کد خبر 660537
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر نیرو آماده‌ شده است و من نیز هفته آینده در مجلس آن را امضا خواهم کرد.

به گزارش مشرق، سمیه محمودی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بررسی برنامه ششم به ماده 29 رسیده است، تصریح کرد: بررسی مجموع این 29 ماده از 35 ماده بالغ‌بر یک ماه زمان برده است و در حدود یک ماه دیگر برای الحاق کل آن نیاز است.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینکه به نظر شخصی بنده احتمال تمدید یک‌ساله برنامه پنجم وجود دارد، عنوان کرد: با وجود مشقات فراوانی که حضور در کمیسیون تلفیق برنامه ششم داشته است، احتمال حضور بنده در کمیسیون برنامه بودجه وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه برنامه توسعه خوبی به مجلس ارائه نشد، خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم بر این شد که دولت و مجلس با همکاری یکدیگر برنامه را تنظیم کنند و مجلس تعامل خوبی با دولت در این زمینه داشت.
 
محمودی با اشاره به برگزاری جلساتی در حوزه شهرستان با حضور مدیران کشوری، تأکید کرد: صحبت‌های اصلی بنده از انتخابات تاکنون تعامل بوده است و تاکنون نیز در همین راستا عمل کرده‌ایم.
 
تعامل مجلس با دولت در تایید 3 وزیر پیشنهادی
 
وی با اشاره به تعامل مجلس با 3 وزیر پیشنهادی دولت، گفت: جزیره نگری چه در سطح شهرستان و چه در سطح کلان هیچ کاری را به‌پیش نمی‌برد؛ کشور در حال حاضر به وحدت نیاز دارد.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تعداد جلسات برگزار شده در این شهرستان تاکنون را 205 جلسه دانست و عنوان کرد: اولین اقدام ما پس از حضور در مناسب نمایندگی مجلس شورای اسلامی، دعوت از معاون روستایی رئیس‌جمهور برای بررسی و پیگیری مشکلات شهرستان به شهرضا بود.
 
وی با اشاره به عدم استفاده مناسب از تسهیلات سرمایه‌های مشارکتی و تعاونی روستاهای دولت در سطح کشور، اظهار کرد: طرح مدنظر معاونت روستایی اعطای زمین برای ساخت‌ و ساز در روستاها بود که بیشتر حالت تفریحی داشت تا اینکه از خروج ساکنان روستا جلوگیری کند.
 
محمودی با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده با مدیران کشوری و تصویب مصوبات متعدد برای شهرستان، خاطرنشان کرد: پیگیری اجرای مصوبات این جلسات باید توسط مدیران شهرستانی صورت گیرد.
 
وی افزود: یکی از سفرهای اخیر، سفر معاون وزارت صنعت و معدن بود که به‌ واسطه این سفر، شهرک صنعتی اسفرجان واقع در جنوب شهرستان به شهرک صنعتی صرف مواد غذایی و دارویی تبدیل شد تا آلودگی‌های ناشی از صنایع شیمیایی تنها یک منطقه از شهرستان را درگیر کند.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های اصلی خود در مدت نمایندگی مجلس، گفت: اولویت‌های اصلی ما در کنار اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، بحث آب، فاضلاب شهری و زمینه‌سازی برای اشتغال است.
 
جذب 150 میلیون تومان بودجه از وزارت دفاع برای شهرضا
 
وی با اشاره به جلسه مشترک با وزیر دفاع در ساختمان این وزارتخانه، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما در این دیدار پیگیری برای ایجاد برخی کارخانه‌های مرتبط با این وزارتخانه در شهرستان بود اما در این جلسه توانستیم، بالغ‌بر 150 میلیون تومان بودجه بر اساس نیاز شهرستان از این وزارتخانه جذب کنیم.
 
محمودی با اشاره به دیدار با مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کشور، تصریح کرد: در این دیدار، مدیرکل قول‌های مساعدی در راستای ارائه تسهیلات مازاد بر سهمیه دو شهرستان شهرضا و دهاقان به ما دادند.
 
وی جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان با حضور معاون وزیر کار و تعاون را یکی دیگر از اقدامات معرفی کرد و متذکر شد: علی‌رغم اینکه بالغ‌بر 12 اداره کل زیرمجموعه وزارتخانه کار و تعاون هستند در این جلسه مدیران بسیاری از ادارات درگیر حضور نداشتند.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه بانوان شهرستان نیز در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهور، صحبت‌های مطرح‌ شده حول محور مشکلات، کمبود فضاهای تفریحی و ورزشی و مسائل این قشر قرار داشت.
 
با ادغام مرکز فنی و حرفه‌ای دختران شهرستان با سایر مراکز مخالفیم
 
وی با اشاره به مسائل و مشکلات مرکز فنی و حرفه‌ای دختران شهرضا، خاطرنشان کرد: وزارت علوم به دلیل کاهش دانشجویان به سمت ادغام دانشگاه‌ها حرکت می‌کند، بنابراین بحث ادغام این مرکز مطرح شد که ما در دیدار با وزیر علوم با ادغام آن با سایر شهرستان‌ها و تعطیلی مرکز شهرضا مخالفت کردیم.
 
این مسؤول توزیع امکانات در سطح کشور را ناعادلانه دانست و گفت: اگر امکانات توزیعی در کشور برحسب جمعیت و نیاز شهرستان‌ها باشد، مدیران با فراغ بال بیشتری مدیریت می‌کنند.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بازار شهرضا را قلب فرهنگی و تاریخی شهر معرفی کرد و گفت: از آن جایی که بخش عظیمی از بازار شهرضا در بافت فرسوده قرار دارد، رایزنی‌هایی با وزارت راه و شهرسازی برای ترمیم آن صورت گرفته است که جذب بودجه آن نیاز به جلسه مشترک شهرداری و میراث فرهنگی است.
 
استیضاح وزیر نیرو و راه و شهرسازی آماده شده است
 
وی با اشاره به پیگیری‌ها برای استیضاح وزیر راه و وزیر نیرو، تأکید کرد: استیضاح وزیر نیرو آماده‌ شده است و من نیز هفته آینده در مجلس آن را امضا خواهم کرد.
 
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات متعدد از جمله واردات واگن و تعطیلی کارخانه واگن سازی شهرک صنعتی رازی شهرضا، مشکلات مسکن مهر در شهرستان، خاک خوردن ریل‌های تولید شده در ذوب‌آهن و واردات ریل و پروژه‌های راه و شهرسازی نیمه‌تمام متعدد ازجمله دلایل این استیضاح است.
 
در دیدار بعدی فراکسیون مستقلین با رئیس جمهور شرکت خواهم کرد
 
وی دلیل عدم حضور در دیدار اعضای این فراکسیون با رئیس‌جمهور را حضور در جلسه دیگر دانست و گفت: در جلسه بعدی این فراکسیون که با رئیس‌جمهور که به دعوت ایشان برگزار خواهد شد، بنده نیز حضور خواهم داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • زارعی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    فکر نکنم دردی دوا بشه فقط سرمایه مردم هدر میرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس