واکنش رضایی به جنایت سعودی‌ها در یمن‌، قیمت گوشت و مرغ دولتی اعلام شد، افزایش حملات روسیه علیه تروریست‌های سوریه، برگزاری اجتماع مدافعان حرم و توقف تولید گلکسی نوت 7 از دیگر عناوین خبری مهم روز است.

به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبری دوشنبه 19 مهرماه به شرح زیر است:
 
 سیاست

 
 نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی اقامه می‌شود.
 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود درباره به خاک و خون کشیده شدن مردم یمن توسط رژیم سعودی نوشت در عاشورای صنعا، هشتصد تن به خاک و خون کشیده شدند و ملت‌های دنیا باید آماده به زنجیر کشاندن این دیوانه‌های وحشی باشند.
 
 بر اساس بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس، هدف کاهش نرخ بیکاری به ۷درصد تا سال ۱۴۰۰ رویاپردازی است و بر این مبنا با حفظ وضع موجود در سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری ۱۵درصد خواهد بود.
 
 حسین امیرعبداللهیان در پی اعلام آمادگی دکتر لاریجانی برای کمک رسانی به مجروحین یمنی گفت: تهران آماده اعزام فوری آمبولانس هوایی به صنعا و انتقال مجروحان یمنی به بیمارستان های ایران است.
 
 
 فرهنگ و هنر
 
 به گفته مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، معمای شاه در75 قسمت تنظیم شده و41 قسمت آن هم پخش شده و یک سوم آن باقی مانده و ما برای اینکه سریال از بینندگان بیشتری برخوردار شود و هفتگی بودن سریال باعث نشود که ما ریزش مخاطب داشته باشیم، تصمیم گرفتیم که از13 محرم دوباره و از ابتدا این سریال را از شبکه یک پخش کنیم.
 
 فیلم سینمایی «ابو زینب» نام چهارمین فیلم علی غفاری پس از آثاری چون «شاهرگ»، «چراغ قرمز» و «استرداد» است. این فیلم درباره خانواده ای لبنانی است و تماما در کشور لبنان و با بازیگران عرب زبان ساخته شده است.
 
 برزو ارجمند باانتشار پستی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام نوشت: پدربزرگ مهربانم بدرود.
 
 پیش‌بینی نرخ بیکاری در سال1400/
 
 
 اقتصاد
 
 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 19 مهرماه 95 با افزایش 219 واحدی به رقم 77 هزار و 655 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با 77 واحد افزایش عدد 15 هزار و 135 واحد را به نمایش گذاشت.
 
 کمپانی تویوتای ژاپن تنها در هشت ماهه اول امسال بیش از ۸۳۶ هزار دستگاه خودرو کارولا در سراسر جهان به فروش رسانده که جایگاه اول را از آن خود کرده است.
 
 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزارتن مرغ برای تنظیم بازار در ایام محرم توزیع می‌شود، گفت: قیمت مرغ برای مصرف کنندگان ۵۳۰۰ و گوشت قرمز ۲۳هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
 
 جهان
 
 عربستان از ترس واکنش نیروهای یمنی به جنایت جنگنده‌های این کشور در صنعاء، شمار زیادی از نیروهای گارد ملی خود را به نجران در جنوب این کشور اعزام کرد.
 
 نیروهای اشغالگر اسرائیل طی شب گذشته و بامداد امروز دوشنبه 45 فلسطینی را بازداشت کردند و علاوه بر آن به حی الرام در شرق قدس جهت بازرسی منزل شهید مصباح ابو صبیح مجری عملیات قدس و بررسی محل خانه وی به عنوان زمینه سازی برای تخریب آن یورش بردند که درگیری بین آنها با فلسطینیان به وقوع پیوست و طی آن یک نظامی صهیونیست زخمی شد.
 
 ارتش سوریه طی چند ساعت گذشته کنترل چند روستا و شهرک را در حومه شمالی حماه واقع در مرکز سوریه مجددا به دست گرفت.
 
 در پی درگیری بین گروه تروریستی جندالاقصی و گروه تروریستی احرار الشام در حومه ادلب طی چهار روز گذشته بیش از 170 تروریست کشته شدند.
 
 یک منبع نظامی سوریه گفت: تحولات سیاسی و میدانی سوریه، روسیه را بر آن داشته که در برهه پیش رو حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در مناطق مختلف سوریه را شدت بخشد.
 
 در آخرین بررسی جهانی مشخص شد جمهوری آفریقای مرکزی خطرناک‌ترین نقطه جهان در سال 2016 محسوب می‌شود و می‌بایست تمامی سفرهای ضروری و غیرضروری به آن لغو شود.
 
 «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در حین مناظره دوم انتخابات گفته است  که اگر رئیس جمهور آمریکا شود «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات را به زندان خواهد انداخت و دادستان ویژه ای را مامور تحقیق و بررسی ایمیل های خصوصی وی خواهد کرد.
 
 
 ورزش
 
 قطری‌ها به هر نحوی می خواهند یک نماینده از خودشان به شورای فیفا بفرستاند و این شانس حضور کفاشیان را در شورای فیفا را کمرنگ می‌کند.
 
 پسر بچه با استعداد فلسطینی راهی یوونتوس ایتالیا شد.
 
 پیش‌بینی نرخ بیکاری در سال1400/
 
 
 شب گذشته منصور پورحیدری پیشکسوت باشگاه استقلال به دلیل اینکه به کما رفت توسط خانواده‌اش خیلی سریع به بیمارستان ایران مهر برده شد و پورحیدری پس از حضور در بیمارستان در بخش آی‌سی‌یو این بیمارستان بستری شد.
 
 
 عليرضا خورشيدی اولين گلزن ايران به کره‌جنوبی است كه در سال 1971 و در سئول، دقيقه 12 دروازه كره را باز كرد. اين بازی اولين برد ایران مقابل كره بود که با نتيجه 2 بر صفر رقم خورد. خورشیدی متولد سال 1331 در خرم آباد است.
 
 پیش‌بینی نرخ بیکاری در سال1400/
 
 حسینیه
 
این کار به نظر رهبر معظم انقلاب حرام است و باید از این کار پرهیز شود و فراتر از فتوا، تعبیر ایشان این بوده که «این عزاداری نیست، بلکه تخریب عزاداری است»، بنابراین همه مؤمنین و مقلدین سایر مراجع با کمال احترام به مراجع معظم تقلید، از این دستور باید تبعیت کنند.
 
 مداحی حاج حسین فخری در شب و روز عاشورای حسینی از شهر خرمشهر، به صورت زنده از شبکه افق پخش می‌شود.
 
 مراسم شب سوم عزاداری ایام شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السّلام) امشب(دوشنبه 19 مهر) نیز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و با ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی محمدرضا طاهری در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.
 
 
 جهاد و مقاومت
 
 هفدهمین اجتماع مدافعان حرم با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آل‌الله٬ بخصوص سردار شهید حسین همدانی در شب تاسوعاي حسيني برگزار می شود.
 
 مراسم تشییع شهید گمنام تازه تفحص شده با حضور مدیران، کارکنان و بسیجیان راه آهن جمهوری اسلامی از درب نقلیه (شهید رجایی) به سمت مسجد ابوذر داخل سایت راه آهن برگزار شد.
 
 
 دفاع و امنیت
 
 ابوعایشه یکی از فرماندهان اصلی و بنا بر برخی اطلاعات، معاون عملیات گروهک تکفیری – تروریستی داعش بوده که پس از ناکامی تیم‌های تروریستی اعزامی به ایران مخصوصا تیم‌هایی که وزارت اطلاعات ایران در تیر ماه خبر انهدام آنها را منتشر کرد، داعش تصمیم می‌گیرد که او را به ایران اعزام کند تا در سطح بالاتری انجام عملیات تروریستی در کشورمان را پیگیری کند.
 
 به رغم بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، سئول و واشنگتن از امروز (دوشنبه)، رزمایش دریایی تازه ای را با حضور یکی از ناوهای اتمی آمریکا در منطقه آغاز کرده اند.
 
 
 جامعه
 
 ساعت 10:30 صبح امروز یک سارق مسلح پس از حضور در بانک ملی شعبه ساحلی شیراز با تهدید کارکنان و مشتریان درخواست پول نقد کرد.
 
مسئولان شعبه که احتمال می دادند مرد مسلح اقدام به شلیک کند از او خواستند بدون آسیب زدن به مشتریان از بانک خارج شود.
 
 بسیاری از مشترکان موبایل با ترابرد شماره‌شان به اپراتوری دیگر و دیدن خدمات مشابه، از کرده خود پشیمان شده و دنبال بازگشت به شرایط قبل هستند اما در چنین شرایطی آیا امکان بازگشت وجود دارد؟
 
گزارشها حاکی  است که سرانجام شرکت سامسونگ به این نتیجه رسیده که یک مشکل جدی و اساسی در گوشی های جدید گلکسی نوت ۷ وجود دارد که موجب بیش از حد داغ شدن باتری و در نهایت به منفجر شدن آن منجر می شود.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
    0 0
    افرین بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس