کد خبر 413478
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰

مردم بریتانیا امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا نمایندگان پارلمان پنجاه و ششم را انتخاب کنند.

احتمال تشکیل دولت چند حزبی کم ثبات در انگلیس
به گزارش مشرق، تازه ترین نظرسنجی ها از حمایت عمومی 34 درصدی از دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه کار انگلیس و اد میلیبند از حزب کارگر حکایت دارد. این آمار نشانگر چندپارگی سیاسی در انگلستان است که در سایر نقاط اروپا نیز مشهود است.

پروفسور تونی تراورس از دانشکده اقتصاد لندن بر این باور است که انتخابات پیش رو در انگلیس به تشکیل دولتی چند حزبی منجر می شود که «احتمالا کم ثبات تر از دولتی است که سال 2010 تشکیل شد.»

کمپ های انتخاباتی محافظه کاران و کارگر در تلاش برای کسب اکثریت 650 کرسی مجلس عوام و پیروزی در آخرین لحظه هستند.

به گزارش پرس تی وی، با این حال کامرون در مصاحبه با رادیو بی بی سی به امکان بوجود آمدن ائتلافی جدید یا تشکیل دولتی اقلیت در انگلیس اذعان کرد.

وی گفت: «مردم و من می دانیم که ما در سال 2010 با کسب اکثریت آرا پیروز (انتخابات) نشدیم. من کشور را در اولویت قرار دادم و برای اولین بار در 70 سال اخیر دولتی ائتلافی تشکیل دادم چون می خواستم دولتی قوی و با ثبات در بریتانیا تشکیل شود.»

سناریوهای احتمالی

حزب کامرون به احتمال بسیار زیاد مجبور به ائتلافی دیگر با حزب لیبرال دموکرات به رهبری نیک کلگ می شود که می تواند آرای مناسبی را کسب کند. با این حال، لیبرال دموکرات ها ممکن است امکان جلب پشتیبانی حزب کارگر را حفظ کند.

حزب ملی اسکاتلند هم که موضعی طرفدار استقلال دارد تا حد زیادی به عنوان شریک بالقوه حزب کارگر برای تشکیل دولت اقلیتی کارگر در نظر گرفته می شود.

همچنین انتظار می‌رود حزب ملی اسکاتلند بسیاری از کرسی‌های پارلمان را در اسکاتلند به دست آورد. این مساله باعث خواهد شد چشم انداز تحقق یافتن استقلال اسکاتلند نزدیک تر شود.

حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) نیز که موضعی ضد اتحادیه اروپا دارد بعید است بیش از تعداد انگشت شماری کرسی در مجلس عوام انگلیس به دست آورد.

در صورت پیروز شدن محافظه کاران در انتخابات، احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت زیرا کامرون وعده داده است که درباره این موضوع همه پرسی برگزار کند.

نیک کلگ، رهبر میانه‌رو حزب لیبرال دموکرات و معاون نخست وزیر در دولت ائتلافی با محافظه کاران گفته است احتمال برگزاری یک انتخابات دیگر در سال جاری وجود دارد.

انتخابات مجلس عوام انگلیس امروز پنجشنبه از ساعت شش صبح به وقت گرینویچ آغاز و ساعت 21 به وقت گرینویچ پایان می یابد. رای گیری در حدود 50 هزار مرکز اخذ رای در سراسر کشور انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس