‌جان کری‌ وزیر خارجه آمریکا گفت: نمی توانیم تا ابد منتظر اتخاذ تصمیمات سخت باشیم؛ اگر تصمیمات سختی گرفته نشود آماده ایم که میز مذاکرات را ترک کنیم؛ این در حالی است که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده و نخواهیم کرد.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز جمعه 94/4/19 به شرح زیر است:

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/ایران:

90 درصد گمانی زنی‌ها صحت ندارد

خبرگزاری فارس- سید عباس عراقچی عضو ارشد مذاکره کننده ایران گفت: رسانه‌های مختلف از سراسر دنیا در اینجا حضور دارند و هر کدام داستانی را شروع به پردازش کردن می‌کنند و برخی از آنها با اغراض خاص، برای جهت دادن به مذاکرات و ایجاد فضاهای روانی مورد نظر خودشان تلاش می‌کنند. بحث‌هایی که مطرح و جزییاتی که گفته می‌شود، بالای ۹۰ درصد آن صحت ندارد و برخی با اغراض خاصی به این خبرها دامن می‌زنند.

ضرب‌الاجل واقعی، نیمه‌شب پنج‌شنبه به وقت وین است

گاردین- منابع دیپلماتیک غربی از نزدیک بودن ضرب‌الاجل واقعی مذاکرات و تلاش همه طرفین برای تمام کردن کار تا پیش از رسیدن به این ضرب‌الاجل خبر دادند. ضرب‌الاجل واقعی برای مذاکرات و توافق هسته‌ای، نیمه‌شب پنج‌شنبه به وقت وین است و هیچ یک از طرفین مایل نیستند این ضرب‌الاجل را رد کنند.

مقام آمریکایی: اگر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نتوانند تصمیم‌های لازم را بگیرند به توافق نخواهیم رسید

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست- یک مقام آمریکایی گفته در صورتی که تمامی طرفین حاضر در میز مذاکرات هسته‌ای نتوانند تصمیمات لازم را بگیرند، توافقی صورت نخواهد گرفت.

پوتین: ایران شریک سنتی و قابل اتکای ماست

خبرگزاری اینترفکس- ولادیمیر پوتین و حسن روحانی روسای جمهور روسیه و ایران روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست کشورهای گروه بریکس که در شهر اوفا روسیه در جریان است، دیدار و گفت‌وگو کردند. پوتین در ابتدای این نشست به خبرنگاران گفت روابط تهران و مسکو با وجود تمام محدودیت‌ها، توسعه‌ای مثبت داشته است.‌ ایران، شریک سنتی و قابل اتکای ماست.

بعید است امروز توافق هسته‌ای اعلام شود

شبکه خبری پرس‌تی‌وی- یک مقام ایرانی گزارش‌های پیشین درباره احتمال اعلام توافق هسته‌ای تا ساعاتی دیگر را رد کرد. این مقام ایرانی گفته بعید است که ایران و گروه 1+5 امروز در وین به توافق هسته‌ای برسند.

پوتین با روحانی درباره توسعه همکاری اتمی رایزنی کرد

خبرگزاری ایتارتاس- کرملین می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنجشنبه در دیدار با همتای ایرانی‌اش با وی درباره توسعه همکاری‌های اتمی بحث و گفت‌وگو کرده است. دیمیتری پسکوف، معاون مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت پوتین همچنین ابراز امیدواری کرده بر سر برنامه هسته‌ای ایران توافق حاصل شود.

توافق نهایی حاصل نشد؛ مذاکرات سازنده نباشد، تیم را فرامی‌خوانیم

رویترز- جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که توافق نهایی در وین حاصل نشده و جان کری عصر پنج‌شنبه به وقت ساحل شرقی آمریکا، طی بیانیه‌ای موضع آمریکا را اعلام خواهد کرد. ارنست در خصوص احتمال بازگشت جان کری به واشنگتن گفت: اگر به نقطه‌ای برسیم که مشخص شود مذاکرات دیگر سازنده نیست، آنگاه پرزیدنت اوباما، جان کری و تیم مذاکره‌کننده را از مذاکرات فرا می‌خواند.‌

ظریف: سخت در تلاشیم اما برای پایان دادن به مذاکرات عجله نمی‌کنیم

توئیتر- محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نوشت که طرفین در مذاکرات هسته‌ای سخت در تلاش هستند اما عجله‌ای ندارند. وزیر خارجه ایران نوشت: داریم سخت تلاش می‌کنیم، اما برای پایان دادن به کار عجله نمی‌کنیم. نمیتوان مسیری را که مدت‌هاست آغاز شده، تغییر داد.‌

مشکل فعلی مذاکرات بحث بر سر چگونگی نگارش و محتوای قطعنامه جدید است

المیادین- یک منبع دیپلماتیک گفت: مشکل فعلی مذاکرات بحث بر سر چگونگی نگارش و محتوای قطعنامه جدید است.

کری: اگر تصمیمات سختی اتخاذ نشود آماده ایم مذاکرات را متوقف کنیم

خبرگزاری فارس- جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت: ما اینجا نیامدیم که صرفاً فقط مذاکره کنیم بلکه آمده‌ایم تا یک توافق جامع داشته باشیم. همانطور که بارها گفتم و شب گذشته نیز درباره آن با رئیس جمهور اوباما بحث کردم، قرار نیست که ما تا ابد در میز مذاکره بنشینیم. ما با اینحال معتقدیم که نباید تنها به این دلیل که ساعت نیمه شب به پایان می رسد، میز مذاکره را به این سادگی رها کنیم. وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد: همانطور که رئیس جمهور اوباما اعلام کرد ما نمی توانیم تا ابد منتظر اتخاذ تصمیمات سخت باشیم. اگر تصمیمات سختی گرفته نشود آماده ایم که میز مذاکرات را ترک کنیم.

غربی‌ها مواضع خود را در مذاکرات سخت کرده‌اند

المیادین- یک مقام ایرانی در تیم هسته‌ای گفت: غربی‌ها از چهارشنبه مواضع خود را در مذاکرات سخت کرده‌اند.

ظریف: میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ذکر این نکته که متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و مواضع متفاوت اعضای 5+1 هستیم خاطرنشان کرد: آنگونه که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها گفته‌اند ما دنبال یک توافق با عزت و دنبال مذاکره هستیم. برای مذاکره و برای رسیدن به توافق وارد این میدان شدیم. مذاکره را ادامه می‌دهیم، میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده و نخواهیم کرد. الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طرف‌های مقابل ما باید تصمیم بگیرند که به دنبال توافق هستند یا دنبال فشار. بارها گفته‌ای متوافق و فشار قابل جمع نیست و باید یکی از این دو را انتخاب کنند.

اگر تحریم‌های ایران لغو نشود اجرای توافق کأن لم یکن تلقی می‌شود

خبرگزاری فارس- نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت‌پذیری تحریم‌های ایران توسط طرف مقابل حین اجرای تعهدات تهران گفت: توافق امری کلی است و اگر بخشی از آن اجرا نشود اجرای کل توافق کأن لم یکن تلقی می‌شود. با توجه به مکانیسم‌ها و تدابیر اندیشیده شده راه بازگشت فعالیت‌های قبلی ایران در زمینه برنامه هسته‌ای وجود دارد.

ظریف: فکر می‌کنم تا یکشنبه در وین هستیم

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از بالکن هتل محل استقرار خود به خبرنگاران گفت: پیشرفت‌هایی به دست آوردیم. فکر می‌کنم ظاهراً آخر هفته (میلادی) را هم در وین هستیم. وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که چرا پایین نمی‌آیید نیز افزود: در حال کار روی موضوعات هستیم. آمدم روی بالکن کمی هوای تازه بخورم. ظریف ابراز امیدواری کرد که تیم ایرانی دوشنبه در وین نباشد.

حمایت سازمان همکاری‌های شانگهای از عضویت کامل ایران

شبکه المیادین- بیانیه پایانی سازمان‌ همکاری‌های شانگهای در بردارنده حمایت از عضویت کامل ایران در این سازمان است. حمایت از حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران نیز از دیگر موارد گنجانده شده در این بیانیه خواهد بود.

لغو تحریمهای تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای است

خبرگزاری روسی اینترفکس- یک خبرگزاری مطرح روسی خبر داد که لغو تحریمهای تسلیحاتی مانع اصلی در مذاکرات هسته‌ای ایران است.

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/یمن:

یمن؛ آغاز آتش‌بس انسانی از شنبه تا پایان ماه رمضان

شبکه العالم- استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل گفت: عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری (مستعفی و فراری) یمن موافقت خود با آتش بس را به اطلاع ائتلاف (به سرکردگی عربستان) رسانده است.

انصارالله: آتش‌بس با رفع محاصره تحمیلی ملت یمن همراه باشد

خبرگزاری رسمی یمن، سبأ- محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، از اعلام آتش‌بس انسانی در یمن از روز شنبه در این کشور استقبال کرد. محمد علی الحوثی اعلام کرد: امیدواریم که این آتش‌بس مقدمه، پایان تجاوز عربستان به یمن و پایان نقص منشورهای سازمان ملل که شاهد تجاوزی متخاصمانه علیه یمن بوده و سازمان‌های بین‌المللی متعدد آن را ثبت کرده‌اند، باشد. رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه بر ضرورت همزمانی برقرار آتش‌بس و رفع محاصره زمینی، دریایی و هوایی تاکید کرد تا از این راه، ملت یمن به ثبات و امنیت و استقلال مورد نظر خود دست یابند.

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/مصر:

مصر دلایل صدور حکم اعدام مرسی را به کشورهای جهان اعلام می‌کند

پایگاه خبری آی 24- در راستای تلاش مصر برای مشروع جلوه دادن اقداماتش به ویژه صدور احکام سنگین برای مخالفان خود به ویژه محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور، وزارت خارجه مصر دلایل محکومیت مرسی به اعدام را به کشورهای جهان اعلام می‌کند. مصر نسخه ترجمه شده از اسناد محکومیت مرسی را به سفارت‌های کشورهای دیگر در قاهره ارسال کرده و از همه سفرای خود در دیگر نقاط جهان خواسته این اسناد را منتشر کنند.

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/عربستان سعودی:

سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان فوت کرد

رویترز- سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان سعودی در سن 75 سالگی در آمریکا فوت کرد. سعود الفیصل نماد وزارت خارجه عربستان سعودی محسوب می‌شد؛ وی از سال 1975 وزیر خارجه این کشور بوده است. وی به بیماری پارکینسون مبتلا بود و هنوز مقامات رسمی علت فوت وی را اعلام نکرده‌اند.

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/ترکیه:

فرصت مجدد ۴۵ روزه داووداوغلو برای تشکیل کابینه

خبرگزاری فارس- علیرضا بیکدلی سفیر ایران در آنکارا گفت: رجب طیب اردوغان پنجشنبه رسماً احمد داووداوغلو را به عنوان دبیرکل حزب اول در مجلس ملی مامور تشکیل دولت ائتلافی ترکیه کرد. داووداوغلو 45 روز برای تشکیل دولت ائتلافی وقت دارد. اگر دولت ائتلافی توسط وی تشکیل نشود انتخابات مجدد برگزار خواهد شد.

لج‌بازی هسته‌ای: از ایرانی‌ها اصرار و از آمریکایی‌ها انکار/ کری هم «یک ایرانی را تهدید کرد»/یونان:

دولت یونان طرح اصلاحی خود را ارائه کرد

خبرگزاری فرانسه- دولت یونان بسته پیشنهادی اصلاحات را برای وام‌دهندگان فرستاده است تا به این وسیله وام‌های جدید را دریافت کند و مانع از ورشکستگی اقتصاد کشور شود. تلاش می‌شود با دریافت رای پارلمان این کشور، هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود. دولت یونان در پی اجرای برنامهای است که بنابر آن درآمد بیشتری کسب کند. به این ترتیب که دولت‌ در مقایسه با هزینه‌ها، بیشتر از مالیات‌ها درآمد داشته باشد و این برنامه در سال جاری یک درصد، سال 2016، 2 درصد و سالهای 2017 و 2018 به ترتیب 3 و 3.5 درصد رشد داشته باشد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    پوتین: ایران شریک سنتی و قابل اتکای ماست!!!! آقای پوتین شما چه تاجی سر ما گذاشتید؟ ماجرای اس 300 یا تصویب قطعنامه تحریمها علیه ایران در شورای امنیت؟ حالا که خودتم دچار تحریمهای غرب شدی ما شدیم شریک سنتی؟ برو این دام بر مرغی دگر نه که عنقا را بلند است آشیانه
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    با توجه به تیترتان می توانم بگویم: متاسفم شما مریض هستید!!!!!!!؟
  • ایرج ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ما میز مذاکره رو ترک نمی کنیم . چنانچه آمریکایی ها علاقه دارن میز مذاکره رو ترک کنن میتونن انجامش بدن و تنها چیزی که نیاز دارن کمی جراته که اونم ندارن. بگذاریم که در برابر جامعه جهانی رسوا بشن
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    شریک حرفتم
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    ه درک اسفل السافلین که آقای کری میز مذاکره را ترک می کند . مدک پدرسوخته انگار ارث پدر دیوسش را از ایران طلب دارد! این امریکایی ها ی بی وجدان سر حرفشان نیستند ، اینها را رهبر ما خوب فهمید که چقدر مکار وروباه صفت هستند . این جماعت آشغال غربی خیلی کثیف و حیوان صفتند . اقای ظریف همچنان با قدرت تمام در برابر این زیاده خواهی ها بماند زیرا پشت سرش ملت قهرمان هفتادو پنج میلیونی هست وآن هم با مشتی پولادین که بر سر امریکا خواهد کوبید .
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    اقا اقا اقا جان فحش نده
  • محمد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    دورغ که نیست اینها همه لفاظی هست هم تحدید کردن هم تحقیر کردن
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    یک سال دیگر اوباما از قدرت کنار میرود امکان اینکه جانوری مثل بوش به قدرت برسد کم نیست این احتمال را هم در نظر بگیرید
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    امریکاییها بدونن با زیاده خواهیهاشون ممکنه مذاکراتو بهم بزنن در ضمن امریکاییها فکر نکنن ما التماس میکنیم و اگرم توافقی صورت نگیره برامون مهم نیست 200 ساله از عهد نامه های ننگین گلستان و ترکمنچای میگذره و هنوز هم دردش تو قلب ایرانیان وطن برست التیام نیافته بس امریکا اگه از موضع عادلانه وارد مذاکره بشه به نفع هم ایران هم جهان و هم امریکا خواهد بود
  • محمد ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    سناریوی ترک میز مذاکره برای این است که ایران را تحت فشار قرار دهند. نمایندگان ایران بدانند معیار توافق ما فرمایشات رهبری میباشد. ما هیچ نیازی به توافق بد نداریم.
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    دولت ايران به اين مذاكرات محتاج است هيچ شكي در اين نيست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس