توفیق کلینتون برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات و در عین حال بی اخلاقی های مداوم ترامپ، رقیب جمهوریخواه وی، جامعه را نسبت به امکان ریاست جمهوری این بانوی سیاستمدار خوشبین کرده است.

 به گزارش مشرق، تازه ترین نظرسنجی که به طور مشترک از سوی خبرگزاری «رویترز» و مرکز «ایپسوس» انجام شده «هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ آمریکا را با ۱۱ امتیاز نسبت به «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه وی در اولویت قرار می دهد.

این نظرسنجی که به صورت آنلاین انجام شد، نشان می دهد که ۴۶ درصد از رای دهندگان احتمالی از کلینتون حمایت می کنند حال آنکه این رقم برای ترامپ ۳۴.۸ درصد است. در این میان، ۱۹.۲ درصد نیز هنوز تصمیم قطعی برای حمایت از هیچ یک از این دو نامزد انتخاباتی را نگرفته اند.

البته ناگفته نماند که برتری کلینتون ۶۸ ساله نسبت به ترامپ در مقایسه با هفته گذشته و پیش از آنکه وی حمایت حد نصاب هیات های انتخاباتی لازم برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات را کسب کند، تغییر اندکی به خود دیده است.

این در حالیست که رقیب جمهوری خواه وی، ترامپ ۶۹ ساله با زیر سوال بردن قضاوت بی طرفانه قاضی مکزیکی تباری که مسئولیت رسیدگی به پرونده شکایت علیه دانشگاه وی را بر عهده دارد، انتقاد هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات را برانگیخته است.

در همین راستا، ترامپ همه هفته گذشته را مجبور به پاسخگویی به رهبران جمهوریخواه از جمله «پل رایان» سخنگوی مجلس نمایندگان و «میچ مک کانل» رئیس اکثریت جمهوریخواه سنا بود تا شاید از حجم انتقاداتی که به دلیل اتهام زنی به  قاضی «گونزالو کوریل» متوجه خود کرده، بکاهد.

ترامپ که در حال حاضر با اتهام کلاهبرداری از هزاران نفر برای آموزش راهکارهای تجارت املاک در ازای مبلغ دریافتی ۳۵ هزار دلار دست و پنجه نرم می کند، ادعا کرده بود که موضع گیری قاضی مغرضانه و ناشی از انتقام جویی در اعتراض به پیشنهاد وی مبنی بر ساخت دیوار حائل در مرز آمریکا – مکزیک است.

ترامپ حتی مدعی شده بود که قضات مسلمان نیز ممکن است غرض ورزی های مشابه ای نسبت به وی داشته باشند چرا که هر چه باشد این نامزد گزافه گوی جمهوریخواه خواهان لغو مقطعی تردد مسلمانان به داخل خاک ایالات متحده است.

 نظرسنجی رویترز/ایپسوس با حضور ۱۲۷۶ داوطلب و با درصد خطای ۳.۲ در فاصله روزهای دوشنبه تا جمعه هفته گذشته انجام گرفت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس