موقعیت قدرتمندتر از همیشه ترامپ و کلینتون، آخرین تلاش‌های کروز و سندرز، درگیری لفظی طرفداران ترامپ با کروز، سقوط فیورینا از روی سکوی سخنرانی اجتماع طرفداران کروز و حمله لفظی ترامپ به چین از حواشی حائز اهمیت دو روز اخیر در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.

گروه بین‌الملل مشرق - در ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات ایندیانا، تنش‌ها میان نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا قوت یافته است. در رابطه با ترامپ باید گفت که ار وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است. نظرسنجی‌ها کاملا به نفع اوست و از موضع قدرت سخنرانی می‌کند. کلینتون نیز مثل همیشه از اقبال خوبی برخوردار است. کروز وضعیت و جایگاه مناسبی ندارد اما تلاش دارد تا با متوقف کردن ترامپ در ایندیانا سرعت او برای دستیابی به 1237 رای لازم را کاهش دهد تا بدینوسیله بتواند در کنوانسیون حق انتخاب او را به کمک بالادستی‌ها کنار بگذارند. سندرز نیز همچون کروز تلاش بر متوقف کردن رقیب خود دارد و دل به انتخابات ایندیانا بسته است. کسیک نیز، مثل همیشه منفعل‌تر از همه است. تا ساعاتی دیگر، انتخابات ایندیانا برگزار می‌شود و اگر ترامپ موفق به شکست رقبای خود شود، می‌توان گفت که او بیش از 90 درصد راه را پیموده و کار تقریبا تمام است. کلینتون هم وضعیت مشابهی دارد. لذا، ایندیانا را می‌توان از حیث مفهومی، پایان راه دانست. همچنین، حمایت رییس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه از ترامپ هم از نکات حائز اهمیت دو روز گذشته بود.

آخرین حواشی پیش از انتخابات ایندیانا


نظرسنجی CNN: ترامپ و کلینتون امید اول طرفداران
هر چقدر که آمریکایی‌ها در این روزها به سیاست توجهی نشان نمی‌دهند، در عین حال نظرسنجی خبرگزاری CNN، خبر از مشارکت و میل اکثریت مردم برای پیروزی هیلاری کلینتون و دانلد ترامپ می‌دهد. در نظرسنجی دیروز، 84 درصد از شرکت‌کنندگان (طرفداران جمهوریخواه و دموکرات) بر این باور بودند که ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه و کلینتون به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات وارد دور نهایی می‌شوند. در حال حاضر، 51 درصد طرفداران دموکرات‌ها، نظر به هیلاری دارند و 49 درصد از طرفداران جمهوریخواهان طرف ترامپ هستند. همچنین، 25 درصد به کروز معقتدند و 19 درصد به کسیک. 43 درصد از مخالفین ترامپ مدعی هستند که در صورت وورد وی به دور نهایی ترجیح می‌دهند که اصلا رای ندهند. 15 درصد از طرفداران جمهوریخواه هم بر این اعتقادند که به هیچکدام از نامزدهای انتخاباتی رای نخواهند داد. 39 درصد از طرفداران جمهوریخواه در مورد نامزدی ترامپ از حزب دموکرات شور و هیجان دارند؛ 21 درصد در مورد کروز و 16 درصد در مورد کسیک. در نقطه مقابل، 45 درصد از کروز نفرت دارند؛ 39 درصد از کسیک و 33 درصد از ترامپ. دو سوم از طرفداران معتقدند که کسیک دیگر باید کنار بکشد و 52 درصد هم این احساس را در مورد کروز دارند. دوام و قوام ترامپ از ماه مارس همچنان در حالت پایا قرار دارد. هم‌اکنون، ترامپ در میان 43 درصد از زنان محبوبیت دارد و کروز با 29 درصد و کسیک با 21 درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. در ماه گذشته، ترامپ از 50 درصد محبوبیت در بین مردان و 44 درصد محبوبیت در بین زنان برخوردار بود. 60 درصد از طرفداران جزب جمهوریخواه معتقدند که شکاف ایجاد شده در حزب جمهوریخواه آنقدر عمیق است که تا ماه نوامبر که زمان انتخابات سراسری است، ترمیم نخواهد شد. اما 37 درصد از طرفداران ترامپ به این موضوع باور دارند.

{$sepehr_media_1515584_400_300}


هم اکنون، 91 درصد از طرفداران حزب جمهوریخواه معتقدند که ترامپ به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه پیروز خواهد شد. وقتی پرسیده شد که اگر هیچکدام از نامزدها تا قبل از برگزاری کنوانسیون حق انتخاب نتوانند به پیروزی برسند، آنوقت چه کسی در کنوانسیون مذکور رای خواهد آورد، 60 درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند بودند که وکلای ایالتی باید به کسی رای دهند که در مناظرات بیشترین طرفدار را داشته است و 37 درصد هم نظر بر این داشتند که باید نامزد اصلح انتخاب شود. دو سوم از طرفداران حزب جمهوریخواه بر این باورند که حتی اگر کروز به عنوان پیروز انتخابات درون حزبی مشخص شود، اصلا لیاقت ریاست جمهوری را در او نمی‌بینند.

از حمایت مقام ارشد مجلس روسیه از ترامپ تا حمله لفظی ترامپ به چین


در بین دموکرات‌ها هم 51 درصد نظر مثبت به هیلاری کلینتون دارند و 43 درصد به برنی سندرز. این آمار از ماه مارس تغییری نکرده است. باور مردم به اینکه کلینتون تا قبل از کنوانسیون حق انتخاب پیروز خواهد شد بیشتر شده است. هم اکنون 41 درصد شور و هیجان پیروزی او را دارند که نسبت به ماه مارس با 34 درصد، پیشرفت داشته است. هم اکنون 69 درصد از طرفداران دموکرات معتقدند که حزب دچار شکاف شده است. یک چهارم معتقدند که این شکاف تا ماه نوامبر به قوت خود باقی خواهد ماند. 31 درصد از طرفداران سندرز و 15 درصد از طرفداران کلینتون معتقد به تداوم این شکاف تا ماه نوامبر هستند.

ترامپ: چین عملا به ما تجاوز کرده
ترامپ در روز گذشته در جمع طرفداران خود در شهر «فورت وین» ایندیانا، دولت چین را شدیدا محکوم کرد و اظهار داشت: «ما نباید اجازه بدهیم که چین به ما تجاوز کند و البته عملا دارد این کار را می‌کند. این چین است که با دستکاری ارز خود در بازارهای جهانی رسما پدر آمریکا را در آورده است». روزنامه «ساندی» با اشاره به استفاده ترامپ از واژه «تجاوز» یادآور شد که وی قصد داشته تا شدت و حد اذیت اقتصادی چین برای تجارت آمریکا را به طرفدارانش شرح دهد.

{$sepehr_media_1515649_400_300}


پوشکوف: روسیه ترامپ عملگرا را می‌پسندد
«الکسی پوشکوف» -رییس کمیته روابط خارجی دوما- در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا»ی روسیه اظهار داشت: «با شخصی مقل ترامپ که تاجر و عملگراست می‌شود کار کرد. او یک تاجر است و یک تاجر همه چیز را قابل گفتمان می‌داند. اتفاقا باید از دموکرات‌ها با آن ایدئولوژیهای لیبرالی‌شان ترسید. رویکرد اوباما و بوش ایدئولوژی‌گرایانه و بنیادگرایانه بود و زندگی مردم خاورمیانه را به نام ارزشهای آزادی‌خواهانه و صد البته پوچ نابود کردند. امروز به صراحت می‌گویم که می‌شود با ترامپ کنار آمد. اتفاقا روسیه ثابت کرده که پتانسیل صلح و دوستی را دارد اما نظام سیاسی آمریکا نمی‌خواهد این واقعیت را به خود بقبولاند. بگذارید یک بار دیگر تاکید کنم که ترامپ عملگراترین نامزد انتخابات آمریکاست و می‌شود با او به بسیاری از توافقات رسید». حائز اشاره است که ترامپ پیش از این چندین بار روسیه را دارای پتامسیل دوستی خوانده بود و اعلام کرده که با این کشور برای حل مشکلات و خصومت‌ها به مذاکره خواهد نشست.

آخرین حواشی پیش از انتخابات ایندیانا


حمله شدید‌اللحن طرفداران ترامپ به کروز
تد کروز که در سخنرانی چند روز پیش خود اذعان کرد که آخرین امیدش به ایندیاناست تمامی تلاش خود را برای متوقف کردن ترامپ می‌کند. در واقع، اگر ترامپ موفق به کسب هر 40 رای وکلای ایالتی ایندیانا شود، فقط به 45 درصد از رای باقیمانده وکلای انتخاباتی حزب جمهوریخواه احتایج خواهد داشت تا به پیروزی نهایی برسد. این در حالی است که ترامپ قادر است که با توجه به انتخابات عظیم کالفرنیا، فاتح نهایی حزب جمهوریخواه شود.

{$sepehr_media_1515585_400_300}


وی در روز گذشته در حالی در اجتماع طرفداران خود با طرفداران ترامپ روبرو شد که او را به شدت تحت حمله لفظی قرار دادند. طرفداران ترامپ او را عنصر نامطلوب برای حکومت آمریکا خواندند و از وی پرسیدند که آیا همسرش مشکلی با این ندارد که او شبیه «زودیاک» (قاتل زنجیره‌ای بین سال‌های 1968 تا 1970 در شمال کالیفرنیا که هیچگاه اثری از او پیدا نشد و چهره نقاشی‌‌شده‌اش توسط پلیس در همه جا پخش گردید) است؟ لازم به ذکر است که جدیدا تصویری از شباهت کروز با زودیاک در اینترنت پخش گردیده و دستمایه تمسخر شده است.


آخرین حواشی پیش از انتخابات ایندیانا


سقوط کارلی فیورینا از سکوی سخنرانی
یکی دیگر از حواشی دو روز اخیر، سقوط کارلی فیورینا -نامزد سابق جمهوریخواه که در همان ابتدای انتخابات کنار کشید- از سکوی سخنرانی اجتماع طرفداران کروز بود. فیورینا که پس از تمسخرش از سوی ترامپ و حملات شدید میلیاردر نیویورکی، در همان ابتدای راه از انتخابات کنار کشید، اکنون به حمایت کروز پرداخته و از طرفداران اندکش خواسته که به وی رای بدهند. ترامپ پیشتر در مورد او گفته بود: «قیافه‌اش را نگاه کنید. واقعا چه کسی به او رای می‌دهد؟».

{$sepehr_media_1515593_400_300}

فیورینا که گرم بیان احساسات شورمند خود در مورد «هایدی کروز» -همسر کروز- بود، ناگهان با ورود وی و کروز مواجه شد و به میان جمعیت سقوط کرد و اندکی بعد دوباره از جای برخاست و سریعا از سالن خارج شد.


منابع:

http://edition.cnn.com/2016/05/02/politics/cnn-orc-poll-hillary-clinton-donald-trump/index.html

https://www.rt.com/politics/340949-top-russian-mp-praises-trumps/

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/02/us-election-trump-clinton-sanders-cruz-indiana-primary-polls

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/02/indiana-primary-cruz-trump-fans-sanders-fiorina-stage

http://edition.cnn.com/2016/05/01/politics/donald-trump-china-rape/

http://www.bbc.co.uk/news/election-us-2016-36185012

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/02/indiana-battle-trump-touts-poll-giving-him-edge-over-clinton-cruz-makes-dire-warning.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    درباره فروشگاه های زنجیره ای انها در روسیه چیزی نگفتیدها
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    اعصای خانواده ترامپ کلا تعطیل هستند و در حال خوشگذرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس