طی سه روز گذشته، چند اتفاق مهم حول محور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد که نه تنها در زمان حال در کانون توجه قرار دارد، که تعیین‌کننده برخی از مسائل آینده نیز می‌تواند باشد.

گروه بین‌الملل مشرق - شاید اتفاقات سه روز اخیر عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بتوان از مهمترین حواشی چند وقت گذشته دانست. تئوری توطئه مطرح شده از سوی ترامپ، اعتراض زنان به هیلاری، عدم شرکت هیلاری کلینتون در مناظره با سندرز، و پیروزی ترامپ بر کلینتون در آخرین نظرسنجی معتبر اتفاقاتی نیستند که بتوان به همین سادگی از کنار آنها گذشت. گزارش حاضر، به این موارد می‌پردازد.

از پیروزی ترامپ در آخرین نظرسنجی تا


ترامپ: کلینتون پشت قضیه ترور فاستر است
دانلد ترامپ در آخرین گفتگوی خود با واشنگتن پست مدعی شده است که مسئله ترور «وینس فاستر» -معاون مشاور حقوقی رییس جمهور- به دستور هیلاری کلینتون در دورانی که وی بانوی اول امریکا در کاخ سفید بود را برای زمان مناظره در دور نهایی با وی آماده کرده است. ترامپ اظهار داشت: «فاستر خیلی از چیزها را می‌دانست. او، بیش از آنکه باید می‌دانست و ناگهان یک روز خودکشی کرد. آیا انصافا این به نظر شما منطقی است؟. راستش من که از خودم نمی‌گویم. مردم همه می‌دانند که مرگ فاستر خودکشی نبود. بالاخره فاستر عنصر خطرناک محسوب می‌شد و آن کسی که پشت این قضیه بوده، خودش بهتر می‌داند. به نظر من، باید به نظریه‌های تئوری توطئه مربوط به مرگ فاستر توجه بیشتری کنیم تا عامل این ترور که البته برای من مشخص است را پیدا کنیم».

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /

جسد وینس فاستر در روز 20 جولای 1993 در پارک ویرجینیا کشف شد و پلیس ویرجینیا پس از چند روز اعلام کرد که وی خودکشی کرده است.


پیروزی ترامپ برای اولین بار علیه کلینتون در نظرسنجی
بین روزهای 13 تا 19 می نظرسنجی معتبر موسسه "Real Clear Politics" که به RCP هم معروف است، بعمل آمد و نتایج نشان می‌داد که دانلد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین بار بر هیلاری کلینتون پیشی گرفت. میانگین نرخ پیشتازی ترامپ بر کلینتون 0.2 درصد بود. در نظرسنجی ABC News و واشنگتن پست، نرخ پیشتازی ترامپ 2 درصد بود؛ در نظرسنجی NBC News و وال استریت ژورنال نرخ پیشتازی 3 درصد به نفع کلینتون بود. در نظرسنجی راسموسن ریپورتز نرخ پیشتازی 5 درصد به نفع ترامپ بودغ در نظرسنجی فاکس نیوز نرخ پیشتازی 3 درصد به نفع ترامپ بود؛ در نظرسنجی CBS News و نیویورک تایمز نرخ پیشتازی 6 درصد به نفع کلینتون بود.


ترامپ: کلینتون در ترور فاستر دست دارد / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /


رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون
دو روز پیش، شبکه فاکس نیوز از سندرز و کلینتون برای مناظره در ایالت کالیفرنیا دعوت به عمل آورد اما هیلاری کلینتون این دعوت را رد کرد. «جنیفر پالمیری» -مدیر روابط و ارتباطات ستاد کلینتون- در این مورد اظهار داشت: «خانم کلینتون لزومی نمی‌بیند که در مناظره با سندرز شرکت کند. ایشان هم‌اکنون تصمیم دارد که از کالیفرنیا بازدید کند، با مردم کشورش به گفتگو بنشیند و بار دیگر افتخار دستیابی به کرسی کاخ سفید را نصیب دموکرات‌ها کند.

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /

پالمیری

«بیل سامون» نایب رییس شبکه فاکس نیوز بلافلصه با صدور بیانیه‌ای کلینتون را محکوم کرد: «خانم کلینتون ضمن رد غیراصولی دعوت ما، خلف وعده نیز کرد. ما قبلا با ایشان توافق کرده‌ بودیم که از ایشان جهت برگزاری مناظره نهایی پیش از انتخابات کالیفرنیا دعوت به عمل آوریم اما ایشان در کمال تعجب به وعده خود عمل نکردند».

ساندرز نیز، در واکنش به تصمیم هیلاری کلینتون برای عدم شرکت در این مناظره اظهار داشت: «تصمیم ناامید‌کننده‌ای را شاهد هستم اما تعجب نمی‌کنم. پیدا بود که خانم کلینتون در مناظره‌ای که پیش از برگزاری بزرگترین انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری برگزار می‌شود استقبال نمی‌کند.

فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI
«تری مک آلیف» فرماندار کالیفرنیا که به اذعان بسیاری از کارشناسان یکی از افراد بسیار نزدیک به انتخاب به عنوان معاون کلینتون است، به اتهام تخلف در جمع‌آوری کمک‌های مالی از منابع خارجی توسط FBI بازداشت شده و تحت بازجویی قرار دارد.

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /


ترامپ: لازم باشد خریداران نفت از داعش را هم در هم می‌کوبیم
دانلد ترامپ با حضور در برنامه «بیل اورایلی» در مورد نابودی گروه‌های تروریستی و در راس آنها داعش، سخن گفت. وی، مدعی شد که در به محض تصدی پست ریاست جمهوری، این گروه تروریست و آدمکش را به شدت در هم خواهد کوبید. وقتی اورایلی پرسید "پس با این احتساب، باید خریداران نفت از این گروه را دشمن خود بدانیم و در هم بکوبیم؟ ترامپ پاسخ داد:"بستگی دارد که چه کشوری باشد. ممکن است که مثلا دو بشکه به انگلیس بفرستد یا به دو بشکه به سوئد. باید ببینیم عیار هر کشور برای ما چقدر است". اورایلی برای درست کردن قضیه گفت: «البته ارتش آمریکا با مردم چنین کشورهایی کار ندارد». ترامپ هم پاسخ داد: «قطعا».

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /


سناتور: در نبرد نابرابر قرار دارم
سناتور برنی سندرز در گفتگو با آسوشیتدپرس، از پشت پرده کثیف انتخابات و رقابت با هیلاری کلینتون سخن گفت. وی اظهار داشت: «دموکراسی، همیشه جالب و آرام و متین نیست. بخصوص وقتی رقیبی داری که علیرغم پیشرفت و محبوبیتت در بین مردم، با اتکا بر کمک وکلای غیرمتعهد دارد تو را از پا در می‌آورد. من در نبردی کاملا نابرابر هستم».

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /


لیندسی گراهام: حمایت اما فقط مالی

سناتور لیندسی گراهام که یکی از بزرگترین مخالفان دانلد ترامپ است بار دیگر بر عدم حمایت از او اشاره کرد و اظهار داشت: «محال است که به ترامپ رای بدهم. من او را قبول ندارم و در انتخابات شرکت نمی‌کنم». این در حالی است که زمزمه‌های دستور گراهام به جمع‌آوری‌کنندگان اعانه در حزب جمهوریخواه مبنی بر حمایت از ترامپ در سطوح حزبی و رسانه‌ای و ملی پیچیده است. یکی از همین افراد که خواسته نامش فاش نشود، در گفتگو با CNN گفته که ترامپ به وی تاکید جدی کرده که حتما از ترامپ حمایت به عمل آورد و گفته است: «ما مجبوریم که از او حمایت مالی کنیم».

ترامپ: کلینتون قاتل فاستر است / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /


بن کارسون: هیچ چشم‌داشتی ندارم
بن کارسون پزشک بازنشسته و رقیب سابق ترامپ، علت حمایت شدید خود از ترامپ را امری قلبی دانست و اظهار داشت: «من هیچ چشمداشتی به کسب پست و مقام در دولت ترامپ ندارم. اگر کاری می‌کنم چون او را قبول دارم. من علاقه به وزارت دارم و نه چیز دیگر. فقط می‌خواهم صدای حزب باشم. برای من فراتر از همه چیز این است که رییس جمهور کشورم وطن پرست باشد. به گفته منابع نزدیک، وقتی هفته پیش واشنگتن پست اقدام به انتشار لیست نامزدهای مورد نظر ترامپ برای پست معاون رییس جمهور کرد، کارسون با رویت نام «سارا پالین» شوکه شد.

ترامپ: کلینتون در ترور فاستر دست دارد / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /



درخواست کلینتون از ارتش 2 میلیون و 100 هزار نفری کارگران خدمات
هیلاری کلینتون در سخنرانی دیروز خود در دیترویت، به خطر رییس جمهور شدن ترامپ اشاره کرد و نسخه اقتصادی او را موجب بروز بدهی، بیکاری، و کاهش دستمزدها دانست. وی از «اتحادیه بین‌المللی کارگران بخش خدمات آمریکا» و 2 میلیون 100 هزار نفر عضو آن خواست که به او رای بدهند تا بتواند ترامپ را شکست بدهد. اتحادیه بین‌المللی کارگران بخش خدمات (SEIU) حمایت رسمی خود از هیلاری کلینتون را اعلام کرده است. وی، در جمع 3 هزار نفر از این کارگران که لباس‌های بنفش به تن داشتند، سخنرانی کرد.

ترامپ: کلینتون در ترور فاستر دست دارد / فرماندار ویرجینیا تحت بازجویی FBI / رد دعوت برای مناظره از سوی کلینتون /



منابع:


http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/23/campaign-president-2016-live-updates-trump-clinton-sanders-polling

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/23/donald-trump-poll-hillary-clinton-presidential-election-2016

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/23/women-female-voters-us-election-hillary-clinton

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/24/clinton-declines-fox-news-invitation-to-proposed-dem-debate.html

http://www.foxnews.com/opinion/2016/05/24/why-hillarys-hollywood-supporters-are-all-hot-and-bothered.html

http://edition.cnn.com/2016/05/23/politics/hillary-clinton-bernie-sanders-donald-trump-2016/index.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس