دانلد ترامپ به عنوان نامزد بدون رقیب و یکه‌تاز جمهوریخواه و برنی سندرز به عنوان نامزدی که همچنان اصرار بر پیروزی بر هیلاری کلینتون دارد، موفق شدند که در انتخابات ویرجینیای غربی و نبراسکا شدند. هر دو نفر، بلافاصله پس از پیروزی اقدام به سخنرانی و انتشار بیانیه کردند. ستاد کلینتون، سکوت پیشه کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - انتخابات آمریکا در وضعیت مشخصی قرار گرفته است. در جبهه جمهوریخواهان، کروز و کسیک فهمیدند که حتی قادر به کاهش سرعت پیشروی ترامپ نیستند، اولی کنار کشید و دومی هم یارای مقابله در خود نمی‌بیند. در جبهه دموکرات‌ها، سندرز که می‌داند عملا این کلینتون است که به عنوان نامزد نهایی وارد دور بعدی می‌شود، همچنان به امید کاهش سرعت هیلاری و جذب نظر وکلای انتخاباتی غیرمتعهد پیش می‌تازد. دیروز در جبهه دموکرات‌ها، انتخابات ایالت ویرجینیای غربی و در جبهه جمهوریخواهان انتخابات ویرجینیای غربی و نبراسکا برگزار شد و ترامپ و سندرز موفق به پیروزی در رقابت درون‌حزبی شدند.

ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا


نتایج انتخابات ویرجینیای غربی در جبهه دموکرات‌ها تا بدین لحظه (98 درصد شمارش)، بدین شرح است:

برنی سندرز موفق شد که از مجموع 234 هزار و 20 رای در ویرجینیای غربی، 120 هزار و 231 رای (51.4 درصد) در مقابل 84 هزار و 176 رای هیلاری کلینتون (36 درصد) به پیروزی برسد. سندرز در مجموع، موفق به جذب 16 وکیل انتخاباتی و کلینتون موفق به جذب 11 وکیل انتخاباتی شد. هم‌اکنون، سندرز با 1469 رای وکیل انتخاباتی (1430 متعهد و 39 غیرمتعهد) همچنان پشت سر کلینتون با 2 هزار و 239 رای  (1716 متعهد و 523 غیرمتعهد) در حال حرکت است.


ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا


ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا


در جبهه جمهوریخواهان، ترامپ موفق شد که از مجموع 196 هزار و 635 رای در ایالت ویرجینیای غربی، 151 هزار و 307 رای (76.9 درصد) در مقابل کروز با 17 هزار و 706 رای (9 درصد) و کسیک با 13 هزار و 389 رای 06.8 درصد) به پیروزی برسد. 34 وکیل انتخاباتی این ایالت به ترامپ رای دادند.

ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا

همچنین در ایالت نبراسکا، از مجموع 194 هزار و 604 رای، ترامپ موفق به کسب 119 هزار و 531 (61.4 ردصد) در مقابل کروز با 35 هزار و 946 رای (18.5) و کسیک با 22 هزار و 166 رای (11.4 درصد) شد. تمامی 36 وکیل انتخاباتی نبراسکا به ترامپ رای دادند.

ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا



هم‌اکنون ترامپ یکهزار و 135 رای ایالتی فقط 102 رای لازم دارد تا با 1237 رای به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه وارد دور نهایی شود.


ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا



دانلد ترامپ در بیانیه پس از پیروزی اینچنین اظهار داشت: «برای من افتخار بزرگی است که در هر دو ایالت با اختلاف فاحش به پیروزی رسیدم. وقتی که در تبلیغ در هر دو ایالت گذاشتم، تجربه گرانبهایی برای من بود. دریافتم که دانش موجب کشف موقعیت‌های شغل و تقویت اقتصاد ما می‌شوند. دوباره با سرفرازی به نبراسکا و ویرجینیا بازخواهم گشت و در انتخابات سراسری هم در این دو ایالت پیروز خواهم شد. هفته گذشته، با مردم اورگون دیدار داشتم و از خلال این دیدار می‌توانم پیش‌بینی کنم که در هفته بعد در این ایالت هم پیروز خواهم شد».

سندرز، نیز در سخنرانی پس از پیروزی خود گفت: «حالا دیگر شرکت‌های ثروتمند و گردن‌کلفت سهم خود در مالیات را بپردازند. تا به امروز، در 19 ایالت پیروز شدم. ستاد من نشان داده که راه پیروزی را در بر گرفته است. ایمان دارم که در اورگون، کنتاکی، کالیفرنیا، و داکوتا هم به پیروزی می‌رسیم. ما پیروز می‌شویم چرا که برای بردن زاده شده‌ایم. از همان روز اول ورود به این کارزار مورد حمایت مردم قرار گرفتم و تا به امروز جنگیدم. می‌خواهم به وکلای انتخاباتی آمریکا بگویم که درست است که در خیلی از فضاها با کلینتون مخالفم اما بر سر یک چیزی توافق داریم و آن هم شکست دادن دانلد ترامپ است. مطمئن باشید که ترامپ را شکست می‌دهیم». برنی سندرز در حرکت دیگر خود طی یک بیانیه کوتاه، ضمن دعوت هیلاری کلینتون به مناظره در کالیفرنیا نوشت: «وکلای انتخاباتی مشخص می‌کنند که چه کسی یارای مقابله با ترامپ را دارد. اصلح‌ترین نامزد انتخاب خواهد شد و آن نامزد هم من هستم».

{$sepehr_media_1533866_400_300}

از طرف دیگر، ترامپ در گفتگو با فاکس نیوز اعلام کرد که به هیچ وجه علاقه‌ای ندارد که تا قبل از انتخابات سراسری در نوامبر، اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر سازد. او در ضمن افزود که گرچه هزینه‌های بسیار بالایی در کار تبلیغات و اداره ستاد خود دارد، اما فعلا میلی به جمع‌آوری کمک‌های مردمی ندارد چون نمی‌خواهد از مردمی که خود زیر بار مالیات هستند پول بگیرد و این کار را چندان مناسب نمی‌بیند. او تاکید کرد که طرفدارانش این روند فکری و کاری او را می‌پسندند. ترامپ در گفتگو با آسوشیتدپرس گفت که در حال حاضر نیاز به یک معاون قدرتمند سیاسی دارد. وی، در مورد انتخاب معاون رییس‌جمهور اظهار داشت: «در حال حاضر «کوری لواندوفسکی» رییس ستادم به همراه دکتر «بن کارسون» گروهی را تشکیل داده‌اند که مسئول انتخاب بهترین گزینه برای معاونت من است. من تا زمان کنوانسیون حق انتخاب در ماه جولای، معاون اولم را معرفی نخواهم کرد. ترامپ از عملیات کسب داده‌ها و تحقیق میدانی سخن به میان آورد تا بدینوسیله رای‌دهندگان بالقوه و فضاهای مطلوب دانشگاهی را شناخته و جذب نماید. وی، تاکید کرد که هیچ علاقه‌ای ندارد که از روش اوباما در سال 2008 و 2012 که روش فعلی کلینتون است، استفاده نماید.

ترامپ و سندرز فاتح ویرجینیای غربی و نبراسکا


ظاهرا پس از دیدار دیروز بین پل رایان و دانلد ترامپ، توافق شده است که ترامپ به واشنگتن برود تا با رهبران حزب جمهوریخواه بر سر ساز و کار روند فعالیت ستادش به توافق برسد. ظاهرا دو طرف به توافقاتی رسیده‌اند که ترامپ در صورت تحقق برخی خواسته‌های بالادستی‌های حزب جمهوریخواه، از حمایت آنها برخوردار شود.
ترامپ در آخرین اظهارنظر خود در مورد رقیب احتمالی دور نهایی خود ابراز داشته: «سعی دارم که کلینتون را تخریب نکنم چون فایده‌ای ندارد. تا همین حالا هم بیش از 100 میلیون دلار هزینه تخریب رقبا کرده‌ام.


منابع:

http://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/may/10/west-virginia-nebraska-primaries-live-results

http://www.theguardian.com/us-news/live/2016/may/10/west-virginia-nebraska-primary-polls-live-donald-trump-sanders-clinton

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/11/ap-interview-donald-trump-says-hes-narrowed-vp-shortlist.html

http://www.foxnews.com/politics/2016/05/11/computer-error-blamed-after-white-nationalists-named-on-trump-delegate-list.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 0
    ترامپ صادق تر از بقیشونه حداقل..امیدوارم رای بیاره..چه دنیایی بشه با ترامپ!
  • صفد ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    0 0
    سلام.سگ زردبرادرشغاله...........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس