که ببینند چقدر موفق بودن در نابودی ملت وکشور. ندیدید قبلی با این همه خیانت الان به ریش ملت می خنده چون کسی غیرت نداره بهش بگه بالای چشمت ابرو.
    • US ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      16 1
      وقاحت برخی جریانها تمامی نداره. ما از سر زدن خالی خالی رییسی هم راضی هستیم. چون حد اقل یاد مردم هست و زخم بستر نگرفته در اتاقش
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      8 1
      افساد طلبان 8 سال مملکت رو شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا میگن نباید نبش قبر بکنید !!!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      7 0
      دولت روحانی 650 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی و 450 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و 300 هزار میلیارد تومان بدهی به تامین اجتماعی به ارث گذاشته و اینهمه بدهی و خرابکاری قابل اغماض نیست.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      6 0
      شهید مهدی آقاجانی: ای مردم! پشتیبان امام و انقلاب باشید،که این انقلاب به همت خون هزاران شهید به این جا رسیده است، بدانید، که اگر صحنه را ترک نمایید، دشمنان در کمین گاه ایستاد ه اند و آماده اند تا از کوچک ترین لغزش شما استفاده کنند و ضربه محکمی بر پیکر انقلاب وارد کنند.
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      5 1
      جناب ایمن آبادی خود بهتر میداند که مشکلات امروز کشور میراث دولت بی تدبیر روحانی است.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 1
      اصلاح طلبان مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند حالا می گویند نبش قبر نکنید !
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 1
      حتما شما و دار و دسته تون اینجوری بودین؟؟
    • DE ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      نقد دولت روحانی هم هیچ فایده‌ای ندارد، کلا همش ۸ سال نسیه بود.
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    12 1
    با منطق افسادطلبان رئیسی هم باید مثل روحانی اینقدر به صندلی ریاست جمهوری بچسبد تا زخم بستر بگیرد
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      6 0
      از نظر اصلاح طبان ت...ع آور آخر هفته ها اسکی و کوه نوردی و شمال گردی جهت تمدد اعصاب، خیلی بهتر از ایرانگردی برای بررسی و آشنایی با مسائل و مشکلات مردم هموطن است! به نظر ایشان باز هم خیلی مناسب تر است که خبرها و تحولات را رئیس جمهور همان صبح جمعه در رختخواب پر قو بشنود!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 0
      سفرهای استانی رئیس جمهور محبوب به مناطق زلزله زده و محروم قابل تقدیر و ستایش است.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      زخم بستر جای خود طبق اعلام پزشکان چیزای دیگه هم مبتلا شده
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق نیوز این کد خبر 1244841 روزنامه آن تیر 1400 را مرور کنکه
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    سردار شهید حاج حسین خرازی" شخصی هستم معتقد به انقلاب اسلامی ایران و رهبری و ولایت حضرت امام خمینی روحی‌له‌ الفداه، در عصر غیبت امام زمان(عج). از مردم می‌خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشند. "شهید جواد رجب علی" همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشید که پیام خون شهداء،حفظ ولایت فقیه است.
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 0
    نباید برود چون دارد دست اصلاحطلبان را رو میکند کم کم
  • شیراز IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 0
    اصلاح طلبان فقط زبان اسلاح بلدند آن هم رو به مردم
  • IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 0
    دولت روحانی تقصیرخرابکاریهلی خودرابه گردن دولت قبل می انداخت ،پروژه های افتتاح شده دولت قبل رودوباره بنام خودش افتتاح می کرد،دائم هتل داریوش کیش خوش می گذراند!وکشوری خراب وگرانی وبیچارگی برای مردم باقی گذاشت!چه ربطی به سفرهای آخرهفته رئیسی درچادرهای مردم زحمت کش دربیابانهای کشورومنطق هرگزدیده نشده توسطدولتمردان اعتدال وبه اصطلاح سازندگی داره؟؟؟
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    اصلاح طلبان قبلا چه می گفتند و حالا چه می گویند برایشان مهم نیست. فقط خوش رقصی برای آمریکا مهم است. و نوکری غرب
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      دقیقا همینطوره
  • یاور انقلاب IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    در ایران این جاده صاف کن ها برای امریکا از رو نمی روند ، انشا اله با عشقتان امریکا ان دنیا محشور شوید .
  • سوسن IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 0
    ایرانگردی بهتره؟ یا مثل قبلی همش توی استخر باشی و در حال رنگ کردن ریش!؟؟؟
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    كاملا درسته رييسي بايد مثل روحاني بخوره و بخوابه و اخر سر هم ٣٥٠ ميليون حقوق بازنشتگي برا خودش مقرر كنه
  • US ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    امان از عناد که اوجش در اصلاحات متبلور است
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    آقا خوب کاری نداره، ایران هم بگه ساختار سیاسی کشور ما جوریه که اصلا و ابدا نمیتونیم تضمینی بدیم!! برای همین، شما اول تحریم‌ها رو بردارین ولی ما قول نمیدیم به تعهداتمون عمل کنیم!!!
  • یداله IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    تا اونجا که میدیدیم وفهمیدیم فقط اللهم عجل لولیک الفرج والا..............................................
  • دانشجو IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    حسابی دارن میسوزنا
  • حجت US ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    اگه مذاکره قراره هیچ سودی نداشته باشه، درازگوش مغزمان را گاز گرفته بریم مذاکره؟
  • خ IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 5
    سلام از انداختن گردن همدیگه دست برداشته به مشگلات مردم در کل کشور رسیدگی کنید
    • تک سوار DE ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 0
      اتفاقا یکی از مشکلات همینه که وقتی کسی خسارتی می زنه می تونه بدون پرداخت هزینه مجدد پشت میز بشینه. اتفاقا باید نبش قبر کرد و از گذشته عبرت گرفت.
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    5 0
    آقای جعفر زاده ایمن آبادی می گویدکه ما از رئیسی حمایت می کنیم تا اتمام حجت کرده باشیم ؛ ولی اگر کسی چشم بصیرت داشته باشد، شک ندارد که اینها در کمین نشسته اند که دولت زمین بخورد تا حرف آنان بر کرسی بنشیند این روزها این آقایان حرف می زنند ولی من معتقدم در حال حاضر باید از آنهایی برحذر بود که ساکت مانده اند و در کمین نشسته اند.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    شهید حسن ابوالقاسمی: پس «هوشیار باشید، همان طور که امام عزیزمان فرموده اند: خطر برای اسلام بیشتر از داخل است، تا خارج مواظب باشید. اگر در صحنه باشید و وحدت کلمه شعار شما باشد، خطر شما را تهدید نخواهد کرد
  • علی IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    هشت‌سال تموم، همه بی‌عرضگی‌ها و ناتوانی‌هاشون‌رو انداختن گردن دولت قبل و...! حالا تحمل نقد رو ندارند اون‌ هم طی سه‌ماه!!! در صورتی که حداقل 5 سال رتق و فتق خرابی‌ها و فاجعه‌هایی که بار آوردن با استفاده از خبره‌ترین کارشناسان زمان خواهد برد (اونم شاااااید!) همینقدر پست!
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    ایمن‌آبادی دیگه کیـه؟!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    اولین مرحله از درک مشکل حضور در وسط میدان و دیدن عینی آن مشکل است
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    شهید سید عبدالله برقعی: به منافقین ثابت کنیم تا یک فرد از ما باقی است نخواهد گذاشت مزدورها و نوکرهای اجنبی و یزیدها و فرعون‌ها زمان یک قدم به اسلام عزیز و قرآن کوچک ترین لطمه ای وارد کنند.   شهید غلامرضا ب یپناه یزدی: دست از اصل امامت و رهبری و ولایت فقیه بر ندارید، زیرا رهبری و امامت است که ما را از ظلم و ستم نجات داده و همواره از انحراف مردم جلوگیری می نماید. شهید مهدی جودکی: شما را به خدا قسم می دهم هیچگاه دست از پشتیبانی ولایت فقیه و روحانیت مبارز بر ندارید که این چراغ راه و هادی به صراط مستقیم الهی است، این‌ها قطره ای بود از دریای اعتقادات شهدای عزیز، حال قضاوت با خودتان است
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    4 0
    رییسی باید بیاید برویم اروپا گردی. خرج از بیت المال لذت بیشتری دارد در اوپا
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    رییسی باید مث روحانی زخم بستر بگیرد
  • سید فروزان CH ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    تیتر روزنامه شرق در مورد ناصادق زشت کلام ،به گفته خودش سند جاسوسی من ، باید ایشان بگوید سند خیانت من و وابستگی من ، به ایشان کسی تهمت جاسوسی نزده تا بحال ، بلکه خائن بودن و غربگدا بودن ایشان مشهوریت دارد ،
  • سید فروزان CH ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    شخصی که انتقاد دارد از سفرهای دکتر رئیسی ، یک نگاه به عکسها و فیلمهای دوران فریدون بیندازد و خجالت بکشد ایشان نه همراهان کت و شلوار اطو کرده شیک دارد ، نه از ترس اینکه گرد و‌خاک واکس کفششان را تیره کند و رنگ ریش و مویشان را خراب ،نه البسه ما ک ایتالیا و فرانسه و انگلیس بر تن دکتر رئیسی از خود مردم است و مردم هم او را از خود میدانند همین کافی است برای رضایت مردم درجه دو که صاحبان اصلی مملکت و انقلاب هستند
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    توی مجلس اقاصفری وامثل این شخص شبیه اشنا بنفع دولت روحان وارد گود شده اند
  • حاجی اذری IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    این مشکلات اقتصادی واوضاع معیشت مردم دست آورد کدخداپرستان است حالا که دایه مهربانتراز مادر برای ملت شده اید مردم عقل وشعوردارند ومیدانند که اختلاس وگرانی و بی خبری از افزایش قیمت بنزین وحقوقی نجومی وسهم برداری از سفره انقلاب واقازده بازی و هزاران کوفت وزهرمار حاصل ۸سال حکومت شما وهم حزبیهای گداغربی شماست.زیاد بخودتون فشارنیاورید .مردم خود باشعورند وهمه رامیدانند.
  • DE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    رئیسی نباید آخر هفته خود را به «ایرانگردی» اختصاص بدهد! باید هم روزهای کاری هم آخرهفته را مانند ما اصلاح تبهکاران بجای ایرانگردی ویرانگری کنه ۳۲ سال ویرانگری ایران مخصوصا ۸سال آخردر کارنامه پر از خالی وخالی بندی ماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس