دو دیپلمات بی‌نام گفته‌اند کارشناسان ایران و گروه موسوم به 1+5 بر سر چگونگی و زمانبندی برداشته شدن تحریم‌ها، به توافق اولیه رسیده‌اند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهم‌ترین اخبار بین‌الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن در زیر می‌آید، انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. همچنین برای استفاده راحت‌تر مخاطبین محترم، اخبار بر اساس کشور تفکیک گردیده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز یک‌شنبه 94/4/14 به شرح زیر است:

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استایران:

سفیر جدید عراق وارد تهران می‌شود

خبرگزاری فارس- راجح صابر عبود الموسوی که اسفند ماه سال گذشته به عنوان سفیر جدید عراق در ایران معرفی شده بود پس از دریافت آگرمان از دولت جمهوری اسلامی ایران، قرار است یکشنبه وارد تهران شود.

ایران جنایات بوکوحرام در نیجریه را محکوم کرد

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حملات اخیر گروه تروریستی بوکوحرام و کشته شدن شهروندان و مردم بیگناه نیجریه توسط این گروه را محکوم کرد.

بر سر نحوه و زمانبندی برداشتن تحریم‌ها، توافق اولیه به دست آمده است

خبرگزاری آسوشیتدپرس- دو دیپلمات بی‌نام گفته‌اند کارشناسان ایران و گروه موسوم به 1+5 بر سر چگونگی و زمانبندی برداشته شدن تحریم‌ها، به توافق اولیه رسیده‌اند. به گفته این دیپلمات‌ها که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، با این وجود مقامات ارشد طرفین باید این سند را که مشخص می‌کند کدام تحریم‌ها و در چه زمانی برداشته می‌شوند، تائید کنند.

ظریف به تهران برنمی‌گردد

خبرگزاری فارس- در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر بازگشت وزیر خارجه ایران به تهران، یک منبع مطلع به خبرنگار اعزامی فارس گفت که ظریف به تهران نمی‌رود. برخی از خبرنگاران غربی در روزهای اخیر مدعی شده بودند که محمد جواد ظریف قصد بازگشت به تهران را دارد. وی روز پنج‌شنبه این مسئله را تکذیب کرد.

هیات مذاکره ایران با رفع تدریجی تحریمها مخالفت کرده است

خبرگزاری اسپوتنیک- تیم مذاکره ایران در مذاکرات هسته‌ای بر لزوم لغو تحریمها بلافاصله پس از امضای توافق احتمالی نهایی تاکید کرده است. هیات ایرانی شنبه به 5+1 اطلاع داده که مخالف رفع تدریجی تحریمها است و تاکید کرده که تحریمها باید بلافاصله پس از امضای توافق برداشته شوند.

عراقچی: احتمالاً ظرف 2 روز آینده متون آماده می‌شود

صدا و سیما- سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان شنبه با بیان اینکه توافق نهایی حدود 20 صفحه است، تصریح کرد: این توافق 5 ضمیمه مختلف دارد که در مجموع این توافق با ضمائم فکر می‌کنم حدود 70 الی 80 صفحه باشد. عراقچی در خصوص زمان نهایی شدن مذاکرات نیز گفت: تلاش خود را می‌کنیم و ممکن است ظرف 2 روز آینده متون در سطح معاونین نهایی شود و برخی بخش‌ها به وزرا برسد.

مقام نظامی ایرانی: روسیه آماده فروش گسترده تسلیحات دریایی به ایران است

خبرگزاری روسی تاس- هیئت نظامی ایرانروز شنبه از نمایشگاه تجهیزات دفاعی دریایی در شهر سن‌پترزبورگ دیدن کرده و در خلال این دیدار، طرفین برای رفع نیازهای تسلیحاتی ایران با هم گفت‌وگو کرده‌اند. سخنگوی هیئت بازدیدکننده ایرانی گفته که طرف روس برای فروش گسترده تجهیزات و تسلیحات رزم دریایی اعلام آمادگی کرده است.

ایران همچنان حامی تروریسم و تهدید موجودیتی اسرائیل خواهد بود

خبرگزاری فرانسه- هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات آتی ریاست جمهوری در اظهاراتی ضد ایرانی گفت که ایران همچنان حامی تروریسم و تهدید موجودیتی اسرائیل خواهد بود.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استیمن:

توافق گروه‌های سیاسی یمنی برای تشکیل شورای ریاستی 8 نفره

العهد- گروه‌های یمنی برای تشکیل شورای ریاستی در این کشور به توافقات اولیه رسیده‌اند و در نظر دارند 8 نفر از چهره‌های سیاسی یمنی را مسئول تشکیل این شورا کنند تا اداره امور کشور را برعهده بگیرند.

سقوط پهپاد سعودی در استان ذمار یمن

فیس‌بوک- کاربران اینترنتی تصاویری از لاشه‌های یک پهپاد سعودی را که در استان ذمار یمن سقوط کرده است منتشر کردند. در زیر عکسهای منتشر شده، نوشته شده است: این لاشه‌ها متعلق به یک هواپیمای جاسوسی دشمن سعودی است که با پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سقوط کرد. پایگاه خبری إلمام نت یمن نیز این تصاویر را منتشر کرد اما نوشت که هنوز هیچ طرف رسمی سقوط این پهپاد را تایید یا رد نکرده است.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استعربستان سعودی:

جمله‌ای که در عربستان زلزله به پا کرد

پایگاه خبری روزنامه الاخبار- عبدالله العواجی نویسنده و فعال سیاسی عربستانی در برنامه تلویزیونی فی الصمیم، عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان و دوره حکومت وی را به باد انتقاد و تمسخر گرفت تا جایی که سرانجام این کار او به بازخواست خودش و توقیف برنامه و مجری آن انجامید. العواجی، از مخالفان محور مقاومت و از حامیان حمله به یمن، گفت: مردم ملک عبدالله را فراموش خواهند کرد زیرا رهبریِ حقیقی، با ترس و تهدید و خرید و فروش [این و آن] به دست نمی‌آید بلکه با مشورت [با دیگران] به دست می‌آید. همین جمله برای زلزله انداختن در عربستان کافی بود.

ولید بن طلال به اسرائیل سفر می‌کند

روزنامه صهیونیستی جورزالم پست- جورزالم پست از قول منابع تائید نشده خبر داد کهولید بن طلال بنعبدالعزیز شاهزاده سرشناس سعودی به اسرائیل سفر می‌کند. جورزالم پست با اشاره به اینکه این سفر بی‌سابقه از طرف یک شاهزاده سعودی به عنوان پیش درآمد بهبود روابط تل‌آویو و ریاض است، تصریح کرد که شاهزاده ثروتمند عربستانی در نظر دارد طی سفری 7 روزه از اسرائیل دیدن کند.

عربستان امکان ساخت یا دستیابی به سلاح هسته‌ای را رد نکرد

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان- عادل الجبیر سفیر ریاض در عربستان امکان ساخت یا دستیابی به سلاح هسته‌ای توسط کشورش را رد نکرد. ، عادل الجبیر در پاسخ به سؤالی در این زمینه گفت که من نمی‌توانم به طور آشکارا درباره این موضوع صحبت کنم و این چیزی نیست که عمومی شود. ایندیپندنت پیش از این از تلاش عربستان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و نگرانیها در این زمینه خبر داده بود. یک منبع سعودی نیز به هفته نامه تایمز گفته است که این غیرقابل قبول است که ایران قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد اما عربستان نداشته باشد.

افشای برنامه هسته‌ای سری عربستان سعودی توسط منابع فرانسوی

وبگاه خبری تلویزیون المنار- در سایه جنجال آفرینی عربستان سعودی درباره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران، مشخص شد که ریاض از چندین سال گذشته یک برنامه‌ هسته‌ای را به صورت محرمانه با همکاری پاکستان آغاز کرده است. منابع آگاه در فرانسه، برنامه هسته‌ای سری عربستان سعودی را فاش کرده و گفتند: به نظر می‌رسد که برنامه هسته‌ای سری عربستان به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است. محمد بن سلمان ولی عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی دو هفته گذشته با سفر به فرانسه و روسیه قراردادهایی برای خرید سلاح از آن دو کشور و احداث تأسیسات هسته‌ای در عربستان را امضاء کرد.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استفلسطین:

عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین شد

خبرگزاری فلسطینی وفا- محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین را به دبیرکلی کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) منصوب کرد. عباس هفته گذشته یاسر عبد ربه دبیرکل کمیته اجرایی ساف را از پُستش برکنار و شنبه عریقات را جایگزین وی کرد.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استآمریکا:

تنها بر اساس احترام متقابل و حسن رفتار مناسب با آمریکا گفتوگو می‌کنیم

رویترز- ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیام تبریکی که روز شنبه برای باراک اوباما و به مناسبت روز استقلال آمریکا ارسال کرد، متذکر شد که روسیه تنها بر اساس احترام دوجانبه و رفتار برابر با آمریکا گفت‌وگو می‌کند.

شنود تلفن مقامات ارشد برزیل توسط آژانس امنیت ملی آمریکا

کوبا دباته- طبق آخرین افشاگری‌های سایت ویکی لیکس آژانس امنیت ملی آمریکا تماس‌های تلفنی 29 عضو ارشد دولت برزیل که نزدیک‌ترین افراد به دیلما روسف رئیس‌جمهور این کشور هستند را کنترل می‌کند. جولیان آسانژ بنیانگذار سایت ویکی لیکس عنوان کرد که آژانس جاسوسی آمریکا، تلفن دفتر مشاورین، کاخ و هواپیمای ریاست جمهوری برزیل را تحت کنترل دارد.

توافق روسیه و آمریکا برای تشکیل گروه تماس سوریه با مشارکت تهران

روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة- برخی از گزارش‌های مطبوعاتی از توافق روسیه و آمریکا خبر می‌دهد تا پس از تشکیل گروه تماس بین‌المللی-منطقه‌ای چتری را برای راهکار سیاسی در سوریه و تلاش‌های استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور دمشق برای برگزاری ژنو-3 فراهم کنند. این در حالی است که بر سر مرحله‌ای که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند بخشی از این گروه تماس باشد همچنان میان روسیه و آمریکا اختلاف وجود دارد.

گوش‌های بزرگ آمریکا بر بام سفارتخانه‌هایش برای شنود رهبران هم‌پیمان

روزنامه فرانسوی فیگارو- یک سند جدید آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که توسط وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس با همکاری سه رسانه اروپایی منتشر شده، تأیید می‌کند که آمریکا از بام‌ سفارت‌خانه‌های خود برای شنود رهبران کشورهای متحد خود استفاده می‌کرده است. روزنامه آلمانی اشپیگل نیز دو سال پیش گزارشی را منتشر کرد که از وجود جعبه‌هایی سفید بر بام سفارتخانه‌های آمریکا در برلین، مادرید، مسکو، پکن، تل‌آویو و استکهلم حکایت داشت. این روزنامه از این جعبه‌های سفید با عنوان لانه‌های جاسوسی آمریکا در دیگر کشورها و حتی متحدان خود در سراسر دنیا یاد کرده بود.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استیونان:

آغاز همه‌پرسی یونان درباره شروط تروئیکا

وزارت کشور و امور اصلاحی یونان- همه‌پرسی در یونان درباره پذیرش یا رد شروط تروئیکای اروپایی (صندوق‌بین‌المللی پول، بانک مرکزی اروپا و کمیسیون اروپایی) در این کشور آغاز شد. حدود 8.5 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در این همه‌پرسی هستند و در صورتی که دست‌کم 40 درصد از واجدین در این همه‌پرسی شرکت‌ کنند، معتبر خواهد بود.

یونان در صورت رای منفی به برنامه‌های ریاضتی، باید پول دیگری را جایگزین یورو کند

رادیو آلمان- مارتین شولتس رئیس پارلمان اروپا درباره همه‌پرسی یونان گفت در صورتی که مردم این کشور به همه‌پرسی رای منفی بدهند،‌ در این کشور باید پول دیگری جایگزین یورو شود. اینکه یونان همچنان پس از همه‌پرسی در منطقه یورو می‌ماند، قطعا همینطور است اما در صورتی که آنها به همه‌پرسی رای منفی بدهند، باید پول دیگری را جایگزین یورو کنند چرا که یورو دیگر ابزاری برای پرداخت یونانی‌ها نخواهد بود.

خروج یونان از منطقه یورو موقتی خواهد بود

روزنامه آلمانی بیلد- ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان با اعلام اینکه بحران یونان می‌تواند به فروپاشی این کشور و ساختار بانکی آن منتهی شود، گفت که خروج یونان از منطقه یورو موقتی خواهد بود. شویبله گفت: یونان بخشی از منطقه یورو است. شکی در این مورد نیست. اینکه در این منطقه بمانند و یا اینکه به صورت موقت از آن خارج شوند موضوعی است که مردم یونان خود می‌توانند به آن پاسخ دهند.

ایرانی‌ها به یک قدمی امضای توافق رسیدند/ عربستان از سال‌ها پیش برای مقابله با ایران هسته‌ای آماده شده استچین:

آغاز رزمایش بی‌سابقه چین در دریای زرد با حضور انبوه موشک‌های برد بلند و بمب‌های پارازیت انداز

وبگاه شبکه خبری پرس تی‌وی- ارتش چین رزمایش دریایی، هوایی بی‌سابقه‌ای را در دریای زرد و منطقه بین شبه جزیره کره و چین آغاز کرده است. این رزمایش اوائل صبح روز جمعه آغاز شد. صد کشتی جنگی، ده‌ها هواپیمای نیروی دریایی و نیروهای رزم الکترونیک در حالی که به دو دسته قرمز و آبی تقسیم شده بودند، این رزمایش ویژه را برای مقابله با تهدیدهای کوتاه مدت آغاز کردند و در آن مجموعه‌ای از حملات موشکی برد بلند، دفاع هوایی، عملیات ضد موشکی گسترده و حملات هماهنگ به اهداف سطحی دیده می‌شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حامد ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    آماده فروش گسترده!! عجب ... هنوز اس 300 رو نداده دوباره میخوان پول بگیرن چندبار باید از یه سوراخ گزیده بشیم؟!!
  • hamed ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    کاملا موافقم.
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    پس از توافق نهایی تو مذاکرات این رو باید تیم مذاکره کننده اضافه کنه که اگه عربستان به فکر رقابت هسته ای با ایران بیفته ما کل توافق و کعن لم یکون تلقی میکنیم.
  • جلال ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    روسيه عطايت را به لقايت بخشيديم فعلا براي خوش خدمتي به عربستان يمن را محكوم كن خوش گلدي پول خورد يوخدي!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس