یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آژانس درگیر در موضوع هسته‌ای ایران است، گفت: با همکاری ایران فکر می کنم بتوانیم تا پایان سال گزارشی درباره پی ام دی منتشر کنیم.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز شنبه 94/4/13 به شرح زیر است:

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/ایران:

منابع متعدد غربی: امضای پیمان‌نامه در کار نیست

فرانس 24- با نزدیک شدن به ضرب الاجل یک‌بار تمدید شده 7 جولای و پراکنده شدن شایعه موافقت ایران با بسیاری از شروط 1+5، حالا دیپلمات‌های غربی می گویند که زیر کاغذ حاوی نتیجه مکتوب مذاکرات را امضاء نخواهند کرد. چندین منبع غربی مطلع از روند مذاکرات گفتند: اگر ایران و 1+5 به توافق برسند، ما چیزی را امضاء نمی‌کنیم چون این یک معاهده و پیمان‌نامه نخواهد بود.

انگلیس بنا به مصالح اقتصادی در توسعه برنامه تسلیحات شیمیایی عراق نقش داشته است

گاردین- اسنادی که به تازگی از وزارت خارجه انگلیس افشا شده‌اند نشان می‌دهد دولت این کشور در زمان جنگ ایران و عراق بنا به مصالح اقتصادی، اقدامات مکفی را برای جلوگیری از دست‌یابی عراق به سلاح‌های شمیایی انجام نداده است. حتی قبل از آنکه عراق استفاده از گازهای سمی علیه ایران در جنگ با این کشور را آغاز کند، دیپلمات‌ها از برنامه مخفیانه عراق آگاهی داشته‌اند.

آغاز روند کاهش تحریم‌ها، 9 ماه پس از توافق

بلومبرگ- با نزدیک شدن به موعد 7 جولای (16 تیر) که ضرب‌الاجل تمدید شده مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 است، رسانه‌های غربی مواضع مقامات خود را شفاف و پررنگ‌تر منتشر می‌کنند. مقامات آمریکایی در جلسات خصوصی گفته‌اند که ممکن است راستی‌آزمایی توافق ایران و کاهش تحریم‌ها، 9 ماه بطول بیانجامد.

ایتارتاس مدعی توافق بر سر انتقال مازاد اورانیوم به روسیه شد

خبرگزاری روسی ایتارتاس- یک مقام ایرانی گفته که بر سر ارسال مازاد اورانیوم ایران به روسیه توافق حاصل شده است. ایران همواره اعلام کرده است که اورانیوم غنی‌شده از خاک این کشور خارج نخواهد شد و این مساله را به عنوان خط قرمز مدنظر قرار داده است.

پیام یوتیوبی ظریف به آمریکا و متحدین غربی آن در 5+1

خبرگزاری فارس- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به آمریکا و متحدین غربی آن در 1+5 خود تاکید کرد: علیرغم پیشرفت‌هایی که در 2 سال گذشته طرفین به آن دست یافته‌اند، هیچ تضمینی به خاطر ادامه دلبستگی آنها به تداوم فشار وجود ندارد و آنها می‌بایست بین توافق و فشار یکی را انتخاب کنند. : اگر طرف‌های غربی و آمریکایی فاقد شجاعت برای مصالحه، خودباوری برای انعطاف، پختگی برای اتخاذ تصمیمات منطقی، خردمندی برای کنار گذاشتن توهمات و جسارت برای عبور از عادت‌های کهنه باشند، هیچ توافقی در کار نخواهد بود. متن کامل پیام ظریف را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

مذاکرات هسته‌ای ممکن است بعد از ۷ جولای هم ادامه پیدا کند

خبرگزاری فارس- یک مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ممکن است تا بعد از مهلت‌ تمدید شده 7 جولای هم ادامه یابد. این مقام آمریکایی تصریح کرده تصور اینکه بدون رسیدن به درصدی از رضایتمندی در موضوع ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران، تمامی تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود، دشوار است.

هیلاری کلینتون: حتی در صورت موفقیت مذاکرات، باز هم مشکلات اساسی با ایران داریم

رویترز- هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور روز جمعه گفت حتی در صورت موفقیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 باز هم مشکلات اساسی کشورش با ایران پابرجا باقی خواهد ماند. کلینتون گفت امیدوار است مذاکرات هسته‌ای ۱۸ ماهه ایران و گروه ۱+۵ هفته آینده به توافق هسته‌ای منجر شود.

تا پایان سال ۲۰۱۵ می‌توانیم گزارشی درباره پی.ام.دی منتشر کنیم

خبرگزاری فارس- یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه آژانس درگیر در موضوع هسته‌ای ایران است، گفت: با همکاری ایران فکر می کنم بتوانیم تا پایان امسال گزارشی را درباره پی ام دی منتشر کنیم.

انتشار جزئیات جدید از دستگیری عامل انفجار سفارت ایران در لبنان

روزنامه السفیر لبنان- 18 ماه پس از دستگیری ماجد الماجد سرکرده سعودی گروهک تروریستی عبدالله عزام، جزئیات جدیدی درباره دست داشتن سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و نحوه دستگیری وی منتشر شد. السفیر چگونگی دستگیری عامل اصلی انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت در سال 1392 را روایت کرده و برخلاف اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه به علت وخامت اوضاع جسمانی ماجد الماجد، بازجویی از وی صورت نگرفت فاش کرد که بازجویی صورت گرفته ولی تروریست سعودی حاضر به همکاری نمی‌شد.

مذاکره‌کننده ایرانی: مخالف تمدید مدت مذاکرات نیستیم

المیادین- یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایرانی گفت که تیم ایران در بند سقف زمانی برای رسیدن به توافق نیست. بنابراین ما مخالفت تمدید مدت مذاکرات نیستیم.

نهادهای بین‌المللی به وظایفشان درباره دیپلمات‌های ربوده‌شده توسط رژیم صهیونیستی در لبنان عمل کنند

خبرگزاری فارس-وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره دیپلمات‌های کشورمان که 33 سال قبل در چنین روزی (14 تیرماه) توسط مزدوران رژیم صهیونیستی در یک اقدام تروریستی در لبنان ربوده شدند، بار دیگر بر حق دولت جمهوری اسلامی ایران و خانواده این عزیزان در پیگیری مجدانه موضوع تا روشن شدن سرنوشت آنها تأکید می‌کند. وزارت خارجه ایران بار دیگر بر پیشنهاد قبلی خود برای تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین‌المللی برای روشن شدن ابعاد این جنایت تاکید کرد.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/ترکیه:

نیمی از نیروی زمینی ترکیه در مرز با سوریه مستقر است

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات- ارتش ترکیه که مدتی است در مرزهای جنوبی خود و به طور دقیق در مرز با استان حلب سوریه به آماده باش کامل درآمده طی چند روز اخیر شمار زیادی از نظامیان و تجهیزات نظامی خود را روانه مرزهایش در نزدیکی سوریه کرده است. ارتش ترکیه، یک لشگر از نیروهای ویژه و حرفه‌ای را که تنها در ماموریت‌های ویژه و دشوار از آنها استفاده می‌کند، روانه مرزهایش درنزدیکی سوریه کرده است و اکنون نیمی از نیروهای زمینی ترکیه در مرز با سوریه‌ مستقر هستند.

افراطی‌ترین خاخام صهیونیست میهمان ضیافت افطاری اسلام ضدخشونت ترکیه

وبگاه خبری الوطن- یهودا گلیک یکی از خاخام‌های افراطی رژیم صهیونیستی میهمان یک مراسم افطار در ترکیه با عنوان اسلام ضد خشونت بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی بشدت به دعوت ترکیه از این خاخام واکنش نشان دادند و مراتب خشم خود را اعلام کردند. گلیک کسی است که بیشترین دعوت‌ها برای تخریب مسجدالاقصی و بنای مجموعه کذایی الهیکل ربه جای آن را دارد و بیشتر اوقات هتک‌حرمت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را رهبری می‌کند.

اردوغان بر قاتلان اخوان المسلمین در مصر لعنت فرستاد

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رئیسجمهور ترکیه، پاکسازی 13 نفر از اعضای جماعت اخوان المسلمین مصر را در منازلشان به شدت محکوم کرد. وی در مراسم افطاری شب گذشته در شهر استانبول گفت: لعنت خدا باد بر کسانی که با تیراندازی موجب شهادت 13 نفر از اعضای اخوان المسلمین در منازلشان در مصر شدند. به تعبیر اردوغان، پاکسازی این افراد به گردن نیروهای امنیتی کودتاچی در مصر است.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/یمن:

اخبار ضد و نقیض از احتمال برقراری آتش‌بس مجدد 5 روزه در یمن

پایگاه خبری یمنی اسپورت- برخی منابع رسانه‌ای اعلام کردند که شنبه، به احتمال زیاد، عربستان سعودی با آتش‌بس اولیه به مدت 5 روز به منظور زمینه‌سازی برای آتش‌بس دیگر تا پایان ماه مبارک رمضان موافقت خواهد کرد. به نوشته منابع آگاه اعلام کردند که به همین دلیل، نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان طی 2 روز گذشته، حملات خود علیه یمن را تشدید کردند. از سوی دیگر، خبرنگار روسیا الیوم اعلام کرد که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، توافق درباره برقراری آتش‌بس جدید در یمن را تکذیب کرد.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/آمریکا:

اعلام وضعیت هشدار و فوق‌العاده امنیتی در آستانه روز ملی آمریکا

شبکه سی‌ان‌ان- مقامات آمریکایی در آستانه روز ملی این کشور به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی تروریستی، ضمن بالا بردن وضعیت هشدار امنیتی در ایالات متحده تدابیر ویژه اتخاد کرده‌اند.

مراسم سالیانه رژه مشترک هوایی انگلیس-آمریکا به دلایل امنیتی لغو شد

روزنامه انگلیسی گاردین- نیروی هوایی انگلیس و آمریکا از لغو مراسم روز چهارم جولای به مناسبت سالروز استقلال خبر داده و دلایل امنیتی را باعث لغو این مراسم عنوان کردند. بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی نیروی هوایی انگلیس منتشر شد که بر اساس آن پایگاه هوایی فلت ول اعلام کرد این تصمیم به دلیل برآوردهای امنیتی و تهدید اخیر اتخاذ شده است.

اولین پرواز آمریکا به کوبا برقرار شد

کورئو دل اورینیکو- شرکت هواپیمایی جت بلو با انجام اولین پرواز هفتگی خود شهرهای نیویورک و هاوانا را به یکدیگر متصل کرد؛ این اقدام در راستای برقراری مجدد روابط بین آمریکا و کوبا صورت می‌گیرد.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/روسیه:

اعلام آمادگی روسیه برای صادرات موشک اسکندر به عربستان

شبکه خبری روسیا الیوم- برخی از منابع خبری از اعلام آمادگی روسیه برای تحویل موشک‌های اسکندر به عربستان سعودی خبر دادند. شرکت دولتی روس آبورون اکسپورت خبر داده که آماده است موشک‌های تاکتیکی اسکندر را به عربستان صادر کند.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/یونان:

مخالفت حداکثری یونانی‌ها با پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی

بلومبرگ- مردم یونان یکشنبه طی یک همه‌پرسی، پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی و دریافت بسته کمک مالی اروپا را به رأی خواهند گذاشت. الکسی سپیراس نخست‌وزیر یونان طی نطقی تلویزیونی خواستار تخفیف 30 درصدی بدهی‌های آتن و اعطای یک مهلت 20 ساله برای بازپرداخت مابقی بدهی‌های این کشور شد. بر اساس نتایج یک نظرسنجی اکثریت یونانی‌ها طی همه‌پرسی روز یکشنبه به پیشنهادات ریاضتی وام‌دهندگان بین‌المللی و دریافت بسته کمک مالی اروپا رأی منفی خواهند داد.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/فلسطین:

محاکمه عاملان اسرائیلی جنایت جنگی در غزه

وبگاه خبری آی24- شورای حقوق بشر سازمان ملل جمعه با تصویب طرحی اعلام کرد باید کسانی که در جنگ اخیر غزه (تابستان 2014) مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، به دادگاه‌های بین‌المللی برای مجازات فرا خوانده شوند. شورای حقوق بشر طرح مذکور را که پیشنهاد پاکستان بود، با 45 رأی موافق از جمله فرانسه، آلمان و انگلیس، یک رای مخالف یعنی آمریکا و 5 رأی ممتنع از جمله هند و کنیا تصویب کرد.

غربی‌ها توافق هسته‌ای را امضا نمی‌کنند/ چرا خاخام افراطی صهیونیست به مراسم افطاری در ترکیه دعوت شد/ نیمی از نیروهای نظامی ترکیه آماده حمله به سوریه/فرانسه:

ویکی‌لیکس درخواست پناهندگی آسانژ از فرانسه را تکذیب کرد

روزنامه فرانسوی فیگارو- سایت افشاگر ویکی‌لیکس طی پیامی، خبر مربوط به درخواست پناهندگی رسمی جولیان آسانژ بنیان‌گذار این سایت از فرانسه را تکذیب کرد. روزنامه فرانسوی لوموند روز جمعه نامه‌ای سرگشاده منسوب به آسانژ خطاب به شخص فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه را منتشر کرد که طی آن مؤسس ویکی‌لیکس خواستار کمک رئیس‌جمهور فرانسه شده بود و به دنبال آن کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) با صدور بیانیه‌ای این درخواست را رد کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    اردوغان ای مرد چندین چهره روی ای که فکر و ذکر تون ابلیس روی سلک تو نه سلک اسلامی بود راه تو اخوانی و داعش بود در به ظاهر سلک اسلامی زنی در عمل شیطانی و غربی روی دوست دشمن در سیاست کارتو ضد انسان فکر و این اعمال تو ما نفهمیدیم یهودی ریشه ای یا که فکرت یک مسیحی پیشه ای این رگت خادم کدامین دین شد روح تو تسلیم بدین آیین شد.....
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    امضا نمی کنن که نمی کنن به درک پس دیگه غر هم نزنن این غربیا
  • بیژن ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ترکیه هم چقد سریع چهره واقعی خودشو نشون داد ملعون!
  • رضا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ترکیه نگو بگو نوچه اسراییل!
  • سوسن ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    تحریم ها هرچی بود گذشت. الان موقع خود کفاییه
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    لعنت ...
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    واقعا
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    موافقم. تحریم بد بود اقتصاد مملکتو خراب کرد ولی بخدا الان اگه نخوایم خودکفا بشیم، پس کی می خوایم این کارو بکنیم؟؟
  • محسن ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    خدا ان شا الله حق رو به حق دار میده اون همه زن و بچه و ادم بی گناه که طی این چند سال به خاک و خون کشیده شدند توی این خاورمیانه عجیب غریب!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    0 0
    ترکیه با اردوغان به جایی نمیرسه خون بر شمشیر پیروز است حق این همه زن و بچه سوری رو خدا ازتون بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس