حواشی یک روز اخیر شامل حمایت انجمن موتورسواران آمریکا از ترامپ، معرفی نامزد جدید از سوی سومین حزب قدرتمند آمریکا، و تعجب فیزیکدان مشهور از محبوبیت روزافزون ترامپ می‌شود.

گروه بین‌الملل مشرق - در متن اتفاقات یک روز اخیر صحنه پر حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شاهد چند رویداد بودیم. موتورسواران یقه آبی با گردهمایی تحت عنوان «رعدِ گَردان» در مقابل پارک عمومی «نشنال مال» واشنگتن رژه حمایت از دانلد ترامپ رفتند. از سوی دیگر سخنرانی ترامپ در محل یادبود لینکن همراه با سخنان تند و تیز بود. در جبهه لیبرال‌ها نیز یک اتفاق جدید رخ داد و این حزب نامزد نهایی خود را برای رقابت با ترامپ و کلینتون یا سندرز معرفی کرد. همچنین، «استفن هاوکینگ» فیزیکدان مشهور آمریکایی اعلام کرد که هر چه فکر می‌کند، فلسفه محبوبیت روزافزون ترامپ را نمی‌فهمد.

سخنرانی ترامپ در واشنگتن
روز یکشنبه، ترامپ در محل یادبود لینکن در واشنگتن برای طرفدارانش سخنرانی. ترامپ -البته به اشتباه- ادعا می‌کرد که صدها هزار نفر خواستار شرکت در این سخنرانی بوده‌اند و در جای دیگر گفت که 600 هزار نفر دیگر بیرون از محل سخنرانی وی ایستاده‌اند.این در حالی‌ است که جمعیت کل مردم منطقه کلمبیا در واشنگتن که میزبان سخنرانی ترامپ بودند، 672 هزار و 228 نفر است. در میان سخنرانی ترامپ، «جان لوباتلیه» نماینده مجلس از نیویورک انتقادات ترامپ از سناتور «جان مک کین» را کاملا منطقی دانست و اظهار داشت که وی نه تنها یک قهرمان جنگ نیست که داستان شکنجه‌شدن او در ویتنام یک افسانه است و مک کین به دروغ از خود یک قهرمان ساخته است.


از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا

ترامپ در ادامه سخنانش از بحرانی که دچار «وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی» شده سخن گفت و اطمینان داد که کهنه سربازان آمریکایی را تحت حمایت کامل درمانی قرار خواهد داد.وی، همچنین به جنبش حمایت از سیاهان و نقش ارزشمند دکتر «مارتین لوترکینگ» پرداخت. سپس، با اشاره به واقعه حمله هسته‌ای به ژاپن در سال 1945 و سفر اخیر اوباما به این کشور اظهار داشت: «من ژاپن را دوست دارم اما در رابطه با ان قضیه حمله اتمی باید صحبت شود». ترامپ، چند روز پیش وقتی اوباما به ژاپن سفر کرد در توئیت خود آورد: «آیا اوباما که به آنجا سفر کرده، درباره حمله به پرل هاربر توسط ژاپنی‌ها که جان هزاران آمریکایی را گرفت هم صحبت خواهد کرد؟».

از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا


رژه موتورسواران آمریکایی در حمایت از ترامپ
روز یکشنبه، آمریکا شاهد رژه هزاران موتورسوار طرفدار دانلد ترامپ در مقابل پارک عمومی «نشنال مال» واشنگتن بود. این سیل عظیم موتورسواران که سوار بر هارلی دیویدسون‌های 1700 سی‌سی بودند، نمایشی عظیم از خود بجا گذاشتند. آنها، با شعار حمایت از کهنه‌سربازان جنگ ویتنام در خیابان‌های پایتخت رژه رفتند و فریاد حمایت از ترامپ سر دادند. 100 مامور پلیس واشنگتن در حالی که تجمع این موتورسواران به نام «رعدِ گردان» را اسکورت کرده بودند، به همراه آنها به محل یادبود لینکن وارد شدند.

از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا

«جان ساپل» رهبر این گروه، معتقد است که باید جنگ آمریکا با ویتنام، عملیات صحرا، و حمله عراق و افغانستان گرامی داشته شود چرا که به ملی‌گرایی مربوط می‌گردد. به اعتقاد وی، هر آمریکایی که ذره‌ای به فکر عزت آمریکا نباشد، عملا به کشور خود خیانت کرده است و ترامپ همان شخصی است که می‌تواند آمریکا را از این بی‌عزتی که هم‌اکنون اوباما به بار آورده است، نجات دهد.


از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا

از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا


نامزد حزب لیبرال معرفی شد
حزب لیبرال آمریکا که سومین حزب قدرتمند این کشور محسوب می‌گردد، «گری جانسون» فرماندار جمهوریخواه سابق نیومکزیکو را به عنوان نامزد نهایی خود برای حضور در انتخابات سراسری نوامبر انتخاب کرد. جانسون، در سال 2012 هم به عنوان نامزد این حزب وارد صحنه انتخابات شد و در مبارزه با اوباما و «میت رامنی» فقط توانست یک درصد از آرای مردمی را به خود اختصاص بدهد. وی، در گفتگو با آسوشیتدپرس عنوان کرد: «من هم محافظه‌کار هستم و هم لیبرال. من به هیچ وجه دخالت نظامی در کشورهای دیگر را نمی‌پسندم چرا که تبعات آن تا اینجای کار واقعا برای آمریکا گران تمام شده است». او در سال 2012، حدودا 2.5 میلیون دلار صرف ستاد انتخاباتی‌اش کرد و این در حالی بود که اوباما و رامنی هر کدام 400 میلیون دلار هزینه کردند. جانسون، وعده بودجه دهها میلیون دلاری برای ستاد امسالش داده است.


از حمایت انجمن موتورسواران از ترامپ تا

برای اینکه جانسون بتواند مجوز حضور در مناظره با ترامپ و کلینتون یا سندرز را در دور نهایی بدست بیاورد، باید در نظرسنجی‌های معتبر، 15 درصد از آرای مردمی را از آن خود نماید. هر چند که با نتایجی مثبتی که از مذاکره پل رایان با ترامپ بدست آمد و میت رامنی هم دست از تلاش خود در کمپین ضد ترامپ کشید امید بسیار کمی برای ورود نفر سوم به عرصه رقابت است، اما با توجه به اینکه در این دوره عداوت درون حزبی شدت بیشتری گرفته است، این امر به حزب آزادیخواه و جانسون امید بیشتری بخشیده است. این امر آنقدر برای این حزب جدی بوده است که در جدیدترین توئیت رسمی خود در 29 می آورد: «از ترامپ و کلینتون بخاطر امید بخشیدن به حزب‌مان تشکر ویژه داریم».

استفن هاوکینگ: من فلسفه محبوبیت روزافزون ترامپ را نمی‌فهمم
استفن هاوکینگ دانشمند و فیزیکدان آمریکایی در حالی که میهمان برنامه «صبح بخیر بریتانیا»ی شبکه ITV بود، در گفتگو با مجری این برنامه گفت: «من هر چه فکر می‌کنم، واقعا فلسفه محبوبیت روزافزون ترامپ را نمی‌فهمم. در ابتدا او را جدی نمی‌گرفتم و در این حد نمی‌دانستم که بتواند به یک مرکز جاذبه تبدیل شود. اما در کمال تعجب می‌بینم که در این جایگاه قرار گرفته و باز هم می‌گویم که واقعا از این محبوبیت روزافزون وی در تعجبم».

حمایت انجمن موتورسواران آمریکا از ترامپ / لیبرال‌ها هم نامزد معرفی کردند / تعجب استفن هاوکینگ از محبوبیت روزافزون ترامپ


منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/29/donald-trump-bikers-rolling-thunder-rally

http://www.bbc.co.uk/news/election-us-2016-36412803

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/29/gary-johnson-libertarian-nominee-president

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/30/physicist-stephen-hawking-baffled-by-donald-trumps-rise.html

http://www.foxnews.com/opinion/2016/05/31/cant-reward-hillary-clinton-with-white-house-for-breaking-all-rules.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    من پیشتر هم در همین مشرق عزیزم به تفصیل گفته ام که ترامپ رئیس بشود بهتر است تا هیلاری بشود. دلایلش هم گفته ام لکن به صورت مجمل یکبار دیگر می گویم. ترامپ دستش باز است و سیاستش آشکار ولی هیلاری مزور است و دستی بسته دارد سیاست خبیثش را فقط اهل بصیرت خواهند فهمید. ترامپ مثل یزید است و هیلاری مثل معاویه!
  • صادق ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    اقا منم طرفدار ترامپم! برم دکتر؟؟؟؟؟؟/
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    حمایت موتور سواران ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    ترامپ برو به جهنم
  • موتور سوار ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    1 0
    حداقل چهار تا عکس میزاشتی از موتور هاشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس