آنتونی بلینکن، قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: ایران، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی موضوع توافق هسته‌ای انجام داده است؛ آنها به توافق بسیار بیشتر از ما نیاز دارند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/4/12 به شرح زیر است:

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/ایران:

دست‌ داشتن گروهک تروریستی منافقین در کشتارها و جنایات رخ‌داده در سوریه

پایگاه خبری الحدث- اسناد انتشار یافته توسط پایگاه خبری ویکی لیکس تاکید می‌کند که گروهک تروریستی منافقین در قتل‌عام‌ها و کشتارهای انجام شده علیه مردم مناطق مختلف سوریه طی بحران حاکم بر این کشور دست داشته است. این اسناد نشان می‌دهد که اعضای گروهک تروریستی منافقین که در عراق در اردوگاهی تحت عنوان اردوگاه اشرف اقامت داشتند، اوایل بحران سوریه در سال 2011 وارد منطقه درعا در جنوب سوریه شدند و اقدام به جنایاتی مانند کشتار و قتل عام غیر نظامیان و حتی عناصر مسلح گروه‌های تروریستی کردند. این اسناد تاکید می‌کند که تمام این جنایات از پیش طراحی و برنامه ریزی شده بودند و عناصر گروهک تروریستی منافقین به این جهت دست به آنها می‌زدند تا ایران را درگیر بحران سوریه کنند و وجهه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی را تحریف کنند و زیر سوال ببرند و در این راه خود را از نیروهای سپاه پاسداران ایران معرفی می‌کردند.

یک مقام مطلع خبر صدور قطعنامه‌ مدت‌دار شورای امنیت برای رفع تحریم‌های ایران را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس- یک مقام مطلع در هیأت ایرانی اخبار مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر صدور قطعنامه‌ شورای امنیت برای رفع تحریم‌های ایران با محدوده زمانی را به شدت تکذیب کرد و گفت: این خبر به هیچ وجه صحت ندارد. پیش‌تر پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه از قول یک دیپلمات ایرانی نوشتقطعنامه شورای امنیت برای رفع تحریم ایران احتمالا دارای یک محدوده زمانی مشخص است که در صورت پایبندی ایرانی به تعهداتش تمدید خواهد شد.

بلینکن: ایرانی‌ها خیلی بیشتر از ما به توافق هسته‌ای نیاز دارند

شکبه خبری ام‌اس‌ان‌بی‌سی- آنتونی بلینکن، قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شد طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 بیشتر از آمریکا به توافق هسته‌ای نهایی نیاز دارد. وی گفت: ایران، سرمایه‌گذاری زیادی بر روی این موضوع (توافق هسته‌ای) انجام داده است. آنها به توافق بسیار بیشتر از ما نیاز دارند.

پوتین با روحانی دیدار می‌کند

خبرگزاری فارس- کاخ کرملین، پنجشنبه اعلام کرد روسای جمهور ایران و روسیه در شهر اوفا در روسیه دیدار می‌کنند. روسیه قرار است روز 9 جولای میزبان نشست سازمان همکاری شانگهای باشد. احتمال می‌رود طرفین در این دیدار که هفته آینده برگزار می‌شود درباره تشکیل بانک بنیاد و توسعه و گسترش سازمان همکاری شانگهای و عضویت ایران در این سازمان بحث شود.

آینده هسته‌ای ایران مقید به تحریم‌های اقتصادی نمی‌ماند

خبرگزاری روسی اسپوتنیک- دکتر رضا شحاته معاون وزیر امور خارجه سابق مصر، گفت: غرب، ایران را به عنوان کشوری هسته‌ای خواهد پذیرفت و ایران نیز در مقابل آن گام‌هایی خواهد برداشت. آینده برنامه هسته‌ای ایران متوقف به قید و بندها و تحریم‌های اقتصادی غرب نخواهد ماند بلکه آینده آن در گرو تصمیم‌ها و سیاست‌های تهران خواهد بود.

آمریکا باید بین تحریم و توافق یکی را انتخاب کند

پایگاه المانیتور- محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند. وی درباره جان کری همتای آمریکایی خود هم گفت: جان آدم معقولی است و می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.

ایران با انتقال ۹ تن از اورانیوم غنی شده خود به خارج موافقت کرده است

روزنامه نیویورک‌تایمز- مقامات غربی مدعی شدند که ایران با انتقال بیش از 9 تن از اورانیوم غنی شده با غنای پایین به خارج از کشور، به عنوان بخشی از توافق جامع هسته‌ای، موافقت کرده است. ادعای نیویورک تایمز در زمینه انتقال مواد هسته‌ای ایران به خارج از کشور در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایرانی همواره اخبار مربوط به انتقال اورانیوم غنی شده از ایران به خارج را رد کرده‌اند.

تمدید و تشدید تحریم‌ها هیچ فشار اضافه‌ای به ایران تحمیل نمی‌کند

روزنامه هافینگتون پست- یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تلاش کنگره برای تمدید تحریمهای ایران گفته است که این اقدام هیچ فشار اضافه‌ای به ایران تحمیل نمی‌کند و فقط مذاکرات هسته‌ای را تحت الشعاع قرار خواهد داد و ممکن است تلاشهای دیپلماتیک را با شکست مواجه کند.

گزارش آمانو از سفرش به تهران: هدف سفر، حل ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران بود

خبرگزاری فارس- یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیداری یک روزه با مقامات عالی ایران از جمله رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی این کشور، گفت که هنوز برای رسیدن به توافق هسته‌ای، کارهای انجام نشده‌ای باقی مانده است. مدیرکل آژانس هدف از سفر یک روزه به تهران را اینگونه اعلام کرده است: هدف از ملاقات، پیشرفت به سمت حل همه مسائل باقی‌مانده برنامه هسته‌ای ایران و شفاف‌سازی در خصوص ابعاد نظامی احتمالی آن بود. آمانو در خصوص دیگر مسائل مطرح شده در سفر به پایتخت ایران هم گفته که برجام و بازرسی‌های آژانس از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای و همچنین نحوه راستی‌آزمایی گفته‌های ایران در خصوص این اقدامات، از دیگر محورهای این سفر بوده است.

ایران با برداشت تدریجی تحریم‌ها موافق کرده

بلومبرگ- یک مقام غربی آگاه ولی‌ بی‌نام ضمن رد شدید تمدید مجدد ضرب‌الاجل توافق گفته: تقریباً به آخر راه رسیده‌ایم، بعد از 7 جولای دیگر (مذاکرات را) ادامه نمی‌دهیم، این ضرب‌الاجل خیلی سفت و محکم است؛ اگر ظرف 5 روز آینده به توافق نرسیم، ظرف 10 روز هم به توافق نمی‌رسیم... تحریم‌ها تدریجاً برداشته می‌شود، ایران هم با این مسئله موافق کرده است. در خصوص نحوه رفع تحریم‌ها، سه کلید واژه وجود دارد که هرکدام بار حقوقی و تأثیرات عملیاتی خاص خود را دارد، یک لغو تحریم‌ها که خواسته ایران است، دیگری برداشته شدن تحریم‌ها که امری موقت است و نهایتاً کاهش تحریم‌ها که مورد مخالف جدی مقامات ایران است. برداشته شدن تحریم‌ها هم شرط و شروطی دارد. بدون توافق بر سر ابعاد نظامی احتمالی (پی‌ام‌دی)، هیچ تحریمی را نمی‌توانیم برداریم.

هیئت اقتصادی آلمانی اوایل اکتبر به ایران سفر می‌کند

خبرگزاری آلمان- در شرایطی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 جریان دارد، اولاف لیز وزیر اقتصاد ایالت نیدرزاکسن آلمان از حزب سوسیال‌دموکرات آلمان اعلام آمادگی کرده است که پس از دستیابی به توافق به ایران سفر کند. اتاق بازرگانی و اقتصاد هانوفر (IHK) نوشت که حدود 70 شرکت تمایل خود را برای همراهی در این سفر اعلام کرده‌اند. این سفر 6 روزه به سرپرستی لیز، اوایل اکتبر به مقصد تهران و اصفهان برنامه‌ریزی شده است تا روابط بازرگانی 2 طرف از سر گرفته شود.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/یمن:

اخبار ضد و نقیض از موافقت عربستان سعودی با آتش‌بس در یمن

شبکه خبری المیادین- رسانه‌های بین‌المللی بامداد روز جمعه اخبار ضد و نقیضی درباره موافقت عربستان سعودی با آتش بس در یمن منتشر کردند. ابتدا شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی با آتش بس یمن که از روز جمعه و همزمان با سفر نماینده سازمان ملل آغاز می‌شود، موافقت کرده است. دقایقی پس از انتشار این خبر، اما شبکه خبری العربیه از قول یک منبع خبری در ائتلاف عربستان هرگونه آتش بس در یمن را تکذیب کرد.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/عراق:

کشورهای حاشیه خلیج فارس مستقیما پیشمرگه را مسلح می‌کنند

خبرگزاری اسپوتنیک- یک مقام مسئول بلندپایه در یک کشور حوزه خلیج فارس گفته که کشورهای حاشیه خلیج فارس قصد دارند بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق، کردها و نیروهای پیشمرگه را در شمال این کشور، به سلاح تجهیز کنند. وی گفت: اگر آمریکا و غرب آمادگی لازم برای شکست داعش را ندارد، ما می‌توانیم و اجازه داریم که راه‌های جدیدی را برای تعامل با این تهدید ایجاد کنیم. کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال بررسی مسئله ارسال اسلحه به طور مستقیم برای نیروهای پیشمرگه به بهانه مبارزه با داعش در عراقند.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/سوریه:

شدیدترین حملات به مناطق مسکونی حلب

خبرگزاری فارس- 13 گروه تروریستی تکفیری از جمله جبهه النصره و آزادگان شام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند، اتاق عملیات مشترکی به نام انصار الشریعه را با هدف حمله به بخش غربی حلب که تحت کنترل ارتش سوریه است و تصرف آن تشکیل داده‌اند. ساعتی پیش از آغاز حملات گسترده این گروه‌های تکفیری مناطق مسکونی غرب حلب شاهد شدیدترین حملات خمپاره‌ای طی دو سالی بود که از اشغال حلب می‌گذشت. این حملات تماما مناطق مسکونی را نشانه گرفته بود تا در اثر آن 6 غیر نظامی کشته و 90 نفر دیگر زخمی شوند.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/فلسطین:

مجروح شدن چندین خبرنگار در تظاهرات اولین سالگرد شهادت محمد ابوخضیر

وبگاه خبری 24 امارات- نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات فلسطینیانی که در اولین سالروز شهادت محمد ابوخضیر نوجوان فلسطینی در قدس اشغالی دست به تظاهرات زده بودند، حمله کرد و در پی این حمله 10 فلسطینی زخمی شدند. تظاهرات‌کنندگان در مقابل شهرک آدم در شرق قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند و این همان شهرک محل سکونت ربایندگان صهیونیستی محمد ابوخضیر است. محمدحسین ابوخضیر نوجوان فلسطینی در اوایل صبح 2 ژوئیه 2014 (11 تیر 1393) به دست چند شهرک‌نشیین از خیابانی در محله شعفاط قدس شرقی ربوده شد و چند ساعت بعد جسد سوزانده‌شده وی در جنگلی نزدیک به قدس اورشلیم پیدا شد.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/لبنان:

ارتش لبنان یک طرح تروریستی دیگر را ناکام گذاشت

وبگاه خبری تلویزیون المیادین- شماری از نیروهای ارتش لبنان با اجرای عملیاتی در یک اردوگاه آوارگان سوری در حومه شهرک طلیا واقع در شرق شهر بعلبک، 30 فرد مشکوک از جمله سه تبعه آمریکایی و سه تبعه اهل کره و 26 آواره سوری را بازداشت کردند. قرار بود یک عملیات تروریستی بزرگ در البقاع الشمالی صورت بگیرد و مراکز مهم و حساس دولتی، مسکونی و مراکز دینی با ده‌ها موشک و راکت هدف قرار بگیرند که نیروهای ارتش لبنان این عملیات را ناکام گذاشتند.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/آمریکا:

آلمان سفیر آمریکا را در ارتباط با پرونده جاسوسی فراخواند

اسپوتنیک- دفتر صدراعظم آلمان سفیر آمریکا را در ارتباط با پرونده جاسوسی از این کشور فراخواند. پایگاه ویکی‌لیکس به تازگی با انتشار سندی خبر داد که آمریکا و انگلیس از صدراعظم و دیگر مقامات آلمانی جاسوسی کرده‌اند تا بفهمند برلین برای حل بحران مالی یونان به چه اقداماتی دست می‌زند.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/انگلیس:

درخواست مشارکت انگلیس در ائتلاف ضدداعش به پارلمان ارائه شده است

شبکه خبری اسکای‌نیوز- دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس از پارلمان این کشور خواست مجوز پیوستن به حملات آمریکا به داعش در سوریه را صادر کند. جان تولی سخنگوی کامرون پنج‌شنبه گفت نخست وزیر حمله هوایی به داعش را در سوریه قانونی می‌داند.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/فرانسه:

آسانژ از فرانسه درخواست پناهندگی کرد

خبرگزاری فارس- جولیان آسانژ موسس پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی‌لیکس از فرانسه درخواست پناهندگی کرد. این درخواست به وسیله نامه‌ای سرگشاده به شخص فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه ابلاغ شده است.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/ترکیه:

ترکیه: طرح‌ فوری برای مداخله نظامی در سوریه نداریم

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة- احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که این کشور در حال حاضر طرح‌ فوری برای مداخله نظامی در سوریه ندارد. این در حالی است که ترکیه بر خلاف اظهارات داوود اوغلو نیرو و تجهیزات بیشتری را در مرزهای مشترک خود با سوریه مستقر کرده است.

آمریکا: ایران بیشتر از ما به توافق نیاز دارد/ ماجرای انتقام فرانسه از آمریکا جدی می‌شود/ ترکیه: طرح فوری برای حمله به سوریه نداریم/نیجریه:

عناصر بوکوحرام 150 غیر نظامی را در نیجریه کشتند

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط عربستان- تروریست‌های بوکوحرام در حملات روز پنجشنبه خود به افراد غیر نظامی در شمال شرق نیجریه نزدیک به 150 نفر را کشتند. ده‌ها تروریست وابسته به بوکوحرام پس از یورش به سه روستای دور افتاده در ولایت بورنو افراد غیر نظامی را سر بریدند. این تروریست‌ها همچنین با حمله به چند مسجد در روستای کوکاوا به سوی افراد نمازگزار تیراندازی کردند و به گفته افراد محلی در جریان این حمله دستکم 97 نفر کشته شدند. تروریست‌های بوکوحرام در یک حمله دیگر به روستای مونغونو واقع در شمال شرق نیجریه 48 نفر دیگر را کشتند و 11 نفر را زخمی کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    هدف از مسلح کردن مستقیم کردهای پیشمرگه توسط عربستان انتقال سلاح به کردستان ایران برای تجزیه ایران است. طبق گزارشات ویکی لیکس.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    ازین بابت که این دولت به توافق خیلی نیاز داره شکی نیست
  • بسیجی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    دولت ایران نیاز داره نه کشور و ملت ایران ملت توافق پیروزمندانه می خواهند که خطوط قرمز در آن رعایت شود والا هیچ
  • ناشناس ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    اگه خطوط قرمز رعایت نشه با تحریم بیشتر طرفیم که تا بحال هم به اندازه کافی ضربه ولطمه جبران نا پذیر به کشور وارد کرده اگر هم بشه باز ما هستیم که بخاطر این همه هزینه برای هسته ای که خرج شده ضرر خواهیم کرد
  • ناشناس ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    بیجا کرده عربستان ملت ایران دیگه ملت واحدی هستند کرد وترک لر وبلوچ همه در به خاک پاکش میبالند وهر تزیه طلبی را خائن ووطن فروش می دانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس