کد خبر 588826
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

برنی سندرز رقیب هیلاری کلینتون، نامزد پیشروی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که کمپین انتخاباتی‌اش را برای تبدیل حزب دموکرات به یک انجمن یا مجمع ادامه می‌دهد و از باخت در برابر رقیب هم‌حزبی‌اش امتناع کرد و گفت: من هیلاری کلینتون را به این چالش دعوت می‌کنم.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، هیلاری کلینتون هفته گذشته توانست حدنصاب را برای نامزدی حزبش به دست بیاورد اما سندرز نمی‌خواهد دست از کمپین انتخاباتی‌اش بکشد و گفته که می‌خواهد رهبران حزب دموکرات را متقاعد کند وی از خانم کلینتون برای رقابت با دونالد ترامپ،‌ نامزد پیشروی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2016 قوی‌تر است.

اما این پیشنهاد از سوی سندرز آنچنان که باید مورد قبول واقع نشد چون باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و حتی جوزف بایدن، معاون وی و سناتور الیزابت وارن،‌ از ماساچوست پیروزی هیلاری کلینتون و به دست آوردن حد نصاب برای نامزدی از سوی حزب دموکرات را مورد استقبال قرار دادند.

در روزهای اخیر هم سندرز به این مساله اذعان داشته که اختلاف نظرهایی علیه وی وجود دارد و کمتر به مساله شکست رقیب هم حزبی‌اش پرداخته است و بیشتر درباره کار روی شکست ترامپ صحبت کرده است.

روز یکشنبه نیز در خانه‌ای واقع در برلینگتون، ایالت ورمونت در جمع 20 تن از مشاوران و حامیان ارشدش به صحبت درباره چگونگی شکست ترامپ پرداخت و گفت: ما به دنبال این هستیم که کمپین خود را به یک مجمع تبدیل و رای دهندگان بیشتری را جذب کنیم.

مشاوران این نامزد انتخاباتی گفته‌اند که وی علاوه بر راه‌های پیشنهادی برای شکست ترامپ به دنبال دستیابی به ایده‌هایش درباره بیمه‌های درمانی و تحصیل رایگان در کالج است.

در روزهای اخیر این مساله نامشخص مانده که آیا سندرز می‌خواهد در عرصه رقابت‌های انتخاباتی بماند یا خیر وی روز یکشنبه نیز این احتمال را رد نکرد که می‌خواهد در روزهای آتی مقابل هیلاری کلینتون شکست را بپذیرد یا خیر.

سندرز در مصاحبه با برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری ان.بی.سی درباره اینکه آیا یک کاندیدای فعال است یا خیر گفت:‌ من می‌خواهم شکست ترامپ را ببینم. من و هیلاری کلینتون می‌خواهیم روز سه شنبه با یکدیگر دیدار کنیم.

در هفته گذشته هیلاری کلینتون اقدام به استخدام افراد جدید برای کمپین انتخاباتی خود کرده در حالیکه سندرز برخی از نیروهایش را مرخص کرده است.

همچنین یکی از افرادی که در نشست روز یکشنبه خانه سندرز شرکت کرده بود، گفت:‌ سندرز حرفی از پیروزی برای نامزدی در انتخابات و پشت سر گذاشتن هیلاری کلینتون نزد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس