حاشیه‌های انتخابات آمریکا همچنان قوت خود را حفظ کرده و هر چند روز یک بار شاهد اتفاقات جالبی حول نامزدهای انتخاباتی هستیم. مهمترین حاشیه دو روز اخیر به طرح مناظره بین ترامپ و سندرز، دستگیری 35 نفر در سن‌دیه‌گو و اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در مورد ترامپ بر‌می‌گردد.

گروه بین‌الملل مشرق - از آخرین حواشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌توان به موضوع مناظره بین ترامپ و سندرز اشاره کرد که البته با اینکه ترامپ دوباره پا پس کشید، اما همچنان به عنوان گزینه‌ای کماکان جدی مطرح است. همچنین بده بستان حمایتی ترامپ و روبیو، وعدع نجات مردم کالیفرنیا از خشکسالی از سوی ترامپ، اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس در مورد ترامپ، و دستگیری 35 نفر در سن‌دیه‌گو از دیگر محورهای گزارش فعلی است.

به نفع ترامپ است که مناظره نکند
کریس بارون در مقاله جدید خود در روزنامه گاردین نوشت: دور روز پیش بود که وقتی ترامپ میهمان برنامه زنده «جیمی کیمل» مجری سرشناس آمریکایی بود، از وی پرسیده شد که اگر برنی سندرز آماده مناظره باشد، با او مناظره خواهد کرد؟ ترامپ پاسخ داد که حتما موافق است. سندرز بلافاصله از طریق توئیتر خود اعلام آمادگی کرد اما ترامپ دیروز دوباره میل خود به مناظره با سندرز را تکذیب کرد. ظاهرا ترامپ متوجه شده که چه اشتباهی کرده است چرا که سندرز بزرگترین سلاح وی علیه کلینتون می‌باشد. سندرز نیز در سخنرانی خود در میان طرفدارانش از اعضای اتحادیه بندر در مقابل موزه دریایی لس آنجلس اظهار داشت: «هر چقدر نگاه می‌کنم می‌بینم که پیوسته ترامپ و کلینتون را در نظرسنجی‌های مردمی شکست داده‌ام و جالب این است که ترامپ پس از اعلام آمادگی برای مناظره با من، ناگهان اعلام کرد که در شان خود نمی‌بیند که با نفر دوم رقابت‌های حزب دموکرات مناظره کند. من نمی‌دانم که چرا ترامپ یک لحظه می‌گوید بیا مناظره کنیم و لحظه‌ دیگر می‌گوید قصد مناظره ندارد. بهتر تکلیف را روشن کند چون من کاملا آماده‌ام در مقابلش بایستم و مناظره کنم».  «جف ویور» -رییس ستاد سندرز- هم در بیانیه‌ای که دیروز صادر کرد نوشت: «به هر حال، با توجه به مطرح شدن بحث مناظره دو شبکه تلویزیونی اعلام آمادگی میزبانی کرده‌اند و قرار شده که درآمد این مناظره صرف امور خیریه شود. ستاد ترامپ اگر به کمک به نیازمندان اعتقاد دارد، بهتر است که آماده مناظره باشد». در پاسخ به دعوت ویور، «ریچی حِکِر» مدیر عامل شرکت «کشش و مقیاس» که یک شکرت سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی و تکنولوژی است، در گفتگو با خبرگزاری «بازفید» اعلام کرد: «آقای ترامپ 10 میلیون دلار برای امور خیریه مربوط به مناظره با آقای سندرز در اختیار من قرار داده که به مجردی که ایشان دستور بدهند، آماده ورود به تدارک مناظره هستیم».

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /

گرچه سندرز یک بار از مسئله رسوایی ایمیل‌های کلینتون به نفع وی دفاع کرد اما پیوسته حتی با اینکه در حال حاضر می‌داند که دیگر امیدی به نامزدی نهایی نیست، با شدت بیشتری وی را می‌کوبد تا جایی که در آمارهای اخیر می‌توان به قوت مشاهد کرد که محبوبیت هیلاری کلینتون کاهش یافته است. این حملات کاملا به نفع رقیب است. یعنی قطع یقین سندرز را به نامزدی نهایی نزدیک نمی‌کند اما این عمل سندرز کاملا آن چیزی است که ترامپ می‌خواهد. در 23 مارس بود که کلینتون با 11 امتیاز نسبت به ترامپ در نظر مردم آمریکا پیشتاز بود. اما نظرسنجی هفته اخیر نشان می‌دهد که ترامپ جلو افتاده است.

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /

طبق آخرین نظرسنجی واشنگتن پست و ABC نیوز، 20 درصد از طرفداران سندرز در ماه نوامبر به ترامپ رای خواهند داد. طرفداران هیلاری خیلی امیدوارند که طرفداران سندرز در ماه نوامبر به این نامزد زن رای بدهند اما حقیقت این است که حتی استقبال کوتاه مدت طرفداران سندرز از ترامپ می‌توان آثار خود را داشته باشد و در تغییر انتخاب مردم آمریکا به نفع ترامپ تاثیر قوی بگذارد. برخی کارشناسان بر این نظر بودند که ترامپ به عنوان نامزد نهایی انتخاب می‌شود اما در مرحله بعد، نه تنها با کلینتون که با یک نامزد مستقل محافظه‌کار روبرو می‌شود که بالادستی‌ها قدرت از پشت پرده بیرون خواهند آورد. چرا که بزرگان حزب جمهوریخواه هرگز به ترامپ اعتماد ندارند و می‌ترسند که با شکست او از کلینتون، نه تنها کاخ سفید که سنا و مجلس نمایندگان که در حال حاضر در دستشان است را هم از دست بدهند. اما ورق برگشت و با کناره‌گیری کروز به عنوان مهمترین رقیب ترامپ و تضعیف روزافزون سندرز نسبت به کلینتون، این ترامپ بود که بالاخره بزرگان حزب جمهوریخواه تقاضای دیدار با وی کردند و پس از دیدار چراغ سبز را به او دادند. «میت رامنی» به عنوان بانی کمپین «#هرگز ترامپ» که این اتفاقات را شاهد بود بالاخره خسته شد و دست از موضوع انتخاب یک نامزد مستقل علیه ترامپ برداشت. حقیقتا باید سندرز را برای ترامپ در حکم یک نعمت و برکت دید. چرا که بدون حملات وی علیه کلینتون، ترامپ واقعا راه سختی برای تخریب و تنزل مقام هیلاری خواهد داشت. پس اگر ترامپ عاقل باشد، هیچگاه با سندرز مناظره نخواهد کرد.

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /

ترامپ: کالیفرنیا را از خشکسالی نجات می‌دهم

دانلد ترامپ در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که با باز کردن راه آب به سمت اراضی کشاورزی ایالت کالیفرنیا، کشاورزان و مردم این ایالت را از خشکسالی نجات خواهد داد. این نامزد جمهوریخواه مقصر و بانی اصلی این وضعیت را فعالان محیط زیست دانست که به گفته وی آب را برای زنده نگاه داشتن ماهی‌های سه اینچی روانه دریا می‌سازند و عملا موجب فلاکت مردم در این ایالت شده‌اند. وی به مردم کالیفرنیا قول داد که به محض رییس جمهور شدنش مشکل و بحران آب را حل خواهد کرد.

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /

نخست وزیر انگلیس: ترامپ هم بشود، روابط ما همچنان خوب خواهد بود

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: «هر فردی که رییس جمهور امریکا بشود، انگلیس همچنان روابط خوب خود با آمریکا را حفظ خواهد کرد و ما با ترامپ هم مشکلی نداریم». کامرون، در حالی این حرف را زده که در ماه دسامبر 2015 علیه ترامپ گفته بود: «اگر این مرد پایش را به انگلیس بگذارد، همه علیه او متحد خواهیم شد». وقتی «مروگان پیرس» در گفتگو با ترامپ نظر وی در این مورد را جویا شد، پاسخ داد: «گمان نمی‌کنم خیلی رابطه خوبی داشته باشیم».

روبیو: در انتخابات سنا شرکت نخواهم کرد
مارکو روبیو، در آخرین اظهارنظر خود اظهار داشت: «میلی به شرکت در انتخابات سنا ندارم و تمام هم و غمم بر روی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بود. وی، احتمال بازگشت به رقابت را یک شوخی مضحک خواند و از خلال صحبت‌هایش می‌توان پی به این برد که قصد حمایت تمام قد ترامپ را دارد. دانلد ترامپ، در توئیتی که دو شب پیش قرار داد حمایت کامل خود از روبیو در انتخابات سنا از حوزه فلوریدا را به عمل آورد. وی آورد: «شواهد نشان می‌دهد که موقعیت بسیار خوبی در منطقه فلوریدا داری، تو می‌توانی پیروز شوی پس بجنب مارکو!».

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /

روبیو در گفتگوی خود با «جک تپر» از خبرگزاری CNN اظهار داشت: «من به هیچ وجه قصد ندارم وقتی دوست خوبم «کارلوس لوپز کانترا» می‌خواهد از منطقه فلوریدا در انتخابات سنا شرکت کند، با وی رقابت کنم».  تپر پرسید: «اگر کانترا شرکت نکند چه؟»، و روبیو پاسخ داد: «خب آن موقع شرکت خواهم کرد».

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /


دستگیری 35 نفر در اعتراضات سن‌دیه‌گو

دست کم 35 نفر توسط پلیس در اعترضات روز گذشته مخالفان ترامپ در سن‌دیه‌گو دستگیر شدند. طبق ادعای فاکس نیوز، یکهزار نفر از مخالفان ترامپ در روز جمعه در مقابل ساختمان همایش شهر سن‌دیه‌گو گرد هم آمدند و به حضور وی در این شهر اعتراض مسالمت‌آمیز کردند اما با شروع سخنرانی ترامپ، اعتراضات شکل خشن به خود گرفت و پلیس هم مجبور به مقابله شد. طبق گزارش پلیس این شهر، هیچکس در طی درگیریها زخمی نشده و هیچ آسیبی به اموال عمومی نرسیده است.

به نفع ترامپ است که مناظره نکند /


منابع:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2016/may/27/donald-trump-secret-weapon-bernie-sanders-debate-hillary-clinton

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/27/trump-tells-california-there-is-no-drought.html

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/27/trump-sanders-clinton-california-primary-campaign-live

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/28/at-least-35-arrested-after-trump-rally-in-san-diego.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ترامپ هم مثل یه بنده خدایی میمونه اگر حدث زدید
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    تو امریکا مشخص شده رئیس جمهور اینا بازیه به نظر من که چهار تا مظلوم رو بکشن چهار جای دیگه دنیا سر مردم رو گرم کردن
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    مرگ بر آل سعود و کلیه جیره خوران امریکا و اسرائیل
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    ترامپ + بوش
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    خدا شفاش بده این ترامپ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس