سفرای عربستان، آمریکا و انگلیس در یمن با دو نفر از رهبران حزب «کنگره خلق» به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن دیدار کردند.

گروه بین‌الملل مشرق- گزارش پیش رو خلاصه مهمترین اخبار بین الملل طی 24 ساعت است که از عصر روز گذشته تا عصر روزی که تاریخ آن ذکر شده است انتخاب و خلاصه آن آماده شده است. اخبار براساس کشور تفکیک شده است.

خلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج شنبه 94/2/3 به شرح زیر است:


روزنامه بین المللایران:

شبیه‌سازی سایت‌های غنی‌سازی ایران در آزمایشگاه‌ هسته‌ای مخفی آمریکا

روزنامه نیویورک‌تایمز- روز چهارشنبه با انتشار گزارشی به مسئله نقش آزمایشگاه‌های هسته‌ای مخفی آمریکا در مذاکرات با ایران پرداخته و نوشته است که واشنگتن تأسیسات فردو و نطنز را شبیه‌سازی کرده است. یکی از این آزمایشگاه‌های در میان جنگل‌های تنسی ساخته شده و در حالی که مذاکره‌کنندگان تلاش می‌کردند برای حل مسئله هسته‌ای راهکاری بیابند، در این آزمایشگاه‌ها نیز روی نمونه شبیه‌سازی‌شده تأسیسات هسته‌ای ایران، کار می‌شده استبخشی از سانتریفیوژهای نصب‌شده در مرکز هسته‌ای «اوک ریج» تنسی مربوط به تأسیساتی هستند که زمانی معمر قذافی رئیس‌جمهور وقت لیبی، به آمریکا تحویل داد. در این مرکز، دانشمندان آمریکایی تلاش کرده‌اند تا «معقول‌ترین» ارزیابی را از آنچه فاصله ایران با بمب می‌خوانند، به دست آورند.

هزینه‌های هنگفت برای مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران

واشنگتن‌پست- تنش‌های بین باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی موجب سرازیر شدن ثروت‌های بادآورده به «ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» شده است. ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه که در هیأت رئیسه آن نام نفراتی چون «شلدون آدلسون» میلیاردر صهیونیست ضدایرانی دیده می‌شود لابی سیاسی طرفدار رژیم صهیونیستی است که مرکز ثقل فعالیت ثروتمندان یهودی برای کمک به جمهوری‌خواهان را تشکیل می‌دهد.

مسکو: تحویل اس-۳۰۰ به ایران به این زودی‌ها صورت نخواهد گرفت

ایتارتاس- مسکو اعلام کرده که به این زودی‌ها کار تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران انجام نخواهد شد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران را لغو کرد و به دنبال آن سخنگوی کرملین هم اعلام کرد که تحویل این سامانه می‌تواند هر لحظه صورت گیرد.

اعلام آماده‌باش در ارتش اسرائیل برای اقدام نظامی علیه ایران

«رادیو اسرائیل- موتی آلموز» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات سیاسی این رژیم از ارتش خواسته‌اند برای رویارویی نظامی احتمالی با ایران در آینده در حال آماده‌باش باشند. آلموز چهارشنبه شب گفت: سران سیاسی از ارتش خواسته‌اند برای هرگونه حمله نظامی احتمالی علیه ایران آماده باشند.

ارتباط بزرگ‌ترین حامی مالی کلینتون با ایران

هفته‌نامه «نیوزویک»- «ویکتور پینچاک» تاجر اوکراینی که بزرگترین کمک کننده مالی به بنیاد کلینتون احتمالاً در زمانیکه «هیلاری کلینتون» بعنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌کرده، تحریم‌های ایران را نقض کرده است. اسنادی به دست آمده نشان می‌دهد که پینچاک که مؤسس و مالک گروه اینترپایپ، یکی از گروه‌های پیشتاز در صنعت فولاد در جهان است و در قبرس مستقر است، در بین سالهای 2011 و 2012 علیرغم تحریم‌های آمریکا، کالاهایی را به ایران ارسال می‌کرده است. طبق این گزارش، این محموله‌ها شامل قطعات راه‌آهن و محصولاتی می‌شود که به طور رایج در بخش‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اعتراض روسیه به سخنان جنگ‌طلبانه اوباما در خصوص حمله به ایران

راشاتودی- پس از انتشار سخنان دیروز باراک اوباما که گفته بود «لازم باشد، با وجود اس-300 هم به ایران نفوذ می‌کنیم»، سفارت روسیه در امارات به این سخنان جنگ‌طلبانه واکنش نشان داد. سفارت روسیه باراک اوباما را خطاب قرار داده و نوشته که «تنها سوال این است که چرا ایالات متحده مجبور است به پدافند هوایی یک کشور مستقل و دارای حاکمیت ملی مانند ایران حمله کند

ایران و 1+5 بر سر مفاد توافق جامع هسته‌ای به هماهنگی رسیده‌اند

خبرگزاری روسی تاس- یک منبع دیپلماتیک غربی گفته که نمایندگان ایران و 1+5 در اولین روز از مذاکره بر سر چگونگی تنظیم توافق جامع هسته‌ای، بر سر مفاد این سند به هماهنگی رسیده‌اند. این منبع آگاه و بی‌نام همچنین گفته که احتمالاً هفته آینده یک جلسه عادی میان نمایندگان ایران و 1+5 در نیویورک برگزار شود. وی گفته: «احتمال بالایی وجود دارد که کارشناسان طرفین هفته آینده در ایالات متحده گرد هم آیند تا کار بر روی متن توافق جامع ادامه یابد؛ ممکن است مدیران سیاسی هم به این جلسه بپیوندند

روزنامه بین المللیمن:

7 اردیبهشت؛ نشست آتی شورای امنیت درباره یمن

پایگاه خبری «اقلیم عدن»- «ناصر جوده» وزیر خارجه اردن اعلام کرد که نشست شورای امنیت برای بررسی بحران یمن 27 آوریل برگزار خواهد شد. جوده در نشستی خبری در برابر ساختمان شورای امنیت در نیویورک اعلام کرد که شورای امنیت طی چند روز آینده بحث بحران یمن را بار دیگر بررسی خواهد کرد.

ابراز نگرانی کارتر از ورود کشتی‌های ایران به خلیج عدن

صدای آمریکا- اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که «بسیار نگران است» که ناو کشتی‌های ایرانی که عازم یمن شده است، حامل تسلیحاتی برای جنبش انصارالله باشد. کارتر روز چهارشنبه چنین ادعاهایی را مطرح کرد و ابراز نگرانی کرد که ممکن است کشتی‌های ایرانی سلاح به یمن ارسال کنند. اظهارات کارتر در حالی مطرح شده است که سی‌وچهارمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران روز گذشته وارد خلیج عدن شد.

عقب نشینی نیروهای القاعده از مأرب

المنار- نیروهای انقلابی با کمک ارتش یمن توانستند تروریست‌های القاعده‌ای را از شمال منطقه مأرب عقب راندند و پایگاه کوفل را از کنترل تروریست‌ها خارج کنند. همچنین جنگنده های سعودی مرکز شهر تعز را نیز بامداد امروز سه بار بمباران کردند.

دیدار سفرای عربستان، آمریکا و انگلیس در یمن با رهبران حزب علی عبدالله صالح

العربیه- سفرای عربستان، آمریکا و انگلیس در یمن با دو نفر از رهبران حزب «کنگره خلق» به ریاست علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن دیدار کردند.

تلاش عُمان برای تثبیت آتش‌بس در یمن

روزنامه رای الیوم چاپ لندن- پس از آنکه سه‌شنبه شب تجاوز نظامی به یمن رسما اعلام شد، عُمان در حال حاضر در حال رایزنی‌های با طرف‌های درگیری در یمن برای تثبیت آتش‌بس در یمن و حل مسأله آن است. همزمان برخی رسانه‌ها از نزدیک بودن موفقیت طرح عمان خبر دادند. بر اساس این گزارش، مهم‌ترین بندهای طرحی که عمان به این منظور دارد موارد زیر است:

1- عقب‌نشینی حوثی‌ها و نیروهای «علی عبدالله صالح» از تمامی شهرهای یمن و پس دادن تجهیزات نظامی

2- بازگشت «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی به رأس امور

3- اجرای انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در سریعترین زمان ممکن

4- تشکیل حکومتی جدید متشکل از تمام طیف‌ها ملت یمن و احزاب آن

5- حوثی‌ها به یک حزب سیاسی تبدیل شوند که در تمام زندگی سیاسی یمن به صورت مشروع شرکت داشته باشند

6- برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای کشورهای کمک‌کننده به یمن با هدف کمک به اقتصاد این کشور و اجرای طرح‌های سرمایه گذاری

7- تقدیم پیشنهاد افزودن یمن به شورای همکاری خلیج فارس

منابع آگاه گمانه‌زنی‌هایی مطرح کرده‌اند مبنی بر اینکه «خالد بحاح» نخست‌وزیر مستعفی جایگزین عبد ربه منصور هادی خواهد شد.

سخنگوی انصارالله: ناوهای آمریکا محاصره یمن را تشدید کرده‌اند

العالم- علیرغم آنکه عربستان سعودی روز گذشته اعلام کرد به حملات یک ماهه خود علیه یمن پایان داده است، «محمد البخیتی» سخنگوی جنبش انصارالله تصریح کرد که کشتی‌های آمریکا محاصره یمن را تشدید بخشیده‌اند. البخیتی به رویترز تصریح کرد که آمریکا کشتی های خود را به سمت آبهای امتداد ساحل یمن حرکت داده است تا «محاصره‌ای که به یمن تحمیل شده است و زندگی مردم یمن را تحت تنبیه جمعی قرار داده است، تشدید کند».

روزنامه بین المللفلسیطین:

حماس ۵ موشک جدید به سمت دریا آزمایش کرد

روزنامه «معاریو»- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» 5 موشک دیگر به سمت دریا شلیک و آنها را آزمایش کرده است. آزمایش موشک‌های مذکور در چهارچوب تلاش این جنبش برای تجهیز زرادخانه موشکی خود صورت گرفته است. ایران برای تجهیز «القسام» شاخه نظامی حماس به موشک و غیره 10 میلیون دلار به این جنبش داده است.

ایران 10 میلیون دلار به «القسام» داده است

روزنامه معاریو- ایران در ماه گذشته (مارس) مبلغ 10 میلیون دلار به گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس داده است. این روزنامه افزود ایران تصمیم گرفته برای پر کردن مخازن موشک القسام و تسریع حفر تونل‌های مقاومت، حمایت نامحدودی از القسام داشته باشد اما دلیل بر این مدعای خود مطرح نکرد.

فراخوان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جولان اشغالی

شبکه المیادین- رسانه‌های صهیونیستی از فراخوان جنگنده‌های این رژیم به جولان خبر داده‌اند. این اتفاق پس از درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح در نزدیکی جولان رخ داد. ماموریت این جنگنده‌ها ممانعت از ورود جنگنده‌های سوری به حریم هوایی جولان اشغالی است.

نتانیاهو باز هم از یهودیان جهان خواست به سرزمین‌های اشغالی بیایند

«جروزالم پست-‌ نتانیاهو روز پنجشنبه در مراسمی خطاب به یهودیان گفت: «به سرزمین اسرائیل بیایید و مهاجرت یهودیان به اسرائیل را عملی کنید». وی به دنبال حملات در فرانسه و همچنین برخی دیگر از اروپا که در آن بخشی از یهودیان هدف حمله قرار گرفته بودند، از یهودیان اروپایی خواسته بود به سرزمین‌های اشغالی کوچ کنند؛ درخواستی که با مخالفت و اعتراض مقامات فرانسوی مواجه شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با تکرار درخواستش خطاب به یهودیان گفت:‌ « ما با آغوشی باز در انتظار شما هستیم».

وزیر جنگ رژیم اسرائیل برای مذاکره با حماس جهت تبادل اسرا اعلام آمادگی کرد

القدس العربی- موشه بوگی یعلون» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه به صورت تلویحی اعلام کرد این رژیم برای مذاکره با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با هدف تبادل اسرا آماده است. یعلون در مراسم گرامیداشت نظامیان کشته شده اسرائیلی در جنگ‌ها گفت: اسرائیل متعهد به بازگرداندن اجساد نظامیان «هدار گولدن» و «شاؤول آرون» که در جنگ اخیر غزه جان خود را از دست دادند، می‌باشد.

روزنامه بین المللآمریکا:

لهستان: منتظر عذرخواهی آمریکا به خاطر اظهارات مقام اف‌بی‌آی درباره هولوکاست هستیم

رویترز- سخنگوی دولت لهستان اعلام کرد که این کشور همچنان منتظر عذرخواهی آمریکا به خاطر اظهارات مقام اف‌بی‌آی درباره هولوکاست است. «جیمز کمی» مامور «اف‌بی‌آی» در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» مطلبی منتشر کرد که در آن لهستان را در ماجرای هولوکاست در جریان جنگ جهانی دوم مسئول دانسته بود. این مطلب به سرعت واکنش و انتقاد وزارت خارجه لهستان را به دنبال داشت و این وزارتخانه 30 فروردین اعلام کرد که سفیر واشنگتن در ورشو را احضار می‌کند.

هیچ ارتباط و تماسی با مستشاران ایرانی نداریم

السومریه نیوز- استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق، روز پنجشنبه اعلام کرد که هیچ تماسی میان مستشاران آمریکایی و ایرانی در عراق وجود ندارد و این نیروهای عراقی هستند که اهمیت آزادسازی مناطق مختلف را اولویت‌بندی می‌کنند. سفیر آمریکا در عراق گفت که برخلاف ادعای برخی منابع هیچ هماهنگی میان مستشاران ایرانی و آمریکایی صورت نمی‌گیرد.

حکم رئیس سابق «سیا» امروز صادر می شود

شبکه سی ان ان- ژنرال «دیوید پترائوس» رئیس سابق «سیا» که به واسطه رابطه غیراخلاقی با زن متأهلی که زندگینامه او را می‌نوشت مجبور به استعفا از سمت خودش شد، با محکومیت مجازات در شارلوت واقع در «کارولینای شمالی» روبرو است. پترائوس احتمالاً به واسطه از بین بردن و ارائه اطلاعات محرمانه به معشوقه‌اش با محکومیت مجازات روبرو است.

فرمانده نیرو هوایی آمریکا: تحویل اس-300 به ایران برنامه‌‌ریزی‌های ما را تغییر زیادی می‌دهد

خبرگزاری فرانسه- ژنرال مارک ولش فرمانده نیروی هوایی ارتش آمریکا روز چهارشنبه گفت تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاعی اس-300 به ایران، در برنامه‌ریزی‌های واشنگتن تغییرات زیادی به وجود می‌آورد. ولش که امروز در نشستی به میزبانی پایگاه خبری «دیفنس وان» صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سوال که آیا وجود این سامانه در ایران برنامه‌ریزی‌های واشنگتن را تغییر می‌دهد، گفت: «بسیار زیاد

هرحکومتی را که اراده کنیم سرنگون می‌سازیم

« وبگاه آمریکایی «کان پست »- جیم هیمس دی کان» سناتور دموکرات و عضو کمیته اطلاعات مجلس آمریکا قرار است نشستی را درباره مذاکرات کنونی هسته‌ای با ایران و جهت آنچه‌که مانع شدن این کشور از سلاح هسته‌ای نامیده شده است ، برگزار کند. هیمس با لفظی تهدید آمیز نسبت به برخی کشورهای منطقه خاورمیانه گفت:« اگر اراده کنیم هیچ حکومتی در کره زمین وجود ندارد که ما قادر نباشیم آن‌را سرنگون سازیم

روزنامه بین المللعربستان:

توقف تدریس «زبان فارسی» در بزرگ‌ترین دانشگاه عربستان

توئیتر- روزنامه «الوئام» عربستان- دانشکده «زبان‌ها و ترجمه» دانشگاه «ملک سعود» در ریاض، پایتخت عربستان سعودی متوقف شد. برخی علت این توقف را مسائل سیاسی برشمردند اما مسئولان این دانشگاه با تکذیب این دلایل آن را سیاسی ندانستند. «محمد العبد اللطیف» سخنگوی رسمی این دانشگاه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت که این تصمیم کاملا آکادمیک است و هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

هدیه ویژه شاهزاده سعودی برای قاتلان مردم یمن

دیلی میل انگلیس- شاهزاده ولید بن طلال به خلبان‌های سعودی که در عملیات موسوم به طوفان اراده حضور داشته‌اند و در بمباران شهرهای یمن مشارکت کرده‌اند خودرو هدیه می‌دهد. شاهزاده میلیاردر سعودی در نظر دارد تا 100 خودرو بنتلی به خلبان‌های عربستانی هدیه بدهد.

سفیر عربستان در انگلیس: بدون آمریکا هم می‌توانیم از خودمان در برابر ایران دفاع کنیم

«رویترز- محمد بن نواف» سفیر عربستان سعودی در انگلیس می‌گوید که دخالت نظامی کشورش در یمن نشان داد که این کشور بدون رهبری آمریکا هم می‌تواند از خود در برابر ایران دفاع کند. این شاهزاده سعودی پس از 27 روز بمباران یمن توسط جنگنده‌های پیشرفته کشورش سخن می‌گفت، این حمله را نمونه‌ای موفق از حمله به یک کشور خارجی دانست و با ادعای اینکه «اهداف حمله محقق شده» افزود: «حمله به یمن می‌تواند مدلی برای عملیات مشترک نظامی اعراب در آینده باشد

روزنامه بین المللمصر:

کمک 6 میلیارد دلاری عربستان، امارات و کویت به مصر

پایگاه خبری «ال بی سی»- «هشام رامز» رئیس بانک مرکزی مصر اعلام کرد که کشورش 6 میلیارد دلار از عربستان، امارات و کویت، دریافت کرده است. این مبلغ به عنوان ودیعه وارد ذخیره ارزی بانک مرکزی مصر خواهد شد. عربستان، کویت، امارات و عمان در نشست حمایت از اقتصاد مصر در شرم الشیخ متعهد شده‌اند که تا ماه مارس کمک‌های بیشتری به مصر ارائه کنند. بر اساس این خبر حجم کمک‌های نقدی کشورهای عربی به مصر به سقف 12.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

روزنامه بین المللپاکستان:

نخست‌وزیر پاکستان به دیدار شاه سعودی رفت

پایگاه خبری «عاجل» عربستان- وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که «نواز شریف» نخست وزیر این کشور به همراه «رحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان با «سلمان بن عبدالعزیز» به عربستان رفتند تا با شاه عربستان، امروز پنجشنبه در ریاض دیدار کنند. این دیدار در سفر کوتاه و یک روزه نخست وزیر پاکستان به ریاض که یکی از شرکای نظامی عربستان به شمار می‌آید صورت خواهد گرفت. وزیر دفاع پاکستان، وزیر خارجه و دستیار ویژه او در این سفر نواز شریف را همراهی می‌کنند.

روزنامه بین المللروسیه:

سرگئی لاوروف: داعش دشمن اصلی روسیه است

رادیو روسیه - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که با وجود روابط سرد میان کرملین و کاخ سفید بر سر اوکراین، داعش اصلی‌‌ترین دشمن روسیه است. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه از میان چین، آمریکا و داعش کدام یک خطرناک ترین دشمن روسیه است، پاسخ داد که داعش. لاوروف افزود: هزاران شهروند روسی، اروپایی، آمریکایی و هزاران نفر از اتباع کشورهای مشترک المنافع برای داعش می‌جنگند. این افراد به کشورهایشان بازخواهند گشت. انها به اینجا می‌آیند تا استراحت کنند و می توانند خانه‌های خودشان را کثیف کنند.

روزنامه بین المللکانادا:

استفان هارپر: کانادا کماکان مصمم به دفاع از اسرائیل است

«عاروتص شوع- استفان هارپر» می‌‌گوید دولت کانادا در تعهد خود برای دفاع از اسرائیل مصمم است. استفان هارپر روز چهارشنبه در بیانیه‌‌ای به مناسبت شصت‌وهفتمین سالگرد اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها که فلسطینی‌ها آن را «روز نکبت» می‌نامند، مدعی شد، اسرائیل با تهدیدات موجودیتی روبروست؛ تهدیداتی نظیر حملات تروریستی علیه شهروندانش، رد حق موجودیت این رژیم از سوی برخی همسایگانش و موج جدید ضدیت با یهود که مورد سوم شامل تلاش برای بایکوت و تحریم کردن اسرائیل می‌شود تا به‌زعم نخست وزیر کانادا، تنها رژیم یهودی جهان را غیرمشروع و اهریمنی جلوه دهد.

روزنامه بین الملللیبی:

سفر رسمی «خلیفه حفتر» به امارات و دیدار با مقامات این کشور

وبگاه خبری «امارات 71»- خلیفه «حفتر» فرمانده نیروهای نظامی حکومت «طبرق» چهارشنبه وارد امارات شد و با «منصور بن زاید آل نهیان» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور ریاست این کشور دیدار کرد. خلیفه حفتر را از هر جهت پشتیبانی کرده و خود حفتر نیز به این امر اذعان کرده است. در همین راستا دیپلمات‌های آمریکایی در تابستان سال گذشته (2014) اعلام کردند که جنگنده‌های اماراتی و مصری حملاتی را در فردگاه طرابلس به نفع حفتر انجام داده‌اند.

روزنامه بین المللعراق:

حمله داعش به الرمادی عراق با خمپاره‌های شیمیایی

العربیه- گروه تروریستی داعش شهر الرمادی استان الانبار عراق را با استفاده از خمپاره‌های پر شده از گاز سمی کلر، گلوله‌باران کرد. این مطلب به نقل از منابع وابسته به سرویس‌های امنیتی استان الانبار که شهر الرمادی مرکز اداری آن است، گزارش داده است. به گفته این منابع، تروریست‌ها هنگام گلوله باران بعضی از محلات این شهر از خمپاره‌های دارای کلر استفاده کرده است و این اقدام باعث خفگی و مسمومیت نیروهای امنیتی مستقر در این شهر شده است.



آرشیو اخبار هفته گذشته:


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
    0 0
    آخه 4 تا قایق ایرانی که اسمش رو گذاشتن ناو چه تاثیری داره
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    باش تا ببینی
  • ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    شماروسننه ؟شما به چه مجوزی از هزاران کیلومتر دور تر برداشتین اومدین منطقه رو ناامن کردید یانکی؟
  • عاشق ایران اسلامی ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    اس 300 باشد یا نباشد سخن همان سخن تاریخی حضرت روح الله است که فرمودند((آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند)).ختم کلام.
  • ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    «خلیفه حفتر» به امارات و دیدار با مقامات این کشور آمریکا با جنگ راه انداختن می خواهد در همه ی کشورهای.... نظیر این مهره سازمان سیا که شهروند آمریکا هم شده است بگذارد. دیدیم که چگونه ایران با خانواده صدر علیه قذافی همراه شد.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    به جای کمک به حماس باید به انصارالله کمک کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس