کد خبر 413515
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۳

کاخ کرملین تاکید کرد که رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان یکشنبه آینده در شهر مسکو در خصوص بحران اوکراین گفتگو خواهند کرد.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مراسم رژه نظامی در میدان سرخ مسکو که روز شنبه آینده به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم برگزار خواهد شد، شرکت نمی کند ولی قصد دارد روز بعد از آن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص تازه ترین تحولات مربوط به بحران اوکراین، دیدار و رایزنی کند.

رهبران غربی با طرح ادعای دخالت روسیه در بحران اوکراین، شرکت در مراسم ویژه روز پیروزی را تحریم کرده اند.

یوری یوشاکوف مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که آنگلا مرکل روز یکشنبه در مسکو خواهد بود و کنفرانس خبری مشترکی با پوتین خواهد داشت.

مرکل و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای دستیابی به قرارداد آتش بس بین دولت اوکراین و استقلال طلبان شرق این کشور، کمک و همکاری کرده اند.

یوشاکوف افزود: طبیعتا شرایط اوکراین از مهمترین موضوعات مورد بحث با صدر اعظم آلمان خواهد بود.

27 رئیس دولت در مراسم رژه نظامی شرکت خواهند کرد و پوتین قصد دارد با بسیاری از آنها از جمله ژی جین پینگ رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کند. پوتین همچنین با پراناب مخرجی رئیس جمهور هند، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و رائول کاسترو رهبر کوبا دیدار خواهد کرد.

وی به جزییات بیشتری در خصوص دیدار روسای جمهور روسیه و چین اشاره نکرد ولی گفت: همکاری های نظامی و انرژی در جریان این دیدار مورد گفتگو قرار خواهد گرفت.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط غرب و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس