سخنرانی مهم برنی سندرز در اوکلند، اظهارات تند ترامپ در سخنرانی دیروزش، حمایت خبرگزاری کره شمالی از ترامپ، و بیانیه کلینتون در دفاع از نظامیان از جمله تازه‌ترین حواشی انتخابات آمریکا بوده است.

گروه بین‌الملل مشرق - صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که پیوسته آبستن حواشی است، دیروز میزبان سخنرانی برنی سندرز که موفقیت خود در کالیفرنیا را حتمی می‌داند بود. از طرف دیگر، دانلد ترامپ به شدت رسانه‌ها را محکوم به شیطنت خبری و عداوت و دروغگویی کرد. این اتفاقات در حالی رخ داد که خبرگزاری دولتی کره شمالی رسما از ترامپ حمایت کرد و او را سیاستمداری دوراندیش خواند. هیلاری کلینتون نیز در رقابت با ترامپ که از کهنه سربازان حمایت کرد، در بیانیه‌ای حمایت خود از نظامیان آمریکایی را ابراز داشت.

برنی سندرز دیروز در سخنرانی خود در یکی از میادین شهر اوکلند ایالت کالیفرنیا، در حضور 12 هزار طرفدار خود مدعی شد که اگر به عنوان نامزد به دور نهایی انتخابات راه یابد، بی شک ترامپ را شکست خواهد داد. او اظهار داشت: «من نمی‌خوام نگرانی کلینتون را بیشتر کنم. اما اگر قول می‌دهید که به گوشش نرسد، باید بگویم که ما فاتح انتخابات کالیفرنیا خواهیم بود. یک سال پیش، صاحبنظران معتقد بودند که ستاد من موفقیتی کسب نمی‌کند اما امروز همه شاهد هستند که در 20 ایالت پیروزی به دست آوردیم».

سندرز: فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم

هر چند که هیلاری 500 وکیل غیرمتعهد بیشتر از سندرز جذب کرده و این اطمینان خوبی برایش ایجاد نموده، اما اگر سناتور میانه‌روی سوسیالیست موفق شود که در انتخابات کالیفرنیا پیروز گردد، هیلاری کلینتون عملا دچار چالش می‌شود. سخنان سندرز در اوکلند سرشار از اعتماد بنفس و اطمینان بود: «ما با افتخار وارد نشست حق انتخاب می‌شویم و از آنجا سربلند بیرون می‌آییم». وی افزود: «می‌خواهم خطاب به کمیته ملی دموکرات‌ها بگویم که من در نظرسنجی‌های فضای مجازی به نسبت کلینتون، عملکرد بهتری در شکست دادن ترامپ داشتم. بنابراین معقولانه است که کمیته بر روی من سرمایه‌گذاری کند».

سندرز که در مقابل کلیسای باپتیست‌ «معبد آلن» سخنرانی می‌کرد، در مورد اظهارات اخیر ترامپ در زمینه خشکسالی که منکر خشکسالی در کالیفرنیا شده بود، گفت: «بهتر است که ترامپ به کالیفرنیا بیاید و با خردی که دائم از آن حرف می‌زند، عمیقا به مسئله خشکسالی در کالیفرنیا بنگرد. احتمالا ترامپ یکی از بزرگترین هواشناسان قرن حاضر است». در این لحظه، میدان اوکلند غرق در خنده طرفداران سندرز شد.

سندرز: فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم

سندرز سپس به انتقاد از کلینتون پرداخت: «هیلاری کلینتون که سال گذشته بحران اقتصادی پورتو ریکو را بسیار ناچیز می‌دانست، بتدریج به حرف من رسیده است».  شواهد حاکی از آن است که فصله چند هفته گذشته بین وی و کلینتون در نظرسنجی‌های کالیفرنیا به شدت کاهش یافته و امید به پیروزی سناتور ایالت ورمونت به پیروزی در ایالت طلایی بسیار زیاد است. «جف ویور» رییس ستاد انتخاباتی سندرز در گفتگو با گاردین اظهار داشت: «حضور سناتور سندرز در گردهمایی‌های مختلف در این ایالت، به شدت به جذب آراء به سمت او کمک می‌کند». او خطاب به حاضران در میدان گفت: «من فقر و بحران اقتصادی را در یکایک فروشگاه‌ها و مغازه‌های تعطیل‌شده در این کشور دیدم. بدانید که اوکلند را هم مثل دیگر شهرها تنها نخواهم گذاشت».


اهدای 5 میلیون و 600 هزار دلار به کهنه سربازان از سوی ترامپ

دانلد ترامپ در سخنرانی دیروز خود در «برج ترامپ»، خبر از اهدای 5 میلیون و 600 دلار به بنیادهای خیریه جهت رسیدگی به کهنه‌سربازان امریکایی داد. این اقدام به ترامپ به اتهام فاکس نیوز در رابطه با دروغگویی ترامپ در مورد کمک به کهنه‌سربازان در ژانویه امسال برمی‌گردد. طبق جدیدترین گزارش آسوشیتدپرس، در روز 24 می که واشنگتن پست گزارشی از عدم دریافت چک‌های پول از سوی ترامپ اشاره منتشر ساخت، دهها چک از سوی این نامزد انتخاباتی به دست بنیادهای خیریه جهت مساعدت به کهنه‌سربازان رسیده بود.

سندرز: فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم


ترامپ: خبرنگاران آمریکایی مُشتی دروغگو و شانتاژکار هستند

دانلد ترامپ در حالی که در برج خود در کنفرانس خبری به سر می‌برد و اسناد مربوط به کمک مالی به کهنه‌سربازان را به همه نشان داد، از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار گرفت و در پاسخ به آنها که او را فاقد صداقت لازم دانستند، رسانه‌ها را شانتاژکار و بی‌انصاف خواند. چند تن از خبرنگاران که وی را به این متهم کردند که در ابتدا دروغ گفته و مدعی شده که در ماه ژانویه به کهنه‌سربازان کمک کرده و بلافاصله پس از افشاء شدن دروغش در روز 24 می، اقدام به کمک مالی کرده است، با پاسخ جدی ترامپ روبرو شدند. این نامزد جمهوریخواه در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: «رسانه‌ها به نامردی و بی‌انصافی مرا پوشش می‌دهند. واقعا کنار آمدن با رسانه‌ها کار وحشتناکی است. واقعا جالب است. به جای اینکه با من در شان خودم و عمل ارزشمندی که انجام دادم رفتار کنید، مرا متهم به دروغگویی می‌کند. من 5 میلیون و 600 هزار دلار کمک کردم و بدنام هم شده‌ام. واقعا که تاسف‌بار است.


{$sepehr_media_1579155_400_300}

ترامپ در ادامه افزود: «اگر قرار باشد هر دفعه کمک مالی کنم و اینگونه با من رفتار شود، خب این کار را نمی‌کنم. می‌توانستم به راحتی یک کنفرانس خبری برگزار کنم و در کمال تشریفات در مورد کمک مالی خود حسابی بزرگنمایی کنم». در حالی که ترامپ این سخنان را به لب می‌آورد، «شان هانیتی» روزنامه‌نگار و مفسر خبری و سیاسی از او پرسید: «حالا که روزنامه‌نگاری را یک حرفه دروغگو می‌دانید، آیا بابت این توهین جامعه روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نباید ناراحت شوند؟». ترامپ در پاسخ اظهار داشت: «رسانه‌ها، روراست نیستند. منظورم همه اصحاب  رسانه نیست اما بخش قابل توجهی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران اینگونه‌اند و در در حقیقت انسان‌های خوبی نیستند».

{$sepehr_media_1579650_400_300}

تاریخچه‌ کوتاهی از مواضع ترامپ نسبت به رسانه‌ها


در اتقاق دیگری که در کنار این حاشیه‌های ترامپی رخ داد، حضور وی در برنامه شوی تلوزیونی «جیمی کیمل» بود که در پاسخ به سوال وی که پرسید «آیا با سندرز مناظره می‌کنی یا نه>»، گفت: «مناظره می‌کنم اما باید به من پول بدهد تا صرف بنیادهای خیریه کنم». این پاسخ وی، با خنده شدید حضار روبرو شد.

{$sepehr_media_1579725_400_300}


خبرگزاری دولتی کره شمالی: ترامپ رییس جمهور شایسته‌ای می‌شود
«جی اچ آن» خبرگزاری دولتی کره شمالی، ترامپ را یک سیاستمدار خردمند و نامزد انتخاباتی دورنگر نامید که می‌تواند موجب اتحاد بین دو کره شود. هان یون مونک که یکی از بزرگترین تحلیلگران کره شمالی است، در مقاله مذکور نوشت: «ترامپ یک سیاستمدار با خرد است و اعلام کرده که در بین دو کره دخالت نمی‌کند و حاضر است که با رهبر کره شمالی به گفتگو بنشیند. آیا کره شمالی نباید از این سخنان او حمایت کند؟». این حمایت خبرگزاری مربوطه، در حالی رخ می‌دهد که ترامپ در ماه مارس اعلام کرده بود که در صورت دستیابی به ریاست جمهوری، نیروهای آمریکایی را از کره جنوبی بیرون می‌کشد و سعی می‌کند که بین دو کشور ایجاد صلح نماید.

سندرز: فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم / ترامپ: خبرنگاران آمریکایی دروغگو هستند / حمایت خبرگزاری کره شمالی از ترامپ / بیانیه جدید کلینتون

رقابت کلینتون با ترامپ در حمایت از کهنه‌سربازان
در حالی که ترامپ در برج خود، اسناد مربوط به اهدای کمک 5 میلیون و 600 هزار دلاری خود به کهنه‌سربازان آمریکایی را به خبرنگاران نشان داد، ستاد هیلاری کلینتون با صدور بیانیه‌ای در 6 بند، حمایت خود از کهنه‌سربازان، نظامیان و خانواده‌های آنها را اعلام کرد:

سندرز: فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم

1. به خواسته‌ها و نیازهای نظآمیان در حال خدمت که در راستای خدمتگزاری به مردم و وطن، خود و خانواده‌هایشان فداکاری می‌کنند، توجه کامل مبذول خواهیم داشت.
2. از همسران افراد نظامی حمایت کامل مالی، بیمه، شغلی، و امنیتی به عمل خواهیم آورد.
3. فرزندان نظامیان را در بهترین شرایط تحصیلی حمایت خواهیم کرد.
4. در این دوره تبادل اطلاعات، منابع دست اولی را در اختیار خانواده محترم نظامیان قرار خواهیم داد.
5. از خانواده‌های نظامیان در پست‌های مربوط به کاخ سفید و دولت بهترین استفاده را خواهیم کرد.
6. در حمایت درمان و سلامت از نظامیان و خانواده‌هایشان نهایت تلاش را به کار خواهیم بست.


منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/2016/may/31/bernie-sanders-tells-california-he-is-the-one-to-beat-disaster-trump

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/31/donald-trump-veterans-sanders-clinton-us-election-live

http://www.foxnews.com/politics/2016/06/01/documents-show-aggressive-sales-tactics-at-trump-university.html

http://www.theguardian.com/world/2016/may/31/north-korea-praises-trump-and-urges-us-voters-to-reject-dull-hillary

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اینکه همه کاندیدا‌ها به نحوی تحت تاثیر و کنترل اربابان صهیونیست هستند شکی‌ نیست ولی‌ برنی سندرز نسبت به همه کاندیداها مواضع متعادلتر و شاید بهتره بگیم مواضع و حرفهای متفاوت و جدیدی را عنوان کرد که دشمنی کمتر و ملایمت بیشتری نسبت به کشور ما داره و نسبت به هیلاری کلینتون شیطان صفت و همینطور ترامپ دیوانه تفاوت اساسی داره.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 0
    اگر ترامپ رئیس بشود امریکا خیلی زیان و شکست خواهد کرد
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    همشون نوکر اسرائیل هستند ، بخصوص کلینتون .
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
    0 0
    مشرق معلومه سندرزی هستی
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    0 0
    هیلاری کلینتون یک زن بیرحم و پلید است که میتواند جنگ جهانی سوم را عملی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس