کد خبر 436967
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

سایت افشاگر ویکی‌لیکس طی پیامی توئیتری، درخواست پناهندگی رسمی «جولیان آسانژ»‌ بنیان‌گذار این سایت از فرانسه را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق، سایت افشاگر ویکی‌لیکس طی پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، خبر مربوط به درخواست پناهندگی رسمی «جولیان آسانژ»‌ بنیان‌گذار این سایت از فرانسه را تکذیب کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، روزنامه فرانسوی لوموند روز جمعه (دیروز) نامه‌ای سرگشاده منسوب به آسانژ خطاب به شخص «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه را منتشر کرد که طی آن مؤسس ویکی‌لیکس خواستار کمک رئیس‌جمهور فرانسه شده بود و به دنبال آن کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای این درخواست را رد کرد.

انتشار این خبر در حالی صورت می‌گیرد که یک وزیر فرانسوی هفته گذشته از احتمال اعطای پناهندگی به «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس خبر داده بود.

آسانژ طی دهه اخیر با افشای اسناد محرمانه بین‌المللی در سایت ویکی‌لیکس، اعتراض بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و انگلیس را برانگیخته است که از جمله افشاگری‌های وی می توان به انتشار اسناد محرمانه درباره جنگ‌های عراق و افغانستان و فعالیت‌های دولت آمریکا در این زمینه اشاره کرد.

جولیان آسانژ 43 ساله برای جلوگیری از استردادش به سوئد، از سه سال پیش تاکنون در سفارت اکوادور در لندن پناهنده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس