واردات روغن پالم به کشور ۲ برابر شد، پوتین شماری از مقامات امنیتی روسیه را برکنار کرد، قتل عام خانواده یمنی توسط سعودی ها و... از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری یکشنبه 18 مهرماه به شرح زیر است:
 
سیاست
 

حسن روحانی رئیس‌جمهور اسلامی ایران عازم منطقه جنوب شرق آسیا شده است تا پس از امضای برجام با گسترش روابط تجاری ایران با کشورهای صنعتی شرق آسیا تا حدودی از فشار بدعهدی امریکا بر اقتصاد ایران کم کند و بتواند بازارهای جدیدی برای محصولات ایران بیابد.
 

احدیان در واکنش به شایعه پرداخت چک های20 میلیونی به برخی مداحان توسط شهرداری تهران، از مثالی درباره کمک خیالی 100میلیاردی ربیعی به بابک زنجانی استفاده کرد. 
 

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس درباره رسیدگی به پرونده سوء قصد به وی و فرماندار دالاهو، گفت: تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به این پرونده تشکیل نشده است. 
 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر وجود تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان،گفت: نظر وزیر آموزش و پرورش این بود که مشکلی وجود ندارد و دیدگاه وی این بود که اگر مشکلی هست، بدون تحقیق و تفحص نیز حل می‌شود. 
 
 
فرهنگ و هنر
 

«سالی»، جدیدترین ساخته ایستوود ۸۶ساله یکی از پرفروش‌ترین آثار حال حاضر سینماهای جهان شده است. قهرمان کهنه سینمای وسترن لایه‌هایی دیگر از عرق وطن‌پرستی یا حتی نژادپرستی خود را به نمایش گذاشته است.
 

حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزون کشورمان عکسی از خود در کنار هتل معروف مذاکرات با 5+1 در وین منتشر کرد. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

این روزها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو سریال پلیسی «معما» به کارگردانی صدرالدین شجره درحال تولید است. 
 

باز عمق خباثت این روباه پیر به نمایش در نخواهد آمد و از این روست که احساس می کنم راه انداختن کمپین خودجوش و مردمی دیدن فیلم « یتیم خانه ایران » تکلیف هر ایرانی باغیرت و ولایتمداری می باشد. 
 
اقتصاد
 

بر اساس آمار گمرک واردات روغن پالم به کشور در نیمه نخست امسال با رشد ۱۱۰ درصدی به ۱۷۹ هزار تن رسیده است.
 

درحالی صندوق بین المللی پول دیروز گزارشی از بدتر شدن بحران بیکاری در ایران داد و مرکز آمار ایران هم گزارش تشدید بیکاری در بهار ۹۵ را منتشر کرد که ۵۰۰ هزار نفری که طی بهار امسال به شمار بیکاران اضافه شدند، از دولت می پرسند، چگونه مشکل بیکاری هضم شد؟ 
 

درحالی مناطق آزاد زیرمجموعه ریاست جمهوری است که مجلس معتقد است این مناطق باید زیرمجموعه یک وزارتخانه باشد تا امکان نظارت از سوی مجلس وجود داشته باشد. 
 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت این نوع گوشت را درحال حاضر برای مصرف کنندگان کیلویی۳۷هزارتومان عنوان کردو گفت: پیش بینی می‌شود پس از دهه اول محرم شرایط بازار متعادل شود. 
 
بین الملل
 

رئیس جمهوری روسیه ۱۲ مقام امنیتی این کشور را از کار برکنار کرد.
 

با گذشت کمتر از 24 ساعت از جنایت کشتار 700 غیرنظامی در شهر صنعا، هواپیماهای ارتش آل سعود با بمباران یک منطقه مسکونی در اطراف بندر الحدیده یمن ده ها غیرنظامی دیگر را به خاک و خون کشیدند. 
 
نگاهی به ویترین روزانه مشرق؛ 
 

یک زن مسلمان محجبه در پایتخت انگلیس مورد حمله قرار گرفت. 
 

رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز نتوانست در اعمال چهارچوبی قانونی برای نظارت، کنترل و بررسی اطلاعات مجازی کاربران آمریکایی و جاسوسی از آنها موفق شود و در این زمینه میراثی از خود به جای بگذارد. 
 
ورزش
 

مدیر تیم فوتبال کره جنوبی می‌گوید به خاطر امکانات نامناسبی که ایران در اختیار ما قرار داده است، دستمان به شکایت به فیفا هم بند نیست.
 

فدراسیون فوتبال نسبت به احتمال تغییرات در کادرفنی تیم ملی فوتسال واکنش نشان داد. 
 

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی فوتسال پس از کسب عنوان سومی در جام جهانی، مدال برنزش را به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند. 
 

چند روزی از بازگشت تیم‌ملی فوتسال ایران بعد از کسب مقام سوم جام‌جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا گذشته است. 
 
 
دفاع و امنیت
 

رییس پژوهشگاه هوافضا با تاکید بر اینکه اعزام انسان به فضا در اولویت‌های تحقیقاتی این پژوهشگاه قرار دارد، گفت: برای اعزام انسان به فضا تا سال 1404 اجرای 53 پروژه در دستور کار قرار دارد.
 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از حکام آل سعود به عنوان جنایتکار جنگی یاد کرد و بر محاکمه و مجازات سریع آنان تأکید کرد. 
 
 
جامعه
 

در پی اجرایی شدن توافق یک اپراتور ایرانی با شرکت آمریکایی ای تی اند تی از این پس گوشی های دارای سیم کارت آمریکایی در ایران زنگ می خورند.
 

بررسی ها و مستندات موجود، حاکی از این واقعیت است که در حدود ۱۰ درصد از جامعه پزشکی کشور، درآمدهای نجومی دارند. 
 

معاون گردشگری میراث فرهنگی در نشست با اعضای انجمن دفاتر مسافرتی و گردشگری تهران بر تلاش جمعی برای تبدیل تشکل‌های صنعت گردشگری به محل رجوع ذینفعان و مردم، تأکید کرد. همچنین اعضای حاضر از انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران ۶ چالش خود را تشریح کردند. 
 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران از سقوط یک آسانسور و مصدومیت 3 خانم حدوداً 50 ساله خبر داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شهروند ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    درسته بیکاری بجای پسرفت دارد پیشرفت میکند..ولی دولت فخیمه برای اروپا اشتغال و رفع تعدیل نیرو را فراهم کرد...
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    0 0
    مردم در آمد نجومی و اشتباهات شماپزشکان را بزرگوارانه می بخشند اما: - همکاران شما چرا هزینه های اضافی را به مردم تحمیل می کنند - چرا شرافت انسانی مراجعین را ارج نمی گذارند - چرا بد اخلاقید - آیا شده بگویید نمی توانم تشخیص بدهم؟ - چرا این همه درخواست های پارا کلینکی؟ چرا مرتب از بیمار می خواهید هر ماه مراجعه کنند. انصافا لازم است چرا خودتان را برترین می دانید آیا هستید؟ چرا فکر می کنید شما بیشتر زحمت می کشید چرا با اینکه مطبتان شلوغ است راه توسعه را بستید چرا ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس