کلینتون در حالی نامزد نهایی شد که سندرز آرای بیشتری در بین مردم داشت اما سلیقه چند نفر بر سلیقه مردم آمریکا حاکم شد و وکلای غیرمتعهد پیش از شروع رقابت درون‌حزبی، علنا حمایت خود از کلینتون را آغاز نمودند.

گروه بین‌الملل مشرق - هیلاری کلینتون در حالی ساعاتی پیش از سوی آسوشیتدپرس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات اعلام شد که بسیاری از تحلیلگران توقع نداشتند. متن اعلام این خبر، حاوی اشاره به شمارش آرای پورتوریکو و حمایت وکلای انتخاباتی از کلینتون بود. این اتفاق، درست ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات کالیفرنیا که اکثریت قریب به یقین تحلیلگران خبر از پیروزی سندرز در آن داده بودند، رخ داد و از حیث استراتژی سیاسی تاثیر عمیقی در روند کار سندرز و موج قدرتمند هیجان طرفداران وی می‌گذارد. به نظر می‌رسد که پشت پرده انتخابات آمریکا و -در این برهه- حزب دموکرات خبرهای بسیاری است.

نامزدی نهایی هیلاری کلینتون، نمونه بارز بی‌عدالتی در آمریکاست

فاکس نیوز در جدیدترین مقاله خود به قلم «نومیکی کانست» -کارشناس و مشاور سیاسی مستقل- در مورد نامزدی نهایی هیلاری کلینتون نوشت: انصافا اگر سندرز و طرفداران وی نسبت به پیروزی هیلاری کلینتون به این شکل اعتراض کنند، حق دارند. چرا که وکلای غیرمتعهد برحلاف قوانین حزب دموکرات حرکت کردند و به طرفدارای ناحق از هیلاری پرداختند. کلینتون در حالی نامزد نهایی شد که سندرز آرای بیشتری در بین مردم داشت اما سلیقه چند نفر بر سلیقه مردم حاکم شد. وکلای غیرمتعهد آنقدر آشکار و شنیعانه عمل کردند، که پیش از شروع رقابت درون‌حزبی در تابستان 2015، علنا حمایت خود از کلینتون را آغاز نمودند. هیلاری، پیروز نشد مگر با کمک لابی‌ها و دوستانش در سطح کنگره و بالادستی‌های حزب دموکرات.

آری، پیروزی هیلاری طبیعی است چون او یک حمایت همه‌جانبه از لابی‌ها و همه بخش‌ها و سطوح سیاسی آمریکا با عقبه‌ای قدرتمند دارد و سندرز را در این کارزار سخت بسیار در حاشیه بی‌عدالتی قرار داد. این نشان می‌دهد که یک پای حزب دموکرات به شدت می‌لنگد. ما از این سال کثیف انتخاباتی فهمیدیم که نهادهای سیاسی، نقش عجیبی در پیروزی نامزد محبوبشان دارند.

نامزدی نهایی هیلاری کلینتون، نمونه بارز بی‌عدالتی در آمریکاست

حزب دموکرات با مدیریت سطح پایین رهبری چون «دبی واسرمن شولتز» که براستی پشت کلینتون را گرفت و به روش حماقت‌بار دهه 80 که «یا اعانه جمع کن و یا کنار بکش» عمل کرد، راه را برای پیروزی کلینتون باز کرد و عملا بی‌عدالتی کامل را در حق برنی سندرز اعمال نمود. بالادستی‌ها دموکرات از سندرز می‌ترسیدند و می‌ترسند. چرا که با آمدن سندرز بساط لابی‌گری و قراردادهای پنهانی کثیف جمع می‌شد. هر چند که به هزار و زور و ضرب حق سندرز خورده شد، اما حضور و پیشرفت چشمگیر سندرز به لطف مردمی که دوستش دارند نشان داد: 1. می‌شود نامزد انتخاباتی پیدا شود که از سوی شرکت‌ها و نهادهای سیاسی حمایت نشود و الت دست آنان نباشد 2. می‌شود نامزد انتخاباتی بدون آویزان شدن به دامان طرفداران جمهوریخواهان (اشاره به درخواست کلینتون از طرفداران جمهوریخواهان)، آرای قابل توجهی به دست آورد. 3. نامزدی پیدا می‌شود که با رای واقعی مردم در آمریکا پله‌های صعود را طی کند. و بخاطر داشته باشیم که تنها نامزد دموکرات که توانست نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه را در نظرسنجی‌های مردمی شکست دهد، برنی سندرز بود.

نامزدی نهایی هیلاری کلینتون، نمونه بارز بی‌عدالتی در آمریکاست

سندرز شکل جدیدی از نامزدی انتخاباتی را در نظام آمریکا به وجود آورد. او، پس از سالها و به عنوان اولین سال چشمگیر، مردم و مستقل‌ها و برخی مخالفان و معترضین به سیستم انتخابات را به میدان آورد و اما در کمال تاسف باید گفت که نظام بی‌عدالت آمریکا، کسانی که پس از سالها به آن اعتماد کرده بودند و به میدان آمده بودند را نادیده گرفت و در کمال وقاحت، نامزدی که خودش ترجیح می‌داد را بر آرای بحقه مردم و نامزد منتخب مردم ترجیح داد. به نظرم، اگر سندرز می‌گوید که در نشست جولای تمام تلاش خود را برای بازپس‌گیری عنوان بحقه خود به کار خواهد گرفت، پاسخ خوبی برای بالادستی‌های پشت پرده خواهد بود. خدا را چه دیدید؟ شاید بسیاری از رذالت‌های پشت پرده سیاست حزبی در روز موعد برای مردم روشن شود.


منبع:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/06/08/bernie-sanders-kicked-off-revolution-and-its-just-getting-started.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    در کشوری که نظام خودش و دنیا رو طوری چیده که اقلیتی خاص منافع اکثریت رو بمکند و این نظام پشتوانه علمی و پولی و زوری قوی برای خودش داره انتخابات آزاد ریاست جمهوری وجود داره؟ این لابیهای قدرت که این همه نفوذ دارند در انتخابات اعمال نفوذ نمیکنند؟ هم در انتخابات و هم در جاهای دیگه مثل سینما و ... اعمال نفوذ میکنند و این طبیعی است. چرا نکنند؟
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    واقعا متوجه نشدی چون فاکس نیوز 100 درصد جمهوری خواهه چنین حرفی زده !
  • من من ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    درسته شما فقط مقاله نوشته شده رو ترجمه کردید ولی خودتون هم می دونید که اطلاعات درونش دروغه :| هرکسی سواد خوندن داشته باشه می تونه نتایج رو ببینه هیلاری بیشتر از 300 دلیگیت مردمی و نزدیک 2 میلیون رای مردمی مستقیم بیشتر از برنی سندرز داره :| این ربطی به سوپر دلیگیتها نداشته که .... گرچه سوپر دلیگیتها باعث میشن اختلاف خیلی بیشتر بشه یعنی بالای 800 دلیگیت ... برنی سندرز عالیه ... ولی خب رای نیاورد ....
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    از اول هم مثل روز روشن بود حتی طی یک سال گذشته براحتی می شد فهمید که کلینتون شخص از پیش انتخاب شده برای ریاست جمهوری آمریکاست ، انتخابات در آمریکا نمایشی برای فریب مردم است
  • داود ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    این چرت و پرت ها چیه ؟ ارای مردمی کلینتون بیشتر از ساندرز هست ! حتی در همین کالیفزونیا هم که در خبر بهش اشاره شده کلینتون چندصدهزار رای بیشتر اورده .
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
    0 0
    مشرق طرفدار سندرزه :\
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    0 0
    ضد دمکراسی تحمیلی بر مردم آمریکا کم کم دارد اصل انسانی دمکراسی را از وجه می اندازد و انزجار ایجاد می کند در مردم جهان - این بار رژیم گردانهای آمریکا می خواهند هر آنچه غیر انسانی است و در ذات آنها بوده با بی ارزش کردن دمکراسی برای جهانیان ضد دمکراسی را ارزش بدهند و الگوی کشورهای دیگر کنند و جهان را به وضعیت بروز دیکتاتورهای قرن 2000هدایت کند که تاریخ به عقب برنمی گردد آنچه تخریب خواهد شد و ضایع می گردد حقوق مردم آمریکا است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس