کد خبر 649669
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

رئیس سازمان محیط زیست ایران با اشاره به مسایل اقتصادی و زیست‌محیطی که در پی تحریم‌های غرب ایجاد شدند و نیز بی اعتمادی مردم به غرب گفت که شواهد زیادی در دست است که نشان می دهد که آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

به گزارش مشرق، «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست ایران و معاون «حسن روحانی» ریاست‌جمهوری این کشور گفت که تحریم‌ها، تهدیدی برای اقدامات محیط زیستی ایران هستند.
 
وی در این مورد به خبرگزاری فرانسه گفت که ناکارآمدی غرب در اجرای توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها، به اقدامات ایران در زمینه دستیابی به اهداف محیط‌ زیستی آسیب می‌رساند.
 
ابتکار گفت که دمای ایران در طول 20 سال گذشته 1.5 درجه افزایش داشته است و ایران هر چه سریعتر نیازمند همکاری با شرکای جهانی است و افزود: «ما در ایران با پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی مواجه هستیم و این موضوع مربوط به آینده نیست بلکه همین الان هم مطرح است.ما با کمبود آب‌های زیر زمینی مواجهیم و رودخانه‌ها و تالاب های ما در حال خشک شدن هستند.بخشی به دلیل اقدامات ما در ایران و بخشی هم به دلیل پیامدهای تغییرات آب‌وهوایی است.»
 
وی افزود: «همچنان بخش زیادی از دارایی‌های ایران به دلیل تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سیستم بانکی مسدود هستند و به همین دلیل اقدام برای کاهش 12 درصدی گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 در معرض خطر است. دو سوم از برنامه‌های کاهشی منوط به برداشته شدن کامل تحریم‌هاست چرا که نیازمند همکاری جهانی است در این زمینه فقط تجربه مهم نیست بلکه فن‌آوری‌ها بسیار بسیار مهم هستند.»
 
ابتکار با اشاره به صحبت‌هایی در ایران درباره اینکه طرف غربی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را فریب داده است هم گفت: «آنها برای اینکه باور نکنند، دلیل دارند. شواهد زیادی در دست است که نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.»

وی در عین حال تاکید کرد که چشم‌انداز کلی (کشور) مثبت است و افزایش صادرات و توافق هسته‌ای نشان می‌دهد که ایران آماده سرمایه‌گذاری، بازرگانی و همکاری با جامعه جهانی است و اگر روابط بانکی به صورت کامل برقرار شود در این صورت شرکت‌های جهانی برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، آب و مدیریت مواد زائد صف کشیده‌اند.

ابتکار همچنین درباره افراد 2 تابعیتی هم گفت که دستگاه قضایی اولویت‌های خود را دارد و امیدوار است که این مسئله حل شود.
 
معاون رئیس جمهور همچنین گفت که در کشور مشکلات و موانعی وجود دارند اما از دید وی مردم می‌دانند که روحانی دستاورد خوبی داشته است و گام‌های مهمی برداشته است و او کسی است که می‌تواند فضایی از صلح و امید ایجاد کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • amir ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    خانم ابتکار از ریزگردها چخبر
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    ابتکار حالا خوب شد -
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
    0 0
    حاج خانم واقعا چه زود به این واقعیت رسیدی؟ ایواله داری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس