از آخرین حواشی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌توان به پیروزی ترامپ و سندرز در واشنگتن و درگیری‌های اخیر نیومکزیکو اشاره کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - در جدیدترین رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دانلد ترامپ موفق شد که در انتخابات مقدماتی یا درون حزبی واشنگتن به پیروزی برسد. از طرف دیگر، این پیروزی چندان به مذاق ترامپ خوشایند نبوده، چرا که شلوغی‌ها و اعتراضات خشونت‌بار مخالفان وی در نیومکزیکو خسارات و تبعات بسیاری را در بر داشته است.

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /

دانلد ترامپ و برنی سندرز موفق شدند که در انتخابات درون حزبی واشنگتن، به پیروزی برسند. در جبهه جمهوریخواهان، ترامپ موفق شد که از مجموع 486 هزار و769 رای، 371 هزار و 8 رای (76.2 درصد) را کسب نماید و همه 27 وکیل انتخاباتی را جذب کند. کروز با کسب 49 هزار و 256 و کیسیک با کسب 47 هزار و 952 و بن کارسون با کسب 18 هزار و 553 رای در رده‌های بعدی قرار گرفتند. نکته اینکه علت وجود داشتن این سه نفرل در چرخه رقابت این است که هنوز اقدام به کناره‌گیری رسمی و نهایی از رقابت نکرده‌اند. بدین ترتیب، ترامپ با مجموع 1196 رای از وکلای انتخاباتی، تا کسب 1237 رای مورد نیاز فقط 41 رای فاصله دارد. نکته قابل توجه این است که ترامپ با توجه به فاصله اندکی که تا پیروزی نهایی دارد، با توجه به آرای عظیم انتخابات 7 ژوئن، اصلا کار سختی برای دستیابی به نامزدی نهایی ندارد. انتخابات ژوئن در ایالت‌های کالیفرنیا، نیوجرسی، نیومکزیکو، مونتانا، و داکوتای جنوبی برگزار خواهد شد و 303 وکیل انتخاباتی با خود به همراه خواهد داشت.

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /

در جبهه دموکرات‌ها نیز، برنی سندرز موفق شد که از مجموع 26 هزار و 345 رای، 19 هزار و 159 رای (72.7 درصد) را کسب نماید و 74 وکیل انتخاباتی را جذب نماید. هیلاری هم با کسب 7 هزار و 140 رای (27.1 درصد) 27 وکیل انتخاباتی را جذب نمود. اکنون سندرز 1490 رای از وکلای انتخاباتی دارد و کلینتون مجموعا با 2287 رای پیشتاز است و تا 2383 رای مورد نیاز فقط 96 رای فاصله دارد. نکته قابل توجه در مورد دموکرات‌ها این است که در واقع کلینتون فاتح واشنگتن شد اما از آنجایی که حزب دموکرات در ماه مارس یک بار نظرسنجی از واشنگتن به عمل آورده بود، آرای مارس را محسوب کرد و در این وهله لحاظ نمود و بدین ترتیب سندرز در صدر قرار گرفت.

اعتراضات خشونت‌بار در نیومکزیکو
یکی از تازه‌ترین اتفاقات مربوط به انتخابات، به اعتراضات خشونت‌بار مخالفان ترامپ در نیومکزیکو مربوط می‌شود. شلوغی‌های دو روز اخیر نیومکزیکو پای پلیس را به میان کشید و با پرتاب سنگ و دیگر اشیای خطرناک، پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم شد. گفتنی است که آغاز این شلوغی‌ها از اعتراض جمعی از مخالفان ترامپ در سخنرانی وی محل سخنرانی‌اش در شهر «آلبوکرکی» بود که با درخواست ترامپ مبنی بر خارج کردن آنها از سالن همراه شد. با وارد شدن گارد امنیتی، مخالفان شدت اعتراض را بیشتر کردند و درگیری ایجاد شد و به سرعت به سطح شهر سرایت یافت.

{$sepehr_media_1563879_400_300}

سخنرانی اعتراض‌آمیز ترامپ


{$sepehr_media_1563941_400_300}

درگیریهای آلبوکرکی


رییس کنوانسیون باپتیست جنوبی خواهان دیدار با ترامپ
دکتر «رانی فلوید» رییس «کنوانسیون باپتیست جنوبی» (این مذهب، بزرگترین مذهب بپتیست جهان و بزرگترین گروه پروتستان در ایالات متحده است که تا ۲۰۱۲، نزدیک به ۱۶ میلیون عضو داشته است) اعلام کرد که حاضر است که با دانلد ترامپ دیدار نماید. وی، اظهار داشت که پیوسته تا بدین لحظه از هیچکدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرده است اما بسیار مشتاق است تا به گفتگو با این نامزدها بنشیند و مواضع آنها را بشناسد. وی از دیدار با ترامپ به عنوان فرصتی به خود جهت شناختن وی یاد کرده است.

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /


فلوید اظهار داشت: «من مثل همه محافظه‌کاران سنتی از مواضع ترامپ در قبال مهاجران غیرقانونی، زنان، واقلیت‌ها نگرانم اما این دلیل نمی‌شود که یک گوشه بنشینیم و بگوییم که ما مخالفیم. بالاخره، ترامپ همین است و نباید شمشیر از رو برایش ببندیم. شهروند امریکایی یعنی کسی که با جان و دل باید به مسائل پیرامونی خود و کشورش اهمیت بدهد. این انتخابات برای ما بسیار مهم است چرا که سرنوشت مذهبی و حقوق مدنی و انسانی ملت آمریکا در دست رییس جمهور جدید است. من در روز 21 ژوئن در نیویورک با ترامپ دیدار خواهم داشت و سپس در ایام آینده جلسه دیداری هم با کلینتون خواهم داشت. من نمی‌روم که به سخنرانی آنها گوش بدهم. می‌روم که با آنها به گفتگو بنشینم و یکدیگر را بیشتر بشناسیم».

سندرز: اصرارم بر ماندن، ضربه حزب نمی‌زند
برنی سندرز سناتور میانه‌روی دموکرات که اصلی‌ترین رقیب هیلاری کلینتون تا بدین لحظه بوده، در گفتگو ساعات گذشته با خبرگزاری ABC وقتی که مجری برنامه از پرسید که آیا ماندنش در کورس رقابت، به حزب دموکرات ضربه نمی‌زند، پاسخ داد: «خیر، بهیچوجه. من کسی هستم که اتفاقا برای حزب اعتبار بدست آوردم. بسیاری از جوانان و کارگران ما با حزب‌ها و حکومت آمریکا قهر کرده بودند. من آنها را به صحنه آوردم. بدون توسل به وکلای غیرمتعهد تا بدین مرحله جلو آمده‌ام و در تمامی نظرسنجی‌ها و رقابت‌ها، رای و محبوبیت مردمی من از کلینتون و ترامپ بیشتر بوده است اما حالا از بین آنها نظرسنچی برگزار می‌شود؛ طبق اسناد مشخص، محبوبیت من در بین مردم بیشتر است اما آنها پیشتاز هستند و این خیلی جالب است.

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /


آیا الیزابت وارن برگ برنده کلینتون است؟

الیزابت وارن تنها سناتور دموکراتی است که هیچگاه از هیلاری حمایت نکرد اما اخیرا سخن از اسنادی کرده است که به کارشکنی ترامپ در اوج بحبوحه تورم مسکن در سال 2008 در آمریکا برمی‌گردد. به ادعای وارن، دانلد ترامپ در آن زمان با بی‌رحمی تمام موجب اواره شدن بسیاری از مردم از خانه و زندگی، بیکار شدن و قطع مستمری بازنشستگان شد. وی مدعی شده که اسنادی برای اثبات گفته‌های خود دارد. او در بیانیه خود ابراز داشته: «چگونه یک نفر می‌تواند تا این حد قسی القلب باشد که موجب این اتفاقات شود؟

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /

واشنگتن پست در اخرین گزارش خود، این حرکت وارن را همرویدادی قلمداد نکرد و نوشت: «هر چند که وارن پیوسته از سندرز بر علیه کلینتون دفاع کرده است اما حالا و در این زمان حیاتی، با توجه به اینکه دیگر همه می‌دانند که کلینتون نامزد نهایی حزب است، تمامی اعضای حزب متفق القول به این نتیجه رسیده‌اند که صف اتحاد را حفظ کنند و با تمام قوا از کلینتون در مقابل ترامپ حمایت نمایند. وارن، اخیرا نسخه اقتصادی ترامپ برای کشور را یک نسخه حماقت‌آمیز خوانده که چیزی به غیر از فلاکت اقتصادی در بر نخواهد داشت.

ترامپ نیز دیروز در سخنرانی آلبوکرکی خود، ضمن محکوم کردن کلینتون به گفتن چرت و پرت زیاد، الیزابت وارن را به خاطر گونه‌هایش که شبیه سرخپوست‌هاست، بر اساس انیمیشن معروف «پوکوهانتس» نامید و خطاب به طرفدارانش گفت: «همین‌ام مانده که پوکوهانتس بیاید به من درس اقتصاد بدهد. من یک تاجرم و خیلی خوب کارم را بلدم. من به خوبی از وضعیت وارن در سنا خبر دارم. او، پست‌ترین درجه در سنا را دارد و نقش نخودی را بازی می‌کند. وارن، یکسره خودِ شکست و بدبختی است».

عدم صداقت ترامپ
روزنامه واشنگتن پست در یکی از آخرین گزارشهای خود خبر از پنهانکاری و عدم صداقت ترامپ در مورد کمک به سربازان بازنشسته جنگ کرد. به ادعای این روزنامه، ترامپ که چند ماه پیش مدعی شده بود که 6 میلیون دلار به انجمن سرابازن بازنشسته امریکا کمک کرده است، تنها 3 میلیون 100 هزار دلار کمک کرده بود. با افشا شدن حقیقت موضوع، وی قول داده است که یک میلیون دلار در این هفته به این انجمن به عنوان هدیه بپردازد. ظاهرا، علیرغم ادعای «کوری لواندوفسکی» رییس ستاد ترامپ، هنوز  این مبلغ به حساب انجمن مذکور واریز نشده است.

ترامپ و سندرز فاتح واشنگتن /


منابع:

http://edition.cnn.com/2016/05/24/politics/washington-republican-primary-results-donald-trump/

http://www.cbsnews.com/news/donald-trump-wins-republican-presidential-primary-in-washington-state/

http://www.politico.com/2016-election/results/map/president/washington

http://www.nytimes.com/elections/results/washington

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/24/donald-trump-hillary-clinton-poll-campaign-live-sanders-election

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/25/trump-easily-wins-washington-primary-moves-closer-to-securing-gop-nomination.html

http://www.foxnews.com/opinion/2016/05/25/southern-baptist-convention-president-why-agreed-to-meet-with-donald-trump.html

https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/05/24/four-months-later-donald-trump-says-he-gave-1-million-to-veterans-group/

https://www.washingtonpost.com/politics/clinton-and-allies-open-new-front-against-trump-his-profits-from-the-housing-crash/2016/05/24/16399474-21f3-11e6-8690-f14ca9de2972_story.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد38ساله ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    0 0
    مشرق تو از ترامپ خطرناک تری ضربه ای که تو به اسلام میزنی بیشتر از ضربه هایی است که سران کفر به اسلام میزنند اصولا فرق تو و سردمداران نظام سلطه در این است که سران نظام سلطه عقل دارند اما دین ندارند ولی مشرق تو دین داری ولی عقل نداری خخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس