احسان کرمی

یک سلبریتی فضای مجازی به تازگی در یک پست اینستاگرامی نوشت: ایرانی‌ها "قومِ غم" هستند و روزگارشان را با غروب آغاز و با غروب تمام می‌کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ایرانی‌ها "قومِ غم" هستند!

احسان کرمی، ‌ مجری سابق تلویزیون و از سلبریتی‌های فضای مجازی به تازگی و در آخرین پست اینستاگرامی خود با انتشار چند تصویر از غروب نوشت:

"من فکر می‌کنم مردمان پس از ما در تاریخ خواهند خواند که روزی روزگاری مردمی بودند که روزشان را با غروب آغاز می‌کردند و با غروب تمام می‌کردند. مردمانی غمگین که صبح به صبح در چشمخانه‌هایشان امید غروب می‌کرد و در دریا حل می‌شد...

قومِ غم..."

*ایرانی‌ها نه تنها قومِ غم نیستند و بلکه به گواه رکوردشکنی فروش فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌ها و به گواه علاقه فراگیر ایرانی‌ها به گردشگری، به رسومات نوروز و به خیلی چیزهای دیگر اتفاقا یکی از شادترین اقوام و ملت‌های جهان هستند.

معضل و بلیّه جامعه ایرانی در این زمینه اما برخی مراجع اجتماعی، اهالی به هنر و سلبریتی‌های فضای مجازی هستند که در زیست بورژوازی و اشرافیت خود همه‌ی ارکان شادی را در اختیار دارند اما "لاف غم" می‌زنند تا از این رهگذر نیز پول بیشتری به جیب بزنند و ایضا برای درج مهر پاسپورتشان هم مشکلی نداشته باشند!

و همین مسئله است که موجب شده بصورت روزمرّه شاهد پمپاژ ناامیدی و غمگینی از جانب این افراد و البته همکاران سیاسی آنها باشیم... تا مردم به "تصور زیست جهنمی" برسند و اهداف دشمنان خارجی و داخلی این کشور محقق شود.

بایستی به این تئوری دقت شود که القای مداوم غم و سیاه‌نمایی حتی می‌تواند ساکنان بهشت را نیز به تصور زیست جهنمی برساند و این مسئله حتما نیازمند تأملات فراوانی است.

ما همچنین این سؤال همیشگی را از سلبریتی‌های سیاه‌نمای فضای مجازی می‌پرسیم که اگر کشورهایی در دنیا هستند که اوضاع بهتری از ایران دارند و اصطلاحا می‌شود در آنها لذت برد! اما چرا این سلبریتی‌های مشهور و غیر مشهور، ماندن در ایران را همراه با بیان نارضایتی و تحمل غم ترجیح می‌دهند!؟ آیا این مسئله به درآمدی که از ایران کسب می‌کنند ربط دارد یا خیر؟

قبل از این، محمد سروش‌محلاتی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی گفته بود: ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم! [۱]

حمید فرخ‌نژاد از بازیگران سینمای کشورمان نیز چند سال قبل ایران را شبیه به آفریقا دانسته بود. [۲]

گفتنیست، احسان کرمی از سلبریتی‌های فضای مجازی است که در انتخابات سال ۹۶ با حمایت از رئیس‌جمهور روحانی گفته بود: رای به روحانی رای به ثبات است و ثبات در جهان امروز شاید مهمترین دستاوردی است که یک ملت می‌تواند داشته باشد!

***

کواکبیان در آستانه محکوم شدن به حبس و شلّاق

مصطفی کواکبیان، فعال چپ و از نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به تازگی در اظهاراتی در یک فایل ویدئویی که سایت جماران آنرا منتشر کرد، با طرح چند ادعا علیه "محمدباقر قالیباف" گفته است:

"من بارها گفتم که آقای رئیسی بالاخره -جرائم قالیباف را- پیگیری کند. جالب اینه که از برخی دوستان قوه قضائیه و شورای نگهبان پرسیدم که چرا آقا قالیباف با اینهمه چیزها تأیید شده!؟ و آنها هم گفتند چون محکومیت ندارد!

راست میگویند ولی هیچوقت نخواستند که محکومیتی ایجاد شود!

ایشان هیچ محکومیتی نداشته. ولی مثلا من فقط در روزنامه خودم ۲۷ بار دادگاه رفتم.

ما در فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی رفتیم خدمت آقای رئیسی و از ایشان خواهش کردیم که دستور بفرمایید بدون هیچگونه پیشداوری پیگیری کنند که البته هنوز چیزی ندیدیم"! [۳]

*آقای کواکبیان گویا در جریان نیست که هم‌مسلک دیگر ایشان یعنی "محمود میرلوحی" که از قضا عضو شورای شهر تهران نیز هست پیش از این همین ادعاها را علیه قالیباف مطرح کرد که البته با پیگیری قوه قضائیه به حبس و شلّاق محکوم شد. [۴]

این رخداد به این معنیست که در صورت پیگیری حقوقی ادعاهای کواکبیان، او هم به سرنوشت دوست هم‌مسلکش مبتلی خواهد شد تا دامن سیاست ایران از جعلیات و اکاذیب پاک شود.

مسئله مهمتر اما اینست که آقای کواکبیان باید بداند اولا کارنامه جهادی قالیباف با این جعلیات پاک نخواهد شد و او مادام که بر سبیل قانون و اسلام حرکت کند؛ این کارنامه سبب روسفیدی‌اش خواهد بود.

و ثانیا آقای کواکبیان هم با این حرف‌ها اصلاح‌طلب نخواهد شد و چپ‌های ستادی همچنان ایشان را بعنوان یک اصلاح‌طلب بدلی می‌شناسند...

***

"محمدرضا تابش" در یادداشتی مطرح کرد:

تمرّد روحانی از قوانین مجلس، منطقی است!

محمدرضا تابش، فعال اصلاح‌طلب و از نماینگان سابق مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران، استنکاف رئیس‌جمهور روحانی از اجرای قوانین مجلس را امری منطقی قلمداد کرده است!

تابش در این باره می‌نویسد: رئیس جمهوری در هفته‌های اخیر از ابلاغ دو قانون امتناع کرد؛ یکی قانون پرداخت یارانه برای تأمین کالاهای اساسی و دیگری هم قانون ضد برجامی وضع شده توسط مجلس. در نگاه اول شاید این تمرد از ابلاغ قانون، قابل توجیه نباشد اما وقتی به زمینه‌های آن توجه کنیم متوجه می‌شویم که اتفاقاً بخش اصلی مشکل به جای دیگری جز دولت بر می‌گردد.

او همچنین تصریح می‌کند: در خصوص قانون تأمین کالای اساسی وقتی دولت خود برنامه مشابهی را در دست اجرا دارد و مضافاً اینکه به دلایل کاملاً روشنی با کمبود شدید منابع مواجه است و تأکید می‌کند که در یک محاسبه منطقی توان اجرای چنین قانونی را نخواهد داشت، اصرار برای تصویب چنین قانونی چه مبنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا جز این است که عده‌ای می‌خواهند این پیام را به مردم بدهند که فقط ما به فکر شما هستیم؟ فارغ از این پیام و اینکه دولت دست چه کسی است، اجرای چنین قانونی با توجه به بحث منابع چگونه ممکن است؟ و در نهایت تهیه قانونی که امکان اجرای آن نیست چه دردی از چه کسی دوا خواهد کرد؟
 

این اشکال بنیادینی است که کار قانونگذاری ما را تا حد یک کنش سیاسی جناحی پایین آورده است. چیزی که به شکل برجسته‌تر در خصوص قانون ضد برجامی اخیرمجلس با عنوان لغو تحریم‌ها شاهد بودیم. قانونی که دولت را در شرایطی قرار خواهد داد که مهم‌ترین برنامه و وعده‌اش برای ملت که بر اساس آن کسب رأی کرده است را نقض کرده و خلاف آن عمل کند. هر چند امروز نارضایتی‌هایی از نهادهای مختلف و از جمله دولت به وضوح قابل مشاهده است اما به نظر می‌رسد که هنوز این ادعا اعتبار دارد که خواسته اکثریت مردم ما حل و فصل مشکلات و اختلافات خارجی بر پایه مذاکره و رسیدن کشور به آرامش نسبی است. یعنی همان چیزی که ستون خیمه تمام شعارها و وعده‌های دولت بوده.

تابش همچنین گفته است: با این توصیف آیا منطقی نیست که رئیس جمهوری از ابلاغ قانونی که نافی بنیان وعده‌ها و شعارهای دولتش است، سر باز بزند؟ حتی اگر مسأله تغییر در دیدگاه مردم طی سه سال فاصله بین انتخابات ریاست جمهوری و مجلس هم مطرح باشد و اینگونه استدلال شود که مردم در اسفندماه سال ۹۸ به تغییر مسیر رأی دادند، پیش کشیدن تفاوت آمار مشارکت در دو انتخابات و البته لحاظ کردن تحولات رخ داده در این فاصله تقریباً سه ساله می‌تواند به نتیجه‌گیری‌ها و سؤالات دیگری منجر شود.[۵]

*جالب است که عدم اجرای قوانین مجلس در دوران رئیس‌جمهور احمدی نژاد بد بود اما گویا در دوران آقای روحانی به یک رویه خوب و منطقی تبدیل شده است!

اشاره این کنایه به انتقادات گسترده‌ی آن روزهای اصلاح‌طلبان و شخص آقای روحانی از رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد است که دائماً می‌گفتند رئیس‌جمهور چرا قوانین مجلس را اجرا نمی‌کند!؟

از این تناقض که بگذریم؛ گویا آقای تابش بعد از یک عمر سابقه حضور در مجلس و ایضا سابقه فعالیت سیاسی نمی‌دانند که قانون مجلس لازم‌الاتباع است و دولت محترم اگر نقدی به قانونی دارد بایستی از طرق دیگر نسبت به مخالفتش اقدام کند نه اینکه خود منادی آنارشیسم و بی‌قانونی در کشور شود.

چه اینکه باید دانست قانون بد از بی‌قانونی بهتر است.

مسئله دیگر نیز اینست که اصلاح‌طلبان ستادی و کسانی که آقای روحانی و دولت ناکارآمد او را ۲ دوره در دامن رأی مردم گذاشتند بایستی بدانند این دولت آنها بود که ناکارآمدی در اجرائیات اقتصادی، در عدم نظارت بر قیمت‌ها و در بی‌حسّی نسبت به عدم اجرای وعده‌های ۱+۵ در ماجرای برجام را به حدّی رساند که اکنون مجلس مجبور است با این معضلات مثل یک بیمار ترومای حاد رفتار کند و سریعا نسبت به قطع خونریزی شریان‌های او عمل کند.

یعنی بسا که به برخی قوانین جدید مجلس انتقاداتی وارد باشد اما اولا بایستی این قوانین را ثمره لااُبالی‌گری اجرایی دولت دانست و ثانیا عقلانیت می‌گوید راه طرح انتقادات نیز هرچه باشد اما اتخاذ رویکرد آنارشیک و عدم‌الاجرای این قوانین از سوی دولت نیست.

*** 

1_ mshrgh.ir/786986

2_ mshrgh.ir/883867

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1486401

4_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-727639

5_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7513/1/562658/0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    88 45
    غم که خوبه! قوم مصیبت و فلاکتیم! قوم ۴۵هزار تومن، ۷۲هزار تومن، ۱۰۰هزار تومن، وام یک میلیونی کسر از ۴۵ هزار تومن و ...... خلاصه قوم خفتیم.......
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      24 37
      حال خوبه مالیات زیاد نمیدی
    • SE ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      64 3
      باز هم به اصحالات رای بدهید تا بیشتر حلش را ببرید
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      57 3
      اینها عاقبت و نتیجه رأی دادن به کنسرت و رقص و تکرار فتنه‌گران و عوام فریبی سلبریتی های وفیح و بیسواد است.
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      33 3
      بله شما غرب‌گرایان، مدعیان اعتدلال و اصلاحات، قوم غم هستید، چون همیشه دست گدایتان به طرف شاطین کوچک و بزرگ است و البته خداوند در قرآن فرموده کسانی که امیدشان به غیر خدا باشد، ناامید خواهند شد و زندگی توأم با غم و اندوه خواهند داشت و در آخرت نیز از اهل خسران خواهند بود. ما که اهل توکل و اعتماد به خداوند علی اعلا هستیم، ممکن متمکن نباشیم، ولی امیدواریم، امید به فضل و رحمت خداوند، ما را به مردمان شاده و مفرح تبدیل کرده است.
    • FR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      35 2
      درست می فرمائید. اینها عاقبت رای به اصلاحات است.
    • مرضیه حسینی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      26 0
      و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا و نحشره یوم القیامه اعمی
    • مرضیه حسینی IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      24 0
      الا ان اولیاء الله لا خوف علیهم و لا هم یحزنون الذین آمنوا و کانوا یتقون
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      22 0
      به کنسرت رای ندادی مگه؟ خب برو کنسرت!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      19 1
      کرمی و امثال اون خودشیفته و خود باختگی را باهم دارن.
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 0
      بله طمعتان این عاقبت هم داره ان الله لایغیر بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم تا 1408 با روحانی
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
      1 0
      توکه چشم به پول مفت داری بایدم قوم فلاکت باشی...
    • جواد RO ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
      1 0
      من یک فرد شغل ازاد هستم و مخارج زندگی و اجاره خونم رو به سختی بدست می اورم.ولی یک چیزی رو میدونم اگه قدر کشورمان و چیزهای که داریم ولی به سادگی از کنارشون میگذریم رو ندونیم یک روزی میرسه که برای چیزهایی که الان داریم باید جان و ناموسمون رو بدیم.کسایی که با طمع ورزی دنبال کسب سود بیشتر در این شرایط هستند باید روزی در اخرت پاسخگو باشند.امیدوارم روزی کشورم اونقدر قدرتمند بشه که هیچ کشوری فکر تحریم مارو نکنه.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    57 3
    ننگ بر خائنین این مملکت
  • مردمیدان IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    77 12
    لطفا به سابقه اجرایی قالیباف نظری داشته باشید و بعد صحبت از محکومیت کنید چرا جریان خاص بدنبال ضربه زدن به قالیباف است ... چون تنها کسی است که در حال حاضر می تواند هوای اقتصاد ایران را خوب کند و این را برخی از جریانات نمی خواهند چون دستشان از رانتها کوتاه می شود
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    ایرانیها در تاریکی چشم باز میکنند و در سیاهی به زندگی خود ادامه میدهند.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      67 28
      صحیح است صحیح است
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      37 90
      از نظر ایرانی نماهای خودتحقیر و بیگانه پرست صحیح است
    • مرتضی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 77
      یک کلام از ننه عروس خودتحقیر کن ها مثل سوسک توالت هستن،بخاطر‌همین همیشه تو سیاهی هستند
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    33 6
    در این که شرایط اقتصادی اغلب ایرانیان شرایط مناسبی نیست و مردم در سختی هستند شکی نیست خصوصا" در شرایط کرونایی فشار بیشتری روی مردم هست ! ولی واقعا" نیازی نیست کارشناس باشیم تا متوجه شویم که دستانی از بیرون از کشور مشغول تخریب و شکستن و تضعیف روحیه مقاومت ملی ما ایرانیان هستند و بصورت شبانه روز سایت ها و صفحات مجازی خصوصا" شبکه های ماهواره ای فارسی زبان امثال BBC, صدای آمریکا، منوتو بهایی و عنترنشنال عربستان و... در حال تولید اخبار منفی و پمپاژ یاس و نا امیدی در بین ایرانیان هستند متاسفانه سلبریتی های وطنی هم که می‌خواهند ژست و پز روشنفکری در بیاورند وارد این معرکه می‌شوند و مشغول نا امید کردن ایرانیان ... مسئولین باید تدبیری کنند !
    • کامران IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      10 12
      مثلا روغن مایع ۷۰۰ گرمی رو ۲۰ هزار تومن میخری اونم در ازای اینکه چند قلم جنس دیگه رو به پای روغن باید بخری چه ربطی به شبکه های معاند داره؟؟؟؟ پایه حقوق ۲/۵۰۰بعد میری سوپر مارکت یه پنیر و یه کره و ماست میخری ۶۰هزار
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      19 1
      خب شبکه های معاند حامی سبز و بنفش بودن حامی اصولگرایان که نبودن شماهم که دست گلتون درد نکنه این جیغ بنفش رو انتخاب کردی حالا غرش رو می زنی
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      1 0
      جناب کامران خان اونی که باید یقه بگیره ما هستیم که امثال شما با چشم بسته با آدرس غلط همین سلبریتی های بی سواد این دولت فشل و تنبل را بر سر ما آوردی و یکی از چشمه های اون مثل روغن و پوشاک ، کره ،گوشت و مرغ و تخم مرغ و هزار جور جنس دیگه هستش منتهی باز هم امثال شما درک نمی کنید و باز هم گول همون شبکه ها را خواهید خورد و باز هم ما بدهکار جهل شما می شویم
  • سید IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    48 11
    اصلاح طلبان تهوع آور عامل همه مشکلات ایران از دوره قاجار تا کنون! البته هر دوره با نامی خاص اما در یک مسیر و با هدفی یکسان!!
  • شاپرک IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    22 35
    یعنی شما شک داری ‌که ایران غمگین ترین کشور دنیا هست !؟
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      28 7
      طبق آمار جهانی از نظر شاخص امید به زندگی رتبه متعادلی بین کشورهای جهان داریم.
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      26 9
      شما برین تو کشورهای شاد نگران ما نباشید
    • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      24 2
      مطمئن هستیم دستهایی پشت پرده می خواهند این آرزو را تحقق بخشند اما لطف حق رسوای شان می کند
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    19 3
    کسی که در ایران به دنیا نیومده حق اظهار نظر راجع به ایران و ایرانی رو نداره
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    17 6
    اکثریت صدا و سیما دست لامذهبان است باید بسیج در عرصه بازیگری و هنر وارد شود و البته حقوقهای کلان تهیه کنندگان و مجریان قطع شود چون حتی اگر بسیج هم وارد این کار شود با پولهای باداورده خیلی ها مسیر عوض می کنند
    • دبیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      6 1
      به نظر بنده صدا و سیما را در اختیار حوزه قرار بدهند . حوزه بهتر اداره می کند
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    19 7
    قوم غم رو میتونید در شکسته شدن رکورد سفر خارجی خصوصا به ترکیه ببینید!
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    20 8
    اقای کرمی درست فرموده!البته یک مطلب را جا انداخته که ایرانیان پر انگیزه و قوی هفت ساله به مدد ایشان و هم قطارانش گرفتار دولت خمود و خسته و بی تدبیر روحانی شده و خنده بر لبانش خشک شده
  • امین IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 25
    دونکته قابل تأمل است یکی اینکه اتفاقات پیش بینی نشده وغیره منتظره در صحنه بین المللی که منجر به نابسامانی اقتصاد جهانی شد را به گردن دولت بندازیم در حالی که هر دولتی هم در ایران می‌بود همین اتفاقات می افتاد.دوم اینکه کسی با قانون ضد برجامی مجلس مخالف نیست اتفاقا کار بجاییست منتها این قانون میبایست در این شرایط ابلاغ نشود در واقع عجله و احساسی رفتار کردن دال بر ناپختگی قانونگذاران است چراکه از این مجرا دشمنان فرصتی برای اعمال تحریم‌های قبلی واجماع جهانی بر علیه ما پیدا میکنند
    • SE ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      21 0
      الان آیا کسی شک دارد که دولت عمدا در حال خراب کردن اقتصاد است تا به زور نظام را وادار به پذیرش خواسته های آمریکا کند؟ آیا کارهایی مثل انحلال مرکز مبادلات ارزی آن در ششماه آخر احمدی نژاد ترمز دلار را کشید عادی است؟ آیا حذف کارت سوخت و آنهمه سرمایه که بر باد رفت عادی است؟ آیا حذف ایران کد و شبنم و افزایش بی سابقه قاچاق عادی است؟ آیا خودداری از تهاتر نفتی با روسیه و یا پیمانهای مالی دو جانبه یا مثلا استفاده از بیت کوین و... عادی است؟آیا رها کردن مطلق فضای مجازی که در الان به طور لحظه ای قیمت دلار و سکه تعیین می کند عادی است؟ آیا این همه اصرار بر پیوستن به FATF و دادن اسامی 400 صرافی به آن که بلافاصله سبب مسدود شدن آن راههای دور زدن احریمها شد عادی است؟ چشمتان را باز کنید. ظاهرا قولهایی به ارباب ها داده اند که دارند اجرا می کنن.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      10 0
      صفر شدن صادرات نفت ایران و کسری بودجه دولت و مشکلات اقتصادی و معیشتی شدید مردم ثمره برجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 2
    ایرانی ها ذاتا ادمهای غمگینی نیستن بلکه این مسئولین بی لیاقت وکارنابلدهستن که دائما مردم رو غمگین میکنن
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    15 2
    خدایا کی این دولت نحس تموم می شه؟
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      4 1
      خوش بحال مردم امریکا که تا 38 روز دیگه با این رئیس جمهور ناهنجار خداحافظی می کنند.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 2
    خدایا کی دولت نحس این خبیث تموم می شه؟؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    13 1
    ما داریم چوب یه اشتباه رو می خوریم
  • مهرناز IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    13 1
    اخسان کرمی " صدا وسیما ترا تبدیل به یک سلبریتی کرد " که اکنون ایرانی را قوم غم می دانید " خوشا به حال شما سلبریتی ها " صیح تان با خورشید اغاز وغروب تان هم با خورشید تمام می شود " وقتی صدا وسیما دستمزد های میلیاردی می دهد " عاقبت کار همین است که انسان های بی هویت تحویل جامعه بدهد.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 7
    دیروز سایت جماران درصد فلاکت رو ۷۰ درصد اعلام کرد . اگر مردم ایران دنبال خوشگذرانی روزانه باشن این آمار هیچ مفهومی براشون نداره . مغز بدنبال لذت روزانه گم شده و نمیفهمه دلیل اختلاف طبقاتی ۱۷ برابر سابق چیه . فقط خودش و شکمش و حرفشم از همان جاست
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      10 0
      اصلاح طلبان باید در مورد افزایش شاخص فلاکت در 8 سال گذشته پاسخگو باشند.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 59
    نمی توان گفت ایرانی ها ذاتا قوم غم اند هرکشور دیگری هم اگر در این شرایط بود مردمش غمگین می بودند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      9 0
      شرایط موجود نتیجه انتخابات سالهای 92 و 96 است خود کرده را تدبیر نیست.
  • کمال IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 9
    یعنی شما کنسرت رو تائید می کنید؟؟؟؟؟ پس رفتن به کنسرت مشکلی ندارد و به معنی شادی مردم ایران است؟؟؟ این تغییر نگرش را به فال نیک میگیرم
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      8 0
      فعلا دعوا سر شاد بودن یا نبودن هست نه سر راه درست و غلط راه شاد شدن! یکی میخواد با کنسرت شاد بشه، یکی ام ترجیح میده با اردوی جهادی و کمک به دیگران شاد بمونه.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 13
    یعنی فرار ایرانی ها برای کارگری و دستفروشی به عراق و افغانستان نشانه خوشی زیادی هست نه؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      27 5
      فعلا که کارگرای افغانی تو ایران زیادن و اگه برن بیچاره میشیم چون کسی حاضر نیست کارای اینا رو انجام بده.
  • آرش IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 9
    به به چه تعبیری .قوم غم زیبا گفته و دلنشین
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      11 6
      از آلبانی چه خبر؟!
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 6
    قوم غم رو در سفرهای آخر هفته به شمال شاهد هستیم آقای کرمی!
  • ش ر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    8 0
    اون از دشمنان خارجی که با کرونا مردم را کشتن این هم از کودن های داخلی که فکر میکنن عقل کلا می‌خوان مردم را بکشن بیرون تا راحت تر بمیرن
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 8
    ورق ایرانی بر نمیگرده و سرگذشت و سرنوشتش سیاه مشق درده. برای حرفهای آقای کرمی هزار دلیل وجود داره. کافیه آمارهای بیمه پردازان تامین اجتماعی و بازنشستگان و مستمری بگیرانش ، خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی ، آمار محکومین و طلاق ، نرخ تورم رو یه نگاه بندازین که متوجه بشین نیمی از جمعیت زیر خط فلاکت هستن.مناسفم برای استدلال احمدی نژادیتون!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 2
    دلیل اینکه غم در موسیقی ومولودی های ایرانی وجود دارد این که در دیر ایام همیشه ایران مورد تاخت وتاز مغولها ودیگر اجانب بوده و کشتار زیاد کردند بهمین دلیل حزن واندوه در اشعار شعرا و ملو دیها جای گرفتوپایه گذاری شد
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 0
    الزاما همه آدم ها غم ندارند و نوع غم آدم ها با هم فرق می کنه. غم شما رو نمی دونم جناب کرمی چیه ولی مردم ما قوم غم نبوده و نیستند. اساسا غم مترادف شیطان است. به عنوان یه معلم قدیمی عرض می کنم دنبال شادی واقعی باش‌. برو به طرف روشنایی. به جان دوست که غم پرده بر شما ندرد، گر اعتماد به الطاف کارساز کنید.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 1
    این تبلتا و موبایلای اسمارت رو همین قوم غمگین میخرن خب
  • NL ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 0
    کی گفته ایرانی ها قوم غم هستند؟ با این همه بحران و تحریم و جنگ تازه باید اسکار مقاومت بگیرن هر کشور دیگه ایی بود تسلیم شده بود! یک چند تا آدم ناکس و نااهل تو هر کشوری پیدا میشه به مردم خیانت کنه ایرانم یکیش!
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    10 0
    احسان کرمی که خودش تو پیجش همش خارجه یا کنار دریاس. چیکار مردم داری؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    5 0
    تا زمانی که مردم ما زمان انتخابات ،سیاسی رای میدهند وکارایی وتوانایی افراد را مد نظر قرار نمیدهند اوضاع همین گونه است
  • فریبا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    12 0
    هرروز داریم مسببان این وضع که آقای کرمی وهم مسلکانشون وسلبریتیهای مرفه وبی درد هستن رو نفرین میکنیم که اگه غمی هست زیر سر ایناست امیدوارم روز خوش تو زندگیتون نبینید
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 0
    منبع غم تلوزیون هیچ موقع سریال شاد همه اش بیمارستان زندان نیروی انتظامی رئیس دادگاه زندان قتل و قبرستان من نمی دونم تلوزیون را کی مجبور کرده است این سریالها را بسازد یک خورد تحصیل مدرسه دانشگاه ازدواج عروسی شلوغی خانواده به ثمر رسیدن بچه خانواده و سر شغل خوب رفتن این سریالها را بساز
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      9 0
      وقتی صداوسیماپول های هنگفتی ومیلیاردی به گروهی میده که بافیلماشون مردم مارو گمراه کنن .باپول هنگفت یه پاشون این روآ ب یه پاشون اونورآب نکنه جنگ بشه زود بتونن فرارکنن جون خودشونونجات بدن دوباره آ ب هاکه آسیاب افتادبرگردن این گروه ضدارزش این گروه مرفهان بی درد وقتی میلیاردها پول دست صداوسیماست مردم بیچاره سهمشون همون ۴۵هزارتومن میشه که توقوم غم می نامیدشان بازاین هادخالت کردن.....بااین همه تحریم بایدقوم مقاومت بنامیدشان اگه شماهادخالت نکنیدومردم روتحریک نکنیدبزرگان هستن مشکلات کشوروحل میکنن...
  • ایران IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 0
    سلام روحانی و دارو دستش و شما اصلاخ طلبا هر کاری بکنید دستتان رو شده برای مردم بزک کاری و دروغ پراکنی فایده ای ندارد ملت به یک بیداری رسیده در آینده کتابی چاپ خواهد شد با نام آن بیست و سه میلیون نفر که حکایت 23میلیون هموطنی است که فریب خوردن و به کسی رای دادن که 23 میلیون بلا بر سر کشور و ملت آورد
  • مظفری IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    در دیاری که هنر پیشه به مطرب گویند. خاک عالم به‌سر مردم صاحب هنر است. آخه آشغال این مردم که برای کنسرت امثال تو عوضی پول‌های کلان میدن که بیان شادی کنند مردم غم هستند. واقعا برای خوشحالی اونوری ها چه چرت ها که میگن. هر که میگه نون و پنیر تو سرت رو بزار بمیر.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 4
    به قول معروف حرف راست را از بچه هم باید قبول کرد،لطفا از روی تعصب اظهار نظر نکنید تا دچار جهالت نشوید،چیزی که عیان است،چه حاجت به بیان است
  • مجتبی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 3
    خون به دل علی کردند و حال میراث نداشته مطالبه می کنند....
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    با چه معیاری اندازه گیری می کنی که ما غمگینیم و ملتهای دیگه شاد اگر معیار اندازه گیری میزان افسردگی یا خودکشی باشه که کشورهای غربی در صدر هستند(بنا به امار سازمان ملل).
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 1
    از آقای قالیباف استدعای عاجزانه دارم ازاین کواکبیان هم شکایت کند جناب اژه ای مگر نفرمودند زمان آن گذشته که هر کس وناکسی هر چه بخواهد بگوید وبرود باید پاسخگو باشد چرا دهان این اصلاح طلبان وطن فروش را گل نمی گیرد هر ...میخورند کسی کاری ندارد.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    4 0
    سلبریتی‌ها هم به کام دشمن تا میتوانند گل به خودی میزنند.خاک برسرتان
  • احمدی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 1
    گمشو مزدور کثیف
  • JP ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 1
    ایرانیها قوم غم نیستند.قوم غمخوار هستند.همیشه ایرانیها غمخوار همدیگه و بقیه مظلومان بودند.چرا یه بار درست جواب این آدمهای بی غم و بیعار که ادای غمگینی در میارند داده نمیشه؟کجای اینا به غم میخوره زندگیشون دستمزدشون بریز و بپاششون؟بجای قبول مسئله که جای ارزش و ضد ارزش عوض بشه باید گفت الکی خوشی و بیخیالی و بیعاری و گناه شادی نیست!انسان همیشه باید بدونه از کجا اومده و به کجا میره اینکه آدم فکر مرگ نکنه الکی خوش باشه نکنه غمگین بشه چیزی رو در واقعیت عوض نمیکنه.بخاطر همین ایرانیها دستگیر هم و غمخوار بودند در طول تاریخ.
    • FI ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
      2 1
      احسنت
  • ناشناس IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    9 1
    زنده باد قالیباف
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    ما قومی هستیم که خشک وترمان باهم می سوزد وهروزعزت واقتدارمان لِه می شود٬توسط همین مقامات وعده دهنده
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    هر چه اسمش را میگذارید باشد ولی همین که زیر بار سلطه غرب نرفته و خوار و ذلیل انها نشویم خودش به همه مشکلات می ارزد
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    کسانی که این تهمتها را می‌زنند بخاطر این نیست که دلشون به حال کشور میسوزه فقط بخاطر اینه که بیگانگان بهشون بگن آفرین و با حرفهای سیاه‌نمایی بگن بله ما هم سیاست سرمون میشه
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    کسانی که از قانون تمکین نمیکنند باید محاکمه شوند
  • کاد الفقر أن یکون کفرا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 2
    وقتی که حقوق یک کارگر با کاهش ارزش پول ملی بسان درآمد کشورهای فلاکت زده افریقایی است قوم غم، فلاکت و جهنمی هستیم.
  • احمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    سلام فکر کنم امسال شما قوم غمیت ؛ما ایرانی اگه ائمه را نداشته باشیم وپشت وپناهی در موقع مصیبت نداشته باشیم که به آنها پناه ببریم واقعا مثل شما همه دنیا بروی ما خراب میشه ،ذکر خداواهل بیت موجب آرامشه ،شما الان که از ترس کرونا غم همه وجودتان را گرفته من مانده ام به کی پنا می برید
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    از همون حمایتش از روحانی معلومه
  • خ IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    7 0
    اینا کشوره به غم وفلاکت کشیدندبا این اصلاح کردنشون.
  • علیرضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    2 0
    در مورد آقای کرمی باید بگم که ایشان خود غروبی هستند که مردم ایران را غروبی می‌بینند؛ متاسفانه ما ایرانیان گرفتار ایده های پوشالی افرادی مثل کرمی و کواکبیان شده ایم، که خود را روشنفکر می‌پندارند. و همین موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس این افراد شده ، و حاضر به اظهار نظر شدند.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 6
    ، یا شماها شادی نمیدونی چیه یا مردم ایران رو نمی شناسید ! ما شادیم ؟ کجامون ؟
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    آغای کرمی ایران کشور غم نیست وبرعکسش است با مراسمات قشنگ میلاد امامان معصوم*ع*وتاعیدنوروزودیگرمراسمات..تاشماسلبریتی های درپیتی شادی را چطور معنا می کنید..شادی ازتظرشما از"ما بهتران" لابد بی بندوباری ورفتارهای خارح ازعرف وشرع وقانون!؟واینکه انشاالله به یاری حق تعالی'با برچیده شدن بساط مفسد طلبان این یه کم سختی ها که این قوم منحوس وشوم به وجود اوردند دوباره خوب میشه----
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    6 0
    امثال اشخاصی مثل احسان کرمی،ریحانه پارسا،سینا ولی الله،صبا کمالی و... با پول های صدا وسیما بهادار شدند مگر اینها که بودند چند کارمندزاده مفت خور که الان هم مردمشون را تحقیر می کنند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 8
    ((ایرانی‌ها نه تنها قومِ غم نیستند و بلکه به گواه رکوردشکنی فروش فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌ها و به گواه علاقه فراگیر ایرانی‌ها به گردشگری، به رسومات نوروز و به خیلی چیزهای دیگر اتفاقا یکی از شادترین اقوام و ملت‌های جهان هستند.)) عزیز داری از 20 سال پیش عام ایران و روزگار همیشگی بالاشهری های بی غم حرف میزنی. برادر من الآن اگه بخوای بری مهمونی باید برنج و گوشت رو با خودت ببری که میزبان به زحمت نیفتد، رویی برای مردم نمانده که با مهمان کردن خود به دیگران زحمت دهند، رسم و رسوم؟! رسم و رسومی گذاشته اید غیر از غم، گردشگری؟! فرار مردم از کابوس تهران به سمت شهرستان را اسمشو گذاشتید گردشگری؟ یا شادی رو اشتباه فهمیدید یا تا حالا غمی تو زندگیتون نداشتید که در آن صورت شما هم جزو آن 2 درصد مسئولان بالانشینید
  • ن.خ IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 1
    مسئولان دولت ما همه 60سال سن دارند بعد برا ازمون استخدامی سن جوانان مهمترین مسئله میشه بخاطر یکی دوسال از قبولی در استخدامی رد میشن اگه این غم نیست
  • علی حیدری IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    ماشا لله الان چندین سال که رئیس جمهور محترم فقط به فقط حرف خودش را قبول دارد . نه این مجلس ، مجلس قبلی هم که از خودشان بودقبول نداشت ،بردن وتصویب برجام به مجلس وان نمایش قشنگ ۲۰ دقیقه ای خود کراماتی داشت وبقیه هم به همان صورت.واین مجلس که جای خود دارد.
  • محمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    سلام دوستان. سخنی از راه پند و دوستی بیاییم هر روز کار نیکی درباره خود و دیگران انجام دهیم، داناتر شویم، هر چه داناتر بشیم بهتر زمانه را درمیابیم، امشب یک پند دارم،انگار شما فرمانروای خانه ی خودتون هستین ،دوست دارید چطور باشه؟ هر زمان تونستید خونه ای که توش زندگی می کنید را با امید و تلاش پر کنید آنگاه دم از پیرامون خود بزنید. سربلند باشید.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    اشکالی ندا ه دوباره به بنفش ها رای بدید درست میشه علی برکت ا...
  • مرتضی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    3 0
    سلبریتی های ایران اضافه این آب و خاک و ستون پنجم اصلی دشمن در ایران هستند نونشون رو از ایران ستیزی و نفرت پراکنی علیه ایران و ایرانی میگیرند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    1 0
    غم وغروب ما ایرانی ها شما اصلاح طلبان و برخی سلبریتی های غربزده هستید وبس وایران بدون شما واقعا که گلستان می‌شود
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    5 0
    اگر روحانی از قوانین مجلس سر باز زده، این وظیفه ی مجلس است که او را استیضاح کند
  • Nader IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    این روزنامه خودش جپ هست و خبر چپ چاپ می‌کنه آقای روحانی هم با مجلس چپ هست یادش رفته که نماینده ها از طرف مردم انتخاب شده‌اند و این قانون هم برای همین آقایان بی قانون تصویب میشود که به فکر مردم باشند نه فکر بچه هاشون که آمریکا دارن بما دهن‌کجی میکنند
  • DE ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    3 0
    امام ره فرمود کسیکه میگوید من قانونو قبول ندارم غلط میکند.قانون اورا قبول نداره
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    7 0
    بچه جان! اون موقع که متولد نشده بودی ، مملکت دو تا شبکه تلویزیونی داشت که از ساعت 5 بعدازظهر برنامه پخش میکردن و جمعه ها ساعت دو با برنامه ورزشی هم شروع میشد ، همان موقع نه اینستاگرامی بود که مردم خودشون رو برهنه کنن و سرگرم کنن و نه سلبریتی و نه تلگرام. جوانان مردم هم در جبهه ها یا شهید می شدن ، یا جانباز و اسیر در عین حال یک وجب از خاک کشور به اشغال درنیومد کسی هم نمیگفت مردم غمزده . حالا با این همه سرگرمی و عشق و حالی که راه انداختیتن تو و امثال تو ، مردم غمزده هستن؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    1 0
    اتفاقا ایرانیها قوم شاد هستند. ولی خائنانی. ایران را به غم فرو بردند نیمی از ایرا را قاجار داد و رفت .. نیم دیگرش پهلوی داد ورفت ولی ایرانی دایم جنگید جنگید .... خاینان نمیگدارند ایران شادباشد نمونه اش شما و زم و .....،،،،،، بسیا ی دیگر
  • اکبر IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    آبادی بتخانه زویرانی ماست. در انتخاب از خدا عبور کردید نتیجه را درو کنید فریب اصلاح و کلید راخوردید امیددبه شیطان بزرگ بستید عاقبت به خیر شدید بجای سرزنش دیگران خود را سرزنش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس