کد خبر 416519
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

یک خبرگزاری انگلیسی در گزارشی از درگیری‌ها در القلمون تاکید کرد که پیروزی‌های نیروهای حزب الله و ارتش سوریه دستاورد بزرگی برای آنها بود.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه و نیروهای حزب الله در نبرد با شبه نظامیان جبهه النصره در ارتفاعات القلمون خبرگزاری رویترز در گزارشی تصریح کرد که این پیروزی‌ها دستاوردی مهم برای دولت دمشق در مقابل مخالفان مسلح بود.

رویترز با اشاره به اینکه حزب الله دارای قدرت قابل توجهی است تاکید کرد که این گروه لبنانی به متحدی حیاتی برای دولت سوریه در طی 4 سال گذشته تبدیل شده‌ است.

این خبرگزاری انگلیسی با اذعان به اینکه نیروهای سوری و حزب الله توانستند بلندترین نقطه در القلمون را به کنترل خود درآورند، تاکید کرد که کنترل براین بلندی‌ها مرحله اصلی نبرد در القلمون بوده و از قول مقامات نظامی سوری گزارش داد که نیروهای ارتش تروریست‌ها را تعقیب خواهند کرد.

رویترز در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه براساس اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه تنها 4 نیروی حزب الله در درگیری‌های القلمون کشته شده‌اند اذعان کرد که این گروه لبنانی از توان بالای آتش در حمله به مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح برخوردار است که همین مسئله شورشیان را وادار به فرار کرد.

طی روزهای گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت موفق شدند کنترل بزرگ‌ترین پایگاه نظامی گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در منطقه غرب القلمون را در دست گیرند.

این پیروزهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت یک روز پس از آزادسازی یکی دیگر از پایگاه‌های نظامی جبهه النصره در منطقه عسال الورد که در 4 کیلومتری تپه «نحله» در شرق منطقه «بریتال» لبنان قرار دارد، حاصل شد.

در عملیات دو روز گذشته یکی از مهمترین سرکردگان جبهه النصره در منطقه الجبه نیز به قتل رسید. بنابر گزارش‌ها «احمد ابراهیم عثمان» ملقب به «الحداد» سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان شهدای حوش عرب» وابسته به جبهه النصره در جریان درگیری‌‌های ارتش سوریه با عناصر مسلح به قتل رسید.

الحداد یکی از مهمترین و خطرناک‌ترین سرکردگان میدانی جبهه النصره در منطقه الجبه القلمون شمرده می‌شد، در این درگیری‌ها بیش از 20 تروریست مسلح نیز کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    این درگیری‌ها بیش از 20 تروریست مسلح نیز کشته شدند. این حرف همیشه هست ولی قبلا میگفتی تعدادی
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    شکست بزرگ برای اسرائیل
  • محمد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    ( دستاورد بزرگ حزب الله و ارتش سوریه در القلمون ) قلم بیاور یاداشت کنم ، فراموش میشه .
  • رحیمی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    ان حزب الله هم الغالبون
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    0 0
    دمشون گرم
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    توچرا چشمت درومد؟؟؟؟قلم بره تو چشمت عوضی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس