تغییرات استانداران و فرمانداران، 10شانس اصلی اسکار، تلفات جدید آمریکایی‌ها در شرق افغانستان، و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری چه‌ارشنبه 14 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست
 
 معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تغییرات در حد کم در سطح استانداران و فرمانداران خواهد بود. بعضی از این تغییرات بنا به ارزیابی‌های وزارت کشور است و برخی نیز به درخواست خود آنان صورت می‌گیرد.
 

امتناع برخی دستگاه‌ها از ارائه میزان حقوق مدیران خود به دیوان محاسبات

 
 نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی از دستگاه ها از ارایه اطلاعات مرتبط با میزان حقوق دریافتی مدیران خود به دیوان محاسبات امتناع کرده اند، افزود: دیوان محاسبات نباید به گزارش مذکور اکتفا کرده و باید بررسی های خود را ادامه دهد.
 
 بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از طرح سوالش از "حمید چیت چیان" وزیر نیرو در هفته های آتی در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت:قرارداد با شرکت جنرال یونیت اینترنشنال ترکیه در زمینه نیروگاه سازی محور سوال بوده که متن این قرارداد در هاله ای از ابهام است.
 
 یک منبع آگاه در خصوص جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: رئیس جمهور در این جلسه دستور داد تا انتخابات ریاست شورای فرهنگی، اجتماعی زنان مجدداً بررسی شود.
 
 باهنر با تأکید بر اینکه ما کاندیدای خود را خواهیم داشت و این کاندیدا روحانی نخواهد بود، گفت: در عین حال اینکه می‌گوییم مقابل روحانی کاندیدایی می‌آوریم باید بگوییم در مقابل کسی کاندیدا نخواهیم آورد.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 سعید سالارزهی مالک و صاحب امتیاز شخصیت جناب‌خان گفت: احتمال عدم حضور جناب خان در خندوانه در سری جدید خیلی بیشتر از حضورش است. راستش حضور جناب خان حتی در این دوره اخیر نیز به رغم تمایل من انجام پذیرفت.
 
 
 مراسم رونمایی از تیتراژ فیلم سینمایی «غیرمجاز» شامگاه گذشته با حضور عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.
 
وب سایت پلی لیست که یکی از معتبرترین منابع سینمایی محسوب می شود هر ساله و پیش از مراسم اسکار شانس های اصلی دریافت این آکادمی را در تمامی بخش ها منتشر می کند.بهترین فیلم سال 2017 در اسکار یکی از مهم ترین بخش های این مراسم بوده و همه منتظرند تا با نام این فیلم آشنا شوند.
 
 سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص آخرین فعالیت خود گفت: من در مجموعه تلویزیونی "علمدار" در قالب شخصیت یک شهید مدافع حرم به ایفای نقش پرداخته ام.
 
 
 اقتصاد

 
 مبـلغ چهارصـد و بیست ‌هزار و چهارصد و هشـتاد میلیارد ( ۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۸۰ر۴۲۰) ریال صرف پرداخت نقدی و غیرنقدی به سرپرستان خانوارهای نیازمند متقاضی دریافت یارانه خواهد شد.
 
  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 14 مهرماه 95، با کاهش 152 واحدی به رقم 77 هزار و 183 واحد رسید.
 
 معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی واردات گوشت آلوده را تکذیب کرد و گفت: از ۶ میلیون راس دام سبکی که در ۶ ماهه امسال تولید شده یک درصد صادراتی است و نمی‌توانیم بازار صادرات را به بهانه تنظیم بازار از دست بدهیم، مضاف بر آنکه کنترل قیمت گوشت در بازار ربطی به ما ندارد.
 
 
 جهان
 
 
 می که بعد از کناره‌گیری دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه‌کار و دومین نخست وزیر زن در تاریخ بریتانیاست، منتقد حزب کارگر بوده و همواره به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر حمله می‌کند.
 
می در سخنانی حزب کارگر را حزبی از هم پاشیده عنوان می‌کند و بر این باور است که بریتانیا را سیاسیونی اداره می‌کنند که درکی از شرایط مردم عادی ندارند.
 
 در حمله جنگنده‌های آمریکایی در روستای «خرائب جبر» در جنوب موصل، 20 تن از نیروهای «الحشد العشایری» کشته و 5 تن دیگر زخمی شدند.
 
 پزشکان گروه تروریستی داعش اعضای بدن انسانها را در موصل به سرقت می برند.

این گروه تروریستی، اعضای بدن سرقت شده را از طریق تلعفر به استان رقه سوریه و پس از آن به ترکیه قاچاق می کند.

اسپوتنیک به نقل از منبعی تأکید کرد که داعش همه اعضای بدن را به فروش می رساند. و هر کلیه را 5 میلیون دینار عراقی (تقریبا معادل 4 هزار دلار آمریکا) می‌فروشد.
 
 فرماندهی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در ولایت ننگرهار خبر داد.
 
براساس اطلاعیه، سرباز آمریکایی روز گذشته در جریان عملیات مشترک با نیروهای امنیتی افغان در ولایت ننگرهار کشته شد.
 
 با نزدیک شدن به زمان اعلام برنده جایزه صلح نوبل در تاریخ ۶ اکتبر، گمانه زنی رسانه‌ها در خصوص برنده یا برندگان این جایزه افزایش چشمگیری یافته است.
 
 در حالی که انتظار می‌رود کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه «زیتونه» با هدف شکستن محاصره چندین ساله نوار غزه امروز (چهارشنبه) به سواحل این منطقه برسد اما ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده هرگز اجازه این اتفاق را نداده و به کشتی حمله خواهد کرد.
 
 نیروهای لیبی تروریستهای داعشی را در آخرین محله تحت کنترلشان در شهر سِرت شهر سرت واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس محاصره کردند.
 
 
 ورزش
 
 
 رسانه های ازبکستانی در یکی دو روز اخیر تکاپوی زیادی داشته اند و اطلاعات جالبی را از تیم ملی ایران کسب کرده اند. برخی از این رسانه ها اعلام کرده اند که علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو جوان لژیونر تیم ملی می توانند خطرناک ترین بازیکنان تیم ملی برای جدال با آنها باشند.
 
سید جواد هاشمی مدافع حرم شد/ بازار داعش برای فروش اعضای بدن کجاست؟/ یک خبر خوب و یک خبر بد کی‌روش/ هزینه سالانه مصرف موادمخدر چقدر است؟ 
 
 پورحیدری در پاسخ به این پرسش که «آیا از وضعیت استقلال خبر دارد؟»، گفت: بله، خدا را شکر شرایط استقلال چند هفته‌ای است که بهتر شده و با منصوریان در مورد شرایط تیم حرف زدم. استقلال مطمئناً به بهترین روزها برمی‌گردد و از هواداران استقلال می‌خواهم که از منصوریان و بازیکنان حمایت کنند. استقلال روزهای حساسی را در سه جام در پیش دارد و امیدوارم که هواداران همیشه پشت تیم باشند.
 
 سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: نمی‌دانم چرا در مورد پرویز مظلومی و مجید جلالی صحبت نمی‌کنند، اما درباره علیرضا منصوریان هجمه ایجاد شده است.
 
 هوای ازبکستان و شهر تاشکند در زمان برگزاری دیدار تیم ملی آفتابی و خنک است و درجه هوا 24 درجه سانتیگراد بالای صفر است. می توان گفت هوای این شهر با پایتخت ایران یکسان است و این می تواند خبر خوبی برای کی روش و بازیکنانش باشد.
 
 دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از شبکه‌های سیما به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
 
 کی روش گفت: یک خبر خوب و یک خبر بد دارم. خبر خوب اینکه اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش آماده بازی فردا خواهند بود و خبر بد اینکه آمادگی این دو بازیکن خبر بدی برای تیم ازبکستان خواهد بود.
 
 
 ورزش
 
 در حالی که سراسر دنیا، ماه محرم ماه عزای حسینی است. تبلیغات محیطی و یادآوری شعاعر سیاسی و دینی از جمله فعالتیهایی است که در این ماه در سراسر جهان انجام می شود. کشور امریکا با داشتن 2.6 میلیون جمعیت مسلمان از کشورهای مختلف و بومی محلی، یکی از کشورهایی است که در آن برپایی شعاعر عاشورایی و عزای حسینی انجام می شود.
 
سید جواد هاشمی مدافع حرم شد/ بازار داعش برای فروش اعضای بدن کجاست؟/ یک خبر خوب و یک خبر بد کی‌روش/ هزینه سالانه مصرف موادمخدر چقدر است؟ 
 
 
 برنامه عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در حسینیه امام خمینی (ره) از شب هفتم تا شب دوازدهم محرم ۱۴۳۸ برگزار می شود.
 
ایام مراسم تاریخ مداح قبل از منبر سخنران عزاداری
شب اول

شنبه-  ۱۷مهر ۱۳۹۴

جناب آقای ماشاءالله عابدی
حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی جناب آقای منصور ارضی
شب دوم

یکشنبه - ۱۸مهر ۱۳۹۴

جناب آقای سید محمد عاملی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی جناب آقای سعید حدادیان
شب سوم

دوشنبه- ۱۹مهر ۱۳۹۴

جناب آقای سید محمد موسوی حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی جناب آقای محمدرضا طاهری
شب چهارم

سه‌شنبه- ۲۰مهر ۱۳۹۴

جناب آقای سید محمد قاضوی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی جناب آقای محمود کریمی
شب پنجم

چهارشنبه- ۲۱مهر ۱۳۹۴

جناب آقای احمد چینی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان جناب آقای میثم مطیعی

شب ششم
 
پنجشنبه- ۲۲مهر ۱۳۹۴ جناب آقای مهدی سماواتی حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی جناب آقای علی انسانی
 
 
  زائران ایرانی که برای شرکت در مراسم عزاداری روز عاشورا از طریق گذرگاه مرزی الشیب وارد استان شده اند، در حال افزایش اند.

انتظار می رود شمار این زائران که اکنون روزانه دو هزار نفر است در دو روز آینده به پنج هزار و با نزدیک شدن عاشورا به روزانه 30 هزار نفر برسد.
 
 
 جهادومقاومت
 
 امروز سوم محرم، سی‌ودومین سالگرد شهادت علی‌اکبر رستمی است. همو که ساعتی قبل از ورود به مجلس خواستگاری، پیک اجل شهادت او را به قتلگاه فراخواند.
 
سید جواد هاشمی مدافع حرم شد/ بازار داعش برای فروش اعضای بدن کجاست؟/ یک خبر خوب و یک خبر بد کی‌روش/ هزینه سالانه مصرف موادمخدر چقدر است؟ 
 
 برادر جانباز، فیروز احمدی از دیدبانهای لشکر 10 سید الشهدا(ع) و تیپ 110 خاتم الانبیاء است. او در این خاطره که در اختیار خبرنگار مشرق قرار داد، از جریان اولین برخورد و دیدارش با حضرت آیت الله خامنه ای در زمان ریاست جمهوری یادکرده است...

در تاریخ 6 دیماه 1360 به عضویت سپاه در آمدم و من را تقسیم کردند بین گردان های سپاه. من به گردان 9 سپاه رفتم و اولین روز خدمتم قرار شد در نهاد ریاست جمهوری (زمانی که امام خامنه ای رئیس جمهور بودند) نگهبانی بدهم.

چون زیاد توجیه نبودم، وقت نگهبانی به کندی برایم می گذاشت و تصمیم گرفتم در حال پست دادن ورزش کنم. اسلحه را روی دوشم گذاشته بودم و برای خودم پا مرغی و نشست و برخاست می دادم. مشغول ورزش بودم که دیدم پاس پخش آمد. سریع خودم را جمع و جور کردم؛ گفت: لازم نیست دیگه پست بدی! گفتم: چرا؟... گفت: نگاه کن به پنجرهای روبرو. خود آقا زنگ زده وگفته تو را عوض کنم.

 
 دفاع و امنیت
 
 مراسم استقبال از ناوگروه 43 نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در منطقه دوم دریایی ولایت این نیرو برگزار شد.
 
 روز گذشته رزمندگان سپاه اسلام در قرارگاه نجف اشرف موفق شدند که در منطقه مرزی کرمانشاه، یک تیم تروریستی وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را در جریان یک درگیری مسلحانه، شناسایی و منهدم کنند.
 
 
 جامعه
 
 امروز در برخی از مناطق شرق ،جنوب شرق ، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان ، افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار موقتی باران به همراه رعد و برق پیش بینی می شود .
 
این شرایط را در ساعات بعد از ظهر روز های پنج شنبه و جمعه علاوه بر مناطق  یاد شده در جنوب استان فارس نیز شاهد خواهیم بود.
 
لازم به ذکر است که از اوایل هفته آینده افزایش نسبی دما را برای اکثر مناطق کشور ، بویژه سواحل شمالی خواهیم داشت.
 
 سردار حسین ساجدی‌نیا درباره برنامه‌های پلیس تهران بزرگ برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) در محرم امسال اظهار کرد: تمهیدات بسیار خوبی برای بحث ترافیکی و انتظامی عزاداران حسینی اندیشیده شده و تمامی پیش‌بینیهای لازم به‌منظور کنترل نقاط ترافیکی انجام گرفته است.
 
 رئیس پلیس راهور ناجا گفت: موضوع معاینه فنی برای وسلیه‌های نقلیه جزو موارد الزامی است به همین دلیل با بحث های انجام شده تصمیم گرفته ایم که از اول آبان ماه خودروهای فاقد برگه معاینه فنی را در محدوده زوج و فرد و به صورت مکانیزه اعمال قانون کنیم.
 
 رئیس مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 74 درصد مواد مخدر مصرفی در کشور سنتی و 26 درصد صنعتی است که 14 هزار میلیارد تومان برای مصرف مواد مخدر سنتی و 7 هزار میلیارد تومان برای مصرف مواد مخدر صنعتی هزینه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    روح تمامی شهدای اسلام به بهشت برین شاد گردد . خوشا به حال آنانیکه در راه اعتقاد و باور خود به درجه رفیع شهادت رسیدند .
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
    0 0
    تمام کسانی که هوای جبهه حق را درک کرده اند در هر پست و هر مذهبی که باشند مانند سید جواد هاشمی با شنیدن آوای دل نواز حسینی چنان طوفانی در دلش به پا می شود که گفتنی نیست این از آن مسائلی که با استدلال قابل بیان نیست فقط باید دید و در معرض هوای زیبای خداوندی جهاد قرار گرفت تا درک کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس