کشورهایی که اس-300 ارسال می‌کنند، شاید حس کاذب مصونیت از حمله را داشته باشند و همین حس باعث می‌شود که اقدامات تحریک‌کننده انجام دهند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/2/7 به شرح زیر است:

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهایران:

شرط پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس، توافق درباره همه مسائل

شبکه سی‌سی‌تی‌وی چین- علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: شرط پذیرش پروتکل الحاقی توسط مجلس توافق درباره همه مسائل است و تا زمانی که درباره همه مسائل توافق نشده، این بدان معنا خواهد بود که توافقی حاصل نشده است. وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در چارچوب تدابیر اضافی اجازه خواهد داد که بازرسان آژانس از تاسیسات غیرهسته‌ای آن بازدید کنند، گفت: اگر همه مسائل به خوبی پیش برود ما این حقیقت را پذیرفته‌ایم که پروتکل الحاقی را خواهیم پذیرفت. در پروتکل الحاقی این فرصت و امکان وجود دارد که از برخی سایت‌ها بازدید انجام شود، اما این به تفاهم و توافق دوجانبه وابسته است.

دیدار سفیر برزیل در ایران با رئیس سازمان انرژی اتمی

خبرگزاری فارس- سانتیاگو ایرازابل مورائو سفیر برزیل در تهران روز یکشنبه با علی اکبر صالحی دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه طرفین به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف در نیویورک: رژیم صهیونیستی بزرگترین مانع تحقق معاهده NPT است

پرس‌تی‌وی- محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در نیویورک رژیم صهیونیستی را بزرگ‌ترین مانع تحقق معاهده ان‌پی‌تی خواند و گفت: این رژیم الزامات گنجانده شده در این پیمان بین‌المللی را نقض کرده است. سلاح های هسته‌ای اسرائیل و خودداری این رژیم از همکاری با جامعه بین‌المللی از موانع اصلی جهانشمولی پیمان منع گسترش سلاح های هسته‌ای است.

احتمال لغو تحریم‌ها، اشتهای اروپائی‌ها را برای ورود بازار جذاب ایران برانگیخته است

نشریه فرانسوی تریبون دو ژنو- با توجه به فرضیه لغو تحریم‌های ایران و تمایل بسیاری از کشورها به ویژه اروپائیان برای ورود به بازار جذاب ایران، اقتصاددانان بازار ایران را بازاری مهم می‌دانند. اروپائیان در آرزوی آنند که برای شکستن وابستگی انرژی خود به روسیه در آینده از گاز ایران بهره ببرند. به گونه‌ای که هیئت‌هایی از آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و جمهوری چک پشت سر هم برای از دست ندادن این فرصت مغتنم روانه تهران می‌شوند.

وزیر دفاع ایران ماه آینده در عراق

خبرگزاری فارس- سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران ماه آینده به عراق سفر خواهد کرد. گفت‌وگو در خصوص مسائل دوجانبه و گروه تروریستی داعش از محورهای مذاکرات وزیر دفاع ایران با مقامات عراقی در این سفر است.

آمده‌ایم تا از آمریکا درباره تعهداتش بیشتر بشنویم

خبرگزاری صدا و سیما- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در نیویورک گفت: آمده‌ایم تا از طرف آمریکایی توضیح بیشتری درباره آثار توافق احتمالی بر وضع داخلی تعهدات این کشور بشنویم. ما دولت آمریکا را مسئول اجرای تعهدات بین‌المللی می‌دانیم و طبق مقررات بین‌المللی مشکلات داخلی هیچ دولتی، آن دولت را از اجرای تعهدات بین‌المللی خود معاف نمی‌کند. این مبنایی است که ما بر اساس آن مذاکره می‌کنیم.

ایران جزو 5 قدرت سایبری

روزنامه دیلی‌تلگراف- تهدید سایبری که در ماه‌های اخیر بزرگ‌نمایی آن در دستور کار ویژه مقامات آمریکایی قرار گرفته توسط کیت الکساندر رئیس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هم مورد تأکید قرار گرفت. وی می‌گوید ایران در کنار آمریکا، انگلیس، اسرائیل و روسیه یکی از 5 بازیگر بزرگ عرصه سایبری است. بزرگترین تهدیدی که وجود دارد، حمله‌ای فاجعه‌بار به زیرساخت‌های انرژی است. ما برای چنین چیزی آماده نیستیم.

ایران انقلاب خود را رها نمی‌کند

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز- برخلاف عقیده بسیاری، ایران دست از حمایت از انقلاب خود برنمی‌دارد. وقتی تفاهم هسته‌ای لوزان بین ایران و گروه 1+5 اعلام شد، برخی گمان می‌کردند که ایران بعنوان یک بازیگر مسوول وارد نظام بین‌الملل می‌شود، اما این افراد این حقیقت را نادیده گرفتند که ایران یک قدرت انقلابی است. ایران اهداف هژمونیکی در منطقه دنبال می‌کند و حاضر نیست دست از حمایت از انقلابش بردارد.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهآمریکا:

برنامه جدید کنگره آمریکا برای اعمال تحریم‌ علیه ایران

پایگاه تحلیلی المانیتور- از آنجاییکه این نگرانی وجود دارد که تهران به 130 میلیارد دلار دارایی بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند و آن را برای گروههایی چون حزب‌الله هزینه‌ کند، کنگره آمریکا، اقدام به ایجاد یک کارگروه جدید کرده که وظیفه آن اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بعد از آن است که تهران به اموال بلوکه شده خود دسترسی پیدا کرد. بسیاری از جمهوری خواهان کنگره دائماً در تلاش هستند تا مسائلی غیر از مسائل هسته‌ای را وارد مذاکرات کنند و این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات با ایران درحال حاضر تنها بر بحث هسته‌ای متمرکز است.

جدال در کنگره بر سر لایحه نظارت بر توافق هسته‌ای ایران

آسوشیتدپرس- حامیان لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای قبل از آنکه بتوانند به هدف خود برسند، می‌بایست در جدال با آندسته از نمایندگان کنگره که خواستار اعمال تغییراتی در این لایحه هستند، پیروز شوند. برخی از نمایندگان کنگره خواستار اعمال تغییراتی در این لایحه هستند زیرا باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا گفته که با اعمال برخی تغییرات در لایحه مذکور، در صورتیکه در سنا به تصویب درآید، آن را به امضا درمی‌آورد.

تلاش جمهوری‌خواهان برای افزودن متمم‌های تازه به طرح نظارت

پایگاه خبری هیل- هرچند کاخ سفید، دموکرات‌ها و حتی لابی ایپک (کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل) نسبت به افزودن متمم‌های جدید به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای هشدار داده‌اند، اما گروهی از جمهوری‌خواهان همچنان به دنبال افزودن متمم‌هایی چون لزوم به رسمیت‌شناسی اسرائیل، آزادی جیسون رضائیان و توقف حمایت ایران از مقاومت در این طرح هستند. روز جمعه حتی گزارش شد که ایپک، لابی اصلی اسرائیل در آمریکا، از بیم خودداری دموکرات‌ها از پشتیبانی طرح، مخالف افزودن متمم‌های جدید است.

ضرب و شتم و سلول انفرادی در انتظار پناهجویان عازم آمریکا

روزنامه آمریکایی هافینگتون پست- 3 زن مهاجر به خاک آمریکا به خاطر اعتصاب غذا در یک بازداشتگاه در تگزاس و بدرفتاری مقام‌های مربوطه، پنجشنبه هفته گذشته اداره مهاجرت و گمرک آمریکا و شرکت جی ای او اداره کننده یک زندان خصوصی در آمریکا را مورد پیگرد قانونی قرار دادند. مقام‌های مذکور زنان مهاجر و فرزندانشان را به خاطر اعتراض به زندان انفرادی انداخته و حتی تهدید کرده بودند کودکان و مادران را از هم جدا می‌کنند. دلمی کروز یکی از زندانیان پناه‌جو در این زمینه گفت: به همراه پسر 11 ساله‌ام یک روز در انفرادی بوده و حق رفتن به دستشویی را نداشته و با شرمندگی مجبور به رفع حاجت در مقابل همدیگر بودیم. آن‌ها با ما چون جنایتکاران برخورد کردند.

از هر۶ سیاهپوست یک نفر ناپدید می‌شود

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز- یک میلیون و 500 هزار مرد سیاهپوست که در آمریکا محو شده‌اند، حاکی از آن است که بیش از یک نفر از 6 مرد سیاهپوست بین بازه سنی 24 تا 54 سال از جامعه مدنی ناپدید شده‌اند و اکثراً به واسطه این بوده که در سن جوانی جان خود را از دست داده‌اند یا اینکه در زندان حبس شده‌اند. در ماههای اخیر موارد دردناک زیادی از کشته شدن مردان و پسران سیاهپوست توسط گلوله‌های پلیس سفیدپوست به چشم می‌خورد که در برخی موارد، نوار ویدئویی آنها نیز منتشر شده است.

انتقاد تند تحلیلگر سی‌ان‌ان از میلیاردر صهیونیست

سی‌ان‌ان- تحلیلگر سی‌ان‌ان گفت: نقش شلدون ادلسون میلیاردر صهیونیست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به معنای تعیین سیاست خارجی برای آمریکاست. وی و همسرش در سال 2012 مبلغ 93 میلیون دلار به کاندیداهای جمهوری‌خواه دادند. باید بدانیم که مشارکت او با هدف سوق دادن آمریکا به سوی جنگ با ایران است. ادلسون در صدد است از نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا حمایت کند.

اظهارات ضد ایرانی ائتلاف جمهوری‌خواهان صهیونیست در نشست قمارخانه ‌های لاس‌وگاس

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست- نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به منظور خوش خدمتی به شلدون ادلسون میلیاردر صهیونیستی که قرار است بودجه کمپین‌ انتخاباتی جمهوری‌خواهان را تأمین کند، اظهاراتی در تقبیح توافق هسته‌ای با ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی را مطرح کردند که ادلسون را خشنود سازند. سناتور تد کروز اعلام کرد هر اقدامی را که می‌تواند برای متوقف کردن یک توافق بد با ایران صورت می‌دهد. مایک پنس فرماندار ایالت ایندیانا نیز تصریح کرد: دشمنان اسرائیل، دشمنان ما هستند؛ انگیزه اسرائیل، انگیزه ما است. شهر لاس‌وگاس از روز جمعه، نشستی را میزبانی می‌کند که می‌تواند برای امیدواران به نمایندگی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 سرنوشت ساز باشد.

توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از انصارالله، حماس و حزب‌الله باشد

سی‌ان‌ان- بیل ریچاردسون سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل ضمن تأکید بر لزوم حمایت از عربستان در مسأله یمن افزود که ایران اگر خواستار یک توافق هسته‌ای با موافقت کنگره است باید رفتار منطقه‌ای خود از جمله حمایت از محور مقاومت را تغییر دهد. ریچاردسون گفت: مذاکرات کنونی هسته‌ای با ایران و 5+1 باید شامل بندهایی درباره اقدامات فعلی ایران در منطقه پیرامون حمایت از حوثی‌ها، حزب‌الله و تهدید اسرائیل باشد.

جورج بوش: تحریم‌های ایران نباید برداشته شود

نیویورک‌تایمز- جورج بوش رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنرانی در جمع حامیان مالی یهودی تاکید کرد که نباید تحریم‌های ایران برداشته شود چرا که این کار سبب از دست رفتن قدرت و نفوذ واشنگتن در قبال تهران می‌شود.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهیمن:

ممکن است اسرائیل حمله مستقیم به یمن بکند

روزنامه الاخبار بیروت- به توجه به منافع مشترک بی‌شمار منطقه‌ای موجود بین ریاض و تل‌آویو پیش‌بینی‌ می‌شود این منافع مشترک بخصوص در عرصه یمن از جمله در تنگه باب المندب دخالت نظامی اسرائیل در جنگ یمن را به دنبال داشته باشد. بر این اساس، گزینه نظامی حملات هوایی گزینه‌ای امن و بی‌خطر برای تل‌آویو است. ارتش یمن دارای پدافند هوایی قدرتمندی نیست که توان شناسایی و تعرض به جنگنده‌های اسرائیلی را داشته باشد.

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن: عملیات طوفان قاطع هنوز به پایان نرسیده است

اسکای‌نیوز- ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد که عملیات ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان سعودی که پایان آن اعلام شده است، هنوز به پایان نرسیده است. وی ضمناً مدعی شد که انصارالله و حوثی‌ها تنها بر 30 درصد یمن تسلط دارند. یاسین با بیان اینکه علی عبدالله صالح مسبب کشتار و خونریزی در یمن است، افزود: ما درخواست علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن برای شرکت در مذاکرات صلح را رد می‌کنیم. این مقام مستعفی یمنی مدعی شد که نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در یمن حضور دارند و صدها نفر از نیروهای حوثی در ایران آموزش نظامی دیده‌اند.

آرایش نظامی جدید نیروهای انصارالله یمن در صنعا

پایگاه خبری آناتولی- منابع آگاه یمنی گفتند با توجه به ادامه درگیری‌ها در این کشور نیروهای انصارالله آرایش نظامی خود را در صنعا تغییر داده و نقاط جدیدی را به عنوان محل استقرار خودروهای زرهی و ایجاد ایست‌های بازرسی خود انتخاب کرده‌اند. بعد از بالا گرفتن اختلافات در حزب الموتمر که ریاست آن بر عهده علی عبدالله صالح رئیس جمهور قبلی یمن است، شهروندان صنعا نگران کشیده شدن درگیری‌ها به پایتخت هستند. نیروهای جنبش انصار الله سنگرهای متعددی در کوچه‌ها و خیابان‌های صنعا مستقر کرده‌اند.

اردوغان خواستار شکل‌گیری فضا برای مذاکره همه طرف‌های یمنی شد

خبرگزاری کویت- رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه بر لزوم از سرگیری مذاکرات میان طرف‌های یمنی تأکید کرد تا فضا برای ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه به ویژه یمن فراهم شود. وی ضمن محکوم کردن انصار الله به اقدامات خصمانه، خواستار همکاری این گروه به عنوان یک طرف سیاسی در رایزنی برای حل بحران یمن شد.

بررسی مسئله برگزاری زودهنگام انتخابات در صنعا

خبرگزاری رسمی یمن سبأ- کمیته عالی انقلابی یمن و محمد علی الحکیمی کمیساریای عالی انتخابات این کشور با برگزاری نشستی در صنعا، مسئله برگزاری زودهنگام انتخابات در یمن را بررسی کردند. در این نشست، موضوعاتی نظیر طیف‌هایی شرکت‌کننده در انتخابات و گام‌های اصلی برای برگزاری انتخابات و مکانیزم اجرای آن بررسی شد.

15 کشته و 90 زخمی طی 2 روز درگیری در تعز یمن

خبرگزاری یمنی خبر- درگیری‌ میان نیروهای حزب اصلاح یمن و انقلابیون انصارالله در تعز طی 48 ساعت، دست‌کم 15 کشته و 90 زخمی برجای گذاشت. این در حالی است که درگیری‌های منقطع در منطقه حوض الاشراف همچنان ادامه دارد و به سوی برخی محله‌های این شهر، خمپاره شلیک می‌شود.

عملیات نظامی عربستان جان تازه‌ای به القاعده در یمن بخشید

پایگاه خبری التقریر- یکی از مهم‌ترین بازتاب‌های حمله عربستان به یمن جان بخشیدن دوباره به گروه تروریستی القاعده در یمن بود تا با استفاده از شرایط، گستره نفوذ خود در شرق این کشور را توسعه دهد. القاعده درحال گسترش نفوذ خود در مناطق جنوبی یمن است و پس از تصرف شهر المکلا، مرکز استان حضر موت، هم اکنون تلاش دارد، بر پایگاه‌های نظامی و تجهیزات و تسلیحات نظامی موجود در آنها از جمله سلاح‌های سنگین نیز سیطره یابد، در این راستا 17 آوریل بود که مقر لشکر 27 میکا در شهر المکلا را با تجهیزات نظامی موجود در آن تصرف و پس از آن فرماندهی منطقه دوم نظامی یمن واقع در منطقه خلف در شرق المکلا و مقر اطلاعات امنیت ملی شهر را اشغال کرد.

درگیری مرزی قبایل حجه با نیروهای عربستانی در مرز

خبرگزاری خبر- نیروهای مسلح قبیله‌ای استان حجه در مرز یمن و عربستان با نیروهای سعودی درگیر شدند. هنوز مشخص نیست که این درگیری ها قربانی هم داشته باشد. در همین راستا، توپخانه‌های سعودی، مناطق المرزق، میدی، حرض، جبل النار و منطقه الحثیره را گلوله‌باران کردند.

خبر بازگشت منصور هادی به یمن جنگ روانی است

خبرگزاری فارس- منابع نزدیک به جنبش انصارالله یمن خبر برخی شبکه‌های وابسته به عربستان سعودی مبنی بر قصد منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن برای بازگشت به کشور را جنگ روانی و با هدف تقویت روحیه بقایای هواداران او توصیف کرد. وی گفت: تاریخ مصرف هادی و ایادی او در یمن برای حامیان او در خارج و داخل گذشته است و اینک او فقط به ابزاری برای سیاست‌های اربابان خود تبدیل شده است. منصور هادی اگر توان داشت پایتخت قانونی یمن صنعا را رها نمی کرد تا در دامان دشمنان ملت یمن پناه گیرد. اتفاقا ملت یمن منتظر بازگشت هادی منصور به کشور هستند تا بنابر حکم اسلام با خائنین و منافقان برخورد کنند.

رئیس‌جمهور فراری یمن دومین پایتخت موقت خود را هم اعلام کرد

شبکه الشرعیه وابسته به منصور هادی- عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن قصد دارد شهر سیئون در استان حضرموت را که محل فعالیت القاعده است، پایتخت موقت یمن، اعلام کند. این دومین بار است که رئیس جمهور مستعفی یمن، بر خلاف قانون اساسی این کشور، شهری دیگر در یمن را پایتخت می‌خواند. او در ماه فوریه نیز پس از استعفا و فرار از صنعا، عدن را پایتخت یمن خوانده بود اما از آنجا به عربستان فرار کرد.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهاتحادیه اروپا:

توافق میسنک و بحران در شرق اوکراین؛ محور مذاکرات نشست اروپا-اوکراین

پایگاه رسمی شورای اروپا-نمایندگانی از اروپا و اوکراین در نشستی در کی‌یف درباره اجرای توافق مینسک، بحران در شرق اوکراین و اصلاحات اقتصادی در این کشور رایزنی می‌کنند. ‌دونالد توسک رئیس شورای اروپا، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا، ‌فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یوهانس هان کمیسر سیاست همسایگی در اروپا و توسعه مذاکرات و طرف اوکراینی هم به ریاست پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین در این نشست حضور خواهند داشت. اتحادیه اروپا همواره بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید کرده و چندین دوره تحریم علیه روسیه را با تکیه بر همین ادعا اعمال کرده است.

اتحادیه اروپا هیچ مسئولیتی در قبال شکل‌گیری بحران لیبی نداشت

روزنامه فرانسوی فیگارو- فرانسوآ فیون نخست‌وزیر سابق فرانسه ضمن رد هرگونه مسئولیت اروپا در قبال موضوع مهاجرت‌های غیرقانونی در آب‌های مدیترانه، مناقشه جاری در سوریه و دولت‌های آفریقایی را مسئول بوجود آمدن اوضاع اخیر دانست. اتحادیه اروپا روز پنجشنبه گذشته در پایان نشستی درباره غرق شدن اخیر قایق حامل مهاجران در آب‌های مدیترانه و کشته شدن 700 نفر، برای ممانعت از تکرار این فجایع تصمیم گرفت که تلاش‌های منظمی را برای شناسایی، توقیف و نابودی قایق‌ها پیش از آنکه توسط قاچاقچیان انسان مورد استفاده قرار گیرند، انجام دهد.

رئیس شورای اروپا: اوکراین روی کمک نظامی اتحادیه اروپا حساب باز نکند

اسپوتنیک- دونالد توسک رئیس شورای اروپا احتمال کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین برای حل بحران این کشور را توهم خواند. وی با بیان اینکه اوکراین نباید روی کمک نظامی اتحادیه اروپا حساب باز کند،‌ گفت: بیایید توهمات و اوهام ما را هدایت و رهبری نکند. اکنون هیچ جایگزین دیگری برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین وجود ندارد.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهعراق:

دلیل عقب‌نشینی برخی یگان‌های ارتش از الانبار، شایعات بود

خبرگزاری فارس- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت: برخی طرف‌ها سخنان طائفه‌ای بر زبان می‌آورند که به قتل و آوارگی عراقی‌ها منجر می‌شود. وی دلیل عقب‌نشینی برخی یگان‌های ارتش از الانبار را انتشار شایعات دانست. العبادی افزود: برخی از حضور داعش در مناطق سنی استقبال می‌کنند اما داعش هیچ یاری در مناطق سنی نشین ندارد و ما درباره فتنه هشدار می دهیم. اوضاع در عراق نیازمند تلاش همگانی در تمامی استانها است به ویژه که ما از بحران مالی و جنگ در رنجیم. چند روز است که موجی از ترس در عراق ایجاد شده و تصاویری مخدوش بین مردم توزیع شده است.

اردن گذرگاه مرزی با عراق را مسدود کرد

خبرگزاری آناتولی- یک مقام عراقی اعلام کرد که مسئولان اردنی بعد از انفجار در نزدیکی گذرگاه مرزی طریبیل که منجر به کشته شدن 5 نیروی مرزبانی عراق و زخمی شدن 9 تن شد، به صورت یکجانبه این گذرگاه را مسدود کرده‌اند.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهروسیه:

پرتاب موفقیت آمیز موشک‌های اس-۳۰۰ توسط روسیه در یک تمرین نظامی

اسپوتنیک- سرویس خبری ارتش روسیه روز دوشنبه از پرتاب موفقیت آمیز موشکهای دفاعی اس-۳۰۰ توسط نیروی هوایی این کشور در آستاراخان خبر داد. این پرتاب شامل کنترل پرتاب موشک اس 300 با توجه به تغییرات جدید در آن بوده و همچنین برای بالا بردن آمادگی پرسنل و افزایش هماهنگی بین واحدهای مشترک برای پرتاب این سامانه ضدهوایی برگزار شده است.

علاقمندی روسیه برای دسترسی به بازار ایران از طریق ترکمنستان

خبرگزاری فارس- آلکساندر شوخین رئیس اتحادیه بازرگانان روسیه در ملاقات با قربانقلی بردی‏‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان، بر اهمیت موقیعت ترانزیتی ترکمنستان جهت دسترسی محافل اقتصادی و تجاری این کشور به بازار ایران و جهان تاکید کرد. وی تصریح کرد: در مذاکرات با رئیس جمهور ترکمنستان ابعاد مختلف همکاری‏‌های ترانزیتی کالا و حامل‌‏های انرژی از طریق خاک ترکمنستان به بازارهای جهانی و ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادیم.

ولادیمیر پوتین: اسنادی از کمک آمریکا به جدایی‌طلبان قفقاز و چچن داریم

آسوشیتدپرس- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در یک مستند تلویزیونی که در تلویزیون روسیه پخش شد، تاکید کرد که مسکو اسنادی از کمک واشنگتن در سال‌های ابتدایی دهه 2000 میلادی به جدایی‌طلبان قفقاز و چچن در اختیار دارد. پوتین گفت: سازمانهای اطلاعاتی روسیه تماسهایی بین جدایی طلبان و سازمان اطلاعات آمریکا ثبت و ضبط کرده‌اند که نشان از کمک واشنگتن به آنها دارد.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهعربستان:

اعزام گارد ملی عربستان به نجران در نزدیکی مرز یمن

خبرگزاری رسمی عربستان واس- نیروهای گارد ملی عربستان که ریاست آن با پسر شاه سابق است، در منطقه نجران در نزدیکی مرز جنوبی نزدیک یمن مستقر شدند.

دخالت زمینی در یمن با تجمیع مخالفان انصارالله و علی عبدالله صالح

پایگاه خبری الرای‌پرس- منابع آگاه در عربستان از اختلاف‌ نظر درباره حمله زمینی به یمن خبر می‌دهند. این در حالی است که برخی از رسانههای سعودی و غربی، تصمیم سعودی برای اجرای عملیات زمینی در یمن را قطعی دانسته‌اند. در این باره دو نظر وجود دارد: یک عده خواستار دخالت زمینی کشورهای شرکت کننده در ائتلاف هستند و عده دیگر تاکید دارند که دخالت زمینی با تجمیع مخالفان انصارالله و علی عبدالله صالح صورت بگیرد و سپس با پشتیبانی نیروی هوایی کشورهای ائتلاف متجاوز از مرزهای سعودی به سمت صعده واقع در شمال یمن لشکرکشی کنند. مجتهد فعال توئیتری مشهور به افشاگری‌ درباره خاندان آل سعود فاش کرده که محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی با محمد بن نایف بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد و وزیر کشور درباره حمله زمینی به یمن اختلاف نظر دارد.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهفلسطین:

اسرائیل اجازه نمی‌دهد ایران برای حزب‌الله سلاح پیشرفته ارسال کند

روزنامه تایمز اسرائیل- موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم اجازه نمی‌دهد تا ایران حزب‌الله را به سلاح‌های پیشرفته مجهز سازد. وی بعد از اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه منطقه قلمون واقع در مرز سوریه با لبنان را هدف قرار دادند، مدعی شد، تهران تلاش می‌کند حزب‌الله را به تسلیحات پیشرفته مجهز سازد.

تل‌آویو پس از دو دهه به نشست بازنگری ان‌پی‌تی نماینده می‌فرستد

رویترز- رژیم‌صهیونیستی که از سال 1995 از شرکت در جلسات بازنگری پیمان منع گسترش خودداری کرده، امسال با هدف بهبود روابط با کشورهای عربی به این نشست نماینده اعزام می‌کند. یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود، گفت: به نظر من، حضور ما به عنوان ناظر در کنفرانس، تلاشی است تا نشان دهیم برای انجام چنین مباحثی حسن نیت داریم. ما به مذاکرات مستقیم بین طرف‌های منطقه‌ای، یک مذاکره امنیت منطقه‌ای، مذاکره‌ای بر مبنای اجماع، نیاز داریم.

کارتر برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین به غزه سفر می‌کند

خبرگزاری آناتولی- یک منبع امنیتی وابسته به جنبش حماس گفته جیمی کارتر رئیسجمهور اسبق آمریکا در سفر سه روزه خود به سرزمین‌های اشغالی، پنجشنبه هفته جاری برای دیدار با رهبران حماس و میانجی‌گری میان فتح و حماس به غزه خواهد رفت. کارتر 30 آوریل (پنج‌شنبه آتی) در سفری سه روزه به سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری و غزه خواهد رفت. وی با کمک عربستان سعودی قصد دارد با وساطت میان دو جنبش فتح و حماس توافق مکه 2 را به مرحله اجرا برساند تا شاید اختلافات میان این دو جنبش به اتمام برسد. کارتر اخیراً به دوحه پایتخت قطر رفته و با خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار کرده است. توافق مکه 2 با نظارت عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان بسته و دولت وحدت ملی تشکیل شد، اما پس از چند ماه به هم خورد و اختلافات از نو برگشت.

وزیر جنگ اسرائیل: توافق هسته‌ای به ایران فضای تنفس می‌دهد

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست- موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل می‌گوید: غرب با توافق هسته‌ای، به جای سخت‌تر کردن اوضاع برای ایران، فضای تنفس و بازیابی توان را برای این کشور ایجاد می کند و به ایران مشروعیت می‌دهد. توافق هسته‌ای با ایران به این کشور اجازه می‌دهد همزمان با درخواست علنی محو اسرائیل، در آستانه تبدیل به یک دولت اتمی باشد.

حمله اخیر اسرائیل به قلمون سوریه برای سنگ اندازی در مذاکرات هسته‌ای ایران بود

وبگاه خبری صدی البلد مصر- خالد الاصمعی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تل‌آویو با حمله به مواضع حزب الله در سوریه، به دنبال کشاندن ایران به عرصه درگیری سپس خراب کردن روند مذاکرات هسته‌ای است. وی مدعی شد: ایران به علت مشغولیت در امر همگرایی با آمریکا، به دنبال اجتناب از درگیری با اسرائیل است زیرا ایران مایل به ورود در درگیری‌هایی نیست که پتانسیل تاثیرگذاری منفی در پرونده هسته‌ای تهران را داشته باشند.

حمله به ایران آخرین راه‌حل است

روزنامه تایمز اسرائیل- ژنرال عمیر اشل فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به کارگیری اقدام نظامی علیه ایران را آخرین راه‌حل برای مسئله هسته‌ای تلقی می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که چرا به نیروی هوایی اسرائیل دستور داده نشده مانند اقدام علیه راکتور هسته‌ای اسیراک عراق، به ایران حمله کند، پاسخ داد: اسرائیل طیف گسترده‌ای از ابزارها را برای مقابله با تهدیدات در اختیار دارد. راه‌حل این مسئله به کارگیری تلفیقی از این ابزارهاست. استفاده از گزینه نظامی آخرین راه‌حل است و هنوز در این باره تصمیمی اتخاذ نشده. وی در خصوص تصمیم روسیه در خصوص تحویل سامانه اس-300 به ایران نیز گفت: اس300 یک سیستم پیچیده است، اما چالشی وجود ندارد که نتوان با آن مقابله کرد. نیروی هوایی ظرفیت خود را برای مقابله با این چالش افزایش داده است. کشورهایی که اس-300 ارسال می‌کنند، شاید حس کاذب مصونیت از حمله را داشته باشند و همین حس باعث می‌شود که اقدامات تحریک‌کننده انجام دهند.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهمصر:

حسنی مبارک: مردم از السیسی حمایت کنند؛ به دانایی رئیس جمهور اطمینان دارم

شبکه خصوصی البلد- حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر روز یکشنبه در مصاحبه‌‌ای تلویزیونی گفت: عبدالفتاح السیسی باید تصمیمات سرنوشت‌ساز بگیرد و مردم مصر باید در این مسیر از وی حمایت کنند. وی تصریح کرد: سیسی و ارتش به خوبی حرمت سرزمین ملی را درک می‌کنند. مبارک گفت نسبت به آینده مصر امیدوار است و به دانش رئیس جمهور مصر اعتماد دارد.

16 کشته در حمله بالگردهای مصری به مواضع شبه نظامیان در سینا

اسکای نیوز عربی- 16 شبه نظامی در حمله بالگردهای مصری به مواضع شبه نظامیان در منطقه شیخ زوید در شمال این کشور کشته و 4 تن نیز زخمی شدند. همچنین نیروهای مصری 6 نفر از جمله 3 تن از رهبران گروه تروریستی انصار بیت المقدس را در روستای الشلاق در جنوب الشیخ زوید دستگیر کردند. در پی برکناری محمد مرسی رییس جمهوری مصر در اواسط 2013 حملات مسلحانه علیه پلیس و نیروهای امنیتی و پایگاه های نظامی در این کشور افزایش یافته است.

بازدید از تأسیسات غیرهسته‌ای میان دو طرف بررسی شده است/ احتمال حمله مستقیم اسرائیل به یمن/ انصارلله در صنعا آرایش نظامی جدید به خود می‌گیرد/ پرتاب موفقیت‌آمیز موشک‌های اس-300 نسل جدید/ ظریف: منتظریم آمریکا از تعهداتش بگوید/ حمایت حسنی مبارک از السیسی/ ایران جزو 5 قدرت سایبری دنیا/ از هر 6 سیاه‌پوست آمریکایی، یک نفر ناپدید می‌شود/ گارد ملی عربستان به نزدیکی مرز یمن اعزام شد/ توافق هسته‌ای باید شامل پایان حمایت ایران از مقاومت باشد/ نام «بوش» باری بر دوش نامزد انتخابات آمریکا/ تهدید فرمانده نیروی هوایی اسرائیل علیه روسیهآلمان:

در صورت وقوع جنگ، آلمان توان ایستادگی در برابر تانکهای روسیه را ندارد

اسپوتنیک- روزنامه آلمانی دی‌ولت در گزارشی درباره احتمال بروز جنگ بین این کشور و روسیه هشدار داد که آلمان تجهیزات نظامی لازم برای مقابله با تانکهای روسی را ندارد. با وجود اینکه آلمان دارای تانکهای لپرد 2، یکی از بهترین تانکهای نبرد در جهان است، نیروهای مسلح آن تجیهزات مورد نیاز را نداشته و هیچ شانسی در مقابل تانکهای روسیه ندارند. با وجود تلاش‌های کشورهای اروپایی شامل آلمان و فرانسه تنش‌ها بین روسیه و غرب به دلیل بحران اوکراین همچنان ادامه دارد.

آرشیو اخبار هفته گذشته:

خلاصه اخبار جمعه



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اسراییل عقب افتاده دماغشو نمیتون بگیره میخواد به روسیه حمله کنه..
  • آرش آذر ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    احتمالا از اون جایی که اسراییل خیلی وقته در جنگی پیروز نشده و این براش یه عقده بزرگ شده با عربستان قرار گذاشتن که عربها تمام زیر ساختها و قدرت نظامی و دفاعی مستهلک یمن رو از بین ببرند تا اسراییل با یک هجوم برق آسا یمن شهر بی دفاع رو شکست بده و در عوض اون هم اسراییل از شاهزادگان عرب در کاباره ها و عشرتکده های لاس وگاس پذیرایی کنه تا کلی بهشون خوش بگذره
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    "علاقمندی روسیه برای دسترسی به بازار ایران از طریق ترکمنستان" از نظر روسها درياي خزر خط ممنوعه تجاري براي ايران است. واقعا قصد تجارت دارند مي توانند حداقل كشتي هاي خود را روانه بندرانزلي كنند.
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    مرگ بر اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس